RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
MNASz együttműködések
Kedvezmények a főként a Rallye2 indulói részére
2014-04-19
ajánló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
711027867
Napi oldal:
116764
Jelenleg:
3057
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
1333. • 2013-02-10 17:14:54
ismét palira lettetek véve! Móczárt mi? Még hányszor kell leszopatni a társaságot, hogy rájöjjetek, ezek mind csak igérgetnek, majd hatalmon le se kakilják a rallyt?
Abszolút többségben lehetnétek, erre Ti vagytok a legkissebb porszemek!

1332. • 2013-02-10 17:00:09
Egy kis érdekesség az idei naptárból.
Kettő "közös" versenyt terveznek 2013-ban, az Mnasz és az RTE részvételével.
/jelzése: k.s. rali1 és RTE közös verseny/

Az első esetében egyértelmű.
Eger, ápr. 6-7. rendező: Laroco MSC. /ugyan az az info, az Mnasz és az RTE naptárban/

A második:
Miskolc rally május 10-12. rendező: D-moto
/az Mnasz naptára szerint/
Ózd XI. Suzuki Kaiser rali május 11-12 rendező HBRK
/RTE honlap szerint/

Hogy is van ez? Hol lesz a bajnokság második közös verseny, ki rendezi, és melyik osztálynak?
forgatom a szemem
1331. • 2013-02-10 16:54:12
Tisztelt fórumozók!

A jó k***a annyát az MNASZ-es döntéshozóknak. Most se tesznek semmit a magyar rally sportért. Volt sprintesként még azt se lehet tudni hogy hol lehet lesz versenyezni, ahelyett hogy jól működő sorozatokat vernek szét (BAZ sprint, SRT kupasorozat) segítenék őket. Pé*zes úr ha olyan nagyszerű, akkor miért nem segíti a kisebb bajnokságokat, sprintesként nincs anyagi lehetőségem RTE vagy OB futamon való indulásra (lehet hogy az árak nem változtak, de eddig is kiba**ott drágák voltak). Nem tudom milyen kapcsolatai vannak, de amilyen csökönyösen elhatárolódik bajnokságoktól és szervezőktől (BAZ,STR) nem csodálkoznék hacsak valakinek a bábja lenne (és csak a zsebüket tömnék továbbra is), kitudja ami reformot beharangozott nem is az ő gondolatai.
1330. • 2013-02-10 14:37:07
Gyermekekkel nem vitázok. Engedd vissza apádat a géphez. Viszonlátásra! vigyorgok
1329. • 2013-02-10 13:36:29
Sziasztok!
Egy kérdésem, vagy felvetésem lenne az illetékesekhez. Ahogy a Rallyban van amatőr bajnokság ( lásd Rally-Sprint ) miért nem lehet Historicban is az amatőr versenyzők számára az adott területi sprint bajnokságban histroric kategóriát kiírni? Sokan vannak akik szimpatizálnak ezzel a kategóriával, de számukra meg fizethetetlen a szabályokban előírt dolgok betartása. Ezért ha amatőr bajnokságban a rendezők kiírnának ilyen kategóriát ( ahol lazább és nem ilyen szigorú a technikai kiírás ) gondolom sok induló lenne. Ez több nevezőt generálna a rendezőnek is. Ezáltal könnyebben tudná viszonylag nyereségessé tenni a verseny lebonyolítását.
1328. • 2013-02-10 13:18:49
Sziasztok!

Valahogy nincs kedvem végig olvasni a sok mindanivalót...ezért csak érdeklődés szinten kérdezem meg, hogy lesznek-e sprintek, és mennyiben fognak változni a paraméterei?!
Válaszaitokat előre is köszönöm!!
1327. • 2013-02-10 13:03:41
Gyurma!

Miért nem csináltok egy másik autósport szövetséget?
Én nem értem.
Minden évben ez van.
Ez alapján azt gondolom, hogy megint el fog maradni az évadnyitó verseny.
Miért kell minden évben nekifutni így újból, és újból?
A sorokat olvasva az a véleményem, hogy egyáltalán nem szeretnék azt hogy 2013-ban bármiféle rally legyen ebben az országban.
Miért?
Miért jó ez?
Nem lenne jobb összefogni?
Nem lenne jobb, ha megint nyereséges lenne egy rendezés?
Nem lehetne acsarkodás nélkül -mindenki a saját legjobb tudása szerint- csak hozzátenni a rallye sporthoz?
Megyünk balra, megyünk jobbra,, a csónak még is egy helyben forog, miközben az evezősök baltával vágnak léket, hogy elsüllyedjen...

Évek óta azt látom, hogy egymásra dobáljátok a sarat.
Évek óta nem tudtok együtt dolgozni.
Ha úgy érzitek, hogy dilettánsok dolgoznak ott, tessék csinálni egy új "céget"!
Nektek sok jó ötletetek van, én úgy gondol emellé elég komoly szakmai hozzáértés is párosul.
Tessék lépni ez ügyben!
Ne hagyjátok, hogy a végén titeket is felelőssé tegyenek olyan miatt, amit szívből csináltok, és ráadásul jól!

Mi versenyzők "csak" versenyezni szeretnénk.
Csodálkoztok, hogy kevesen vannak az ORB-ben?
Tudjátok miért?
Mert itt elkezdődik valami az év elején, és legalább 20-szor lesz másképp-máshogy, mint ahogy azt megbeszéltétek az év elején.
Itt az a szó, hogy Gentleman-agree, nem jelent semmit, mindegy mit igértem, max nem úgy lesz...
A túra, és a sprint nem csak azért sikeres a versenyzők-nézők szemében, mert lehet keresztbe menni...
Keresztbe ORB-n is lehet menni...
Hanem azért, mert amit év elején megbeszélünk, az úgy van.
Egy Mészáros Iván, egy Fodor Krisztián szava mindig megállt. Sose volt másképp, mint ahogy azt év elején elhatározták.
Nincsenek balhék, mindenki AKAR tenni a sportért!!

Vagytok páran itt Ti is, akik tenni akartok ezért. Ne hagyjátok, hogy ez legyen!!
1326. • 2013-02-10 10:47:39
Roni,
Nem akarlak megbántani, de amilyen sokat írtál, annyi butaság van benne…
Kezdjük a felelősséggel… Én azt gondolom, hogy kettőnk közül neked van nagyobb felelősséged a kialakult helyzetben, bár kétségtelenül nekem is van. Három okból. Egyrészt lényegesen több időt töltöttél média bizottságosdival, mint én bármilyen tisztségben, és ez a terület nulla az MNASz-en belül. Volt itt már minden, a szóvivőtől a szép írásokig, de érdemi munka sosem folyt! Másrészt te első sorban voltál abban a csoportban, ami a rendezők ellen hangolt mindenkit, mondván, hogy ők tízmilliókat keresnek egy versenyen, miközben semmit nem tesznek bele. 4-5 éven keresztül sulykoltad ezt a nézőkbe, versenyzőkbe, mire magad is rájöttél, hogy nem azért sírnak a rendezők, mert nincs extra profit, hanem mert tényleg nem éri (már) meg. A harmadik okot itt nem fejteném ki, de a lényege, hogy a rendezvényeken történő megjelenések finoman szólva túl voltak árazva, ami kivégzett minden tisztességes szponzorációt, és azt hiszem ebből is több részed volt, mint nekem. Innentől fogva nem érzem, hogy jogosan teszel nekem szemrehányást felelősség ügyben.
RVSZ.
Félre érthettél valamit, én nem vagyok RSB tag, nem én találtam ki az RVSz-t. Ezt alátámasztja, hogy van benne sok dolog, amit én nem tettem volna bele. Példásul sosem adnék pontot olyan versenyzőnek, aki nem teljesítette a teljes verseny távját (szuperrally), és még sorolhatnám. A részem annyi volt, hogy a korábbi évek tapasztalataival segítettem az új szakágvezető és az új RSB elképzeléseit formába önteni, nagyon nem mindegy! Nem tudom mennyire volt ez heroikus munka, de eljátszottunk vele azért, annak ellenére, hogy te nem látsz benne munkát. Pénzes Zsoltnak voltak tervei, programja, és ez megjelent az RVSz-ben. Ezt az én nyakamba varrni butaság. Mindemellett nem állja meg a helyét, az, amit írsz, semmilyen MNASz, vagy nemzeti esetleg FIA szabályt nem sért az RVSz, erről hajlandó vagyok bárkit meggyőzni, egyszerűen nem igaz, amit írsz.
Csepela-téma
Látom ő a védenced, sok olyan butaságot írsz, amit tőle is meghallgattunk. Vegyük sorra. Azt írod, hogy az egekig emeltük R2-ben a köbcenti határt. Korrigált maximális lökettérfogat 4000ccm. Egekig emelkedett? Mennyi volt tavaly, és előtte? 4000. Pont ennyi. Amiért te ezt írod, az az, hogy Csepela Tamás szerette volna 2500-ra csökkenteni! Miért? Mert nem ismeri a szabályokat, és úgy értelmezte, hogy az FIA ennyiben határozza meg! Csakhogy téved, mert elfelejtette elolvasni a GT-szabályokat, amit viszont beenged az FIA a rallye bajnokságokba is! Ezt a 2500ccm-et írták bele a P-csoportba is! Rosszul! Mindenféle szűkítő nélkül? Elolvastátok ti az RVSz-t? Megtaláltad ezt benne?: ' Az 'A'- csoportra vonatkozó turbószűkítő szabályokat figyelembe kell venni - Minimális tömeg és maximális kerékszélesség (Mérés az 'A' csoportra vonatkozó FIA J függelék 255.4 és 255.5.4 szerint)' Tudod ez mit jelent? Hogy van szűkítő, és hogy súlyhatár is van. Segítek, egy BMW-nél, ami RTE-ben kb 1000kg, 1230asszem. Tehát ha jön egy RTE BMW, akkor bele kell tennie két embernyi súlyt, hogy indulhasson! Szerinted ez az a felelőtlen beengedés, amiről Csepela téged meggyőzött?
Ez az ember lehet, hogy már akkor autót épített, amikor én falepkéztem, de hidd el, hogy akkor sem volt tájékozottabb! Az, hogy valaki 10, vagy 30 évig beszél butaságot, az nálam nem vált ki tiszteletet. Mint ahogy az sem, hogy szabálytalanul kap egy ATB igazolványt, képzés, és rendes vizsga nélkül, pont úgy, ahogy sportbíróit is kapott, csak mert S***** hisz neki, és közbenjár. Ezek után kinevezik holnap ATB tagnak, pedig fogalma nincs semmiről. És ez nem vagdalkozás, vedd elő az általa javasolt P-csoport szabályt, és olvasd végig, egy gyakorló mérnök a hasát fogja, akkora butaságok vannak benne. Azt mondtad, hogy mi fikáztuk annak idején, hát én nem így fogalmaznék. Senki nem kérte ki a véleményünket, ennek ellenére próbáltuk megakadályozni, hogy baromságok legyenek leírva, és ez csak kis részben sikerült, a Csepela által készített, és kérésünkre itt-ott módosított P-csoport szabályozás s***. Ezen nincs mit szépíteni, ez tény! Amikor múlt hétfőn leültünk szemben Gubával, és Csepelával, ők azt kérték, hogy ne kerüljön vissza az RVSz-be az F-csoport. Én azt kérdeztem, hogy oké, akkor ti rendelkeztek mindennel, hogy a következő másfél hónapban az összes érintett versenyautó végigmenjen a P-csoport követelményein? Meg tudjátok csinálni a nemzeti homologizációt ilyen mennyiségben, és idő alatt? Van az alkatrészgyártókkal szerződés? A válasz annyi volt, hogy NEM! Kérdeztem, hogy akkor mi a megoldás, Csepela szó szerint azt mondta: 'Ez jó kérdés…' Ennyit bírt hozzá tenni a kérdéshez… Mi azt javasoltuk, hogy elfogadjuk, hogy legyen P csoport az F helyett, de előbb legyen egy jó P-csoport, legyen egy munkarend a nemzeti homologizációra, legyen átmeneti idő, legyen egy stáb, aki ezt elkészíti, és ha minden működik, akkor lehet kapukat becsukni. Szerintük az a megoldás, hogy 1 évre tiltsuk ki az összes korábbi F-es autót, és majd ha lehet, akkor lesz P –csoport. Szerinted ez felelős gondolkodás??? Megkérdeztem Guba Istvánt, hogy mi a helyzet a tereprally autókkal, ott miért nem probléma a gyártói, szövetségi felelősség kérdése? Azt mondta, hogy a beszélgetés tárgya a rally, erről nem kíván beszélni! Nem érzed, hogy mennyire kettős a mérce? Egy F-csoportos LADA életveszélyes, mert benne van egy elektromos szervó, de egy vascsövekből hegesztett tereprally autóval nincs probléma! Vicc ez a két ember, olyan szinten felkészületlenek, hogy sajnálom, hogy nem videóztam le a vergődésüket, amit néhány kérdés után csináltak. ALKALMATLANOK! És mindegy, hogy hány éve építenek autót. Guba István? A Forma-1-en, ahol mindenki 4 napot dolgozik reggeltől estig, közölte, hogy csak szombat-vasárnap hajlandó dolgozni, és akkor is csak a Red-Bull boxban! És így is lett! Ennyit a munka iránti alázatáról. Rallye versenyre csak akkor ment, amikor szélvédő cserét intézett a borult versenyzőknek, tehát pénzt keresett. Elég sokan látták robogóval kereket tiltott szervizre kivinni, és ez az ember most a Technikai Bizottság vezetője! Milyen erkölcsről beszélsz!?

SP-rendszám
Igen, sokat savaztam, és fogom is. Olvasd vissza egyébként, posztoltam arról, hogy a 40 alatti éves biztosítás 'elfogadható'. Ettől még nem nagy öröm. Ennyit fizetsz egy EVO9-re is normál rendszámmal. Nincs ÁFA? Ezt hol olvastad? Mert én nem találtam az ÁFA tv-ben ezt a kitételt, szerintem tévedsz. Nincs átírás? Lehet, de a törvény szerint az vagyonszerzési illeték, ha veszel egy ilyen járművet, akkor elvileg be kellene vallani, és mivel nincs meghatározott vagyonszerzési illeték ami kiváltaná, ezért másképp kellene adózni rá szerintem, de nézz utána, nem vagyok könyvelő… Valóban, nem kell teljesítményadót fizetni, eleinte a P-re sem kellett, garantálod, hogy ez így is marad? Mert azt talán te is tudod, hogy aki egyszer SP-t vált, annak sosem lehet normál magyar rendszáma többet! Nincs regadó? Hurrá, spóroltunk 200ezret, ez az első igazi előny. Viszont indítási naplót kell vezetni minden indulásnál, amit ha elmulasztasz, akkor elveszik a rendszámot. Nagy nehezen már forgalmit is kapsz, de ez sem így indult. Maradjunk annyiban, hogy nem egyértelmű még, hogy ez öröm, vagy nem, de az jól látszik, hogy erre lesz kényszerítve a nép. Csepela Tamás már most azt terjeszti, hogy nem lehet normál rendszámos versenyautót vizsgáztatni – persze ez is butaság! -, de mutatja, hogy mi a cél. Én nem örülök ennek a vonalnak, mert nem szeretem a beláthatatlan dolgokat. Ha lenne választás, akkor öröm lenne, de kényszerűsége miatt én nem értékelem pozitívan. Mi lesz, ha már minden versenyautón ilyen rendszám lesz, és felemelik a díjakat? Mondván ezeknek úgyis van pénzük játszani! Garantálod, hogy nem így lesz? Mi volt a baj a régi rendszerrel, elmondanád? Mármint a hivatalos, 2 személyes normál rendszámos versenyautó-nyilvántartással?! Semmi! A sok szabálytalan, átalakítás nélküli kocsi miatt szívnak majd azok, akiknek rendben volt mindenük!

És végül: Felelősség. Mi alapján ad ki gépkönyvet az ATB? Szerinted mi olvasható a szabályban? Meg kell felelni a közúti közlekedés szabályainak. Szerinted, ha ettől valaki eltér az építésnél, az kinek a felelőssége? Ha te gépkönyvezésen adsz gépkönyvet egy full szabályos autónak, ő hazamegy, tesz bele egy másik futóművet, és azzal balesetet okoz, az a te felelősséged?! Le van jrva, hogy meg kell felelnie! Az ő felelőssége, hogy betartja-e, nem a törvényhozóé, és nem is az MNASZ-é! Neked MNASZ oldalról az a felelősséged, hogy a magyar jogszabályok szerint írd meg a szabályokat. Ez megtörtént, bármit is állít Csepela, mindenben megfelel az RVSz ennek! Innentől nincs miről beszélni.

És a vége: Unom, hogy vívok. Mindegy, hogy S*****, Csepela, Katona, bárki áll a másik oldalon, vagy éppen te vagy a magyar hangjuk. Lehet minket vádolni, lehet Cselényi Balázst bűnözőként beállítani, sőt, még G***** Zsolt is megsértődhet, amikor felhívod a figyelmét az általa vezetett szövetség szabálytalanságaira (nem a fórumokon, hanem privát e-mailben, illetve a közgyűlésen. Szerinted normális reakció ezen megsértődni?!). Szóval unom, hogy mi vagyunk a fekete seggűek, amikor a titkárságon Faluvégi vezetésével konkrét pénzszórás zajlik, és hibát hibára halmoznak. Mi javítjuk a hibákat évek óta, ők meg ugatnak ránk. Amikor az elnökség azzal foglalkozk, hogy Katona, Csepela szemenszedett hazugságaira, vagy épp szimpla tévedéseire alapozva boszorkányüldözést folytat, akkor az rendben van? Nem ez lenne a dolguk!
És végül, én sem értelek téged. Miért nem nézel utána azoknak a dolgoknak, amit hallasz? Konkrétan minden egyes érvedet meg tudom cáfolni ebből a nem rövid írásból, már tényleg csak azért nem teszem, mert nem vagyok hajlandó erre ennyi időt áldozni! Csepela Tamás nincs képben. Kicsit sem. Viszont legalább sértődött, ki tudja miért. Ezt vedd figyelembe, amikor hallgatod amit mond.

U.i.: nem veszem személyes támadásnak. Van abból is elég, azok nem ilyenek. Csak többet vártam tőled, mint hogy visszaböfögöd meggondolatlanul mások téveszméit, amit egy perc alatt meg tudnál te is cáfolni, ha vennéd a fáradságot. Csalódott vagyok, Csepela Tamás pozícióba kerülhet, szerintem továbbra is ALKALMATLAN. De mindenki döntse el maga pl. a fentiek alapján is.
1325. • 2013-02-09 19:20:17
Csak a pontosság kedvéért, az anyagi ellenszolgáltatásnál nélkül-t a Csepelára értettem, a Móczi pedig ment, hegyen a GR1-ben, mert akkor még akinek nem volt esetleg pénze, vagy csak éppen ismerkedett az autósporttal az a hegyen próbálkozott. Például a Ranga Laci Simor Gyula mellett navigált és közben hegyen ment Gr1-ben és azt hiszem bajnok is lett.
1324. • 2013-02-09 18:23:55
És ráadásul még a minimális változások nagy része is a rendezők (valószínű 2 fő ) érdekeit képviseli.
Egyébként jó a meglátás kis pontatlanságokkal. pl Kasza ellenszolg nélkül,Gr1 es Moczár, nem fontos.
1323. • 2013-02-09 17:25:52
No akkor szent a béke vigyorgok, példát vehetnének rólunk az előttünk szólók (írók) is. Ugyanis minden éremnek két oldadlavan kacsintok
1322. • 2013-02-09 17:09:06
Bocsi pnándi!
Valóban, ez az "ilyen" melléknévi mutató névmás, magában eléggé kétértelműnek hangzik. (ahogy tőlem megszokhattad) vigyorgok
Eredetiben azt akartam írni, hogy
"Igazán megtisztelő, egy ILYEN általam nagyra tartott versenyzőtől"

Na, mára a hízelgés befejeztem. kacsintok
1321. • 2013-02-09 16:35:22
Még az "ilyen" titulus ellenére is azt mondom kiérdemelted vigyorgok
1320. • 2013-02-09 15:05:32
Gyurma!

Olvasom az irományaidat, egyszerűen nem értelek, hozzáértésről és alkalmatlanságról írsz, heroikus munkáról az RVSZ elkészítéseivel kapcsolatban. A 2013-as RVSZ nem más mint az általad készített 2011-es RVSZ leporolása és szabálytalanul visszaállított (by Cs.B.) WRC-k valamint a hatályos hazai és FIA technikai szabályok semmibe vevése. Ha már eltérünk a nemzetközi trendtől, akkor annak legyen valami pozitív hatása versenyzési költségek csökkentése, olcsó egyenlő feltételeket biztosító szerethető (nézők) kategória kialakítása a fiatalok részére. Ez az RVSZ nem az, semmibe vettétek az MNASZ és az FIA szabályait útmutatásait, visszaengedtétek a WRC-t, a Rally 2-ben egekig emeltétek a cm3 határt mindenféle szűkítő nélkül, egy már megszüntetett csoportot (F) tovább engedtek (bár ezt
a szabályoknak megfelelően kihirdették és az érintettek tudomásul vették). Vannak IB által elfogadott technikai szabályaink (A, N, P csoport) minek még egy abszolút ellenőrizhetetlen F csoport.
Ez a jövő, ez az utánpótlás nevelés hosszú távú koncepciója. A jelen állás szerint jön Pistike, rendelkezik egyéves jogosítvánnyal, papától kér egy kis lóvét kibérel egy WRC-t vagy egy űr űrtartalmú BMW-t és indul egy sprinten vagy RTE futamon, holott még a parkolással is gondja lehet. Vagy Gipsz Jakab tavaly nem nyert a 2500cm3 autóval nem baj belefűrészelünk, egy három literest, ha az is kevés, akkor még nagyobbat. Ez a jövő kép, ez szolgálja a
tehetséggondozást, az utánpótlás nevelést, az autósport költségeinek ésszerűsítését, szerintem nem! Arról nem is beszélve, ha baleset történik és megvizsgálják ki adott versenyzési lehetőséget mindenféle gyors és gépkocsi versenyzői előélet nélkül Pistikének.
Elviekben rászabadítjuk az amúgy is gyérülő nézőinkre a potenciális "tömeggyilkosokat".
És itt nem a versenyző a felelős, ő értelemszerűen és azon túl is megtesz mindent azért, hogy nyerjen, a mai versenyzők (R1-Sprint) közel 50% -a így is tudását meghaladó technikában ül, nézd meg mit eredményezett a Cseheknél a nagy szabadság. Ne következzen be de ha baleset történik meg fogják vizsgálni a felelősségét a sportvezetőknek, szabályt alkotóknak, akik minden kontroll nélkül szabadjára engedték a lehetőségeket.
Miért nem egy, pénztárca kímélő a köznapi autókhoz jobban hasonlító ezáltal a nézők által jobban befogadható sorozatot irtatok ki, vagy legalább afelé kellet volna elindulni. Egy olyan sorozatot ahol egy gyártó gátlóit, gumijait használhatják, széria motorokkal versenyezhetnének, közel egyforma teljesítményű autókkal, hogy a tudás és
ne a pénztárca vastagsága domináljon. A korodnál fogva nem emlékezhetsz, de a hazai autósport meghatározó személyiségei nőttek fel egy GR1-es kerek-lámpás Zsiguli kategóriában, mert akkor még nem Ladának hívták! Nem hiszem, hogy bárki is megkérdőjelezné Ranga László, Hideg János, Gál Baba, Kis Koko, Szuhanyik László, Moczár Péter (elnézést ha valakit kihagytam) versenyzői kvalitásait. A nézők megnézték az elején a nagy autókat és alig várták, hogy jöjjenek az örültek, akik egyforma autókkal babszemes Barum vagy Y mintás Stomil gumikon, baromi gyorsan autó-sportoltak, mivel a tudás domborodott ki és nem a lóerő.
És ezek a versenyzők később megmutatták, hogy tudnak kezelni több száz lóerőt is.
Nézd az elmúlt tíz évben ott voltatok az autósport és főleg a Rally közelében, CS.B. és te is a kialakult helyzetér ti is felelősök vagytok, mert az utolsó két évben nem sok történt RSB szinten. Tehát ideje lenne önvizsgálatot tartanotok, hogy amit az elmúlt két évben hirdettetek, mármint az együtt gondolkodást, fogjuk össze az autósportért, stb. az csak lózung volt, az óhajtott „hatalom” megszerzésének eszköze, vagy tényleg komolyan gondoltátok.
A P- csoport szabályait fikáztad -fikázod, én olvastam annak idején a véleményeteket, mert megküldte a CS.B. Voltak jogos észrevételek, amiket a szabályalkotók, befogadtak ez a normális, de ahogy ezt mostanában írtad, hogy résen voltatok és nélkületek nem lett volna szabály az barokkos túlzás. Ha több probléma volt szerinted miért nem tettétek szóvá.
A szabad véleménynyilvánítás alapjog, de azért van egy erkölcsi oldala is én közel negyven évnyi autósport múlt után sem venném a bátorságot, hogy önjelölt, hozzá nem értőnek nevezzek egy Csepelát vagy téged. Nem akarok a csattogó fa lepkével példálózni, de azért a Tamás faragott pár működő versenyjárművet mire te versenypályát láttál.
Kicsit kockafejű de érvekkel meggyőzhető, ennek is köszönhetően és a szabadideje terhére, anyagi ellenszolgáltatás nélkül, csak kijártak a Kasza Péterrel egy sportrendszámot. Bár ezt is savaztad, savazod, hetekig foglalkoztál a biztosítással, telekürtölted az összes fórumot, hogy több százezres biztosítás lesz, most hogy 40e Ft. alatt van még azt se írtad, hogy na ez nem rossz. Most a homológ lapon és a P rendszámon lovagolsz, pedig egyszerű a válasz a P rendszámot nem erre találták ki. Miért gond a homologizációval nem rendelkező vagy a lejárt homológizációjú sporteszközöknél, melyek részt vesznek a közúti közlekedésben homológ lap megkövetelése.
Mi alapján adna ki az ATB gépkönyvet, szakvéleményt a sportrendszámhoz? Abban a pillanatban, hogy műszaki okból balesetet okoz a versenyautó ezt fogják vizsgálni, megnézik megfelelt e az autó a közúti közlekedés szabályainak vagy sem. Ha nem felelt meg, megvizsgálják ki adta ki a papírokat mely alapján rendszámot kapott a jármű. Az nem megoldás, hogy a jármű tulajdonosa felelősséget vállal a gépkocsi műszaki állapotáért, mi alapján teszi (mi van ha a tulaj cukrász vagy nőgyógyász) ki az aki ezt a felelősség vállalást befogadja, tulajdon képpen minek az ATB. Te láttál olyan nemzeti rally bajnokságot, ahol nem kértek homológ lapot, én nem, pedig megfordultam pár ország futamain. A homológ lap normálisan egy hét alatt elkészíthető, ha volt valamikor homológ lapja a típusnak, ki kell kérni az eredeti ár 50%-ért megkapod, a változtatásokat 12500Ftért bevezeted. Egyedi homológ lap 80 000Ft. Persze az egyedi alkatrészek gyártóitól kell egy nyilatkozat, hogy azt ők gyártották. Ezt egyszer kell elkészíteni.

Ha van homológ lapod, van sportrendszámod, legális az autód, van forgalmi engedélye bármikor eladható akár külföldre is, mindjárt minimum 500eFt-tal többet ér.
Egyéb hasznok:
Nincs súly és regadó.
Nincs áfa.
Eladásnál nincs átírási illeték.

Ezek után nem értelek mi a probléma a sportrendszámmal, ha tényleg segíteni akarsz miért nem segítesz a srácoknak, hogy mimnél előbb, neki is lehessen SP. rendszámuk.

Ha tényleg szíveden viseled az autósport érdekeit, akkor dolgoz ahol engednek, írj építő jellegű kritikát, esetleg tegyél javaslatot hogy miként lehetne jobban csinálni, de az idei RVSZ nem a jövőt építi inkább utazás a múltba.

Üdv
Herczeg Áron "Roni"

Ui:
Gyurma ezt ne személyes támadásnak vedd, nem ellened, hanem az autósportért írtam

1319. • 2013-02-09 13:19:39
Igazán megtisztelő egy ilyen versenyzőtől!
1318. • 2013-02-09 13:09:05
Pedig ortodox barátomnak igaza van, mostanság igen jó a meglátása, meg kell követnem magam kacsintok
1317. • 2013-02-09 12:21:11
KOlivér.
Úgylátom az fáj, hogy Borsodba lesz sprint nálatok pedig nem. Ez ügyben kár énrám orrolni, ugyanis nem én szüntettem meg a kedvenc SRT versenyeidet.
Az pedig végtelenül megtisztelő, hogy több mint 7 év fórumos tagságod után, csak az én hozzászólásomra reagáltál. vigyorgok
Baj van a szövegértésemmel?
Elképzelhető, de ez Téged ne zavarjon. csókollak
1316. • 2013-02-08 16:32:11
Egyre több helyről hallani, hogy nem csak rossz vicc, hogy Guba, Feind, Tüskés és Csepela lesz az ATB 7 tagjából 4, azaz a többség.

Ez a négy "szakember" pajzsnak akarja használni Mikulás Róbertet, el sem hiszem, hogy az MNASZ vezetése ezt hagyja. Konkrétan az őt fogják arra használni, hogy a ellehetetlenítsék azokat a versenyautókat, amik nem férnek bele az ő elképzelésükbe. Vele akarnak kimondatni mindent, amit ők nem mernek.

Nyilvánvaló, hogy innentől P-rendszámos versenyautó nem rajtolhat, ami azért eléggé megnehezíti majd az RTE és a sprintversenyek életét.

De nézzük is egyenként őket...

Guba István lett az ATB vezető, aki ha fel is iratkozott egy-egy versenyre dolgozni, a legritkább esetben ért oda.. Volt, hogy a verseny kezdete után mondta le a beosztását, mert más dolga akadt. Ez az ember most ATB vezető.

Feind Gábor nehezen visszafordítható károkat okozott az ATB élén, és most újra ott a neve a listán, miután "érdemei elismerése mellett" felmentették. Sértődött, bosszúálló, hozzá nem értő ember, aki emberileg, és szakmailag is alkalmatlan.

Csepela Tamás egyszerű önjelölt, akinek köszönni lehet sokmindent, aminek ma nem örülünk, ő szeretné, ha csak homológlappal lehetne vizsgáztatni versenyautót, ő szeretné, ha ki lennének tiltva a 2500ccm feletti rallyautók, ő szerinte életveszélyes minden szervokormányos Zsiguli. Többek között ő tákolta össze a P-csoport szabályait, és csak nagy energiákkal sikerült a katasztrofális szintről a szimplán "rossz" minősítésre feltornáznia a szemfüles ellenzékieknek.

Tüskés László nem sok szót érdemel, Feind Gábor magyar hangja volt amikor kinevezték, és még nem mert megszólalni. Aztán megjött a hangja, amikor látta, hogy S***** támogatja minden tisztogatásban. Most gondolom jutalomként kapja, hogy megint visszaélhet a helyzetével.

Ez a négy ember gondolkodás nélkül mond igent S***** Miklós utasításaira, így mindegy is, hogy ki a másik három. Jól mutatja S***** gerinctelenségét, hogy bár ő is tisztában van alkalmatlanságukkal, hiszen egyenként mindegyiket alkalmatlannak nevezte több alkalommal, én hallottam legylább kétszer, és gondolom nem csak nekem mondta. Ezek után rájuk bízni a munkát, szerintem kötelességmulasztás, hiszen pontosan tudja, hogy alkalmatlanok, mégis kierőszakolja, hogy az IB kinevezze őket.

Ilyen feltételekkel, és ilyen alelnöki hozzáállással én nem vagyok benne biztos, hogy lesz bajnokság.
1315. • 2013-02-08 14:15:35
Nem vettem magamra, bár Én Ortodox hozzászólónak ajánlanám, a szövegértéssel nála is van baj meg úgy látom mással is, nem is kicsi!
1314. • 2013-02-08 13:08:58
Bocsi! Félreérthető voltam! LegacyRs nagy tudású barátunk hozzászólására reagáltam!!!
MNASZ fórum
oldalanként | növekvő
összesen: 2773 hozzászólás • 139 oldal
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k