Sajnos sokan nem ünnepelhettek a miskolci célban...
Volt akinek megállt a vas, volt aki odatámasztotta valamelyik fához. Akiket el tudtunk érni, azokkal beszéltünk és elmondattuk velük, mi történt, mi fog történni...
Benik Balázs (Ford Focus WRC):
"Már a teszt folyamán előjött egy fékprobléma: végig befogott a fék, és ezáltal végig elmelegedett. De ez okozott gumimelegedést is, nagyon forró volt ott minden. Három alkalommal gyulladt ki a kocsi a beíróban. Ezzel a tudattal kellett versenyeznünk, ami még elviselhető is lett volna, hisz így is volt esélyünk az első háromba beférni, ami a feltételekhez képest nagyon jó. Spiciék eszméletlenül gyorsak voltak, és hozzáteszem, hogy ha nincsenek problémáink, akkor sem biztos, hogy előttünk tudunk lenni, mindenesetre a csata szorosabb. Viszont ez így alakult, és el kellett fogadnom.
A második napon, mikor már csak három, gyorsasági volt hátra, a rakacai gyorson megállt az autó a cél előtt háromszáz méterrel. Elment a turbó, valamint az olajnyomásunk, és vége lett a versenynek. Elég nagy probléma, és a héten derül csak ki, Angliában, hogy mennyire károsodott a motorunk ettől.
Egy biztos, hogy ez a probléma most a költségvetésünk egy jó nagy hányadát el fogja vinni. Szerintem nagyon régen voltam ennyire elkeseredve, mint most…"
Bessenyey Zoltán (Opel Astra GTC CDTI - N3):
"A hajtásban tört el egy alkatrész, de szerencsére nem a váltó. Úgy tűnik, hogy féltengely-problémánk volt. Most ugye egy utcai váltó volt a kocsiban, és egy olyan alkatrész ment tönkre, amit az utcai autóban nem cseréltünk ki anno, és ez eddig bírta a dízel megpróbáltatásokat. Nagyon szomorú vagyok, mert az első helyről kellett kiállnunk, sőt, a kétkerekes autók között is azt hiszem, a hatodikak tudtunk lenni. Biztos, hogy nagy verseny lett volna, és szerettem volna vívni az N/3-ban, de ez most így alakult.
Az autót már talpra állították, és most készülünk, mert három hét múlva lesz még egy aszfaltos versenyünk Pozsonyban. Ez lesz a szlovák bajnokság harmadik futama, és muszáj jól haladnunk, mert negyedikek vagyunk abszolútban. Hogy itthon mi lesz a murvákon, majd meglátjuk, mert murván tavaly nem nagyon mentem. De muszáj mennünk, mert most, hogy eldobtunk egy eredményt, ez nagyon fájdalmas a bajnokság szempontjából - majd meglátjuk, főleg úgy, hogy N/3-ban szerintem van hat-hét pilóta, akik nagyon is alkalmasak arra, hogy bajnokok legyenek."
Ifj. Érdi Tibor (Skoda Fabia WRC):
"A verseny előtt sikerült a jó beállításokat megtalálni, és kiküszöbölni az előző verseny hibáit. Az első napon a második gyorson megforogtunk, és otthagytunk vagy negyven másodpercet: a kuplungunk nem volt tökéletes, ami miatt az autót nem tudtuk beindítani. A következő gyorson a rajtban lefulladtunk, szintén a kuplung miatt. A szervizbe hatodikként érkeztünk, és kuplungot cseréltünk, és a nap végére az ötödikek tudtunk lenni.
Másnap az első körben meg akartuk nézni, hogy tudunk-e közelebb kerülni Turán Fricihez, de nem ment, így meg is elégedtünk volna az ötödik hellyel. Sajnos a következő gyorson leesett az eső, és a slick-eken megúszott az autó és talán egy hátsó, lassú defektre is gyanakszunk, hogy esetleg amiatt elfordult az autó, csapott kettőt jobbra, kettőt balra, megforogunk, majd háttal felborultunk. Karosszéria- és futóműproblémák lettek a kocsival, szóval nem javíthatatlan.
A gond az, hogy töréskárra nem volt biztosítás az autón, így zsebbe nyúlós lesz a történet. A héten kiderül, hogy mennyi az anyagi kár, és akkor majd eldől, hogyan tovább. Kicsit el vagyok keseredve, hisz ez volt életem első perece. Tudtam, hogy eljön ez majd, nem is vet vissza, ha kell, most is száguldanék kétszázzal a fák között. De nem jó érzés, hogy nem úgy történt, ahogy szerettem volna."
Herczig Norbi (Subaru Impreza WRC):
"Megállt a motor. A hármas hengerben leszakadt valószínűleg egy kipufogószelep, és ez okozott ott károkat. Először csak három henger ment a négyből, erőtlen lett az autó, majd utána két gyors között az etapon megállt teljesen. Még mi sem nagyon tudjuk, mi okozta a bajt, ez csak akkor derül ki, ha szétszedték Angliában. A második versenye volt a motornak, ezért sem a Korda Racing, sem mi nem nagyon értjük, hogy mi lehet a probléma. A héten gondolom szétbontják, és akkor talán kiderül.
Ott a verseny helyszínén valahogy nem éltem meg olyan kritikusan a dolgot. De most, hogy eltelt néhány nap, így azért sokkal rosszabbul érzem magam. De ez mindig így van. Kell három négy nap, hogy összeszedjem magam, és utána minden mehet tovább, mintha mi sem történt volna. Hisz' abszolút pozitív már az a tény is, hogy tudunk versenyezni. Az, hogy most ez így sikerült, benne van a pakliban. Aki autóversenyzésre adja a fejét, annak ezzel tisztában kell lennie."
Krupa Zoltán (Renault Clio):
"Mi nagyon kiestünk…:) Egy kicsit gyorsan haladtunk, mert muszáj ebben a kategóriában tartanunk a lépést. Csak ez az autó nem nagyon alkalmas erre, így megpróbáltuk kihozni a maximumot belőle. Ilyenkor meg azért van esély a hibázásra. És mi elég nagyon hibáztunk. Picit mellémentünk az útnak, megakadt az első kerék, ami befordította a partoldalnak a kocsi elejét. Hátrafelé sikerült egy szaltót ugranunk, tetőre érkeztünk, majd még hármat fordult az oldalán és a navigátor ajtaján álltunk meg. Mi szerencsére agyrázkódással megúsztuk. Az autó nem javíthatatlan, sőt! De most felmerült a gondolat, hogy talán típust váltunk. Meg is hirdettük a kocsit, és ha sikerül jól megválnunk tőle, akkor esetleg lesz egy új autónk. Majd meglátjuk."
Ifj. Rabócsi Tibor (Mitsubishi Lancer Evo IX):
"A versenyen az információink szerint a pályán kezdtek száradni, ezért bár az első gyors vizes volt, mi bevállaltuk a slick gumit. Így utólag azt gondolom, nem volt túl szerencsés döntés, de nem ez volt a legnagyobb baj, hanem talán egy kicsit nagyobb tempóval mentünk, mint kellett volna. A bukkanó után volt egy vízátfolyás, és ezen csúsztunk el. Próbáltam megmenteni, de lelógott a vizes fűre, és nem nagyon volt esély, hogy összeszedjem.
Az autó hátsó része sérült, a karosszéria és a futómű, de a kárfelmérés most zajlik. Nem túl szerencsés a dolog, mert jó formában voltunk, tetszett is az autó, szerettünk volna legalább az első ötben lenni, de így alakult. Mi jól vagyunk, egy mellkasi zúzódással és egy bordarepedéssel megúsztam. A szombathelyi versenyen talán nem leszünk ott, de még ez is eldől. A többin viszont jövünk."
Tárnok Tamás (Renault Megane Maxi):
"Megsérült a hátsó futóművünk, eltört a torziós rugó. Leült a kocsi hátulja, és gyakorlatilag a lökésgátlók tartották az autót. Így már nem tudtuk bevállalni a két gyorsot, ami a szervizig hátravolt, mert csak nagyobb kárt csináltunk volna, így kiálltunk. Nagyon szomorú vagyok, mert szívesen versenyeztünk volna még. Nem mentünk rosszul, az idők ezt mutatták, és sikerült folyamatosan gyorsulnunk. Ezért sajnálom leginkább. Utána fájdalommal vettük tudomásul, hogy a Fenyvesiék is kiestek, és a Janzer Gyuriék futottak be elsőnek, hiszen a bajnokságban ők a nagy ellenfeleink, így most nekik 18 pontjuk van, nekünk 10. Nem behozhatatlan, de nem lesz egyszerű. Nehezíti, hogy Veszprémbe nem megyünk, mert az autó szegény, nem nagyon bírná azokat a nagy köveket, meg ugratókat."