TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Mindig jobb napok jönnek!
Spici még nem épült fel teljesen, de már tervezi a jövő évet
2012-11-25
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
701675319
Napi oldal:
31601
Jelenleg:
2307
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

 mindig_jobb_napok_jonnek_1

Spiciék az idei évben a román bajnokságnak vágtak neki, de félúton mindezt fel kellett adniuk, hiszen egy olyan betegség jelent meg nála, melyből még mára sem sikerült teljesen felépülnie. Spicivel beszélgettem a múltról, jelenről és persze a jövőről…

Mi újság veled, hogy vagy?
Javulok, de már három hónapja, hogy ez az állapot fennáll nálam. Nagyon lassan gyógyulok sajnos, egy ideig gyors javulás látszott, majd egy csendes folyamat állt vissza a gyógyulásban. Vannak rossz napok, de utána mindig jobb napok jönnek! Talán picit türelmetlen vagyok, de én már szeretném, ha vége lenne ennek az egésznek, és teljesen egészséges lennék újra!

Mi ez a betegség, ami „ledöntött” téged?
Ez egy nagyon jó kérdés! Nem tudják megmondani az orvosok sem! Ami a legvalószínűbb, és minden jel arra mutat, hogy egy teljesen új betegséget kaptam el, bár azóta regisztráltak már több ilyen beteget is Magyarországon. A lényeg az, hogy egy pikkelysömörrel kezdődő olyan vírusos fertőzés, ami a mozgáskoordinációs központot támadja meg később. Sajnos sikerült egy ilyet „benyelnem”... majd meglátjuk mi lesz a vége! :-)

Térjünk át picit a rallye-ra! Ha jól tudom, a román bajnokságban még így is egész jó helyen végeztél, hogy több futamon már el sem tudtál indulni?

Igen-igen, még így is sikerült a negyedik helyen végeznünk abszolútban! Nagyon jó ez, hiszen ha újra a román bajnokságot választjuk, ha tudunk újra versenyezni (amire úgy gondolom, hogy most már minden jel erre mutat), akkor lesz prioritásunk, és nem kell a prioritásosok mögött menni, aminek most több versenyen is ittuk a levét. Ez egy jó jel! Mindenben van jó, mindenben keressük a jót és ez is egy ilyen jó! :-)

mindig_jobb_napok_jonnek_3

Milyen volt az évnek az a fele, amikor még javában versenyeztél?
Szenzációs! Nagyon sokat fejlődtünk az autóval! Igazából az ötödik futamra állt össze a kocsi, ha most nem is lesz további fejlődés, csak minimális, akkor is nagyon-nagyon jók vagyunk, hisz az utolsó két versenyünkön már nagyon jól tudtunk menni. Az utolsó előttit sikerült megnyerni, és ott még Delacour is azt mondta, ő már nem tudott volna gyorsabban menni, ennyi volt benne. Ott már tisztán látszott, hogy a tempónk nagyon jó, és ezt követően mi még tudtunk fejlődni, de sajnos azt már nem tudtuk megmutatni, hogy mennyit. A teszteken viszont láttuk, hogy újabb hatalmas lépcsőfokot léptünk felfelé és nagyon várom már a következő lehetőséget, amikor be tudjuk majd bizonyítani, hogy valójában mennyit is fejlődtünk, mert szerintem most már bárhol versenyképesek vagyunk.

mindig_jobb_napok_jonnek_6

Miután sikerül teljesen felépülnöd, merre veszed az irányt?
Eleinte nagyon-nagyon megviselt ez az egész, hogy valaha tudok-e még versenyezni, vagy egyáltalán 100 %-os életet élni, de azért ahogy teltek-múltak a napok, egyre jobban körvonalazódott, hogy igen. Bár le kell kopogjam, de úgy érzem, ha rosszabbodni nem fogok, akkor biztos fogok tudni újra versenyezni, sőt, akár már a közeljövőben is! Hogy hol szeretnék menni? A világbajnokságon! :-) De sajnos arra nincs pénz... az IRC megszűnt, ennek lett egy utódja, de végigpillantva a versenyeket ott is maximum mazsolázni tudnánk, mert annyira sokba kerül ott egy teljes évadot futni, amit mi nem tudunk kigazdálkodni ebben a helyzetben. A román bajnokságba mi már annyira sok erőt fektettünk, és annyira közel álltunk most is a végső győzelemhez, hogy valószínűleg ismét ezt fogjuk választani, főképp, ha idehaza nem változik a helyzet! Szeretnék itthon versenyezni, de csak olyan körülmények között, amit úgy ítélek meg, hogy van is értelme, azaz nem csupán asszisztálok, hanem versenyzek!

mindig_jobb_napok_jonnek_4

A te hangodon már abszolút érzem a pozitív hozzáállást, de hogyan élték meg a betegséged a csapattagok, a körülötted álló emberek? Ők hogyan látják a jövőt?
Nagyon-nagyon nehéz volt mindenkinek, a csapatnak is legalább annyira, mint nekem, hiszen nagyon sok időt, energiát fektettek ebbe a bajnoki szezonba, ugyanúgy, mint a partnereink. Ráadásul ott álltunk a siker kapujában, jól fel volt építve az évünk, direkt úgy kezdtünk, hogy nehogy hibázzunk, konstans jó eredményt hozzunk, minden klappolt... csak most én voltam a leggyengébb láncszem. Nehéz volt ez mindenkinek, a többieket is megviselte, de ami pozitívum, hogy jól jöttünk ki belőle, hiszen már abszolút a jövő évet építjük, tervezzük és mindenki plusz erőt merített, most még jobban akarják ezt a bajnoki címet, ugyanúgy, mint én is! Nagyon-nagyon szeretnénk ezt begyűjteni, bár az előzetes hírek szerint nem lesz könnyű! Úgy tűnik, hogy Delacour mellett jön még két neves francia pilóta és egy finn is, biztos, hogy a jövőben mindenkinek még nehezebb lesz a dolga, aki ezért a bajnoki címért fog harcba szállni, sőt, több verseny lesz, mint eddig. Úgy tűnik, hogy Romániában nem állnak annyira rosszul a dolgok, mint nálunk, jelenleg 13 rendezvény verseng azért, hogy a bajnoki sorozat része lehessen. Úgy gondolom, hogy mindenképp jó volt ott versenyezni, nagyon jó volt az, hogy annyira sokan mellettem állnak, nagyon sok támogatást, bátorító szót kaptam mindenkitől, a szurkolóktól, a barátoktól, ismerősöktől... Jó volt tudni, hogy még ennyire számítok és még mindig ennyire odafigyelnek rám, ez iszonyatos energiát adott, nem beszélve arról, hogy a román szurkolóktól, sporttársaktól is nagyon sok bátorítást kaptam. Amikor bekerültem a kórházba, három napon át nagyon magatehetetlen voltam, de nagyon jól esett, hogy csörgött a telefonom állandóan, hogy ki-miben-hogyan tudna segíteni nekem. Néhány itthoni versenyzőtárstól is megkaptam ezt, nekik is nagyon köszönöm, ezek mind-mind plusz energiát adtak és ez mind-mind előre tol abba az irányba, hogy mindenképp folytatni kell! Hasonlóan érzem most magam, mint a 2006-os nagy balesetünket követően, amikor szintén kérdőjeles volt, hogy egyáltalán 100 %-os ember lehetek-e, versenyezhetek-e még, de utána sikerült bajnoki címet nyernünk! És most pont ugyanolyan energiával és akarással vagyok felvértezve, mint akkor!

thumb_mindig_jobb_napok_jonnek_5Az itthoni versenyzés kizárt?
Szeretnék itthon versenyezni, mert bár külföldön nagyon jók a pályák, igazi versenyeket futunk, de az itthon az azért mégis csak itthon... viszont csak akkor, ha érdemes is lesz újra Magyarországon odaállni a rajtba!  Ha lesz változás, és ez beérik, amire mindenki vágyakozik, akkor ez a sport ugyanoda visszaemelkedhet, ahol volt is már, és újra igazi fényében tündökölhet, ami Európában párját ritkította. Azért is fáj ez a helyzet nekem, és azoknak a versenyzőtársaimnak, akikkel együtt az életünk munkásságát beleszőttük ebbe a sportba, mert méltatlanul került oda, ahová került és jó lenne, ha ez megváltozna! 

Végezetül pedig, mindenkinek nagyon-nagyon szépen köszönöm a segíteni akarását, hogy szorítottak értem, és remélem ezt majd még meg tudom hálálni nekik!

Mi pedig mielőbbi teljes felépülést kívánunk neked!

Ez a hír most jelenik meg 4561. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k