RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Mit csinál a promóter? Lesz-e több Rally Hungary?
Őry Tamással beszélgettünk a III. Rally Hungary után.
2021-11-02
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710356651
Napi oldal:
106912
Jelenleg:
2606
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_1

Mit csinál egy promóter és hogyan látja a Rally Hungary jövőjét?

Őry Tamással, a Truck Race Promotion Kft. vezetőjével beszélgettünk a III. Rally Hungary után. Azt reméljük, hogy az interjú elolvasása után mindenki számára világos, hogyan is épül fel egy ilyen nemzetközi licenszet használó Európa-bajnoki futam.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_2

Először is azt kell látni, hogyan áll össze egy ilyen verseny, kik a szereplők.
A rendező. Ma Magyarországon egyetlen rendezőnek van olyan licensze, amivel nemzetközi rendezvényt rendezhet a raliban, ez a Kelet Autósport. Ezért rendezi az Európa-bajnoki futamot a Kelet Autósport.

A promóter. Eddig a Truck Race Promotion volt a futam promótere. Idén belépett egy új szereplő, a Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség.

Bocsánat, hogy közbevágok, de az már több médium megnyilatkozásából is kiderült, hogy nem nagyon tudjuk, mi is ez a HUMDA, mi a szerepe?
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium által létrehozott szervezet, aminek az a szerepe, hogy a magyar autó- és motorsportot felügyelje és valamilyen szinten segítse, fejlessze. A HUMDA elsődleges feladata az, hogy foglalkozzon az autó-, motorsport infrastruktúrájával és olyan programokat indítson, ami a kiválasztást és a tehetséggondozást segíti és ezen kívül nagyon komoly feladata a közlekedés-biztonság fejlesztése. A HUMDA állami cég, és azt gondolom, hogy nagyon pozitív dolog, hogy belépett ebbe a rendszerbe.

Visszatérve a szereplőkre: az MNASZ az FIA-nak, a Nemzetközi Autómobil Szövetségnek a helyi szervezete. Ő felel azért, hogy a versenyt bejelentse és Ő tartja a kapcsolatot az FIA tisztségviselőivel.

A Rendező megépíti a pályákat, biztosítja a sportszakmai hátteret, a sportbírókat, a marshallokat, a biztonsági személyzetet és Ő gondoskodik a nézői biztonságról.

A nemzetközi promóter az FIA-tól megvásárolja egy adott versenysorozat rendezési jogát, ez jelen esetben az Eurosport Events. Ő helyi promótereket keres, akik biztosítják az anyagi hátteret ahhoz, hogy egy versenyt meg lehessen rendezni egy országban.

Egy öt éves együttműködés zárul le az idén, mi 2017-ben kezdtünk el a TRP részéről az Eurosport Events-el tárgyalni, 2018-ban volt egy kandidáló versenyünk és a szerződés szerint megvolt a három futam. Nagyon jó kapcsolatot építettünk ki a Eurosport Events-el és Jean-Baptiste Ley-el. Nagyon korrekt kapcsolatban voltunk vele, nagyon szerettük a közös munkát és sajnáljuk, hogy ennek vége van. A mi dolgunk az volt, hogy biztosítsuk a hazai forrást, a szponzorokat és a vagyoni értékű jogokat próbáljuk eladni, ami azt jelenti, hogy támogatókat próbáltunk behozni a rendezvényre. Mivel ez egy drága rendezvény, ezért van szükség arra, hogy például jegyet értékesítsünk. Ezt állandóan támadják, de talán mindenki megérti, hogy egy ilyen nagy volumenű eseménynél bevételeket kell produkálnunk, hogy a költségvetésben megtaláljuk az egyensúlyt. Ez a promóter alapvető feladata.

Úgy gondoltuk, hogy a legegészségesebb felállás az lenne egy ilyen rendezvényen, hogy a helyi promóter és a rendező ugyanaz a szervezet. Volt erre törekvésünk az elmúlt években, szerettünk volna a rendező és a promóter is lenni, de ezt az MNASZ nem támogatta. Nyilván tudomásul vettük, ezért a rendezővel együttműködve felosztottuk egymás között a feladatokat.

A TRP feladata, hogy a HUMDÁval szerződéses viszonyban támogatókat hozzon a rendezvénynek. Emellett magunkra vállaltuk még a verseny azon elemeinek a megvalósítását, amik promóciós célokat szolgálnak, amik segítenek abban, hogy eladható legyen a rendezvény.

Az egyik ilyen elem a SuperSpeciál a RabócsiRingen pénteken. Azt teljes egészében mi építettük fel, mi gondoskodtunk a rendezvénytechnikáról, biztosítottuk a fény- és hangtechnikát, szerveztük a jegyértékesítést, a beléptetést és mi alakítjuk ki a VIP részt. Ez a rendezvénynek egy fontos része, mindamellett, hogy egy látványos show eleme. A nemzetközi promótertől nagyon pozitív visszajelzéseket kapunk évről évre.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_8

A másik rész, amivel mi foglalkozunk, az a városi gyorsasági szakasz. A teljes pályaépítés, a nyomvonal kialakítása, az egyeztetés a várossal, a rendőrséggel és az összes hatósággal és az ehhez kapcsolódó logisztika, lezárások mind-mind a mi dolgunk volt. Plusz az egész branding-elése. Ide be tudjuk hozni a támogatókat. A legfontosabb ezen a szakaszon, hogy nagyon sok néző előtt, nagyon biztonságos körülmények között tudjon versenyezni a mezőny. Elmondhatjuk, hogy ez már a harmadik alkalom volt, hogy megrendezésre került és stabilan 12-15 ezer néző látogat ki erre a gyorsaságira. Teljesen ingyenes ez a része a versenynek az érdeklődők számára, ezt biztosítjuk a városnak, a lakóknak, megköszönve azt, hogy befogadtak minket. Ezt az egészet saját biztonsági tervvel és személyzettel bonyolítjuk le. Szerintem ez is egy kiemelt része a rendezvénynek.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_5

Ezenkívül mi készítettük a rajt-céldobogót, ami, ismerve a külföldi példákat, szerintem nemzetközi nívójú. Nagyon fontos része ez is a versenynek, próbáljuk évről évre magas színvonalon lebonyolítani. A nemzetközi promóter elvárásait próbáljuk teljesíteni. Fontos számára, hogy a rajt és a céldobogó alkalmas legyen arra, hogy professzionális képeket, vágóképeket lehessen ott készíteni, a bajnoki sorozat színvonalának megfelelően közvetíthető legyen, ikonikus helyszínen legyen. Szerintem ez is rendben volt.
 mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_6

Vannak még bizonyos részfeladataink, amiket a versenyt megelőzően és a verseny alatt is teljesítenünk kell. Mi tartjuk a kapcsolatot a nemzetközi promóterrel, nekünk van kapcsolatunk a várossal. Segítünk felépíteni a szervizparkot, a médiaközpontot.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_7

Van még egy pont, amit mi intézünk és emiatt kapunk néha támadást: ez a jegyértékesítés. Felmerült például, hogy miért van biztonsági ember a jegyértékesítésnél és miért nem máshol vannak. Mi azért tudunk felelni, amit mi csinálunk. A jegyértékesítési pontokat próbáljuk biztonságosan megszervezni, hogy hozzájáruljunk a rendezvény sikeréhez. Természetesen, ha valaki nem akar jegyet venni, van rá lehetősége, ki tudja kerülni a jegyértékesítési pontokat, nem foglalkozunk vele. De ez egy olyan bevételi forrás egy ilyen színvonalú rendezvénynél, ami elengedhetetlen.

Volt egy neuralgikus pontja a rendezvénynek: ez az építés alatt álló tokaji híd. Alapvetően úgy indult a szervezés, hogy nem lehet megvalósítani, hiszen nem lehet átkelni a hídon. Akkor mi felvettük a kapcsolatot a rendőrséggel, a szakhatóságokkal és kidolgoztunk egy olyan módszert, amivel meg tudtuk oldani azt, hogy a versenyzőket úgy át tudjuk vinni a hídon, hogy nem borítjuk ezzel fel az időtervet. Ebben természetesen együtt dolgoztunk a versenyirányítással, a rendezővel, de alapvetően a mi szellemi termékünk volt ez a megoldás, amire nagyon büszkék vagyunk. A futam után Tokaj városától köszönő levelet kaptunk, miszerint amióta a hídépítés folyik, azóta ilyen profi módon nem volt megoldva az áthaladás.

A feladatunk tehát a promóció mellett a problémamegoldás volt. Ahol van ránk szükség, ott szívesen segítünk. Most ezek a részfeladatok voltak azok, amik ránk hárultak. Ezeket igyekeztünk a legjobb tudásunk szerint megoldani.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_11

Mit csinált most a HUMDA és mit a TRP?
Az, hogy a HUMDA belépett promóterként, az azt jelentette, hogy erre az eseményre a HUMDA kötött szerződést az Eurosport Events-el. Egyfajta jogi és szerződéses garanciát nyújtott a nemzetközi jogok birtokosának. Mivel köztudott, hogy állami garancia van a rendezvény mögött, így a nemzetközi promóternek is a legnagyobb garancia volt, ha egy állami céggel tud szerződni a versenyre. A HUMDÁ-nak főleg ilyen jellegű szerepe volt a rendezvénnyel kapcsolatban. Mi pedig a HUMDÁ-val szerződtünk és azokat a tevékenységeket végeztük idén is, amit a korábbi években.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_9

Mit lehet tudni a jövőről? Új lesz a nemzetközi promóter… Már elkezdődtek esetleg a tárgyalások, vagy még meg kell várni, hogy az új promóter beüljön a székébe?
Nem kell várni! Van egy kapcsolatrendszerünk, már tavaly óta kapcsolatban vagyunk az új promóterrel. Ez az a cég, amely a WRC-t és a Rallycross VB-t is szervezi. Valószínűleg a HUMDA fog szerződést kötni és neki is van jogosultsága tárgyalni. Annyit tudok mondani, hogy jó esély van rá, hogy folytatódni fog a Rally Hungary. Voltak már tárgyalások a jövő évi időponttal kapcsolatban. Bizakodó vagyok.

Nyíregyháza, Tokaj, Zemplén bebizonyította, hogy nagyon jó házigazdája a rendezvénynek! Egy rendkívül nehéz verseny, nagyon férfias, nagyon embert próbáló körülményekkel, évről évre más-más nehézségekkel.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_12

Volt arról szó, hogy tavaly sárga lapot kapott a rendezvény és a mostani futam sem volt egyszerű… Nagyon sok külső tényező nehezítette a zökkenőmentes lebonyolítást. 
Mennyire áll rosszul a szénája ennek a futamnak?
Meg kell várni, amíg az FIA hivatalosan elküldi a véleményét. Ennek még most nincs itt az ideje. Ők mondják meg, hogyan ítélik meg az idei rendezést. Több oldalról is ellentmondásos hírek érkeztek, nagyon nagy hullámokat vert a rendezvény. Nem is emlékszem arra, hogy az elmúlt években ennyire nagy lett volna a visszhang. Nagyon sok támadást kaptunk. Ezért is van az, hogy több média is megszólaltatta a résztvevőket. A rendező már két interjút is adott az elmúlt napokban, hogy ő hogyan látja a verseny történéseit. Én nyilván a saját szerepünket tudom csak elmondani, azt, hogy mi mivel foglalkoztunk. Azt is el tudom még mondani, hogy a nemzetközi promóter a mi munkánkat illetően nagyon pozitív visszajelzést adott. 

Bízom benne, hogy tudjuk folytatni ezt a munkát, nagyon sok energiánk van abban, hogy idehoztuk ezt az Európa-bajnokságot. 2017-ben kezdtük el a tárgyalásokat, 2018-ban a kandidáló futam után szerződést kötöttünk és három éven keresztül részt vettünk a lebonyolításban. Büszke vagyok arra, hogy ilyen nagyszerű házigazdát találtunk, mint Nyíregyháza. A rallykedvelő emberek jól tudják, hogy a Zemplén Rally-t támasztottuk fel, ami korábban azért nem tudott megmaradni a versenynaptárban, mert nem volt egy olyan város, amelynek meg lett volna a gazdasági ereje ahhoz, hogy egy ilyen versenynek a központja legyen. Nyíregyháza mögénk állt, megszerették a rally-t és úgy gondolom, hogy a versenyzők és a szurkolók is megszerették Nyíregyházát. Nagyon vendégszerető emberek vannak itt és nagyon remélem, hogy ezt tovább tudjuk vinni.

mit_csinal_a_promoter_lesz-e_tobb_rally_hungary_10
 
Ez a hír most jelenik meg 3901. alkalommal
Share |
2021-10-20
Nyíregyháza • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k