Mészáros Józsi eladta a Trabit...
RTE bajnokai - sorozat - A/1
2008-02-03
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732033292
Napi oldal:
17214
Jelenleg:
1755
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Mészáros József Járadi Gáborral ismét az A/1 kategória győztesei lettek. A Trabisok között már hosszú ideje nem találnak legyőzőre, ezért Józsival még a váltás gondolatát is feszegettük…

- Jól indult az évünk, mert egész télen tudtam fejleszteni, volt rá időm szerencsére, úgyhogy már az első versenyre úgy mentünk el, hogy sokat ültem az autóban. Legalább két hónapot tesztelgettem, kocsikáztam új motorral, úgyhogy szerintem elég nagy előnyünk volt a többiekhez képest, akik lehet, hogy csak egy héttel előtte ültek be az autóba.

- Mi mindent fejlesztettetek 2007-re az autón?
- Mindenképpen a motort fejlesztettük, de nem is a tartósságát, inkább az erejét. A tartósságával előtte sem volt baj, szerencsére mindig beértünk vele. Egy kicsit próbáltam húzni rajta, amennyire ez lehetséges. A váltót is egy kicsit átalakítottam, de az nem is volt kész az első versenyre, teljesen szériaváltóval mentünk. Máshoz nem nagyon nyúltam igazából. A féken egy kicsit próbálgattunk erősítgetni, de nagyjából ennyi. Lényegében ezektől eltekintve a 2006-os autó maradt.
- Nagyjából egyhangú volt az, ahogy ti versenyeztetek: négy első helyetek lett és egyszer lettetek másodikak. Hét versenyből ötöt kell mennetek ahhoz, hogy bajnokok legyetek. Ez azt jelenti, hogy ennyivel jobb technikájú az autótok?
- Jó az autó, az biztos. Összehangolt a kocsi. Raliautón a motor önmagában nem ér semmit. A futómű sem ér semmit. Ha nincs összehangolva, fityinget nem ér az autó. Tíz év alatt, amióta ezt csinálom, most már egész jól eltaláltam az autót. Ez a kettő együtt tökéletesnek bizonyult.

- Mennyit foglalkozol vele? Mondjuk nem a versenyen kívüli időszakra gondolok, mert gondolom, akkor nem mész le hetente szerelni, de a versenyek között mennyi időt töltesz az autó bütykölésével?
- Minimálisat. Általában lemossuk verseny előtt, a féket megnézzük és vége is.

- Ennyit számít az, hogy az elején egy biztos autót építetek?
- Pontosan így van. Ha csak nem jut az eszembe, hogy valamit még kipróbálok, különben nem is kéne hozzányúlni egész évben szinte, csak a fékhez, semmi máshoz.

- Korábban, mikor beszélgettünk már, említetted, hogy lehet, hogy befejeződik ez a Trabantos korszak.
- Ez be is fejeződött.

- Mi lesz veletek 2008-ban? Együtt maradtok Gáborral?
- Elvileg együtt vagyunk. Ő most egy kicsit külön fog válni két verseny erejéig úgy néz ki, mert én még nem tudom, hogy erre az évre mi lesz. Egy kicsit zűrzavaros, mert a gyermekem is hamarosan világra jön március vége felé, úgyhogy addig semmiképpen nem akarok menni, lehet, hogy áprilisban sem. Gábor egy volt ellenfelünknek fog navigálni. Ez jó dolog, mert legalább mással is fog menni, ami neki előny, mert több lesz a tapasztalata. Engem meg abszolút nem zavar, mert örülök, ha valamivel elfoglalja magát legalább.

- Kivel megy majd?
- Greffer Lajossal. Ő tavaly már nagyon jól ment és benne látom azt, hogy végül is össze van szedve agyilag is, tud koncentrálni. Átlátja az autót, tehát megvan az esélye arra, hogy nyerje a versenyeket idén.

- Ez azt jelenti, hogy egyáltalán nem fogsz indulni az A/1-ben Trabanttal?
- Valószínűleg soha többet, mert az autó sincs már meg.

- Ha indulsz valaha, akkor milyen autód lesz, azt tudod-e már? Vagy ezek még csak tervek?
- A garázsban ott áll egy A/2-es autó, egy 1300-as GT Suzuki, ez már megvan. Egy kész autót vettem, ment vele a Vankó Zoltán 2007-ben három túraversenyt, egyet meg is nyert. Gyöngyösön is megnyerte volna, csak feltette az oldalára az autót, mert kicsit sietett. Úgyhogy ő abban az évben azt hiszem öt versenyt ment amatőr versenyekkel együtt és egyszer nem állt ki az autó hibájából. Lényegében tankolt vele és ennyi.

- Ha jössz ezzel a Suzukival, akkor már ugyanúgy Gábor fog neked navigálni, ugye?
- Igen, pontosan. Ha megyünk, akkor ő mindenképpen benne fog navigálni. Hogy mikor megyünk, azt nem tudom. Az is lehet, hogy nem is megyünk ebben az évben. Talán nyáron valamikor, egyszer.

- Mióta versenyzel egyébként?
- '97 Mikulás Rallye-n kezdtünk el menni a Gáborral, felváltva vezettünk. Az ő autójával mentünk, egy szinte teljesen utcai Trabanttal. Mi Trabant szervizesek voltunk és innen lett a Trabant.

- Inkább a szervizelés, vagy inkább a szerelem miatt a Trabi?
- Szeretjük a Trabantot alapból, tehát egy nagyon megbízható, jó versenyautó szerintem. Hatalmas élményt ad, mert nagyon pici a kocsi és iszonyú gyorsnak tűnik benne minden. Olyan, mintha egy 80 lóerővel erősebb kocsival mennél. Mintha egy GTi Suzukival autóznál, körülbelül úgy kell elképzelni a Trabantot. Meg az anyagi vonzata, hogy minden olcsó hozzá és mindent meg tudtunk csinálni. Saját fejlesztésű motor, váltó, futómű, kipufogó, minden. Nagyban lendít, hogy nem kell megvenni százezrekért a dolgokat.

- Mennyire éreztétek, hogy egy édes kis kerekded, pufi Trabant pöfög a pályán, és a nézők nagyon szeretnek?
- Szerencsére majdnem minden versenyen volt egy olyan momentum, hogy na, ezért legalább megérte eljönni, hogy a jobb hajtűben a kanyar előtt már hárman térdeltek és hajlongtak, hogy Trabant, és milyen király.

- Akkor mégis miért váltasz, ha tényleg voltak ilyen élmények? A Suzukival lesznek ilyen élmények vajon, hogy meghajolnak előtted egy kanyarban?
- Biztos, hogy nem, mert ahhoz minimum egy év kéne nekem, hogy tudjak vele menni normálisan, én úgy érzem. Mert nem tartom magam egy baromi jó pilótának. Megyünk. De át kell szokni hozzá. Furán hangzik, de számomra a Trabantnak már nem volt értelme így 10 év után. Kétszer megnyertük a bajnokságot. Versenyeket néha percekkel nyerünk, tehát nincs verseny, nincs ellenfél. Semmi értelme. Ha nincs kihívás, inkább nem megyek, abbahagyom.

- Azt mondod, az autó nincs már meg. Akinek eladtad, vagy aki megvásárolta, az túrában fog indulni, nem tudod?
- Igen. Ő maga csak a bódét vette meg, tehát motor és váltó nélkül vette meg az autót. Segítek neki, ha kell neki motor vagy váltó, de három darabban ment el az autó. Azért külön, mert egyben senkinek nem volt pénze, hogy megvegye. A Trabantosoknak általában nincs pénzük, erről híres a kategória, hogy csóró mindenki.

- A hétköznapokban egyébként mivel foglalkozol?
- Régen autóklímát szereltem, egészen tavaly nyárig, és most éppen autót szerelek, mert különben autószerelő vagyok. Már nem Trabantokat szerelek, azt csak '95-ig szereltem.

- Egy fél mondattal említetted, hogy hamarosan megszületik a gyermeked. Ő az első gyerek lesz?
- Igen.

- Akkor viszont már van akkora, hogy tudjátok, hogy kisfiú lesz vagy kislány?
- Fiú lesz és a párom már retteg előre, hogy lesz még egy autóversenyző a családban. Amúgy remekül viseli ezt az egész autóversenyzősdit. Úgy ismerkedtünk meg, hogy én már versenyeztem akkor. Nyáron volt egy amatőr verseny Salgótarjánban és ő navigált. Ketten versenyeztünk egy erőset, megnyertük, hazamentünk és ennyi. Megvolt a kirándulás.

- Hogy fogják hívni a gyermeket?
- Még nem döntöttük el. Pár név van, de igazán jót még nem találtunk.

- Apás szülés lesz?
- Nagyjából igen. Ameddig bírom, addig maradok, ilyen szinten apás szülés lesz. De nem nagyon bírom ám ezeket a dolgokat. Ameddig szüksége lesz rám, bent maradok, de ha komolyabbra fordul a dolog, akkor elhúzom a csíkot. :)

 

Ez a hír most jelenik meg 6287. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k