Benik Balázs a második futam után vezeti a magyar rallybajnokságot. A kétszeres bajnokot kérdeztük a miskolci verseny után:
Az első versenyen taktikus kocsizással begyűjtöttétek a másodiknak járó pontokat...
Így van, de ne felejtsük el, hogy az első szakaszon behibáztunk, ami alapban húsz másodperc hátrányt hozott, ami egy olyan távolság volt Turi Tomiékkal szemben, ami nehezen volt ledolgozható. Talán csak akkor, ha hibáztak volna, de ez nem így történt.
Ha kockáztatunk sem tudtuk volna őket beérni, esetleg eldobjuk a vasat és oda a második helyért járó pont…
Most Miskolcon nem kellett taktikázni, szép autózással sikerült rajt-cél győzelmet szereznetek, hiszen az első gyorstól végig elöl mentetek…
Szombati első szakasztól kezdve vezettük a versenyt, ami azt bizonyította, hogy jól sikerült az autó felkészítése, beállítása és mi is jól dolgoztuk fel a pályákat a tréningen.
Tamáséknak (Turi) volt egy kis büntetésük is, innentől kezdve már "csak" az volt a dolgunk Varga Pisti navigátorommal, hogy megtartsuk az előnyünket.
Ez nem jelenti azt, hogy lassan mentünk, hiszen komolyakat kellett autózni, hiszen az ellenfelek is erősen hajtottak a másodpercekért.
A második nap volt egy műszaki problémánk, amit egész nap nem tudtunk megoldani, hiszen a középső difink romlott el és nem volt lehetőségünk kicserélni, így kellett végigautóznunk a vasárnapot. Csak arra volt elég, hogy be tudjuk osztani az előnyt és azon izgultunk, hogy a váltó kibírja, így is a verseny végére szinte eldobós lett…
Meséld el, kérlek, utcai autós hogy tudja elképzelni azt, mikor nem működik a középső differenciálmű? Milyen vezetni így a versenyautót?
Az első és hátsó kerekekre jutó erőt osztja el ez a szerkezet. Ez gyakorlatilag megbolondult.
Nem megfelelőek voltak a hajtáserők szűk kanyarokban, a kigyorsításoknál, nem működött a kézifék. Az izzig-vérig versenyautós filling megszűnt az autónak, csúszkált mindenfelé. Nem is volt cél, hogy abszolút időket menjünk, próbáltunk a lehető leggyorsabban autózni így, ahogy lehetett.
Vezetitek két verseny után a bajnokságot.
Az, hogy nincs Janika és talán egy kicsit kevesebb az ütősebb kocsi az ellenfeleknél, ez könnyebbé teszi a 2007-es bajnoki évadot?
Azért ez nem így van. Már kérdezték többen, hogy idén kétversenyzős lesz e a bajnokság, de ez azért messze nincs így, hiszen új versenyautók érkeztek, volt akinek még nem sikerült célbaérni rendesen. Hogy hogyan alakul majd a bajnokság, azt nehéz megjósolni még két verseny után. Nagyon várom már a murvás versenyeket, én nagyon szeretek murván menni és a Ford is jobban viselkedik ezen a talajon, szerintem.
Azt jósolom, hogy nem csak a Tamással fogok küzdeni, hiszen itt van Spici, Herczig Norbi, Turán Frici és mindannyiuk alatt jó kocsi van, ügyes pilóták, azt hiszem nagy lesz a harc a pontokért. Bárki oda tud állni egy-egy verseny céldobogójának a legtetejére…
Idén cél a harmadik bajnoki cím?
Ez még messze van.
Szeretnénk minden versenyt a lehető legjobban abszolválni és hogy ez a végén milyen eredményt fog hozni, na erről még tényleg távoli nyilatkozni.
Nehéz lesz ez az év, a hátralévő hat verseny még sok meglepetést okozhat.
Világbajnokságon már mentetek egyet…
Lesz még ilyen idén?
Sajnos semmi konkrétumot nem tudok mondani. Mexikóban mentünk és nagy dolognak tartom, hogy a magyar bajnoki nyitány előtt tudtunk menni egy világbajnoki futamon, még ha csak egy N csoportos autóval, de már akkor is úgy tudtunk Egerbe odaállni, hogy egyszer alaposan beleizzadtunk az overállba…
Szeretnénk még menni, de nagyon nehezen összeegyeztethető a magyar bajnoksággal a VB versenynaptára, és ugye elsődleges cél a magyar bajnoki cím, hiszen a támogatóinkat és a nézőinket is itthon kell kiszolgálni.
Természetesen minden pilóta vágya, hogy egy világbajnoki sorozatot végigversenyezhessen, nem feltétlenül WRC-vel. Hogy ez mikor következhet be, még nem tudok konkrétumot mondani.
Beszéljünk kicsit az autóról!
Mennyivel másabb, hogy nem külföldi csapattól bérlitek, hanem itt áll Bathó Zoliék műhelyében?
Ez nagy előny, hiszen bármikor oda tudok menni, meg tudom nézni, át tudunk mindent részletesen beszélni.
És természetesen az is szempont, hogy az autóval bárhova el tudok menni, a támogatói felkéréseket könnyebben tudjuk teljesíteni, tudunk vele prezentálni.
Üzemeltetésre van a Benik Motosportnál és a BRTH Racing készíti fel. Amióta WRC-vel versenyzem, azóta ez az első év, hogy magyar csapat készíti fel az autómat és ez nagyon jó dolog, hiszen azon túl, hogy a Bathó Racing hozzáértése megkérdőjelezhetetlen, emberileg is nagyon jó velük dolgozni.
Kézen fogható az autó és lehet vele itthon kocsizni, ha arról van szó…
Itthon van a kocsi és el tudsz vele menni bárhova…
Csajozni már nem mehetsz… :)
Neem, oda nem, hiszen mennyasszonyom van és a fehérvári futam után két héttel összeházasodunk. Természetesen az esküvő időpontja egyeztetve lett a rallynaptárral...
Nagyon várom már az első murvás versenyt, de az esküvőt is ! :)