Mikulás előtt mondták...
12. Mikulás Rallye
2008-12-04
interjúk • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069510
Napi oldal:
53432
Jelenleg:
1681
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Próbáltunk csemegézni a nevezési listából...
Volt még több név a tarsolyban, de a srácok olyan elfoglaltak, hogy vagy nem veszik fel a telefont, vagy megígérik, hogy visszahívnak...
Eddig vártunk :)

Turi Tomi (Subaru Impreza WRC):
"Kaptunk egy lehetőséget, hogy kipróbáljunk egy Subaru-t. Nagyon örülök neki, és nagyon bízom benne a tesztek alapján, hogy minden rendben lesz a hétvégén. Nagyon tetszett a kocsi. Úgy gondolom, hogy könnyű megszokni egy Subaru-t, mert nagyon könnyű kezelni. Laci bácsi segített a beállításokban, úgyhogy azt gondolom, hogy jó lett. Ez a Subaru sem mai darab, mert 2001-es, de nem vagyok biztos benne, hogy a 2003-as Skoda jobb lett volna murván. A Subaru egy nagyon jó kis autó, de a verseny után azért jobban meg fogom tudni mondani, hogy milyen volt - egy a lényeg: nekem most nagyon tetszik. Vasárnapig már nem tudok beleülni, majd az első gyors lesz a tesztünk. De most csak a szurkolóinknak, akik egész évben vártak, és kitartottak mellettünk, csak nekik szeretnénk autózni és természetesen mi is csak jól akarjuk érezni magunkat."

Turán Frici (Subaru Impreza N4):
"Ha jól tudom, az autó már fel van dekorálva, és voltunk már üléspróbán is. Szombaton tudunk majd menni egy kicsit az autóval, a hivatalos teszten: jó nagy sár lesz, úgyhogy érdekes lesz. Nem a megszokott kocsinkkal indulunk, hanem egy N-es Subaruval, Tagai Tomi autójával. Már nagyon ki szerettem volna próbálni ezt: N-es Mitsubishi-t már vezettem Szentkirályszabadján, ott ez nagyon jól sikerült, mert sikerült nyernünk. De ami még az érdekessége  lesz a Mikuláson, hogy az unokatestvérem, Bánhidi Viktor fog navigálni nekem. Neki részben újdonság lesz, bár tapasztalata van már, hiszen Rallye2 bajnokságban indultak már két versenyen. Nem tudom, hányas rajtszámmal fogunk menni, pedig ez fontos lesz az "nyomcsinálás" szempontjából, de hogy milyen dagonyában menni egy N-essel, majd a gumiktól függ, és az első kör után biztos többet tudok mondani róla... Alapvetően nem vesszük majd túl komolyan ezt a versenyt, hanem csak szeretnénk egy nagyon jót játszani."

Asi (Mitsubishi Lancer EVO IX):
"Lazán veszem majd, de azért megpróbálunk minél jobb eredményt elérni. Próbálunk jól felkészülni, megfelelő gumikat és beállításokat találni - most esőre áll a hétvége, legalább tudunk majd tesztelni esőgumikat is. Alapvetően nem szeretem ezeket az autógyilkos pályákat, bár viszonylag jól megyek rajtuk, sokszor képes vagyok túlóvatoskodni, hogy ne legyen baja a kocsinak. Biztos lesznek helyzetek, amikor látványosan fogunk autózni, de ez nem feltétlenül azért lesz, mert akarjuk, hanem mert sárban csúszik-mászik az autó..."

Janika (Peugeot 207 S2000):
"Készülni kell erre is, mint minden versenyre, de ez nem lesz annyira komoly persze, olyan lesz, mint egy éles teszt. Minél többet ki kell hozni magamból és az autóból - ha ezt teljesítem, elégedett leszek. De én nem tudok félvállról készülni és félgőzzel versenyezni. Ha beülök, és működik az autó, úgyis próbálok gyorsan menni. Ha valakinek olyan stílusa, még látványosan is lehet menni vele, elvégre ez egy négykerék-meghajtású autó, csak az nem olyan gyors. Tavaly indultunk ugyanitt, bár nem tudom, hogy ugyanazok lesznek-e. Mindenesetre a veszprémi pályák nekem nagyon szimpatikusak, szeretem őket. Ha eső lesz, és dagonya, akkor is, hiszen egyrészt mindenkinek ez lesz a feladat, másrészt év közben nem ehhez vagyunk szokva. Nem túl sokat versenyzünk sárban és esős körülmények között, de ebben is jónak kell lenni, úgyhogy nem árt a gyakorlás."

Ősz Laci (Toyota Corolla WRC):
"Nagyon kellemes a szituáció, mert nem kell, hogy készüljek: Budai Béláék úgy gondolom, hogy eléggé fel vannak készülve erre a feladatra. Mi csak izgulunk, és örülök, hogy lehetőségünk nyílik egy ilyenre. Az autót megsimogattam már, de menni még nem sikerült vele. A Mecsek óta eddig szerelték, és pénteken, egy teszten fogok tudni megbarátkozni vele. Szeretnék majd az első tízben végezni, de fogalmam sincs, hogy mire számítsak. Csak autózni szeretnék, kiszolgálni a nézőket, megajándékozni magunkat és a támogatóinkat is egy kellemes hétvégével, és majd meglátjuk, hogy sül el."

Krupp Zoli (Mitsubishi Lancer EVO IX):
"Készülünk, az autót a fiúk csinálják, ilyenkor még romokban hever, de ezt már megszoktuk. De eddig sem volt gond, jók a srácok, most sem lesz, ez biztos. Buli is lesz, teszt is. Egy vadiúj gátló került az autóba, most ezt is kipróbáljuk versenykörülmények között. Éles versenyen lehet, hogy nem szívesen próbálgatnék, de ezen most megtehetjük. Viszont az is tény, hogy az elmúlt években annyira komoly rendezvénnyé nőtte ki magát ez a verseny, hogy majdnem akkora, ha nem nagyobb értékkel bír, mint egy OB futam. Egyébként ezt az időt szeretem - ha működik az ablaktörlőm és nem párásodok be. Egyetlen parám van a rendezvénnyel kapcsolatban: a köd. Tavaly is pont előttünk szállt le, és közöm nem volt a pályához. Össze-vissza tolatgattunk, kerestük a nyomvonalat, úgyhogy elég vicces volt. Remélem, idén nem lesz."

Matics Misi (Mitsubishi Lancer EVO IX):
"Az autó tulajdonképpen készen van, hiszen sok dolgot nem kellett vele csinálni, csak átépítettük murvára. Ezek a pályák mindig kiszámíthatatlanok, nagyon függnek az időjárástól. Ha előtte van eső, dagonya lesz és sár, és abban nem nagyon lehet majd haladni. Most is úgy tűnik, hogy esni fog, és ha így lesz, nem is az első kör lesz komoly, hanem a második: ott már nagyon szét lehet majd gyúrva a pálya. Az időeredmény most semmit nem fog számítani, csak egy kis körözés lesz, és ennyi."

Kazár Miki (Mitsubishi Lancer EVO IX):
"Az autó, a gumi és minden feltétel tökéletesen készen áll már a versenyre. A pályákat még nem láttam, szombaton majd megnézzük. Pénteken lesz egy tesztünk, ott majd felkészülünk. Spici eljön mérnöknek, csapatvezetőnek, beírónak a többiek mellé - lesz még egy csapatfőnököm. A licensz nélküli kategóriát szeretném megnyerni, úgyhogy szó sincs örömautózásról, versenyezni fogok. Szeretnék minél előrébb végezni, elvégre a versenyt mindig komolyan kell venni."

Gyarmati Ariel (BMW):
"Azért esett erre a választás, mert az országos bajnokságban mindig az idő ellen, a stopper ellen megyünk, és úgy gondoltuk, hogy év végén csinálunk egy olyan versenyt, ahol csak a látványért, csak az érzésért fogunk autózni és az időeredmények nem érdekelnek. Ehhez egy hátsókerekes autó szerintem tökéletes választás. Így lett ez a BMW. Igazából még sosem ültem hátsókerekes autóban, ha nem számoljuk az egyszeri, gyenge próbálkozásomat szintén egy Mikulás Ralin. Elméletben tudom a fizikáját, hogy hogyan működik, aztán majd megpróbálom ezt gyakorlatban is alkalmazni. De ha egyszer-kétszer hibázunk, ha bármi történik, nagy baj nincsen, mert most direkt ezért megyünk."

Herr Matyi (Mitsubishi Pajero):
"Kicsit félszegen kezdek neki majd a versenyzésnek, mert sajnos az a Land Rover, amit szerettem volna, azt visszamondták, így béreltem egy másik autót. Ez egy Pajero, ami gyakorlatilag egy teljesen utcai autó, annyi plusszal, hogy kicsit meg van erősítve a futóműve és be van csövezve. Nagyon tetszik a Land Rover futóműve, alapvetően ezért szerettem volna ilyen nagy autóval rajthoz állni. Magáncéllal már kipróbáltam erdőkben, de kíváncsi lettem volna, mit tud versenykörülmények között. Ez sajnos most meghiúsult, de azért jól fogjuk magunkat érezni, elvégre bohóckodni megyünk. Egy olyan sráccal megyek, aki még életében nem ült ilyen autóban, ezért nem is írunk itinert, csak fejből megyünk. Kézifékkar ebben is van - csak nem működik, azt hallottam a gazdájától. Ezért abban biztos vagyok, hogy csak hátsókerekes módban fogok vele közlekedni..."

Zsíros Gábor (Subaru Impreza):
"Vasárnap volt egy tesztünk Jutaspusztán, Turi Tomival. Spici segített beállítani a futóművet meg Laci bácsi. Úgy gondolom, hogy az egész jól sikerült és jó irányba tartunk az autó beállításával, holott még sokkal több mindent be lehet állítani rajta, de kezdetnek ez azt hiszem nem rossz. Ezúton is köszönöm, hogy segített benne Laci bácsi és Spici is. Tavaly abszolút harmadikak lettünk ezen a versenyen, így remélem, hogy idén is egy jó eredményt tudunk elérni. Bízom benne, hogy nem lesz szakadó eső, mert az sem a nézők, sem a versenyzők szempontjából nem lenne túl jó. Még mindig ott tartok, hogy kilométergyűjtés lesz. A múltkor mentünk Királyszentistvánon egy rali sprinten, amit sikerült megnyerni, azt hiszem az egy örömautózás volt. Most inkább a jövő évre való felkészülés lesz a hétvégén, úgyhogy szeretném komolyan venni. Az a baj, hogy kicsit kishitű vagyok magammal szemben. Még nincs akkora önbizalmam, hogy azt mondjam, hogy megyek két-három versenyt és tényleg beleszoktam az autóba. Murván most mentem vele először vasárnap. Azt mondták a srácok, hogy nem vagyok hozzá ügyetlen és gyorsulni is fogok minden megtett kilométer után. Reméljük, hogy ez a murvás verseny, ez a 60 km még nagyobb rutint és még nagyobb tapasztalatot ad murván is."

Kalbantner Géza (Mitsubishi Lancer EVO VI):
"Szajky Pisti barátságból kölcsönadta az autóját, az Evo VI-ost, és ezzel fogok rajthoz állni vasárnap. Még ki sem próbáltam, és sosem vezettem még négykerekes autót, de szombaton, ha addig összeáll, megyek vele pár kilométert. Pisti azt mondta, olyan, mint a hátsókerék-hajtás, úgyhogy nagyon nem aggódom miatta. A döntést egyébként tulajdonképpen nem én hoztam meg, hanem Szajky Pisti, aki azt mondta, ez az utolsó lehetőség, hogy kipróbáljam... Igyekszem egy kis driftet belevinni, mert nagyon sok drifter barátom jön el nézni, úgyhogy mindenképpen csak a látvány a fontos ezen a versenyen."

Váradi Mercis Gyuri (Mercedes Benz CE):
"Nálunk fejtetőre állt a világ: Kitúrtak minket a csajok! Elbeszélgettünk Csányi Botival és úgy döntöttünk, hogy nekünk sok ez, mi félünk ezeken a pályákon, így a lányok mennek majd. Pálla Barbi fog vezetni és a Revák Réka fog navigálni. Azt autót nagyon féltem, a lányokat kevésbé féltem, majd az autó megvédi őket. Ez hosszas vita volt. Minden évben a Barbi navigált nekem Mikulás ralin. Aztán úgy volt, hogy ők majd a Szilveszter Ralin mennek, mi meg itt a Botonddal, de elgondolkodtam rajta és úgy döntöttem, hogy inkább a murván tegyék fejtetőre, mint az aszfalton, úgyhogy menjenek ők a Mikuláson. Viszont a Szilveszter Ralin sem tudunk menni, idén már nem ülünk versenyautóba: a Szilveszter Ralin majd a szervizcsapat fog menni. Hozzá kell tenni, hogy nem az "éles" autóval: a lányok a kis motort kapják meg és a fiúk is. De még így is kicsit azért féltem az autót - én már elköszöntem tőle. De a hétvégén én leszek a csapatvezető. Kicsit talán feszült lesz, de megpróbáljuk jól érezni magunkat."

Nemes Csaba (Lada 2107 Dízel):
"Az autót nem én csinálom, azt úgy kapom majd Osváth Peti barátom egyik szervizesétől, Karcsikától, úgyhogy csak annyi dolgom lesz, hogy menjek vele. Szerintem egyébként lassan elkészülnek, mert holnap hozzák is, és akkor valószínűleg ki is próbálom egy teszten, mert még egy métert nem mentem vele. Egyébként ez egy különleges autó: egy dízel Lada, ami sokkal erősebb, majdnem 200 lóerős, és megközelítőleg 400Nm nyomatékkal rendelkezik. BMW futómű van alatta hátul, szervó-kormányos, úgyhogy elég komoly autó... Nehéz megülni, és nem könnyít rajta az sem, hogy 2005-ben utoljára versenyautóban, de bízom benne, hogy az a rövid, 20-30 kilométeres teszt, amit tervezünk, elég lesz, hogy visszarázódjak. Időre nem nagyon tudunk majd menni, mert a Mitsubishi-kkel vagyunk egy kategóriában, úgyhogy marad a látvány - de remélem, abban nem lesz hiány."

Bebtó Ferenc (Lada 2105):
"A készülődésünk még alakulóban van, de már csak finomítások vannak hátra: olajcserék, eltört kapcsolók, ilyesmik. Kimentünk próbálgatni a Ladát, és minden alkalommal eltört valami, ezeket kell pótolgatni. Legutóbb egy hónapja vezetettem egy amatőr versenyen, úgyhogy most tuti, hogy csak örömautózni fogunk. Az érzés lesz a lényeg, és hogy a nézők is élvezzék: csak keresztben fogunk közlekedni. Tuti, hogy nagy sár lesz, úgyhogy még a víz elleni védekezést is meg kell csinálni a kocsin, de dagonyában lehet igazán keresztbe csúszkálni..."

Magda Robi (Lada VFTS):
"Nagyon várjuk a hétvégét, a kocsi is készen van. A kereklámpásról visszanyergeltünk a VFTS-re - amivel tavaly ugyanitt mentem utoljára -, mert azt nem kell annyira félteni, mint a kereklámpást. Egész évben a mezőny előtt mentünk, most majd megpróbálunk időre menni. Természetesen örömautózás lesz, és majd az első gyorson eldől, hogy hogyan állunk majd a többiekhez képest. Ha jól, akkor időre kocsizunk, ha annyira nem közelítjük meg az elejét, akkor hagyjuk, és megyünk úgy, ahogy szoktunk. De nagyon jó érzés volt beleülni újra a VFTS-be - remélem, jól telik majd a hétvége vele." 

Emődi Balázs (Lada 21011):
"A készülődés már zajlik, már majdnem készen is vagyunk. Egész évben mentünk az N-es kocsival, most szétszedtük, és ellenőrzés meg cserék után összeraktuk. N-ben megyünk a 11-es Ladával, sok-sok Suzuki között: 8-an lesznek, meg mi. Úgyhogy nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogy alakul majd. Szeretnénk jól szerepelni, főleg az elmúlt versenyek bíztató eredményei után. Sokszor indultam már Mikuláson, remélem, hogy az eddigi tapasztalatok is segítenek majd. Egyébként az N-es autónak egy titka van szerintem az ilyen sáros, dagonyás pályán, amilyennek most tűnik a hétvégi verseny: át kell küldeni mindenen."


 

Ez a hír most jelenik meg 7886. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k