Az van, hogy most (11.05.26-15:59) értünk vissza a Pannónia Ringről. Ezt megelőzőleg pedig kora hajnalban, nyolc felé értünk oda. A kettő közt pedig sikerült alaposan megfigyelnünk a Zengő Dension csapatot, miközben WTCC versenyautót tesztel.
Én még nem jártam itt eddig, csak a jó hírekből ismertem a pályát. Tudtam róla, hogy jórészt osztrák törzsvendégkört tud magáénak, csak azt nem értettem pontosan, hogy miért jó nekik ide a túloldalra, a puszta közepére átjárni, bömböltetni a motrot. Nos, természetesen azért, mert nagyjából gombokért jutnak teljesen profi szolgáltatáshoz, meg jó minőségű aszfaltcsíkhoz. És a teljesen profi alatt azt értem, hogy teljesen profi. Ennek megfelelően a pálya naptára zsúfolásig tele van. Persze én ideológiailag nem vagyok elég képzett, de ha valaki lenne oly szíves, és tagoltan elmagyarázná, hogy a mogyoródi intézmény miért ilyen kihasználatlan, ez pedig miért van koppanásig.
![michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_1](https://www.duen.hu/userfiles/image/110526_Michelisz_teszt_-_Szpid_tollabol/michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_1.jpg)
Reggel jól megálltunk az akkor még szellős parkoló közepén, és elkezdtünk szétnézni. A hátsó boxok mögött találtunk egy megfelelő helyet, ahonnan akciófotókat lehet lőni a későbbiekben. A parkolóba visszasétálva pedig Michelisz Norbit és édesapját találtuk a kocsink mellett, egyelőre a csapat nélkül, kissé nyúzottan pislogva. Pacsi, miujs, együtt ébredezünk: -hátacsapat még nincs itt, remélem a jó pályára jöttem tulajdonképpen. Eközben érkeztek sóműsorral párhuzamosan tartott pályanapra a további külsős résztvevők, gyűlt körülöttünk a nyáltócsa. GT3 RS, GT2, 370Z Nismo, SLS AMG, Cayman S, jó féltucatnyi, félelmetesen potensnek tűnő E30. Az X-Bow felhozatalt egy darabig számoltuk, de aztán meguntuk, hogy már kettesével jönnek. Egyszer csak feltűnt a főbejárat irányából a fekete sárga BMW, a csapat kisbusza mögé csomózva trélerestül, na akkor már tudtuk, hogy nem ússzuk meg a gumiszagot ma sem.
Igazából ez a mai esemény nem kifejezetten közönségtalálkozónak indult, az csak egy médiakanyarral lett belőle. Szerencsére. Egy viszonylag apró, új alkatrészt kellett kipróbálni a kocsiban, amiről annyit tudtam meg, hogy hátul van, a keresztneve szelep, és nem annyira a gumihoz, hanem olyannyira inkább a hátsó fékhez tartozik, hogy az elődje lassításkor alaposan megnehezítette Norbi dolgát a féktávokon. Viszont remek alkalomnak ígérkezett ez kisebb tesztkör, hogy egy kis rajongótábor verődjön össze a helyszínen, abszolút alaphangot szolgáltatva a jövő hétvégi, 48 órás üvöltve szurkolásnak. Ezért tehát a csapat kérésére bemondta a rádió, meg rákerült a világhálóra, hogy a keménymagnak ott a helye.
![michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_3](https://www.duen.hu/userfiles/image/110526_Michelisz_teszt_-_Szpid_tollabol/michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_3.jpg)
Kipakolás, beindítás (gond nélkül), beöltözés. Közben meg akartam egy rendes interjút csinálni a Norbival, de végül nem rögzítettem, inkább csak dumáltunk. Kezdem a legjobb hírrel. A srác őszintén lelkes. Imádja az autót, fekszik neki, embertelen tempóban nő fel hozzá. Beszélgettünk tavaly is, akkor még ugye a dízel SEAT volt műsoron. Azt is dicsérte, kedvelte, meg vitán felül tudott vele gyorsan is menni. Na ezt viszont szerintem perverzül élvezi. Ő természetesen profitól elvárhatóan árnyaltan fogalmaz, én viszont látom, ahogy csillog a szeme, meg tarkóig ér a vigyora. Jó ránézni a pasasra, szerintem nagyjából beérett, a képességei minden szempontból dobogósak. Ja, következő jó hír; az autó is dobogóképes.
![michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_4](https://www.duen.hu/userfiles/image/110526_Michelisz_teszt_-_Szpid_tollabol/michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_4.jpg)
A legfőbb szempont, amit figyelembe kell vennünk a mezőnyt pillanatnyilag uraló Chevrolet Cruze-okhoz képest, a teszteléssel töltött, és a továbbiakban erre a célra fordítható idő (suska) mennyisége. Norbi szerint a kocsi megfelelően gyors. De a tesztlehetőségek érthető módon korlátozottak a tulajdonképpen soha el nem apadó forrásokból táplálkozó gyári gárdához képest. Ezért a csapattagok mindegyike igyekszik hozzátenni egy picike pluszt a csomaghoz. Hogy sikerült-e feltenni a végén a pontot az i-re, azt onnan lehet tudni, hogy vakarják-e a fejüket a Chevrolet-nál a köridőket nézve. És bizony, szerintem idén már volt, hogy vakarták.
![michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_5](https://www.duen.hu/userfiles/image/110526_Michelisz_teszt_-_Szpid_tollabol/michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_5.jpg)
Jövő hétvégére, Norbi óvatos prognózisa szerint, ha minden patentul kiadja, akkor az első öt hely valamelyike reális cél lehet. Én szintén óvatosan azt kértem, hogy ha lehet, a díjátadó emelvényről locsoljon már agyon pezsgővel, mert ilyesmit a középsuli óta nem csináltam. Nem hinném, hogy rajta fog múlni. Pillanatnyilag ugyan a torkát fájlalta, de ránézésre top formában van, szép a színe, csomó haja van, jó irányba áll az orra, teljesen oké. Apropó. Orr.
![michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_6](https://www.duen.hu/userfiles/image/110526_Michelisz_teszt_-_Szpid_tollabol/michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_6.jpg)
Hát nem hordja fönn. Szerény, közvetlen, végtelenül szimpatikus. Tulajdonképpen hetven közös kép után a büféssel is örömmel fényképezkedik, mindvégig őszinte mosollyal. Teljesen épeszű arc, még mindig, és szerintem ilyen is fog maradni. Kell mondanom, hogy az ilyen színvonalú autóversenyzők közt ez ritka-e, vagy nem? Élmény vele beszélgetni. Mintha tegnap építettetek volna közösen homokvárat a nagycsopiban, amikor neki autó volt a jele, neked meg vadkörte.
Nyíltan beszélt a szezon kezdetét jellemző komoly stresszről. Lesz béemvé, nemlesz, fog-e egyenesen menni, nemfog, rásimítja-e az első villanyoszlopra, nem-e. Kemény időszak volt. És nincs vége. Elkomolyodott az arca, mikor erről beszélt. És ha végiggondoljuk, igaza lehet. Ez egy WTCC mértékkel mérve kis csapat. Szerényebb költségvetéssel. Ebből rakták össze az eddigieket. És parádésan szerepelnek. Lelkesek. Eltökéltek. És mindjárt be is fog esni a gyümölcs, ami ilyenkor szokott, az apraja már potyog.
![michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_7](https://www.duen.hu/userfiles/image/110526_Michelisz_teszt_-_Szpid_tollabol/michelisz_teszt_-_szpid_tollabol_7.jpg)
Szabolcs (ha rosszul értettem a nevét, jár a tökönrúgás hétvégén), a csapat szoftvermérnöke (notebookal a kezében megmondja, hogy elég piros-e a féklámpa = szoftvermérnök ugye?), szintén arról beszélt, hogy beletesznek mindent a fazékba, de azért lássuk be, hogy a Chevrolet szinte külön versenyt vív. Egymás keze alá tudnak dolgozni a pályán is, ami szintén súlyos tizedeket jelent.
Zengő Zoltán később érkezett. Ahogy láttam , mindenki örömmel fogadta, ő pedig kőrbe járt, és mindenkinek személyesen bemutatkozott. Komolyan mondom, ez a közvetlen szimpatikusság ezeknél ilyen csapatbetegség. Öröm velük találkozni.
Úgyhogy mindenki a Hungaroringre jövő hétvégén, a WTCC első magyarországi futamára, és szurkoljunk ezeknek a srácoknak közösen.
Ja, meg az Official Héngérien Monteiro Fanklub alapító naggyűlése is lesz egyúttal.