Mixi segít!
Ördögh Mixi szerint...
2009-08-13
interjú • Grátz Kata - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732103778
Napi oldal:
87700
Jelenleg:
1799
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Mixi idén először hozta ki az Escort-ot, hogy megmutassa neki a mecseki pályákat. Bár az autó valószínűleg már emlékezetből is elmegy ezeken a gyorsokon. Beszélt arról is, hogy szívesen segít a fiataloknak, bár ezt már tudjuk! És köszönjük.

Hogy tetszett a Mecsek Rallye ebben a tikkasztó hőségben?
Nagyszerű volt, nekem nagyon tetszett, engem nem zavart, hogy ilyen meleg volt. Örültem végre, hogy autóba ülhetek, hiszen idén ez volt az első, ahol el tudtam indulni. Remek volt! Sajnos rossz volt, hogy ennyit kellett várni, és nagyon sajnálom, hogy a kedvenc gyorsaságim elmaradt mind a háromszor (a H csoport harmadszor sem mehetett rajta). Ez nagy hiba volt, hajdanában ilyen elképzelhetetlen lett volna. Ha egy autó beesett és nem volt útban, akkor azt csak a verseny után lehetett kihozni, nem pedig megállítani még háromszáz embert, azért mert egy autót vissza kell tenni az útra és elszállítani. Annak a WRC-nek sem lett volna semmi további hibája, hogyha megvárja a verseny végét, amikor trélerre kerül. Egyébként nagyon sajnálom, hogy Tomiék elestek, de nagyon örülök, hogy nem lett semmi bajuk. Legközelebb az ilyen gyorsasági megszakításokra nagyon oda kéne figyelnie a versenyrendezőknek. Ezt leszámítva kifogástalan volt minden egyéb.

Rossz döntésnek tartod azt, hogy a H csoportot nem engedték le a hetvehelyi gyorson, mert rátok sötétedett? Te lementél volna sötétben a gyorson?
Igen, rossz döntésnek tartom. Mindenkinek egyformán sötét volt, miért baj az? Én boldogan lementem volna a gyorson sötétben is. Az a gyors sötétben is nagyszerű pálya. Bár én könnyen beszélek, mert nekem teljesen mindegy, hogy van lámpasor az autón, vagy nincs így sem úgy sem látok semmit sötétben.

Hányadik Mecsek rali volt ez neked?
1977-ben voltam először Mecsek Rallye-n. Sajnos volt ami kimaradt, így nem minden évben tudtam indulni, voltam közben katona is sajnos. Sokadik mecseki versenyem volt ez, de mindig az egyik kedvenc versenyem lesz a jövőben is. Nagyon szeretem.

Hogy viselkedett az autód, hogy bírta a meleget? És te hogy bírtad?
Hibátlanul ment az autó, az Escort az fantasztikus, és én is jól bírtam, nem volt semmi gond. Imrik Tomi nagyszerűen navigált, klassz volt minden. Ahhoz képest, hogy egy nappal gépátvétel előtt tudtuk meg, hogy mégis az Escort-tal kell menjünk, hősiesen végigment. Szerettem volna kipróbálni végre egy Lada VFTS-t, de sajnos nem jött meg hozzá egy "keret", amire számítottam, így aztán lejjebb adtam. Szóba került egy Honda is, de végül maradt az Escort. Amit nem bántam meg, mert a közönség úgy örül neki, és ezt olyan jó látni. 

Idén nem sok versenyen láttunk. Mi volt ennek az oka?
Sajnos az én drága, ezer éve tartó szponzoraimat is utolérte a gazdasági válság, és így nem volt meg a megfelelő anyagi háttér. Most végre egy új szponzor segítségével sikerült elindulni.

A maradék két futamon láthatunk még?
Igen. Úgy tervezem, hogy az utolsó két futamon elindulunk az Escort-tal. 

Megjelent Fekete Kálmán által írt riportkönyved…
Már tavaly márciusban elkészült a könyv, de csak most jelent meg. Ez már a 34. szezonom, hiszen '75-ben kezdtem versenyezni, és ez a dolog arra inspirált, hogy meg kell csinálnunk a folytatást is. Nagyon örülök, hogy megjelent ez a könyv, és borzasztóan megtisztelő számomra az, hogy Kálmán ilyen kedves volt és a sorozatának a következő epizódját rólam írta.

Mi újság a WRC magazinnal a Pelikán Rádiónál?
Vadul megy, és működik. Sajnos most csak este tíz órától, de ez nem tört meg, úgyhogy teljes gőzzel csinálom tovább. Szerdán este tíz órakor szeretettel várok mindenkit a hangszórók és a képernyő elé.

Van e véleményed a Mecsek Rallye-n történt incidensről?
Nagyon szomorúnak tartom, hogy ilyen dolgok bekövetkeznek. Természetesen van véleményem, de nem biztos, hogy jót tenne az ügynek, ha elmondanám. Nagyon sajnálom mind a kettőjüket, és azt kell hogy mondjam, hogy a gyilkosságok 70%-a az áldozat hibájából következik be. Ez csak egy megjegyzés ehhez a dologhoz, semmi több. És bánt, hogy ilyenekkel kell, hogy töltsük az időnket, ahelyett hogy a pályán dőlne el a verseny.

És a végére, egy amolyan üzenetféle a fiataloknak Mixitől:
Néztem a Szendrő Rallye-ról egy videót, és teljesen el vagyok ájulva. Egyrészt attól, hogy mennyi jó kezű srác van a mezőnyben, másrészt attól, hogy mennyire nem tudnak itinert írni ezek a gyerekek. A mezőny 80%-a nem írta föl, hogy az a kanyar beszűkül, és azért estek el. Nincs felírva, hogy B2 zár, szerintem csak annyit írnak fel, hogy B2, beszáll teljes gőzzel harmadik padlógázon, pedig a végén el kellene venni a gázt. És ez abszurd, kapitális hiba. Szégyellik, hogy egy ralis iskolába elmenjenek, ami ingyenes? Boldogan tartok előadást bárkinek bárhol. Lehet, hogy nem én vagyok a leggyorsabb, de a tapasztalatom tényleg tengernyi, és örömmel átadom. Csomó kalamajkát, kalandot, sérülést, és rengeteg pénzt megspórolnának, ha odafigyelnének, hogy hogyan írnak fel egy pályát. Nem csak azok hibáztak, akik elestek, ott a 80%-a hibázott. Örömmel megosztom, hogy hogyan kell egyáltalán itinert írni, hogy abból lehessen gyorsan menni, nem pedig improvizálni.




Ez a hír most jelenik meg 5663. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k