h i r d e t é s
Összes oldal:
732033292
Napi oldal:
17214
Jelenleg:
1755
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Mészáros József Járadi Gáborral ismét az A/1 kategória győztesei lettek. A Trabisok között már hosszú ideje nem találnak legyőzőre, ezért Józsival még a váltás gondolatát is feszegettük…
- Jól indult az évünk, mert egész télen tudtam fejleszteni, volt rá időm szerencsére, úgyhogy már az első versenyre úgy mentünk el, hogy sokat ültem az autóban. Legalább két hónapot tesztelgettem, kocsikáztam új motorral, úgyhogy szerintem elég nagy előnyünk volt a többiekhez képest, akik lehet, hogy csak egy héttel előtte ültek be az autóba.
- Mi mindent fejlesztettetek 2007-re az autón? - Mindenképpen a motort fejlesztettük, de nem is a tartósságát, inkább az erejét. A tartósságával előtte sem volt baj, szerencsére mindig beértünk vele. Egy kicsit próbáltam húzni rajta, amennyire ez lehetséges. A váltót is egy kicsit átalakítottam, de az nem is volt kész az első versenyre, teljesen szériaváltóval mentünk. Máshoz nem nagyon nyúltam igazából. A féken egy kicsit próbálgattunk erősítgetni, de nagyjából ennyi. Lényegében ezektől eltekintve a 2006-os autó maradt. - Nagyjából egyhangú volt az, ahogy ti versenyeztetek: négy első helyetek lett és egyszer lettetek másodikak. Hét versenyből ötöt kell mennetek ahhoz, hogy bajnokok legyetek. Ez azt jelenti, hogy ennyivel jobb technikájú az autótok? - Jó az autó, az biztos. Összehangolt a kocsi. Raliautón a motor önmagában nem ér semmit. A futómű sem ér semmit. Ha nincs összehangolva, fityinget nem ér az autó. Tíz év alatt, amióta ezt csinálom, most már egész jól eltaláltam az autót. Ez a kettő együtt tökéletesnek bizonyult.
- Mennyit foglalkozol vele? Mondjuk nem a versenyen kívüli időszakra gondolok, mert gondolom, akkor nem mész le hetente szerelni, de a versenyek között mennyi időt töltesz az autó bütykölésével? - Minimálisat. Általában lemossuk verseny előtt, a féket megnézzük és vége is.
- Ennyit számít az, hogy az elején egy biztos autót építetek? - Pontosan így van. Ha csak nem jut az eszembe, hogy valamit még kipróbálok, különben nem is kéne hozzányúlni egész évben szinte, csak a fékhez, semmi máshoz.
- Korábban, mikor beszélgettünk már, említetted, hogy lehet, hogy befejeződik ez a Trabantos korszak. - Ez be is fejeződött.
- Mi lesz veletek 2008-ban? Együtt maradtok Gáborral? - Elvileg együtt vagyunk. Ő most egy kicsit külön fog válni két verseny erejéig úgy néz ki, mert én még nem tudom, hogy erre az évre mi lesz. Egy kicsit zűrzavaros, mert a gyermekem is hamarosan világra jön március vége felé, úgyhogy addig semmiképpen nem akarok menni, lehet, hogy áprilisban sem. Gábor egy volt ellenfelünknek fog navigálni. Ez jó dolog, mert legalább mással is fog menni, ami neki előny, mert több lesz a tapasztalata. Engem meg abszolút nem zavar, mert örülök, ha valamivel elfoglalja magát legalább.
- Kivel megy majd? - Greffer Lajossal. Ő tavaly már nagyon jól ment és benne látom azt, hogy végül is össze van szedve agyilag is, tud koncentrálni. Átlátja az autót, tehát megvan az esélye arra, hogy nyerje a versenyeket idén.
- Ez azt jelenti, hogy egyáltalán nem fogsz indulni az A/1-ben Trabanttal? - Valószínűleg soha többet, mert az autó sincs már meg.
- Ha indulsz valaha, akkor milyen autód lesz, azt tudod-e már? Vagy ezek még csak tervek? - A garázsban ott áll egy A/2-es autó, egy 1300-as GT Suzuki, ez már megvan. Egy kész autót vettem, ment vele a Vankó Zoltán 2007-ben három túraversenyt, egyet meg is nyert. Gyöngyösön is megnyerte volna, csak feltette az oldalára az autót, mert kicsit sietett. Úgyhogy ő abban az évben azt hiszem öt versenyt ment amatőr versenyekkel együtt és egyszer nem állt ki az autó hibájából. Lényegében tankolt vele és ennyi.
- Ha jössz ezzel a Suzukival, akkor már ugyanúgy Gábor fog neked navigálni, ugye? - Igen, pontosan. Ha megyünk, akkor ő mindenképpen benne fog navigálni. Hogy mikor megyünk, azt nem tudom. Az is lehet, hogy nem is megyünk ebben az évben. Talán nyáron valamikor, egyszer.
- Mióta versenyzel egyébként? - '97 Mikulás Rallye-n kezdtünk el menni a Gáborral, felváltva vezettünk. Az ő autójával mentünk, egy szinte teljesen utcai Trabanttal. Mi Trabant szervizesek voltunk és innen lett a Trabant.
- Inkább a szervizelés, vagy inkább a szerelem miatt a Trabi? - Szeretjük a Trabantot alapból, tehát egy nagyon megbízható, jó versenyautó szerintem. Hatalmas élményt ad, mert nagyon pici a kocsi és iszonyú gyorsnak tűnik benne minden. Olyan, mintha egy 80 lóerővel erősebb kocsival mennél. Mintha egy GTi Suzukival autóznál, körülbelül úgy kell elképzelni a Trabantot. Meg az anyagi vonzata, hogy minden olcsó hozzá és mindent meg tudtunk csinálni. Saját fejlesztésű motor, váltó, futómű, kipufogó, minden. Nagyban lendít, hogy nem kell megvenni százezrekért a dolgokat.
- Mennyire éreztétek, hogy egy édes kis kerekded, pufi Trabant pöfög a pályán, és a nézők nagyon szeretnek? - Szerencsére majdnem minden versenyen volt egy olyan momentum, hogy na, ezért legalább megérte eljönni, hogy a jobb hajtűben a kanyar előtt már hárman térdeltek és hajlongtak, hogy Trabant, és milyen király.
- Akkor mégis miért váltasz, ha tényleg voltak ilyen élmények? A Suzukival lesznek ilyen élmények vajon, hogy meghajolnak előtted egy kanyarban? - Biztos, hogy nem, mert ahhoz minimum egy év kéne nekem, hogy tudjak vele menni normálisan, én úgy érzem. Mert nem tartom magam egy baromi jó pilótának. Megyünk. De át kell szokni hozzá. Furán hangzik, de számomra a Trabantnak már nem volt értelme így 10 év után. Kétszer megnyertük a bajnokságot. Versenyeket néha percekkel nyerünk, tehát nincs verseny, nincs ellenfél. Semmi értelme. Ha nincs kihívás, inkább nem megyek, abbahagyom.
- Azt mondod, az autó nincs már meg. Akinek eladtad, vagy aki megvásárolta, az túrában fog indulni, nem tudod? - Igen. Ő maga csak a bódét vette meg, tehát motor és váltó nélkül vette meg az autót. Segítek neki, ha kell neki motor vagy váltó, de három darabban ment el az autó. Azért külön, mert egyben senkinek nem volt pénze, hogy megvegye. A Trabantosoknak általában nincs pénzük, erről híres a kategória, hogy csóró mindenki.
- A hétköznapokban egyébként mivel foglalkozol? - Régen autóklímát szereltem, egészen tavaly nyárig, és most éppen autót szerelek, mert különben autószerelő vagyok. Már nem Trabantokat szerelek, azt csak '95-ig szereltem.
- Egy fél mondattal említetted, hogy hamarosan megszületik a gyermeked. Ő az első gyerek lesz? - Igen.
- Akkor viszont már van akkora, hogy tudjátok, hogy kisfiú lesz vagy kislány? - Fiú lesz és a párom már retteg előre, hogy lesz még egy autóversenyző a családban. Amúgy remekül viseli ezt az egész autóversenyzősdit. Úgy ismerkedtünk meg, hogy én már versenyeztem akkor. Nyáron volt egy amatőr verseny Salgótarjánban és ő navigált. Ketten versenyeztünk egy erőset, megnyertük, hazamentünk és ennyi. Megvolt a kirándulás.
- Hogy fogják hívni a gyermeket? - Még nem döntöttük el. Pár név van, de igazán jót még nem találtunk.
- Apás szülés lesz? - Nagyjából igen. Ameddig bírom, addig maradok, ilyen szinten apás szülés lesz. De nem nagyon bírom ám ezeket a dolgokat. Ameddig szüksége lesz rám, bent maradok, de ha komolyabbra fordul a dolog, akkor elhúzom a csíkot. :)
Ez a hír most jelenik meg 6287. alkalommal
|