RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Mi lesz veled Veszprém Rallye???
Interjú Lakatos Róberttel, a verseny rendezőjével
2010-05-29
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710364370
Napi oldal:
114631
Jelenleg:
3155
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_Mi_lesz_veled_Veszprem_Rallye_1Miközben az idei évben legendás helyszínek, gyorsasági szakaszok kerültek vissza a bajnoki sorozatba, addig a mai napon úgy tűnik, hogy ezek mellett most egy legendás verseny tűnhet el a versenynaptárból. A pletykák már szárnyra kaptak: elmarad a Veszprém Rallye!? A futam főszervezőjét – Lakatos Róbertet – kérdeztem a verseny sorsáról, a pletykák valóságtartalmáról.

Az a hír járja, hogy elmaradhat az idei évi Veszprém Rallye...

Bizony jelen pillanatban úgy tűnik, hogy el is maradhat...

A versenyünk, mint Veszprém Rallye, immár 17 éves múltra tekint vissza. 1994-ben volt először hivatalosan Veszprém Rallye-ként elnevezve ez a futam, de valójában 1984 óta vannak első osztálybeli futamok Veszprém megyében. 1989 óta van a verseny az ún. lőtéri területeken, melyek a Magyar Honvédség kezelésében vannak. Ekkor még az orosz csapatok itt állomásoztak Magyarországon… egészen szürreális képként tárul elénk még most is, amikor a null ponti bázison piros Marlboro-s molinók borították az épületet, és piros csíkos gatyában ott állt az orosz tábornok és szívta a Marlborot. A '93-as - gazdasági okok miatt - lemondott futamot és a 96-os évben egy hadgyakorlat miatt lőterek nélkül megrendezett futamot leszámítva minden évben megrendezésre került a Veszprém Rallye, aminek ezek a lőterek adtak otthont.

A pletykák szerint idén ez másképp lesz…

A mai napon sajnos már egyértelmű, hogy a Veszprém Rallye idén nem fogja tudni igénybe venni a lőtereket, egy egészen furcsa szituáció miatt. Úgy gondolom, hogyha egy normális Magyarországon élnénk, akkor ennek az igénybevételnek semmi akadálya nem lenne. Viszont sajnos egy nem normális Magyarországon élünk! A Honvédelmi Minisztérium és a Környezetvédelmi Minisztérium között létrejött megállapodás értelmében a teljes lőtéri területet bevonták a Natura 2000 Európai Uniós élőhely-megőrző program hatálya alá. Ez 2010. május 26-án emelkedett jogerőre. Ez egyébként még nem feltétlenül lenne baj, hiszen európai uniós szinten ez egy jól működő rendszer, ami bizonyos növény- és állatfajok élőhely-megőrzését szolgálja. Ez annyit jelent, hogy a kijelölt területeken korlátozott és szabályozott módon folyhat a gazdálkodás. Ezért a gazdálkodó szervezetek – amiatt, hogy csupán korlátozott módon gazdálkodnak - anyagi kárpótlást (támogatást) kapnak az államtól (EU-s finanszírozásból), de amennyiben  megsértik ezeket az irányelveket, ezeket a támogatásokat kőkeményen visszakövetelik tőlük.

Nem igazán értem, hogy a Natura 2000 program hogyan és miért kapcsolódik a lőterekhez?

A mi kis Magyarországunkon, ebben is átestünk a ló túloldalára, mint annyi minden másban is. Hazánk vállalta azt, hogy az ország 20%-a (tehát minden ötödik négyzetméter!) a Natura 2000 program hatálya alá kerül bevonásra. Például a Balaton teljes vízfelülete Natura 2000 terület, de még ez sem volt elég ahhoz, hogy ezt az EU-s önkéntes vállalást Magyarország teljesítse. Emiatt az unió megrótta hazánkat, hogy miért tesz olyan vállalást, amit nem tud teljesíteni. Erre persze nagy volt az ijedtség, és valami zseninek bevillant, hogy hát kinek vannak Magyarországon a kezében egybefüggő nagy területek? A válasz : magyar államnak, de azon belül a honvédség kezelésében... vonjuk hát be a lőtereket. A Honvédelmi Minisztériumot biztosították afelől, hogy semmiféle korlátozás alá nem fog esni a tankozás, a rakétázás, a bombázás, a katonai tevékenység, azaz ugyanúgy felgyújthatják évente ötször-hatszor a lőteret és robbantgathatnak, ahogy csak akarnak. Cserében - a bevonást követően - minden más tevékenységet illetően illetékessé válik a környezetvédelmi hatóság. És most ez megtörtént, illetékessé vált!

Támadnak a „zöldek”?

A zöldek már hosszú évek óta támadnak, de most aztán különösen felfedezték az igazi ellenséget! Ami nem más, mint az autósport! Ehhez még nagyon nagyban hozzájárult persze a két évvel ezelőtt megrendezésre került CER, ami óriási erkölcsi károkat okozott akkor és bizony sok addig semleges embert, döntéshozót igazi ellenséggé tett! Ezek miatt az autósport kiszorult erről a területről jelen állás szerint!

Itt tartunk most, és ezért is mondtam, hogyha egy normális országban élnénk, akkor nem lenne ennek semmi akadálya. Egyrészt azért, mert eszébe nem jutott volna senkinek, hogy egy olyan katonai területet bevonjon a Natura 2000-be, amit évente többször jelentősen tönkretesznek. És bár papírunk van róla a 2009-es évből - a Balaton felvidéki Nemzeti Park Igazgatóságtól - hogy a Veszprém Rallye semmiféle környezetkárosítást nem okozott, ennek ellenére markánsan elzárkóznak a verseny engedélyezésétől. A másik ok pedig, hogy a Natura 2000-es szabályozás egyáltalán nem tiltja a naturás területeken technikai sportok lebonyolítását, csupán engedélyhez köti. És ennek az engedélynek a megadása - bizonyos feltételek mellett - nem lenne túl nagy kérés…

A lőterek „élőhely-megóvása” akadályozza tehát a futam megrendezését?

A lőterek kiesése önmagában nem jelenteni a Veszprém Rallye megrendezésének kérdésességét, de azért az eddigiekhez képest jelentősen át kellene alakítani versenyt.

Emellé társul még a gazdasági válság, és társul az, hogy valójában szinte a teljes anyagi háttere hiányzik a versenynek. Se mezőny, se szponzor. Úgyhogy nagyon nehéz a helyzet... nem tudom, hogy hogyan lesz Veszprém Rallye... dolgozunk rajta, gondolkodunk rajta...

Elképzelhető mondjuk, hogy egy rövidebb futammal pótoljátok a három napos rendezvényt?

Ha így döntünk, akkor bejelentjük majd előre, nem úgy, mint a miskolci kollega, aki rallyesprint hosszúságú versenyt rendezett, teljes nevezési díjért cserében!

Nagyon rövid időn belül el kell döntenünk, hogy mit akarunk. Komoly problémám, hogy sokkal inkább kapok visszajelzéseket abba az irányban, hogy milyen jó lenne, ha elmaradna a Veszprém Rallye, semmint abba az irányban, hogy milyen jó lenne, ha valamilyen módon, de legalább megrendezésre kerülne. Nyilván nekem kell, hogy a legfontosabb legyen a Veszprém Rallye sorsa, de azt gondoltam korábban, hogy mind szövetségi, mind versenyzői oldalról esetleg számíthatok egy kis - nem feltétlen anyagi értelemben vett - támogatásra. Elég egyedül érzem magam... el kell döntenem, hogy érdemes-e küzdenem valamiért, ami rajtam kívül keveseknek fontos!

Bár nem egyszerű ilyen információk után szavakat - és kérdéseket - találnom, mert mindenképp megdöbbentő ez az egész... de legyünk kicsit optimisták: ha megrendezésre kerül - és a lőtér kihúzva - akkor milyen pályákra számíthatunk?

Erről nem szeretnék most beszélni. Vannak olyan pályák melyek még sosem szerepeltek... de nem szeretném, ha holnap már itt tréningeznének rajta. Ötleteink és lehetőségeink vannak a pályákat illetően...

Mikor válik véglegessé a Veszprém Rallye sorsa?

Heteken belül ennek el kell dőlnie, hiszen - ha lesz verseny - a Karpackie-Groupama Garancia Rallye-t megelőzően meg kell jelennie a versenykiírásnak.

A versenykiírásban már meg lesznek nevezve a gyorsasági szakaszok, vagy ismét üres sorokkal találkozhatunk?

Bizonyos versenyzők úgy tréningeznek, hogy lezárják a gyorsasági szakaszokat és semminek és senkinek az érdekeit nem veszik figyelembe... ennek az eredménye az, hogy lassan már a közutakat sem adják oda verseny szervezésére. Arról már nem is beszélve, mikor erdészeti úton „csapat” valaki hajnalban, miközben a vadász fenn ül a magaslesen… Egészen felháborító a mai versenyzői társadalom egy részének viselkedése. Egyébként minden verseny rendezőjének az lenne a célja, hogy a gyorsasági szakaszokat az itiner kiadásáig ne hozza nyilvánosságra. De addig, amíg bizonyos dokumentációkat kötelezően le kell adni a rallye sport bizottságnak, és miután leadtad, 2 percen belül bizonyos emberek számára publikussá válik, addig nem lesz itt rend!

Még valami, amit szeretnél megosztani másokkal?

A múltkori zsebtolvajos megjegyzésemet követően (MNASZ) néhányan ahelyett, hogy egy kicsit elgondolkodtak volna inkább megsértődtek és hisztiztek egy kicsit! Mert nekünk szövetségi tagoknak csak az a dolgunk, hogy befogjuk a szánkat, végezzük a dolgunkat és ne merjük az urakat kritizálni, mert rögtön nagyon megsértődnek. Pedig egy kicsit néha elgondolkodhatnának...

Bár komoly anyagi probléma is övezi a Veszprém Rallye megtartását, mégsem kértünk anyagi segítséget a szövetségtől, mert úgy látjuk, hogy egyéni érdekek határozzák meg az MNASZ döntéshozatalát. Elég nehezen fér bele a fejembe - bár egyetértek azzal, hogy szükség van komoly nemzetközi versenyekre - de mégse nagyon értem, hogy mitől fontosabb egy nyirádi rallycross EB-t megmenteni úgy, hogy közben az MNASZ anyagi bázisát kockáztatják, mint esetleg több alkalommal, kisebb segítségeket nyújtani más irányokba.

Megdöbbentő számomra, hogy mennyire egyéni üzleti érdekek mentén történik döntéshozatal az MNASZ-ben. (Egyébként pedig maximálisan drukkolok a nyirádi rallycross EB sikeres lebonyolításáért!)

Ilyen típusú döntések meghozatalakor bizony felmerülhet a felelőtlen gazdálkodás kérdése is…

Lehet majd nemsokára nem BKV, hanem egy kis idő múltán majd „MNASZ-gate”-nek leszünk tanúi…!?

Mi_lesz_veled_Veszprem_Rallye_2

Ez a hír most jelenik meg 13140. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
17. PRINCE Beer Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k