Szövegértelmezés aztán jöhet a google. Fél perc alatt megtalálod a választ. De szívesen segítek. Drag: Magyar Gyorsulási Szövetség, Drift: Drift GP, Hell OB.
A Dragnak (is) van MNASZ-en kívüli konkurrenciája. Ha az egyesületek és a versenyzők díjai magasabbak mint ott, akkor oda mennek. Sajnos ez így van. Ezért kell mesterségesen alacsonyan tartani az díjakat, mert a "sűrű fillér jobb, mint a ritka forint".
Mondjuk kezdjük a rally rendezőkkel. Évek óta ott vannak, évek óta panaszkodnak, évek óta bizonytalanságban tartanak mindenkit, és abból élnek, hogy szombat vasárnap zárva vannak.
na! Lesz Eger rally, vagy nem? Két napos lesz vagy csak egy napos??? Kik indulhatnak? Valami honlap cím ahol lehet tájékozódni? Jól mondta ezt egy híres, nem a premierben szereplő nagy versenyző. Mindenkit elzavarni az autósport mellől, akik eddig ott voltak. Csak akkor lesz rend....
Részemről nincs acsarkodás, tények vannak, még ha nem is akarjuk tudomásul venni. Az élet meg már rég nem az autósporttól tartalmas ebben az országban.
Esetemben," falra hányt borsó". Esetetekben pedig jó egészséget a további "acsarkodáshoz" még vagy száz évig. Biztos szép és tartalmas életetek lesz ettől.
Ezt másképp látjuk. Ha vannak olyan "különböző okok", ami miatt egy Drag pl "kénytelen" betagozódni, akkor innentől kezdve az MNASZ tud valami értéket szolgáltatni a Drag szakágnak. Ugyanebben a pillanatban a Drag is az MNASZ "eltartottja" lesz, hiszen a nem olcsó működés immár nekik is értéket termel. (Azt most ne feszegessük, hogy milyen hatásfokkal.)
Innentől pedig számomra felháborító, hogy míg pl egy rallye A licensz 32.500.- Ft-os árának 30 százaléka megy el a központ működésére, addig pl drag ezt megoldja úgy, hogy kiír valami potom licenszdíjat, és magánúton szedi be a maradék pénzt, megkerülve az MNASz-t, és ezzel magát a közös teherviselést.
Jelzem, hogy még ezzel sem lenne feltétlenül baj, ha az IB-ben nem lenne egyenjogú szavazata ugyanennek a szakágnak, (illetve nem egyenjogú, mert pl. a rallynak egy éve NINCS SZAVAZATA az IB-ben).
Persze ez igazából nem a Drag Szakág hibája, hanem a rendszernek, amiben egy Kohári bármiféle tisztségviselő lehet.
Tehát maradjunk abban, hogy ha a drag mint szakág nem is, de a vezetője komoly károkat okoz folyamatosan a Rally Szakágnak dilettáns viselkedésével.
Innentől nem tudok örülni egy újabb névleg résztvevő szakágnak, ami nem szerepel az MNASZ alapszabályában.
Vannak sportágak, amelyek különböző okokból - mondjuk úgy - kénytelenek betagozódni az MNASZ alá. Befizetik a díjakat, mindíg kifizetik a kirendelt tisztségviselőket és soha egy fillért nem is kértek és nem is kaptak az MNASZ-től. Itt csak egyoldalú teherviselés van és abból kiveszi a részét majd a drift is. Az pedig, hogy a rallye a legfőbb befizető az nem kérdés, persze a legnagyobb felhasználó is.
Nem az fáj, hogy egy új elem bekerül. Az fáj, ahogyan bekerül. Az alapszabály nem tartalmazza, így legalábbis vitatható. Ha pedig figyelembe vesszük, hogy pl a drag szakág mennyire veszi ki a részét a közös teherviselésből az MNASZ-en belül, akkor nem hiányzik még egy ilyen.