Mosley okosságai
összefoglaltuk...
2009-04-08
információ • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
732087255
Napi oldal:
71177
Jelenleg:
2079
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Sok minden napvilágot látott már Max Mosley szájából, itt most egyszerre szembesülhet mindenki a öreg ötleteivel.

Kezdjük szép lassan, nehogy valakihez már az első sorok után mentőt kelljen hívni. Nem újdonság, hogy Mosley legfőbb jelmondata az elmúlt időkben a költségcsökkentés, így alig bírja kivárni, hogy a jelenlegi WRC autókat végre nyugdíjba küldhesse, és jöhessenek az új S2000-es csodák.

"Akarjuk az S2000-eseket, és jelenleg rengeteg van belőlük, de természetesen a jelenlegi válsághelyzetben számítani kell egy kis csúszásra, hiszen az autók eladási mutatói visszaestek, a gyártók másképp osztják be a rendelkezésükre álló pénzt, így kevesebb jut a motorsportra is. Ha majd kint leszünk a válságból, újra javulnak az eladások, akkor javul a helyzet, de eltart majd egy darabig, míg a gyártók újra több pénzt fognak majd befektetni a sportba. Minél profibb szakágról van szó, annál tovább tart ez a folyamat, hiszen a szerződéseket hosszú távra kötik. Ez az oka annak, hogy az S2000-es autók jelentik a megoldást, hiszen belőlük már most is van elég, és számos csapat van, aki anélkül tudna már most versenyezni, hogy még több pénzt kellene kérnie a főnököktől."

Ez mind nagyon szép és jó, de már van egy nagyon is jól működő bajnokság, ahol az S2000-es autók játsszák a főszerepet. Azt hiszem nem kell senkinek bemutatni az Intercontinental Rally Challenge-t, azaz az IRC-ét. A bajnokságban a szervezők az Eurosport támogatásával megcsinálta mindazt, amin az FIA már évek óta csak görcsöl, jó szakaszok, élvezetes, követhető élő közvetítések. Ez valószínűleg Max Mosley figyelmét sem kerülte el, de ennek ellenére nem tart attól, hogy az IRC bármilyen fenyegető tényező lenne vagy akár a két bajnokságot össze kellene vonni. Szerinte jó dolog, hogy létezik már egy ilyen bajnokság, hiszen így azon rendezők, akik a rotáció miatt kiesnek a világbajnokságból még mindig jelentkezhetnek IRC futam rendezőnek, és a csapatoknak is nagyobb a választási lehetőségük. De azért hozzátette, hogy az IRC soha nem lesz azon a szinten, mint a rally vb. Mosley ezzel kapcsolatban azt is kifejtette, hogy szerinte meg kell tartani a regionális bajnokságokat, hogy az embereknek - úgymond - legyen egy szamárlétra, amit végigjárhatnak, ahol van egy kezdő szint, és ahonnan majd lehetőségük nyílik a fejlődésre.

Ha már a bajnokságnál és a költségcsökkentésnél tartunk Mosley szerint az sem lenne elvetendő ötlet, hogy a világbajnokságot elvigyék az amatőr versenyek felé, hisz a rally sportban mindig is népes volt az amatőrök, és az amatőr bajnokságok száma. Ezzel nem titkoltan a gyártók hatalmát és befolyását akarja nem gyengén megnyírni az öreg, ahogy tette ezt már a Forma-1 világában is. Kérdés, hogy a több milliós költségvetéssel dolgozó világmárkáknak mennyire lesz majd ahhoz kedve, hogy egy amatőrökre szabott bajnokságban induljanak. Mosley szerint itt most nem a gyártókról van szó, hanem a bajnokság sokszínűségéről, és nem kell félni, hisz van elég S2000-es gyártó.

A nagy öreg másik ötlete a rotáció, ahol már annyiban sikerült megállapodni, hogy egyszerre 24 jelentkezőt vesznek föl, és ezek kétévente kerülnek sorra, azaz egy szezonban 12 futam lesz majd. "Ez nem olyan, mint a Forma-1, ahol csak akkor tud valaki beszállni a játékba, ha előtte épít egy jó pályát. Ha melletted áll a rendőrség, a katonaság, és egy jó szervező gárda, akkor az egész világon szinte bárhol lehetne futamot rendezni. A gond az, hogy bármely rendszer mellett döntünk rossz, nem működik, problémákat okoz. A feladat tehát az, hogy megtaláljuk azt a rendszert, ami legkevésbé rossz." - mondta Mosley.

A költségcsökkentés természetesen vonatkozik az autók szívére is. 2013-tól elviekben jön majd az 1.6-os turbófeltöltős motor, amely ha bevállik, akkor nem csak a rallyban fog szerepelni, de kisebb nagyobb változtatásokkal szinte az összes FIA bajnokságban bevezetik. Mosley továbbá szeretné, ha a Forma-1-ben idén debütáló KERS rendszert is beépítenék valahogy a rally autókból, hogy az is hasznosítani tudják a visszanyert energia egy részét. A főnöknek mindezzel az a célja, hogy a motorsport innovációit a gyártók jobban átültessék a széria autókba, és a nagyközönség számára is elérhetővé váljon.


 

Ez a hír most jelenik meg 3579. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k