Minden a helyére kerül…
Turi Tomi a verseny után
2009-05-28
interjú • RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732088053
Napi oldal:
71975
Jelenleg:
2247
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Holczer Danival, Turi Tomi csapatfőnökével beszélgettünk a Salgóról, a csapatról, az autóról és sok minden másról…

Először is beszéljünk a Salgóról!
Sok kritika érte a csapatot, az autót, és az autót felkészítő Korda Racinget. Új autó, új csapat és már az elején kritikák, hiszen Tomitól mindenki azonnal győzelmet várt.
Van alapja ezeknek a kritikáknak?
Mindjárt az elején szeretném elmondani, hogy a Korda Racing egy nagyon kedvező ajánlatot adott csapatunk számára, amivel végre lehetővé vált, hogy Tomi és Imi egy olyan versenyautóba ülhessenek, ami talán képességükhöz és tehetségükhöz is méltó.

Amint azt ma már talán mindenki tudja, a Skoda kiválásával a csapat rendkívül nehéz helyzetbe került, minek következtében tavaly márciusban gyakorlatilag a nulláról kellett újra kezdeni. Egyáltalán az, hogy meg tudtuk teremteni a tavalyi versenyzés feltételeit, és Tomi több versenyen rajthoz tudott állni, az kisebbfajta csodának számít, arról nem is beszélve, hogy egy 98-as technikával is fel tudta venni a versenyt az élmezőnnyel.

Aztán évvégén megpróbáltunk (sebességet) váltani, ennek eredménye képen állhatott rajthoz a csapat egy Subaruval a Mikulás Rallye-n. Ez a verseny már egyfajta teszt volt, vagy lett volna a jövőt illetően, ám sajnos már az első gyorsasági szakaszon olyan problémák keletkeztek, amit ugye, azóta sem sikerült orvosolni…

Aztán mindjárt az év elején jött ez a snowboard baleset, ami igencsak megkérdőjelezte az idei évet, de hál'Istennek úgy tűnik, hogy Tomi válla rövidesen rendbe jön és néhány hónapon belül újra 100%-os lehet. Ezzel kapcsolatban, itt és most, ezúton is szeretném megköszönni a csapat nevében azt a sok száz érdeklődői telefont és jókívánságot, amit az elmúlt hónapokban a Tomiért aggódóktól kaptuk.

Szóval ezen előzmények után kezdtünk tárgyalásokat a Korda Racinggel, és kaptunk egy olyan lehetőséget, amivel szeretnénk is élni. Valóban sok kritika fogalmazódott meg a csapattal és az autóval szemben, de szeretnék mindenkit megnyugtatni, hogy mi nem látjuk ennyire negatívan a dolgokat. Természetesen nyerni indultunk Salgótarjánba, ám felmérve az erőviszonyokat talán még reálisnak is tűnhet ez a harmadik hely, hiszen most versenyezhettünk először ezzel az autóval, amit csak egy rövid teszt előzött meg, és be kell vallani, hogy Tomi mintegy fél év kihagyás után, nem 100%-osan csöppent bele a rendkívül erős bajnokságunk élmezőnyébe. A verseny során a csapat minden lehetséges eszközzel azon dolgozott, hogy finomítsa az autó beállítását és megtaláljuk azokat az ideális beállításokat, amelyekkel az autó és a versenyzőpárosunk eredményes lehet. Ennek a munkának azért voltak már kézzel fogható részeredményei is. Ez úton szeretnék minden kritikust megkérni, hogy legyen kicsit türelmesebb a Korda Racingel szemben, hiszen mi úgy látjuk, hogy a csapat minden tőle telhetőt megtesz a siker érdekében.

Hogyan tovább?
Egész évben ezzel az autóval tervezitek az indulást?
Mikor lehetnek komolyabb eredmények?
Igyekszünk mindig csak az előttünk álló feladatra koncentrálni, most egy murvás verseny következik, ami megint teljesen új feladatok elé állítja a csapatot. Szeretnénk egy komolyabb murvás tesztet végig csinálni a Veszprém Rallye előtt, melyre a Korda Racing lehetőséget is biztosít. Együtt dolgozunk a Prodrive mérnökeivel azon, hogy kihozhassuk ebből a csodálatos autóból a maximumot. Ez most a feladat, és annak érdekében meg is teszünk mindent, hogy ezt meg tudjuk valósítani. Nem titok, hogy csapatunk némileg megújult, hiszen sikerült egy olyan menedzsert magunk mellé állítani, akinek köszönhetően már körvonalazódni látszik az egész év, sőt akár a távolabbi jövő is. De nem szeretnék nagyon előre szaladni, hiszen rendkívül sok munka áll előttünk.

Ismét láthattuk a Turi szektort Ózdon, Tomi tavaly is az év legnépszerűbb pilótája lett és évek óta egyfajta legenda és mítosz veszi körül. Mi ennek az oka?
Ezzel kapcsolatosan az a véleményem, hogy Tomi mindig is törekedett arra, hogy emberközeli tudjon maradni. Bárki bármikor szóba elegyedhet vele, kérdezhet tőle, akár még találkozhat is vele. Talán a legfontosabb tulajdonságát őrizte meg mind a mai napig: sikerei ellenére tisztességes és hétköznapi EMBER tudott maradni! Ez, valljuk meg, a mai világban egy élversenyző tekintetében nem kis dolog. Mind e mellett, ha hívják, ott van a szlalom versenyeken és ha kell bárkinek segít. Ha kell, ott van bármelyik autósport rendezvényen, díjkiosztón Szanytól - Szegedig, hogy megjelenésével emelje a színvonalat. Szerintem ez példa értékű a mai nehéz időkben. Egyszóval benne megvan az a rendkívül nagy alázat a Rallyesport iránt, ami ma már nem annyira divatos. A mítoszról és a legendáról annyit, hogy aki egy 98-as Corolla WRC-vel 2008-ban, három éves lekopott gumikkal, ebben a magyar mezőnyben gyorsaságit tud nyerni az Eger rallyen, az vagy elmebeteg, vagy valami emberfelettit tud. :)

A Turi Fanclub és a Turi szektor, szurkolóink kezdeményezése, immáron második éve van jelen a versenyeken, és próbálja összefogni, és egységbe kovácsolni a Turi szurkolókat. Ebben az a csodálatos, hogy ez nem egyfajta üzleti megfontolás alapján létrejött PR fogás, hanem ténylegesen a szurkolóink által létrehozott önszerveződő társaság. Ez úton is köszönöm nekik! Mind amellett, hogy tavaly gyűjtést rendeztek Tomi versenyzésére, odafigyelnek a környezetre, szemetet szednek, és jó hangulatú közönségtalálkozókat szerveznek. Gondoljátok csak el, hogy milyen feelingje van annak, amikor 50-60 Turi szurkoló együtt járja a versenypályákat, együtt sátoroznak és együtt élnek versenyről versenyre… Csodás!
Ez egy régi időket idéző kis örömsziget, vagy szektor a hazai rallye versenypályákon, és nagyon bízom benne, hogy ez a fajta kezdeményezés példaértékű lehet más csapatok vonatkozásában is, ugyanis ez viszi előre a Rallyet, így lehetnek előbb utóbb ismét akár százezren a versenypályák mellett!

Te nem tervezed a versenyzést? Miskolcon egész jól ment!
Igen, tényleg komoly csata volt az R3-ban. Jó meccs volt, nagyon jó hangulatban. Nagyon jól esett egy év kihagyás után újra versenyautóba ülni, versenyképesnek lenni, és újra megküzdeni a többiekkel. Azonban ha Tomi versenyezni tud, akkor nem engedhetem meg magamnak azt, hogy én is menjek. Ez anyagilag sem és logiszitkailag sem megoldható. Vannak prioritások, és nekem most az a fontos, hogy Tomi és Imi újra sikeresen versenyezhessenek, nálunk ők a priorítottak! : Most erre koncentrálunk.

Tomi felajánlotta a verseny overallját egy jótékonysági árverésre.
Miért pont az segít másoknak az élmezőnyből, akinek talán a "legkevesebb" van?
Erre azt gondolom, hogy az előzőekben már választ adtam. Embernek kell maradni! Tudod, nálunk a csapatban elég magas az átlag, mármint a gyerekeket tekintve, hiszen most már hármunkra jut vagy 8 és fél gyerek. Nyílván ez is közrejátszik. Aztán az, hogy Tomi ruhájával valakinek örömöt tudunk szerezni és ezzel a bajban lévő gyerekeken is segíthetünk, külön öröm a számunkra!

Turi Tomi overalljára ma még itt lehet licitálni >> KLIKK <<


 

Ez a hír most jelenik meg 6691. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k