Kazár Miki havas versenyt várt, hiszen a Bükkben igen sokat autózik télen. Sár lett, ami szintén jól csúszik...
A hétvégi jamboree futamról beszélgettünk:
Hogy találtad ki, hogy indulj a Mikulás Rallye-n ?
Már két évvel ezelőtt kitaláltuk, Karcsi azt mondta, hogy navigál nekem a Skodámban, de akkor az autóval a rajtig nem jutottunk el…
Most azt javasolták a többiek, hogy próbáljam meg Mitsubishivel.
Nyilván A-sal, mert ezen legalább van kézifék.
Már pénteken is láttalak a pályák környékén, de akkor még quaddal… Jól néztél ki :) A quad is… amikor lejöttél vele a rámpáról, akkor még szőrös volt a gumija.
Hát igen, nem egy régi darab :)
2006-ban egy ilyen quaddal fogok majd versenyezni. A YAMAHA Fehér 2000-el aláírtunk egy reklámszerződés, ami alapján kaptam két ilyen 450-es négyüteműt, ami már 2006-os modell. Ha jól tudom, az országban ez a kettő van jelenleg belőle.
Élvezem a Yamaha maximális támogatását és Fehér Géza is mellettem áll, aki a csapatával most építi át versenyzésre alkalmassá a másik quadot.
Ezek szerint jövőre is marad a quadozás…
Igen. Ugyanúgy kilenc futam lesz és az autocross bajnokság betétfutamaként indulunk.
Tavaly sikerült megnyernem ezt a bajnoki sorozatot, remélem idén is hasonlóan jól sikerül végeznem. A háttér adott, a Yamaha tényleg sokat segít!
Térjünk vissza a Mikulás Rallye-ra…
Szombaton volt szerencsém beülni melléd, én nagyon élveztem, de az autó aztán annyira nem…
Nem biztos, hogy a teszten történt, talán voltak előzményei, de tényleg eltört az egyik féltengely. Hozzá kellett szoknom, hogy mi az, amit kibír egy ilyen autó és mi az, amit nem…
A quad szinte mindent kibír… A pályabejárás abból állt, hogy Spici és Karcsi is azt magyarázta, hogy majd hol kell elvennem a gázt, mert én mindenen áttoltam volna, vagy mindent átugrok, ahogy a quaddal is. De mondták, hogy az a fontos, hogy jól beosszam az autót.
A belsőn majd látszódik, Karcsi a legtöbbet ezt a szót ismételgette: Vedd el, vedd el! :)
Milyen volt maga a verseny?
Az első gyorson meglepett, hogy mennyire munkás, mennyit kell dolgozni, hiszen verseny körülmények között még nem vezettem ilyen autót és még úgy sem mentem, hogy valaki beszélt volna mellettem. Ki sem próbáltuk ezt korábban.
Az első két gyorson kicsit stresszelt is ez, de a harmadikon már teljesen feloldódva versenyeztem, nem volt bennem akkora drukk.
Jól mondta Karcsi?
Tökéletes navigátor! Nem tudok egy rossz szót sem mondani rá, folyamatosan csak dicsérgettem.
És Ő Téged?
Ő is.
Igazából voltak szkeptikusok, akik ismerve engem azt mondták, hogy az első gyorsot sem fogja kibírni a kocsi alattam, volt aki azt mondta, hogy az első 20-ban sem leszek, de a csapat nagy része bízott bennem és volt aki azt mondta, hogy fel tudom venni az elejével a kesztyűt. 4-7. időket sikerült autóznunk, csak az utolsó gyorson a difi hibája miatt már csak a célbaérkezés volt a cél.
Idén is lesz Szilveszter Rallye… Tavaly a quaddal abszolútot motoroztál ott.
Most a ring külső gyorsaságija lesz, talán az nem annyira fekszik a quad-nak, de majd átgondolom és ha igen, akkor feltétlenül indulni fogok, tavaly nagyon élveztem.
Jövőre mit várunk még a quadon kívül?
Spici - Kazár - WRC a magyar rallye bajnokságban, az autocross bajnokságban indulok a quaddal egyedül, mert ugye a quad-ban nincs segítőtárs :)
Valamint Karcsi felajánlotta, hogy jövőre induljak el 3-4 murvás versenyen és természetesen a Mikulás Rallye-ra már most jelentkeztem Lakatos Robinál.
Melyek ezek a murvás versenyek ahol pilótaként indulnál?
Még nem tudjuk pontosan, hiszen nincs végleges versenynaptár. Majd annak ismeretében kiválasztjuk vagy a rallye2, vagy a rallytúra bajnokság versenyei közül azokat, amik nem ütköznek a rallyebajnokság futamaival.
Ezek szerint tetszett a vezetés?
Nagyon! Főleg a vége felé már tényleg örömautózásról volt szó.
A csapat terveiről tudsz néhány szót mondani?
A Pacotti továbbra is mind a három fő kategóriában fog autót indítani, tehát lesz WRC, A8 és N4-es autónk. Szeretnénk zsinórban negyedszer is megnyerni az N csoportos bajnoki címet és természetesen mi is szeretnénk előrébb lépni…
Sokat dolgozunk azon, hogy a tervek összejöjjenek.
A partnerek továbbra is Mellettetek állnak?
Maximálisan! A Yamaha és Fehér Géza segítségével készülök a quad bajnokságra.
A Pendola Holding és a Talentis mellett természetesen a Mammut, a Mega Kft és a Szemerey Transport és a többiek nélkül nem tudnánk versenyezni.
Ezt még írd le kérlek:
Köszönöm szépen a Pacotti Motorsportnak és a szerelőinknek, hogy ilyen lelkesek voltak. Spicinek és Karcsinak a sok tanácsot, Vezéremnek és a csapat többi tagjának pedig a biztatást és szurkolást!