Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Mindannyian felelősök vagyunk!
Büki Ernő megszólal
2012-03-29
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
722754418
Napi oldal:
201297
Jelenleg:
6047
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

mindannyian_felelosok_vagyunk_1

Büki Ernővel beszélgettem a hazai autósport rallye szakágának jelenlegi helyzetéről, okokról, miértekről és megoldási lehetőségekről.

Múlt héten zajlott a „Versenyzői mozgalom az ORB megmentéséért” gyűlése, ahol te meg sem szólaltál. Mi volt ennek az oka?
thumb_mindannyian_felelosok_vagyunk_2Hát, elég gyenge kismozgalom…volt.
Gőzkieresztésnek jó volt. Nem szólaltam meg? Nem. Miért? Készültem egy-két gondolattal, de azt éreztem felesleges, folyamatosan beszélünk el egymás mellett. Sokszor még az egy csapatban lévők is össze-vissza beszélnek. Párszor már elmondtam, senki nem akar ártani, nem tudjuk, nem tudják a megoldást! Káosz van, tehetetlenkedés!

Mi a véleményed a kialakult helyzetről?
Most tudatosult igazán: nincs pénz! Kevés a versenyző! A nézők száma is fogyatkozik…

Elmarad az Eger Rallye…
Még lehet! A szakágvezető azt mondta, dolgoznak rajta...

Nem lesz IRC!
Erről talán Jelen István tudna nyilatkozni. Amennyit én tudok a dologról, az röviden annyi, hogy Jelen István még a mai napig nem tudta lezárni a tavalyi évet, rendesen megvezették, hogy így lesz meg úgy lesz, lesz lóvé, de nem lett (annyi). A jogdíjai és a „Júrósport” felé a kiszolgáló költségek (helikopter, televíziós közvetítés, logisztika, stb.) akkora költségbe kerülnek, hogy nem vállalhatja fel a bizonytalanra. „Nem éri meg finanszírozni egy IRC futamot, hiszen van szerencsére jó pár más világversenyünk.”

Kinevezték Botka Endrét…
Igen, ki. Sajnos sem Endre, sem más nem élvezi a jogosultak legalább felének a bizalmát, mégis kinevezték, „valamit tegyünk már” döntés. De egy év „töketlenkedés” eredményeként, elindulásnak jó lehet. Őszintén mondom, minden tiszteletem az Övé, megy előre mindenáron. Kéne hagyni egy kicsit, aztán meglátjuk. Nem ez a legnagyobb gond (most).

Milyen megoldásokkal lehetne „alakítani” a jelenlegi helyzetet?
Nem tudom. Rengeteget gondolkodom, gondolkodunk páran, de nem jutok előre. Tehetetlen, pontosabban alkalmatlan vagyok még jó ötletre is.
Talán rövidtávon megoldás lehetne, egy jelentős pénzügyi injekció, de ez nincs és nem is várható. Összefogás! Kérdem én mire? Oda nem jutunk el évek óta, hogy a szembenálló oldalak „vezető” képviselői leüljenek és átbeszéljék a jelenlegi helyzetet.
Félre kéne tenni a sérelmeket, nem kell barátkozni, de együtt dolgozni lehetne.
Nattán Gyuri mondta nem oly rég: „Mindenkinek vissza kéne venni egy 20%-ot az arcából!”

Szerinted lesz idén 6 fordulós bajnokság?
Szerintem nem lesz hat forduló, de szeretnék ebben (is) tévedni. A pénteki „Nagygyűlésen” elhangzott a szakág részéről A, B, C variáció, majd a rendezők-versenyzők (mármint azok a versenyzők akik eddig is anyagilag támogatták a rendezvényeket.  -  a szerk. ) csütörtöki egyeztetése után felállított verzió. Aztán mi van? Egyelőre semmi.
Múlnak a napok. Versenynaptár vagy legalább naptárszerű, majd lesz.
Pár versenyző jelezte, esetlegesen lehetne a nevezési díjat emelni, meg még(!) segítenek… ez nagyon komoly szándék, de ez is csak akkor működhetne, ha egységesebbek lennének, ja és mindenki tudna róla.

Mi újság Markó Tibivel? Lesz Bükfürdő Rallye? Mikor, hogyan?
Tibi nyaral, gondtalanul, pihenget, napozgat, olvasgat, egy-két hét és elkezd gyúrogatni is. Komolyra fordítva, Tibi átesett egy „motorgenerálon”, nagyon jól viselte, jól van, lábadozik, és gőzerővel azon van, hogy legyen Bükfürdőn verseny. Mikor? Erről majd ő nyilatkozik.(a korcsolyákat időben éleztessük meg!! :-) )

Régóta a rallye-val foglalkozol, szerinted volt már ilyen mélyponton a hazai rallyesport? Ki lehet még ebből lábalni?
Megsúgom, van még lejjebb! Ki kell lábalni!

Melyek a legfőbb okok, hogy idáig jutottunk?
Ha kapásból válaszolnék, azt mondanám a pénz! De nem szabad a háttérben lévő problémákat eltussolni, hiszen szerintem ezek miatt is juthattunk ide, amelyet az egyre népszerűbb pénztelenség dobott felszínre.
A teljesség igénye nélkül: a kommunikáció hiánya (abszolút nincs, ha van az már késő). Visszacsatolások értékelése (a negatívumokból lehet építkezni, a pozitív csak erősít). Érdektelenség felrázása (arccal vállalt megnyilvánulások, javaslatok, néha még lehet szarozás is, legalább a k…a szakágvezető-jelölő lap visszaküldése 95%-ban). Félelem legyűrése (pl. „Ernő, akkor adom oda Cselényire a papírt, ha biztos nyertek, mert tudod….” Mit tudok, barom, mitől fosol, b…meg a papírod!)…
Mindannyian felelősök vagyunk!

Az interjúért köszönet:RallyRacing

Ez a hír most jelenik meg 5937. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k