Holczer Dani és Magyar Gábor egy N csoportos Renault Clio Ragnottival indult az idei, 75. Monte Carlo Rallye-n.
Mivel nem lehetett N3-ban nevezni, ezért A7-es lett az autó és ezzel sikerült végigérniük.
A hazaérkezés után beszéltünk telefonon Danival:
Miért pont Monte Carlo?
Már öt éve minden Monte Carlo Rallye-n ott vagyunk a pályák szélén, és tavaly eldöntöttem, hogy itt egyszer el kell indulnunk. Meglehetősen sok energiába és szervezésbe került, de idén sikerült rajthoz állni. Partner volt tervünk megvalósításában a MATADOR, ami azért nagy könnyebbséget jelentett.
Hogy tetszett?
Fantasztikus volt. Talán egy kicsit szerencsések is voltunk az időjárással, mert mindvégig szikrázó napsütésben versenyezhettünk, ami könnyebbé tette a feladatot. Haza is hoztuk az összes szöges gumit, amit most vihetnek a srácok a Sumavára. :)
Azt mondhatom, hogy minden jól működött és nagyon élveztük a versenyzést.
Milyen volt a rendezés?
Belülről rendkívül szervezettnek tűnt a dolog, sehol egy percnyi csúszást nem vettünk észre. A szervizpark tűnt egy kicsit zsúfoltnak, mert olykor a sok nézőtől nem tudtunk közlekedni, ami megnehezítette a dolgunkat. Az utolsó Monte Carlo-i szakaszt kivéve, nem volt nagy felhajtás, látszott, hogy mindenki teszi a dolgát. Ha nagy dugó volt, rendőr motoros vezetett fel minket, és a népek mindenhol odafigyeltek, hogy etapon akadálytalanul tudjunk közlekedni.
Sok néző volt?
Rengetegen voltak. Egyes hírek szerint volt olyan szakasz, ahol több mint ötvenezer néző volt, de mi csak a magyarokat vettük észre. Több gyorson, maroknyi magyar csapat állt az úton, magyar zászlót lengetve, az igazán jó érzés volt. Köszönjük!
Hogyan készültetek?
Talán ugyanúgy, mint minden más versenyre. A felkészülés elsősorban szervezéssel telt el, mindenki tette a dolgát. Karácsony után próbáltam néhány kilót leadni, amit szerintem Gábor vett fel helyettem, úgyhogy így rendben is voltunk. :)
Pihenésre nem sok idő jutott, bár törekedtünk rá.
Tréning?
Az nem volt annyira egyszerű, mert ezúttal a szervezők nem adtak ki tréning itinert. Nekünk kellett tréning tervet készíteni, és az időbeosztást pontosan kitalálni. Ezzel is minden rendben volt. Nehéz volt olyan itinert írni, amit vissza is lehet majd mondani, és tartalmaz is minden lényegi információt. Tudod, itt figyelni kellett arra, hogy melyik a napos oldal, amelyik tiszta marad, melyik az árnyékos és a fedett rész, amelyik mindig csúszik, hol lesznek a kihordások, és hogy hol fog szembe sütni a nap. Néhány helyen, - lentről miután visszanéztünk - bekerült az itinerbe, a "J2! meg ne próbáld!", meg ilyenek. :)
Mi volt a legnehezebb?
Talán a 46km-es gyors utolsó harmada, amit jobb hátsó defekttel kellett teljesítenünk, na az, meleg volt. Nagyon vártam már, hogy leszakadjon a futófelület a defektes abroncsról, de mindhiába. Egyfolytában azt kérdeztem a navigációtól, hogy mikor lesz már vége. Ha őszinte akarok lenni, félelmetes volt minden B2 és B3 (volt belőle néhány) lefelé a szerpentinen, de meg kellett oldani. Megállásra nem is gondoltam, mert az legalább 5 perc hátrányt jelentett volna, amit nem engedhettünk meg magunknak. Az a 15perc, az tényleg nehéz volt.
Aztán nagyon nehéz volt megfelelni annak a tíz-tizenkét ember elvárásainak, aki mindig vártak minket a szervizparkban, akiknek a munkája nélkül mindez nem valósulhatott meg. Nekik is mindenképpen meg kellett felelnünk. Nem engedhettük meg magunknak azt a luxust, hogy el- vagy kiessünk, mert azzal a többiek munkája is hiábavalóvá vált volna.
Hogy bírta a tocsi?
Pénzes Zsolt és csapata kitűnő autót hozott a versenyre. Ugyan A7-es kategóriában indultunk, de ez egy N-es Clio volt, amit azért be kellett osztani. Gyakorlatilag az autónak semmiféle problémája nem volt a verseny során. Ha úgy tetszik, megtört a tavalyi átok. Nagyon szeretem ezt az autót, tudod, úgy a szívemhez nőtt. Vettem neki új ruhát tavaly a Miskolc Rallye után, meg hát, álltunk már eleget együtt a pálya szélén. Úgy összejöttünk. :)
Melyik gyors tetszett a legjobban?
Az SS 04 -07 Burzet / Lachamp Raphael című szakasz. Na az igazán tetszett, ezt majd meg mutatjuk kis idő múlva a matadorsport.hu weboldalon. Érdekes volt egyébként, hogy a második napon, négy szakaszt is tudtunk nyerni a kategóriában, ami a defekt ellenére nagyon feldobott.
Mi lett a vége?
Egy kis sporttörténelem. Elsőként Magyarországról végigértünk a Monte Carlo Rallye-n.
Nagy küzdelemben az A7 kategória 2.helyét sikerült megszerezni, és abszolútban pedig a 33. helyen végeztünk. Mindezért szeretnék külön is köszönetet mondani Peter Novosad és Juraj Izvolt uraknak, akik a MATADOR részéről napi kapcsolatban voltak velünk a gumik miatt is, valamint a GREPTON RT.-nek, és az UNI ball-nak, akik nélkül ez a műsor sem jöhetett volna létre.