meeone!
Miután az mi versenyünk megfeneklett már a tervezési stádiumban, teljesen ésszerű ötlet volt valamiféle pótlás után nézni. Teljesen mindegy, hogy a magyar vezetés járt utána, vagy a horvátok ajánlották föl, szerintem sokkal jobb versenyezni, mint azon keseregni, hogy foghíjjas a bajnokság. Ráadásul időben alig van eltérés, és az anyagi feltételek is kedvezőek. Akkor miért ne?
Tehát a Budapest Rallye rendezője nem készítette el határidőre a verseny terveit,de két héttel egy horvát futam előtt be lehe dobni,hogy mi lenne,ha ez lenne a magyar bajnoki.
Ezt mégis hogyan? Croatia Rally,mint ORB futam?
Magyarázzátok már el!
Csak a tisztán látás miatt érdeklődnék,hogy SZ.LAJOS meg egyezik azzal a személlyel,aki több éven át az ORB előtt hangos autózott,és paraszt módjára beszélt az emberekhez???Mert ha igen "akkor ki ez te"????Ő lett a fő-fő megmondó ember????
http://www.blikk.hu/blikk_sport/ralihaboru-2287447
Nem kellene elgondolkozni?Ha már dolgozni,rendes alapszabályt,legális módon működni nincs idő.
Sajnos a Budapest Rallye dobva,de nem baj,már biztos épülnek az utak a falvak között és lesz hol versenyezni,nem kell a s***os Mátrába,vagy ide a Bükkbe jönni versenyezni.
Ütegparancsnok úr,csak azt szeretném megkérdezni,hogy lesz versenynaptár szeptember végére,ha a rendezőkkel összeveszünk?Gondolom készülnek a szabályok is,hisz az is be lett ígérve.Az időben megtartott díjkiosztóról pedig csak annyit:kellene frissíteni a bajnokság állását!Az MNASZ honlapján júliusnál leragadtak.Mondjuk így könnyebb lesz kiszámolni a táblázatot,ha nem lesznek versenyek.
Bár előttem többen,- főleg figyelő és dictus magister,- szinte tökéletesen leírták a magyar rallyesport jelenlegi helyzetét, és Lakatos Úr ebben betöltött vitathatatlanul negatív szerepét, néhány apróságot még leírnék én is. Talán ott kezdődött a baj, amikor néhány forrófejű fiatal titán úgy gondolta, hogy értik már ők úgy a rallyet, mint az öregek, emiatt jogot vindikáltak maguknak az autósport irányítására is (pedig már elég régi a közmondás a suszterról és a kaptafáról...). Nekik nem volt jó az elnökség, az IB, meg amúgy semmi sem, addig (több közgyűlésen keresztül is) "keverték", amíg meglett az óhajtott "hatalom"! L.R. a háttérből , N.Gy., Cs.B., T.I.,és néhányan még a frontvonalon harcolva elérték amit akartak, megszűnt az IB, lett Sporttanács, Ők lettek a tagjai, de ahogy L.R. írja a "megmagyarázójában", már csak volt barátaik vannak...
Most már nem felel meg az Elnök, nincs elfogadott szakágvezető, megy tönkre minden!
Ez nagyrészt Lakatos Úr sara!
Tisztelt Péter!
Akár én is írhattam volna, csak kicsit visszább datálva az időszakot. (igaz... mentem elől, mentem új gumival, mentem verseny benzinnel...még a zsiguliban is), de a többi passzol.
Csak az-az igazság, hogy erre mindenki nagyjából sz...ik.
Sajnos.
Tisztelettel: Dömök Zoltán/Neon
Írtam az előbb egy regényt ide, szerencsétekre eltűnt
A lényege:
Van ~15év tapasztalatom Rally I.osztályból
Régen:
-sosem voltunk bajnokok
-sosem mentünk a kategória elejében sem
-sosem mentünk új gumival (na jó egyszer Matadorral)
-sosem mentünk versenybenzinnel
-nem volt HANS-unk, se GPS-ünk
-sokszor kegyelemből engedtek elrajtolni mert nem volt pénzünk pl. homológ kesztyűre
-a nevezési díj a teljes költség 10%-a volt
-nem néztek ránk furán az ellenfelek ha a szervizparkban odamentünk segíteni egy ropi után
-késői nevezés esetén örültek nekünk nem büntettek
-voltak rajtunk kívül is hobbisták akik nem közúton versenyeztek
Utolsó két évünkben:
-a teljes költség 50%-a volt a nevezési díj
-lett szép új homológ felszerelésünk
-lett GPS-ünk
-lett teljesen homológ autónk (ugyan 17éves volt, de versenykatalizátor és társai)
-2 versenyen indultunk két év alatt (jah, erre már nem maradt pénzünk sajnos)
-lett 50eFt-os büntetésünk mert állítólag a szervizautónk etapon 1km-en belül volt a versenyeutóhoz képest
-bohócot csináltak belőlünk amikor prológ előtt a Pécs Pláza parkolójában nem indult be az autónk (igen, be kellett öltözni tűzállóba, sisak, kesztyű, stb. Bekötni magunkat a járóképtelen autóba, majd a zöld jelzés után kiszállni és kitolni a rajtból az autót)
-lett transzparens, átlátható, igazságos szövetségünk (?)
-eltűntek a barátok a mezőnyből akik tényleg szerették csinálni
-általános lett a megélhetési autóversenyzés (muszáj menni, meg tesztről sajtóanyagot közölni, különebn mire számláznánk?)
Régen jártunk nézni mert jó volt. Én sajnos nem látom kanyarban az íven közlekedő autók közötti tizedmásodperceket, engem a vas és ember küzdelme fog meg. Mivel lassan nincs "vas" (csak hibátlan állapotú top autók új gumikon) és ember sem nagyon, így nem köt le.
Üdvözlök mindenkit!
Ahogy "Figyelo" már leírta, vannak ellentmondások a rendezői közleményben, de lássuk be, a saját igazát mindenki, a lehető legalaposabban próbálja meg alátámasztani.
Amit én rettenetesen hiányolok:
A közlemény elején, a megszólításból egy szó kimaradt...
Mert kedves Lakatos úr, legalább a látszatát meg kellene hagyni annak, hogy szeretett, támogatókon alapuló sportunkhoz azért adja a nevét (és némi pénzt) a szponzor, mert el akar jutni valakihez, valakikhez! A valakiket pedig úgy hívják: NÉZŐK!
Attól tartok, hogy a Magyar Rallye mélyre zuhanásának egy apró (talán közepes) oka lehet az is, hogy mindenki megfeledkezik arról, hogy ez a "cirkusz", amellett, hogy a szövetségnek a rendezőkkel karöltve kell felépíteni, a versenyzőknek kell tartalommal megtölteni, de a NÉZŐKNEK kellene, hogy szóljon!
A megszólítás tehát így lenne teljes:
Tisztelt Nézők, Versenyzők, Csapatok, MNASZ tagok!
A sorrend pedig mindegy, állhatna akár ABC rendben is.
Ez igaz is lehet. Egy dolgot viszont ne hagyjunk figyelmen kívül. Tavaly a rohadt nagy szabálytalankodás és határidő nem tartás eredményeként volt egy JÓ verseny. Jó pályákkal, jó rendezéssel. Az idei szenzációs szabálykövető magatartás következtében meg nem lesz. Mindenki tudja, hogyan működik a hivatali gépezet. Gondolom nem azért tolódtak a határidők, mert Lakatos délben kelt és kettőkor már csicsikált. Jó lenne picit gyakorlatiasabban és rugalmasabban működni. Talán eredmény is lenne.
Ha valaki beleköp a levesbe, és nem az történik amit LR, TI, CsB, és némely élversenyzők akarnak, akkor menetrendszerűen jön a balhé. Most éppen PZs-t nem sikerült előretolt éknek visszaállítani.
Az öregkori demencia komoly dolog, ezért megpróbálnám egy-két csúsztatásban (és tényleg a teljesség igénye nélkül, az összesre nem tudok reagálni) helyre tenni a dolgokat, és felfrissíteni az emlékezeteket.
Lakatos Róbert az igazság lángszívű lovagja írja:
"Aztán 2012-ben ez először megsérült, amikor is elmaradt az Eger Rallye."
Emlékezzünk már vissza miért maradt el. Én úgy emlékszem, hogy a rendező anyagi problémák miatt lemondta. Valóban megsérült valami, mert ennek az MANSZ részéről semmiféle szankciója nem lett.
Másik idézet az igazság bajnokától, összesen még egy ilyen embert ismerek, aki soha sem hazudott:
"Fontos leszögeznem, hogy a BP Rallye rendezvény előkészítése megfelelő ütemben haladt – még akkor is ha a leírt határidőkben csúszások voltak - több szükséges hozzájárulás már megérkezett és valamennyi tulajdonos illetve engedélyező szerv (hatóság) előzetes szóbeli hozzájárulásával rendelkeztünk."
Ennek a magyar fordítása, hogy sem a rendező által benyújtandó dokumentumok, sem az engedélyek nem áltak rendelkezésre a szabály által rögzített határidőben, tehát "Fontos leszögeznem, hogy a BP Rallye rendezvény előkészítése NEM megfelelő ütemben haladt"
És sajnos ez így megy évek óta. Ha valaki vissza tud még emlékezni a tavalyi Budapest Rally előkészítésére, akkor biztos legalább rémlik, hogy akkor sem készült el semmi időre, de akkor volt egy Pénzes Zsolt szakágvezető, és egy Móczár Péter alelnök akik keresztülnyomták, hogy az összes létező szabály megsértése ellenére legyen rendezvény. Ha jól emlékszem pár héttel előtte még az időpont sem volt biztos és jóváhagyott (abszolút versenyzőbarát, hogy a versenyző nem tudja mikorra kell bérelnie az autót). A sokak által szidott S***** Miklós többek között ezért mondott le, mert megszegtük egy csomó ponton a saját szabályainkat. Persze a rendező azt gondolta, hogy innen szabad az út, és a versenyek előkészítésére, dokumentumok beadására, a pályabejárársra vonatkozó szabályok innetől már nem is vonatkoznak rá.
Csak azt tudom mondani, amit ilyen magyarázhatatlan esetben tanult vezetőink szoktak mondani.
"A rendező nem hibázott, a hibás az elmúlt nyóc év"
Na szép estét mindenkinek. Ez már tényleg nem lehet szó nélkül hagyni - ezért is szólalok meg hosszú idő után.
Azt mondják, a hal a fejétől bűzlik. Talán van benne némi igazság.
1. Lakatosnak totálisan igaza van abban, hogy a Pénzes Zsoltot ki kell nevezni.
A tagság megválasztotta. A tagság akarata szent. Függetlenül attól, kinek mi a személyes és szakmai véleménye róla, ha a tagság őt akarja, akkor őt kell kinevezni.
Függetlenül attól, hogy mivel gyanúsítják. A gyanúsítástól még senki nem lesz bűnös, csak a jogerős bírósági ítélettől - és addig akár még az is kiderülhet, hogy fennállnak pl. büntethetőséget kizáró okok.
2. Lakatos Robi és Mészáros Iván most megmutathatná, hogy valóban jobb sportvezetők a jelenlegieknél, hogy valóban a sport és a sportolók érdekeit tartják szem előtt, hogy félre tudnák tenni ellentéteiket.
Hogyan?
Most hétvégén összeállhatnának, az AMTOSZ rendezvény helyett tarthatnának egy igazi versenyt, ami nem illik egyik szervezet szabályai közé sem. (Minden engedély megvan ugyanis.)
Egy hangulatos, valóban csak a versenyzőknek szóló, valóban érdekes, gumicsikorgatós versenyt.
Ahová minden versenyző elmehet, függetlenül attól, hova van licence, és hova nincs, mekkora az autója.
Amin bárki részt vehet, aki versenyezni akar és tud.
Lehetne a neve Viszlát Benyó, kösz a semmit!
És nem kéne félni a tiltástól sem. Miért? Mert egy törvénytelen vezetőség törvénytelen szabályzatai alapján nem lehet törvényes sportfegyelmi eljárást indítani, és lefolytatni senkivel szemben sem!
Mindjárt vége az évnek, mikor versenyeztetek utoljára egy jót?
Mikor szólt a rally utoljára a versenyzésről, és nem a sportszakmai vitákról, hatalmi harcokról?
Ki a fene az a Benyó Miklós, hogy egyszemélyben akarja sírba tenni az egész sportágat?
Most itt a lehetőség, hogy újra a kezetekbe vegyétek az irányítást. Csak két embert kell rávennetek az összefogásra.
Mutassák meg ők, Mészáros Iván és Lakatos Robi, ketten együtt, hogyan is kell ezt csinálni!