RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
MNASz együttműködések
Kedvezmények a főként a Rallye2 indulói részére
2014-04-19
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710914024
Napi oldal:
2921
Jelenleg:
1859
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
1873. • 2013-10-25 22:01:00

Koránt sem megmondó, csak véleményalkotó, ahogy itt más is. A név pedig: ez jutott, minden belőle kiolvasható
szándék nélkül.

Örülök, ha van olyan téma ahol találkozhatnak véleményeink.

Akkor talán abban is egyetérthetünk, hogy az elmúlt tizenvalahány évben a fizika idevonatkozó része
nem sokat változott. A határidők ugyan lejárhattak,
de azok a szabályok amelyek ezeket a határidőket
tartalmazták, nem azok közé tartoznak, melyek
betartatása érdem lenne. Ennek ellenére a betartása
valóban méltányolandó.
1872. • 2013-10-25 21:37:36
Sanko!
Senki sem bomlaszt. és egyikünk sem agyhalott. /remélem/
Civilizált környezetben ezt eltérő véleménynek hívják.
1871. • 2013-10-25 20:55:29
Nocsak :) Te vagy a megmondó... ezzel a roppant (ál)szerény névvel :) ejha! :)

Ne haragudj, nem bogarászom most végig becses írásaid, pedig igen furdalja az oldalam a kíváncsiság, hogy mit is mondtál meg nekem a kilókkal kapcsolatban... igen sejtelmes...

A csúsztatás és félremagyarázás, fél(re)információ és a "tudomamittudok" mit sem változott... Ez kár, mert amiket a napokban hosszasan leírtál, azok jó részével egyetértek.

A csövekkel kapcsolatban éppen azt írtam, hogy én voltam az, aki a bazivastag és jónehéz csövek engedélyezése mellett letette a voksát. Tettem ezt annak ellenére, hogy a RTE-ben (vezetőség) nem mindenki értett egyet vele. Pontosan azzal érveltem akkor, amit itt írsz. A mai napig ez a véleményem, de valahogy meg tudom érteni, ha valaki ragaszkodik a szabályokhoz, ha azok éppen érvényesek az adott versenyágban.
1870. • 2013-10-25 20:25:26
hu0olb te is jól beszélsz!
Az tényleg vicces, hogy sprinten vagy túrán nem mehet 10 évvel ezelőtti kupás suzuki a cső miatt.
Ebben az országban mindig átesnek a bürokraták a ló túloldalára és a szabályzással agyonvernek mindent. Amerikában úgy építenek autókat, hogy "vágjunk le belőle kb. ennyit aztán összehegesztjük és jó lesz" aztán mennek vele a forgalomban és a kutya sem kér mindenféle engedélyt meg műbizonylatot róla van rendszáma aztán kész.
Itt meg ha építeni akarsz bármit akkor rádzúdítanak 26 féle hivatalt ahonnan be kell szerezned mindenféle papirokat és mindenhol perkálsz.
Ezt csak példaként hoztam fel: a ló kétoldaláról de ez történik a csövekkel is.
1869. • 2013-10-25 19:56:12
Nem haragszom kacsintok

De szakmai szemmel nézve is,nem beszél butaságokat Highand kollega...sőt!

Én is hittem mindig,hogy kulturált keretek között meg lehet ezt beszélni,de be kellett látnom,hogy itt már nem lehet. Vége a jópofinak...vagy tökösek vagyunk,vagy megérdemeljünk amit kapunk.
1868. • 2013-10-25 19:45:18

highand2 jól beszél!
Aki sok év basz.....tás után nem akar ismét kompromisszumot kötni, annak ajánlom figyelmébe.

1867. • 2013-10-25 19:44:22

Amatőr szinten nem a leírt betűket, hanem a fizikát, azaz
a csövek teherbírását kellene figyelembe venned.
A plusz 20kg-ért pedig neked kellene utolsóként aggódnod.
De ezt már korábban leírtam neked más formában.


1866. • 2013-10-25 17:54:55
Bár a többihez is volna hozzáfűzni valóm, ez speciel szakmába vág... (bár esküszöm, hogy a többi fingfűrészeléshez is értek annyit, mint sokan a hozzászólók közül :)

A csövek anyagára vonatkozó szabályok az elmúlt 23 évben (90-ben csináltam az első csövemet) semmit sem változtak! Akkor is hidegen húzott varratmentes szénacél csőből kellett (volna) bukócsövet készíteni.

A melegen hengerelt varratos gázcsőből készült "bukóketrecek" az MNASZ (FIA) szabályai szerint már 23 évvel ezelőtt szabálytalanok voltak, azaz nem most lettek rosszak egy szempillantás alatt, hanem most jött el az a pillanat, hogy valaki betartja/betartatja a szabálykönyvben leírtakat. Tehát: az eddig szabálytalan csővel közlekedők "engedményt kaptak az azóta regnáló technikai bozottságok rendkívül hozzáértő tagjaitól.

( :D Még azt is megengedték nekik, hogy plusz 20 kg súlyt cipeljenek :D (kb. ennyivel nehezebb) )

Szerintem nem igazán korrekt leszemétládázni azt aki érvényt akar szerezni a szabályoknak.

Más kérdés, hogy vannak versenyek, amelyeken nem a FIA szabályai érvényesek. Így volt ez a Rally Túrában, ahol "anyámp...ája" koromban (technikai rohadtféreg) pont én írtam bele az RTE szabálykönyvébe, hogy ezek RTE versenyeken még használhatók. Azt hiszem volt határidő, ami az elmúlt tizenvalahány évben valószínűleg lejárt...



1865. • 2013-10-25 17:24:10
ortodox!

Tessék:

Ez az "autó" kapott SP rendszámot azidei szabályok alapján, kimehet közútra.
Nincs is ezzel baj (talán), jó gép, tuti rendben van.
Viszont eközben idén sok éven át MNASZ gépkönyvvel futott kupás swiftek nem kaptak gépkönyvet mert nem jó a cső benne (sprintre, R2-be). Volt olyan EVO aminek visszavonták a gépkönyvét mert a cső anyagáról vitt számlán (WTF?!) nem a megfelelő nyersanyag szerepelt....
1864. • 2013-10-25 15:58:21
Az a vicces, hogy ebben az országban bármit meglehet csinálni mert a sok agyhalott még tapsol is hozzá...
1863. • 2013-10-25 15:56:33
Akkor te minek vagy itt? Bomlasztani?
Azért nem árt ha Highand2 kicsit felvilágosítja az embereket a jogaikról és a jelen esetben mindenféle jogalapot nélkülöző intézkedések hátteréről... bár nem tudom mennyi foganatja van a fejekben.
1862. • 2013-10-25 15:53:47
Highand

Én a viták békés úton történő rendezésének vagyok a híve. Nem kell mindjárt a bírósághoz futni.

És amikor a vadász mellé lő, akkor megeszi az oroszlán...

Hu0old

Ne haragudj, de szakmai oldalról nézve néhány dolog kifejezetten vicces ;)
1861. • 2013-10-25 15:37:46
Bizony-bizony, Brumi86 ilyen szórakozós típus.
(akárcsak én vigyorgok )

Na jó, elismerem, ha valaki komolyan veszi ezt a harcot, azzal nem illik gúnyolódni. Tudjuk, hogy Terézanyákra, Igazmondó Jánosokra mindig is megvolt az igény.

(azért valaki szólhatna nekik, hogy itt -a fórumon- nem lehet megváltani a világot.)
1860. • 2013-10-25 14:50:05
Az a baj,hogy csak szórakozol az írásain és nem értelmezed amiket ír és nagyon utána sem jársz...

Nem kell itt a jogi kérdésekre válaszolni,ebben az értelemben véve ő is csak "egy fórumlakó"

Remélem majd lesz olyan fórum is mikor választ kell adni a kérdésekre,de akkor ha csak egy kicsit is belegondolsz...az MNASZ sok jó választ nem tud majd adni...max. olyanokat amiket eddig is hallottunk tőlük...hát az meg....nesze semmi fogd meg jól....
1859. • 2013-10-25 14:23:38
Brumi!

Már többször leírtam, hogy a jogi érvelésnek -szvsz- a bíró előtt van a helye.

Ez az idő is el fog jönni...

Tudod, a SPORT vadász nem lő az alvó oroszlánra. Előbb felébreszti, ahogyan illik, és amikor annak már felépült a teljes támadó képessége, csak akkor adja le a halálosnak szánt lövést...
1858. • 2013-10-25 14:12:14
Én jól szórakozom Highand írásain. Csak azt sajnálom, hogy a jogi kérdésekre nem válaszol :)
1857. • 2013-10-25 13:56:38
Egyáltalán nem fárasztó!
Tényleg csak azért kérdeztem mert érdekel, és ha valaki egy adott témakörben jártasabb nálam, szívesen meghallgatom.

Miközben olvastam a véleményedet, tényleg vigyorogtam.
Mert:
-lelki szemeim előtt megjelentek a pályaautók, a cross-autók, a roncsderbisek, amint rendszámért sorakoznak a vizsgabázis előtt helyeslek
-szinte hallom, ahogy XY (hivatali okosember) instruálja a tanpályán Kazárt, ASI-t, Turánt, "lassabban mert csúszik" helyeslek
- a többi kérdésbe, már már bele sem mertem gondolni kacsintok
1856. • 2013-10-25 13:37:21
Tudom, hogy többségnek fárasztó ezeket olvasni, ezért egy kicsit más szemszögből fogom megközelíteni.

Ti nem úgy látjátok, hogy a pár hetes vita a "szőke nő"-k vitájára hasonlít?

A buta nők ( csak a butákra vonatkozik) azok, akik mindig az ellenfél legutolsó érvét akarják lerombolni, miközben elfelejtkeznek arról, hogy az ehhez felhasznált érveiket, a vita korábbi szakaszában már elhasználták...

Na mindegy, egyelőre én még egyetlen erős érvemet sem használtam el, és az MNASZ már hová visszahátrált az eredeti közleményéhez képest. ( most vigyorogtok, látom)

Inkább arra nyilatkozzon az RSB, hogy:

- tényleg rendszámozni óhajtja-e közúton nem haladó autókat?
- tényleg szabályozni és gépkönyvezni akarja-e egy hozzá nem tartozó sportág autóit?
- tényleg vizsgáztatni akarja-e versenyvezetésből a sportolókat, tantárgy, tananyag, tanárok, taneszköz, vizsgaszabályzat nélkül?
- tényleg akkor engedi-e, hogy összkerekes autóval induljanak egy nem hozzá tartozó sportágban, ha a sportolók az ő sportágában is 3 versenyen elindulnak?
- tényleg elfogadják-e egy verseny biztonsági tervét anélkül, hogy ők, mint "engedélyező" egyszer sem járták végig a pálya nyomvonalát? ( az a rohadt padka, remélem a bácsi jobban van)
- tényleg úgy gondolják-e, hogy egy ilyen "engedélyezett" versenyen történt baleset kapcsán ők semmi felelősséggel nem tartoznak?
- mikor indítja be, a törvényben előírt edzői képzést és továbbképzést?
- mikor láthatunk végre egy a törvényben kötelezően előírt edzési lehetőséget?
- mikor lesz meg végre a törvényben előírt képesítése az MNASZ vezetőknek ( alig 30 éve húzódik...)
1855. • 2013-10-25 13:32:17
Akkor még annak is nézzetek utána, mit írt ebben a kérdésben a Werbőczy-féle tripartitum? Esetleg a menjetek vissza az alapokig.Hogyan rendelkezett a harci szekerekről a dicső római jog?

Kérdésem:
ha ennyire tud mindenki mindent, és ilyen alapos szakmai háttérrel bírtok, akkor miért engedtétek idáig süllyeni? nemértem
1854. • 2013-10-25 13:18:24
Igazad van! Ez a rész nem a sportolókra vonatkozik. Tehát beülsz a versenyautódba és mehetsz vele nyugodtan, nem köthet beléd semmilyen szövetség.

Az általam idézett rész a rendezvény szervezőjére vonatkozik.
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k