Minden rosszban van sok jó is
HELL Salgó-Gemer rally - Historic
2009-05-26
összefoglaló • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732087114
Napi oldal:
71036
Jelenleg:
2027
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Az Iharos és Goller Országos Historic Bajnokság harmadik versenyhétvégéjét volt, aki a 70-es évekhez hasonlította, volt, aki csak szimplán örült a vérfrissülésnek a pályák terén, de minden problémájuk ellenére a mezőny véleménye egybehangzó: igazán izgalmas, valódi ralis hétvégén vannak túl.

Szlovákiában úgy tűnik, ugyanúgy szeretik a Historic-os autókat, mint itthon: mindenhol csápoló és segítőkész szurkolókat talált a mezőny. Ez utóbbi tulajdonságukra gyakran szükség is volt, hiszen az öt indulónak volt kalandja bőven.

A szlovák és a magyar futamokra tehát bővült a mezőny: például a Miskolcot az idő rövidsége miatt kihagyó Wirtmann-Schneer páros is visszatért. Diadalmas hétvégét töltöttek el, hisz mindkét napot meg tudták nyerni.

Wirtmann Ferenc (Ford Escort MK1 RS2000): "Jó volt nem a megszokott pályákon versenyezni: teljesen ismeretlenek voltak ezek a szakaszok. De a szlovák gyorsok nagyon jó minőségűek és technikásak voltak. Igazán úgy éreztem magam, mint ha a 70-es években lettem volna egy Béke-Barátság Kupán...:) Nagyon sok néző volt, és semmiféle atrocitás nem ért minket - mindenki csak szurkolt, de azt nagyon - úgy láttam, hogy a szlovákok kifejezetten szeretik az öreg autókat.
Az ottani utak sokkal jobb minőségűek, és bár az első gyorson sokan csúsztak vagy estek ki, szerintem ez inkább a technikásságának és a felmurvásodásának volt köszönhető. Műszakilag teljesen rendben voltunk egész hétvégén, bár a verseny vége felé, már a magyar oldalon volt egy kis futómű-problémánk, de lassítottunk kicsit és mivel az előnyünk elég volt, így végül meg tudtuk nyerni azt a napot is." A C csoportot vezető páros már a Baranya Kupára készül, sőt, azt ígérik, hogy ha minden jól megy, több futamot nem hagynak ki
. "

Nagy István - Tóth Tibor már kalandosabb hétvégét zárt: az első napon már az első szakaszon búcsúzni kényszerültek, és a másodikon sem volt szinte olyan gyorsasági, ahol minden rendben lett volna: hol a motor ijesztett rájuk, hol az átbeszélő nem működött, hol pedig elóvatoskodták a gyorsot. Talán éppen ezért volt kifejezetten öröm, hogy a második napon azért a második helyet meg tudták szerezni.

Nagy István (WV Golf GTI): "Nagyon vártuk a Salgót, de sajnos az első, peklo-i gyorson kicsit lecsúsztunk az ívről, és megtörtük a kocsi bal elejét - tehát az első napot szokásunkhoz híven minuszoltuk...
A vasárnapi nap kicsit jobban sikerült, habár itt is történtek akciók: Zagyvaróna-Cered elején kaptunk egy csúnya bal hátsó defektet, amikor lejöttünk a korlátról, de letoltuk felnivel, így közel 1 percet bent hagytunk. Aztán elment egy időre átbeszélőnk, majd az utolsó gyors előtt tényleg azt hittük itt a vége: az időellenőrző előtt kétszáz méterrel megállt a motor, mint a szög. Gyors hibakeresés után véletlenül meglett a hiba oka: egy meghibásodott relé okozta a tüneteket. Azt kicseréltük, a gázra léptünk, de egy percet sajnos még így is kikéstünk.
De végülis célba értünk, és a lényeg. Hálásak vagyunk a szervizcsapatnak, valamint a nézőknek, hogy kitoltak, és folyamatosan szurkoltak és bíztattak minket
."
 
Az idén debütáló Varga testvérpár, Roland és Sándor is egy igazán kalandos hétvégén vannak túl: az első napon ők sem tudtak célba érni.

Varga Roland (Lada 2101 Gr 2): "A szlovák pályák nagyon jók voltak, nagyon jól éreztük ott magunkat. azt sajnáltuk egy kicsit, hogy messze voltak, de igazán az is túlélhető volt. Az első szakasz igazi ralipálya volt, a második is nagyon tetszett, a harmadik pedig nem nekünk való lett volna, mert technikai problémánk volt, úgyhogy ezek közül csak az elsőt élveztük, a többin pedig átgurultunk. A karburátor miatt háromhengeres lett az autó, utána a diffi megint. A második napon a célbeérésünk felért azzal, mintha megnyertük volna a bajnokságot - úgy éreztük magunkat. Hazai pálya volt, és nagyon nem akart összejönni... Örültünk, jól éreztük magunkat, ott voltunk, mentünk, a Zagyvaróna-Cereden hál'Istennek mindkétszer sikerült jól leautózni - a szánk íze szerint. Megmentett minket, hogy a második gyors etap volt, mert a kerékcsapágy megadta magát. Cered után már hallottuk, hogy nem bírna még egy gyorsot, de szerencsére jött a szervizünk, és megoldotta a problémát. A harmadikon pedig egy barátunk megijesztett minket: vettem egy elég rövid féktávot az egyik lassítónál, és amikor kiugrott elénk valaki csápolni, még nem is láttam, hogy egy gyerekkori barátom az... Csak azt vettem észre, hogy koncentrálok, és egyszer csak beugrik a képbe egy pirosruhás ember - nem mertem felengedni a féket, és inkább megpördültem. Ott akkor elromlott az önindítónk, és be kellett, hogy toljanak, majd felakadt a gáz, szóval kínszenvedés volt, mire leértünk a gyorsról. Egy kicsit aggódtam: végigrimánkodtam a gyorsot, hogy nehogy eldobjam: képzeld el, mikor minden fékezésnél úgy kell megállnod, hogy 7-8 ezren pörög a motor... De szerencsére beértünk, nem is késtünk, de mivel megmutattam az öcsémnek, hogy hogyan kell tolni az autót 300 méteren keresztül - abban azért eléggé elfáradtunk... Szerencsére a szerviz orvosolta a problémát, és tovább tudtunk menni. A Zagyvaróna megint jól sikerült, de kicsit stresszes volt, mert egyfolytában azon kellett lennem, hogy nehogy lefulladjak, mert akkor nem fogom tudni újraindítani a kocsit.
Aztán elmentünk az utolsó előttire, Mátraszentimrére, és mint sokan mások, én is abba a hibába estem, hogy nagyon gyors akartam lenni, és amikor átmentem a fotocellán, vettem egy nagyon rövid féktávot, és rögtön meg is pördültem, az autó seggével levertük a szalagkorlátot és az üzemanyagtartályunkat... Úgyhogy a Wirtmann Feri szervizesei segítettek, hogy tovább tudjunk menni. Mindent összevetve nagyon kalandos hétvégénk volt, de megbeszéltük a csapattal, hogy nem nagy a kár, de azért lesz vele meló, ám az a cél az, hogy a többi versenyen is rajthoz álljunk.
"

A Kubinyi Gábor-Diós Dániel páros szervizesei is szereléssel tölthették a szombat estét: három gyors után a kisautó feladta a szlovák kocsizást. A második napra mindenki összeszedte magát a trióból, és végül az abszolút értékelés harmadik helyén gurulhattak át a célon.

Kubinyi Gábor (Abarth/Zastava 1000 TC Berlina): "Összességében azt éreztem, hogy nagyon jó volt a verseny, és egy nagyon jót autóztunk - bár ezt inkább csak a vasárnapi nap után éreztem ezt. A második napon sikerült csak célba érnünk, abszolút harmadikként, és annak nagyon örültünk. Szerintem a magyar oldalon nagyon jót autóztunk, nagyon tetszettek a pályák, bár tartottam a zagyvarónai pályától, hiszen nem éppen az én autómnak, a rövid tengelytávnak kedvező az a dobálós út - de végül nagyon jót autóztunk rajta. A szlovák rész pokolian tetszett volna, de sajnos csak a pokoli jutott belőle... Ott folyamatos szerelés volt, míg végül a harmadik gyorsasági után kötélre is kellett tenni az autót: a nap folyamán kiszakadt a lengéscsillapítónk bal hátul, elszakadt az elektromos AC vezetéke, elszakadt az ékszíjunk és több kisebb problémánk is volt, de a lényeg, hogy a szlovák oldalon nagyon hamar összecsomagoltunk. Gyanúsan jól haladtunk szombaton reggel: ennyire zökkenőmentesen még sosem készültünk fel - lehet, hogy most ez volt a baj. Vasárnapra azonban teljesen problémamentesek lettünk - akkor nagyon jól is éreztük magunkat.
A Historicot szerintem alapvetően szeretik a nézők, az én kisautómat meg talán különösen ismerik, de akárhogy is: nagyon jó érzés volt, hogy mindenhol érezhettük a rajongók szeretetét, Szlovákiában és Magyarországon egyaránt. Sokan aggódtam a verseny előtt a szlovák versenyrésztől, de szerintem kifejezetten jó volt a szervezés, és nagyon kedvesek voltak velünk. A pályák pedig szenzációsak voltak - igazán sajnálom, hogy nem tudtuk kiautózni. A Baranya Kupa még függőben van - természetesen ez is csak pénz kérdése lesz.
"

A Varga-Keresztes kettős mindkét napon célba tudtak érni: egy második és egy negyedik hellyel térhettek haza. Így nyugodtan készülhetnek a követező futamokra: éppen egy erősebb motoron dolgoznak, hogy még jobb eredményeket érhessenek el, mint a szlovák-magyar futamokon teljesítettek.

Varga István (Volkswagen Scirocco): "Isteni jól éreztem magam - hát tudnám rosszul érezni...?:) A szlovák pályák nagyon jók voltak: a Peklo kifejezetten tanulságos volt, de ilyen is kell. Ezt a szakaszt leginkább a szuhai gyorshoz tudnám hasonlítani, mégis valahogy más volt, technikásabb, és a felhordások miatt csúszósabb, de kellett ennyi szelektálódás: a vakmerőek ellen egy kis vágatópad...:) Több apróbb hiba volt - tankműszert rondítottuk el a hétvégén, meg a Volt-mérőnk tréfált meg - de mindenből jól tudunk végülis kijönni.
Most éppen a motort újítjuk fel, mert a tervek szerint szeretnénk minden további versenyen is rajthoz állni. Eddig egy majdhogynem széria-motorunk volt, most egy kicsit erősebbet szeretnénk. Úgyhogy légyszi szervezd meg, hogy mindenki jöjjön: a Kövesdán is, Leitoldék is, Hajtós is hiányzik... Mert fel kéne dobni kicsit a Historic-ot a gazsági válság ellenére is...
:)"

Remélem, mindenki hallotta, de ha mégsem:
FIÚK, GYERTEK VERSENYEZNI!
Hogy a Historic újra a régi fényében pompázhasson...

Hell Energy Drink Salgó-Gemer Rali, első futam végeredménye:
1. Wirtmann Ferenc-Schneer László Ford Escort Mk1 RS2000 53:56,2
2. Varga István-Keresztes István Volkswagen Scirocco +5:51,3
 
Hell Energy Drink Salgó-Gemer Rali, második futam végeredménye:
1. Wirtmann Ferenc-Schneer László Ford Escort MK1 RS2000 37:07,9
2. Nagy István-Tóth Tibor Volkswagen Golf I GTI +1:09,8
3. Kubinyi Gábor-Diós Dániel Abarth/Zastava 1000 TC Berlina +2:30,8
4. Varga István-Keresztes István Volkswagen Scirocco +3:32,1
5. Varga Roland-Varga Sándor Lada 2101 Gr 2 +4:44,9

 
Az Iharos és Goller Országos Historic Bajnokság következő futama június 14-én lesz, Komlón, a Rallye2 és a Rali-Túra Bajnokság mezőnyeihez csatlakozva. A Baranya Kupa pályái jó gyakorlási lehetőséget kínálnak a majdani, augusztus elejei Mecsek Rallye-ra - remélhetőleg éppen ezért még tovább gyarapodik az indulók száma - találkozzunk ott is!

Az Iharos és Goller Országos Historic Rally Bajnokság együttműködő partnerei: Iharos és Goller Kft, Kumho

 

Ez a hír most jelenik meg 3774. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k