Még valami:
Aki megértette a leírtakat, az, ha vak is, láthatja, hogy az általam preferált modellt Mészáros Iván már megcsinálta kicsiben. Ezért Ő az én jelöltem.
Egyébként pedig mindenki azt csnál amit akar, csak a benzin meg a kenyér ne dráguljon. . .
Én örülök minden építő jellegű kommentnek, amik a felvetésemre jöttek. És ami jött, azokat építő jellegűeknek tartom.
Viszont úgy gondolom, hogy nem őrölünk egy malomban.
Én a 2419-es hsz-ben világosan leírtam, hogy szervezeti megújulás nélkül (szerintem) nem képzelhető el a rallye megújulása. Nem az MNASZ élére keresek új elnököt, hanem a jövőbeli(?), önálló, jogi személyiséggel rendelkező rallye szakág élére. Erre volt javaslatom Mészáros Iván.
Ezért írtam, hogy nem a s**rból kellene várat építeni, hanem nulláról építkezni. Ismételten csak szerintem, a meglévő struktúra alapján való megoldás keresés a s**rpofozás tipikus esete, amire a legékesebb bizonyíték az elmúlt évek folyamatos vajúdása.
Mészáros I. személyét, aki nem tartja alkalmasnak, az tekintse szimbolikus jelöltnek. Ha a struktúrában egyet lehetne érteni, akkor MI-t akár mással is be lehetne helyettesíteni. Ha Őt ezért vagy azért nem tartjátok alkalmasnak, mondjatok jobbat! De NE az MNASZ elnöki székébe, hanem a rallye szakág önálló, teljes jogkörrel rendelkező vezetői posztjára.
Ti MNASZ-ben, azaz egy társadalmi szervezetben gondolkodtok, akiknek a tisztségviselői, az elnöktől a fő takarító nőig társadalmi munkában, az elhivatottság okán végzik munkájukat, természetesen maximális odaadással.
Ez nem megy a mai világban! Lehet ezt a kirakatba tenni, de mindenkiben ott fog élni a gyanú, hogy meregetik a leveses kondért azok, akik a közelében vannak, még akkor is, ha full becsületes mindenki. A struktúra eleve magában hordja a bizalmatlanság légkörét. Ilyen légkörben pedig nem lehet dolgozni, tiszta vizet kellene önteni a pohárba.
Másrészt pedig hogy vezethetne egy fentebb vázolt társadalmi szervezet, olyan iparágat, mint a rallye, ahol a versenyzők üzletszerűen, kemény jövedelem érdekeltséggel űzik az ipart? Ilyen modell esetén törvényszerű, hogy ha a vezető üzletemberek érdekeit sérteni próbálja a szervezet, akkor ők mindent megtesznek a bojkott érdekében lsd: BP rallye 2014. Mégegyszer: Ahol a pénz, ott a hatalom! A mai világban az üzleti érdek felett nem győzedelmeskedhet a sport iránti önzetlen elhivatottság. Az a modell, amit az MNASZ mellett kardoskodók szeretnének, az nagyon jól működött a 80-as években, mert akkor nem csak a vezetők, de a versenyzők is szenvedélyből csinálták, nem üzleti alapon. Valahol én is egyetértek veletek abban, hogy a sportnak nem kellene elüzletesedni, de sajnos így alakult, és nem csak a rallye-ban. Ez van, ehhez kellene alkalmazkodni. A „fiatal urak” ehhez alkalmazkodnak, de (már bocsánat) nincs annyi eszük, hogy a meglévő struktúrát nem a mai viszonyokra találták ki. Ha okosabbak lennének, akkor nem az MNASZ-t akarnák megszerezni, hanem nekik is a régi struktúrát kellene lebontaniuk, és a saját érdekeik szerint felépíteni.
A kérdés az, hogy az új rendszer az kinek fogja az érdekeit képviselni? Mert hogy lesz új, az biztos, csak az a bizonytalan, hogy mikor? Meg, hogy kinek az érdekeit fogja képviselni?
Mester!
-Az a baj, hogy ha egy ilyen top...manó kerülne a Szövetség élére, akkor valószínű, csak a magas bevétel lenne a motivációja, semmi több. /mintha rémlene ilyen eset a multból/
-Ha valakivalóban szívügyének tekintette volna az általad említett 1Forintos állást, akkor az már régen be lenne töltve. Ellenkező esetben csak parasztvakítás, semmi más.
Én már hallottam olyanról, hogy egy rosszul menő cég, szervezet rendbetételéhez hozzáértő "topmanager-t" hívnak
megfelelő fizetésért, aki akár 1 Ft-ért is vállalhatja, ha úgy tartja úri kedve.
Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen, de lehet, hogy ez lenne az olcsóbb...
Abszolút egyet értek azzal, hogy 3 szint elég lenne, és akkor az indulók száma is több lenne, de ezeknek az MNASZ égisze alatt kellene működnie, és Iván üzleti vállakozása oda nem fér be.
Kissé ellentmondasz önmagadnak.
Most pont az lenne a feladat, hogy valaki felépítsen
egy olyan szervezetet, csapatot, ahol mindenki egy
irányba tolja a szekeret.
És nem a s***ból kellene, hanem a semmiből, azaz
nulláról kezdve.
Mester!
A kategorizálásod nem rossz, bár itt-ott vitára ad alapot, ezért kissé finomításra szorul. Később majd visszatérhetünk rá.
Másik kérdésedre:
Iván nem fogja fölpróbálni azt a kabátot. Sok-sok évet töltött már el a "próbafülkében", és úgy tűnik, jól érzi magát ebben a konfekció ruhában, nem kíván Armani-felöltőt viselni.
Már megérte szót váltanunk!
Egy dologban már hárman, egy másikban Ti ketten egyetértünk, egyetértetek. Ez szokatlanul magas létszám a mai világban, főleg a rallye-ban. . .
Egyetértünk abban, hogy Iván rallye-ban végzett több éves munkássága tiszteletre méltó, és eredményes.
Ti ketten abban értetek egyet, hogy "nagy a kabát".
Miért is nagy? Hogy nagy e, vagy sem, csak akkor derül ki, ha felpróbáljuk. Szakmai szempontból biztosan van akkora tudása, tapasztalata, hogy megoldja a feladatot. Ami a kérdés, hogy egyéb módon elég befolyásos e, egyéb módon rendelkezik e a feladathoz szükséges anyagi erőforrásokkal támogatók révén (ahol a pénz, ott a hatalom) és nem utolsó sorban rendelkezik e olyan befolyásos kapcsolatokkal (piros telefon), ami nélkül valóban göröngyös lehet a pálya. Ne zárjuk ki, hogy igen, rendelkezhet egy ilyen jól megszervezett háttérrel. Ez legyen az Ő, és segítői dolga, gondja.
Egyébként, ha a közelmúltban próbálkozó vezetőket nézem, nekik is igencsak nagy volt a "kabát", mert ha nem lett volna az, akkor most nem tartanánk ott, ahol. . .
A következőkről kíváncsi lennék a véleményetekre:
Ma a rallye öt szinten létezik, annak ellenére, hogy mindenki nevezői létszámgondokkal küzd, úgymint:
1. ORB
2. R2
3. RTE, alias AMTOSZ
4. MARB
5. Amatőr sprint, ami annak ellenére létezik, hogy nem
működik hatósági (MNASZ) okok miatt.
(6. Historic, de ezt most hagyjuk.)
Lehetne e ezt három szinten működtetni, méltányos feltételek alapján koncentrálva az aktív és aktiválható nevezői létszámot, úgymint:
1. RALLYE (nyílt, nemzetközi bajnokság, nagyrészt a FIA
szabályrendszere szerint, ahol lehet a magyar
sajátosságokhoz alakítva. Potenciális résztvevők:
jelenlegi ORB, R2, RTE sorozatokból, plusz külföldi
nevezők.)
2. RALLYE-SPRINT (nyílt, hazai bajnokság, leginkább
hazai viszonyoknak megfelelő szabályok szerint,
enyhített biztonsági előírásokkal, a magyar viszonyoknak
megfelelő kategória besorolással. Potenciális résztvevők:
ORB, R2, RTE, MARB, Amatőr sprint.)
3. RALISKOLA (nyílt hazai bajnokság, a résztvevők
igényeihez igazodva, a biztonsági feltételeket közösen
kialakítva, jelentős mértékben, kompromisszumképesen
figyelembe véve a versenyzők anyagi lehetőségeit.
Potenciális résztvevők: R2, RTE, MARB, Alvó amatőrök,
kezdők, esetlegesen gyerek kategória lsd: rallye-cross.)
Mindhárom csoportban országos bajnoki szinten, a 3. csoportnak első körben területi, a másodikban országos döntőként. A lényeg, hogy akik nyernek, azok országos bajnokok lehessenek a kategóriájukban.
Sok jó dolgot írtál le, csak éppen az maradt ki, hogy miért tartunk ott, ahol. A "fiúknak" nem tetszett a Ferjáncz, nem tetszett a Marcipán, és nem tetszett Frakk sem! Egyébként szerintem a felsoroltak bármelyikének több tudás volt az autósportról a kisujjában, mint Nekik valaha is lesz a fejükben! Ráadásul, -ellentétben azzal, amit a sok "jól értesült" állít,- az Attila és a Tamás soha egy vasat sem vett ki az MNASZ pénztárából,- megint csak ellentétben a "fiúkkal! Azután kevés lett a pénz, kellett a hatalom is! Összeállt a csapat, jöttek az elszabotált közgyűlések, és most ott tartunk, ahol! Megjegyzem még, régen voltam tagja szakági bizottságnak, de akkoriban szó sem volt arról, hogy ezért bármilyen fizetség járna! Ha ez már nincs így, az is nagy baj!
Mészáros Iván munkássága elismerendő, de tegyük gyorsan hozzá, hogy egy üzleti vállalkozás! Amúgy meg, minden tiszteletem mellett, ez a "kabát" nagy lenne Neki.
Mester!
Megsüvegelem versenyzői multadat, és tiszteletben tartom az autósporttal kapcsolatos nézeteidet. Azt viszont erős túlzásnak tartom, hogy Iván lenne a magyar rally M.M.I.V. (már megint igazam van)Besenyő Pista bácsija. Senki sem vitatja Iván elhivatottságát, és az autósport iránti szeretetét, de azt hiszem, ez a feladat meghaladja az Ő kapacitását.
/ez nem bántás, csupán a személyes véleményem/
Kérem szépen! A versenyzők jöjjenek "amatőrbe", érezzék jól magukat. Az ORB címeket döntsék el kockadobással! Az anyagi megtakarítás jelentős lesz, az élvezeti faktor pedig nem kisebb...
Sajnos én butus vagyok, nem értem mi folyik itten... Lassan képtelen leszek megjegyezni a neveket... Néha már azt sem értem, hogy ki nyilatkozik és kiről beszél... Mé' jó ez? Kinek?
(Ui: Jelzem a foci nagyon s***ul megy nekünk. Felűnt már valakinek?)
Amíg a bizottságokban annyi pénzt lehet keresni, hogy egzisztencia építhető belőle, addig a politikára fog hasonlítani a sport is.Emlékül Ferjáncz Attila lesz a rallye Puskás öcsije.
Uraim! –mondom a "tutit"!
Ma Mo-on két sportág van, amin csak egyféleképpen lehetne segíteni. A foci, meg a rallye. A tuti megoldás mindkettőnél a pályák és szervezetek beszántása, felsózása, majd öt év múlva az alulról szerveződés alapján mindkettőt hagyni újra kialakulni, megszerveződni. Csak és kizárólag alulról szerveződve.
Ezért abszolút tévútnak tartom, hogy a soron következő verseny, vagy közgyűlés legyen a legfontosabb kérdés. Addig amíg szervezeti változás nem lesz, addig megújulás sem. Ezt kb. 25-ödször írom le itt. De ha ez mégsem megy, akkor tud valaki olyanról, hogy labdajáték szövetség?
Ezt azért kérdezem, mert szerintem a rallye-nak, a gyorsaságinak, a gyorsulásosoknak, a drifteseknek stb. mások a céljaik, versenyformájuk és nem utolsó sorban az érdekük. Ebből logikusan következik, hogy nem kellene őket egy szervezetbe (MNASZ) tömöríteni. Legyen minden szakág önálló jogi személy. Ha valakinek mégis hiányozna a "nagy tesó", akkor a felügyeletet az önálló szakágak felett elláthatná a Magyar Autóklub, mint régen. "Azok a régi jó dolgok. . ."
Mi folyik évek óta? Közgyűlés, majd egy év múlva balhé, hatalmi harcok, majd újabb közgyűlés. Magyarul egy helyben topogás. Ferjáncz A. kiszállása óta ez megy.
Ha már szántani, és sózni nem lehet: A rallye szakágnak önálló jogi személyiség státuszt, egyszemélyi felelős vezetővel! Az olyan baromságok, mint Elnökség, IB, Sport Tanács, RSB stb., ami csak a felelősség elmismásolására jó, teljesen feleslegesek. Egyszemélyi felelős vezetés! Érthetőbben diktatúra! Mint egy maszek cégnél. Ha Kolombusz K. hajóján demokrácia lett volna, még mindig ott cikkcakkozna, körözne az óceán közepén, mert mindenki, mindig más irányba akart volna menni. Nem volt demokrácia, egy irányba mentek, amit Kolombusz jelölt ki, el is érték Amerikát (Belátom rossz a példa, mert lehet, hogy mindenki jobban járt volna, ha a világ Amerika nélkül létezhetne, de ez egy másik kérdés.)
Azt is már kb. 25-ször leírtam, hogy ma Mo-on a rallye-t egy ember tudná megmenteni. Mészáros Ivánnak hívják.
Ha a jelenlegi (és több korábbi) vezetés nem a saját érdekei szerint akarna működni, nem a saját pecsenyéjüket akarnák sütögetni, akkor a "szeretett sportunk" érdekében miért nem mondták eddig, vagy most, hogy "Gyere Iván csináld Te, ahogy akarod, mert Mi nem tudjuk éltetni ezt a sportágat."
Nem tudom, hogy MI. vállalná e, vagy sem, nem tudom, hogy van e saját elképzelése a probléma megoldására. Nem tudom, mert nem ismerem személyesen. De azt tudom, hogy nála többet, nagyobbat az utóbbi 15 évben senki nem művelt a magyar autósportban.
Aki nem ért velem egyet, annak nyílván van más megoldás a tarsolyában. Hát akkor hajrá. . . !
Üdv!
Nagyjából átszoktam futni ezeket a közleményeket stb... viszont a s***dobálással neméri meg foglalkoznunk, viszont, hogy hol legyen futam, az fontosabb mint arról beszélni ami már elúszott. Véleményem szerint ha Horvát bajnokság futama lenne egyben az ORB azzal elérhető lenne egy új vonal (gondolok itt akár egy Magyarországi Horvát közös bajnoki futamra, hamár ők is szeretettel várnak minket), ennek a hátulütője, hogy számunkra (nézőknek) nem teljesen barátságos.... Mecsek 3 napra pedig nagyon jó lenne nézői szempontból, de ebben azt a gondot látom hogy ha most a Horvát futamot kihagyjuk merthogy lesz egy duplás Mecsek, abból egy sima 1 szorzós szokásos futam lesz.... Ahogy elképzelik, úgy mind a két variáció jól jönne, csak ez sajnos nem rajtunk múlik... Reméljük szebb lesz a Magyar Rally jövője! :)
Úgy gondolom a legegyszerűbb megoldás a következő lenne. Végre kitalálni 2-3 alternatívát a kialakult helyzet kezelésére. Eme lehetőségeket az MNASZ online rendszerén belül pedig megszavaztatni. Majd az ott kapott eredményt pedig kihirdetni és nem változtatni rajta.
Továbbá mindennek oka ez alatt értem a Budapest Rally elmaradását. Vélhetőleg nem azért mondta le a rendező, mert aznap reggel rosszul ébredt. Ennyi idő után nem hatalmi harcot kellene vívni és a személyes ellentéteknek pedig félretenni, hisz a MÉG legnépesebb magyar autós társadalom, közösség issza meg mindennek a levét. Persze ez rengeteg alkalmazkodással járna és megalkuvással de szerintem, ha szeretnénk Magyar Rally-t ez lenne a módja.
Kedves Endre!
Kérdése megalapozott, kellő nyiltsággal bír, és kétségtelenül jogos, de az adresszálás nem éppen a legmegfelelőbb.
Miért engem, az útszélén ácsorgó egyszerű autósport rajongót kérdez, miért nem az erre illetékes -megfelelő döntési jogkörrel rendelkező- Urakat?