Gyarmati Ariel-el beszélgettünk
2018-ban az ORC bajnokai lettetek Kocsis Gyurival, a tavalyi évetek nem úgy sikerült, ahogy remélni lehetett a bajnoki cím után… Mi változott?
Alapvetően semmi, maradt az autó, a legénység és a technikai háttér is. Szerintem a tempónkkal se volt gond, bár igaz nem feltétlen mi voltunk a leggyorsabbak. Végig az elsőtől a hatodik helyig autóztunk a gyorsokon, mint az ORC első hat párosa egyaránt. Tehát szoros volt nagyon a meccs, a szakaszokon is tizedmásodpercre menő küzdelem folyt és a pontversenyben is fej-fej mellett haladtunk. Nagyon húztuk egymást, sokszor „becsukott szemmel” kellett menni, irgalmatlan helyzeteket, tempót vállalva. Így ebbe a szoros csatába egy pici hiba is elég volt, hogy lemaradjon valaki. Nekünk keletkezett pár technikai gondunk, amolyan Murphy jellegű és ennyi elég volt, hogy a dobogóra se érjünk fel év végén. Visszagondolva – bár nem vagyok babonás – azt kell, mondjam, hogy páratlan év is volt. Pároson bajnokságot nyerünk, páratlanon pedig küszködünk. Most páros következne…
Év elején kiderült, hogy a 2020-as évre a Mitropa Kupát választjátok. Miért hoztátok meg ezt a döntést?
Sokat töprengtünk ezen. Valójában régebb óta foglalkoztat ez a gondolat, a kint versenyzők „élménybeszámolói” pedig kibillentették azt a bizonyos mérleget. Sok jót hallottunk a külföldi futamokról mind a pályákat mind a rendezést tekintve. Kellett a változás. Tizenöt éve versenyzem, csak itthon mentem, az összes pályát le tudom rajzolni bármikor. Nem éreztem már azt a tüzet, amit anno, kezdett monotonná válni. A kategória társakkal nagyon jó kapcsolatunk volt, baráti közegben mentek a versenyek, ez úgy gondolom egyrészt példaértékű, másrészt hiányozni is fog. Valamint a magyar szurkolók, tőlük is sokat kaptunk, amit ezúton is köszönök! Amikor meghoztuk a döntést, meglepve tapasztaltam, hogy minden érintett, család, partnerek, ismerősök helyeselte és maximálisan támogatta az új tervet. És én is lendületbe jöttem, amit régen éreztem már, elkezdett nagyon érdekelni, bizsergett már a tenyerem, ezt a motivációt régen éreztem már. Remélem mielőbb el tudjuk kezdeni a versenyzést.
Az autótok változott? Frissítettek rajta valamit?
Rengeteg alkatrészt kicseréltünk, revízióztunk mindent, a stabilitást előtérbe helyezve, tehát nem feszítettük tovább, feszes már így is… ? Ezen kívül kapott egy új fényezést, a két év használat már látszott rajta. A dekort is újra terveztük, a napokban lesz kész, mutatjuk majd! Tehát a fiúk alapos munkájával rajtra kész, várja az első rajtot… ahogy mi is…
Sajnos elmaradtak a szezon előtti versenyek...
Mi az optimista jóslatod, mikor és hol fogtok tudni leghamarabb versenyezni?
Sajnos jósolni még nem tudok, csak reménykedni.. ? Viccet félre téve, az a külföldi rendező profizmusát igazolja, hogy a vírus okozta következményeket látva azonnal kerestek új, őszi időpontokat a tavaszi versenyeknek. Tehát nem elmaradnak, hanem más időpontban lesznek megrendezve. A nyári versenyek egyelőre nincsenek veszélyben, reméljük így is marad és a módosult naptár szerint mielőbb rajtolhatunk.
Hogyan vészelitek át ezeket a napokat?
Családias légkörben. Több időt tudunk otthon tölteni, ezt kihasználva én például megtanítottam a fiamnak a Richard Burns Rallyval „játszani”, mert 10-15 év után az is előkerült… ? Valamint próbálok minden munkát menteni, megtenni mindent annak érdekében, hogy gazdaságilag is a legkisebb kieséssel átvészeljük a helyzetet. És csak akkor megyünk ki, ha muszáj, ezt komolyan kell venni!
Reméljük hamarosan a gyorsasági szakaszokon is látunk Benneteket! Vigyázzatok Magatokra!
Köszönjük! Minden jót kívánok Neked és a rallys társadalom minden tagjának! És maradj otthon!!
A csapat partnerei:
Siófok, Sendex 2000 Kft., Récsei Busz Kft., www.palinkaabc.hu, Győri Kft., Baranya Hotel, Termo Diagnosztika Kft., ConOIL Benzinkutak, Hungária Veszélyesáru Mérnöki iroda, SLY Csoport, Di-Fer Csoport, Sióház Centrum, Sziró Kft.