TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Nagy győzelem, kis kupáért és nulla pontért
Matók Ádámék a legjobb 2WD páros voltak a kassai futamon
2012-09-26
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
701674408
Napi oldal:
30690
Jelenleg:
2225
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_2

Matók Ádám első évében egy N csoportos Honda Civiccel már a szezonzáró komlói futam előtt bajnoknak mondhatja magát...

Ádám! Hiba nélkül autóztál az idei évadban, ami az első szezonod volt az ORB mezőnyében.
Hogy érzed Magad?
Nagyon jól sikerült az idei év, azt hiszem az a statisztika, hogy 90% feletti a gyors/győzelem arányunk a Tiánnal az egész szezont tekintve, mindent elárul. Ezzel csak elégedett lehetek!

Az más kérdés, hogy én a maximumot várom el magamtól, és a tempónkkal nem mindig vagyok elégedett. Ezt úgy szoktam megfogalmazni, hogy egy pilóta szerintem akkor érzi, hogy gyorsan ment, ha kicsit magát is megtudja ijeszteni. Mi versenyzők hozzá vagyunk szokva a kiélezett szituációkhoz, és az igazi izgalom átéléséhez átkozottul gyorsan kell menni. Ezt az izgalmat idén nem éltük át sokszor. Mégpedig azért nem mert autózhattuk a saját tempónkat. Év elején megegyeztünk egy protokollba csapatilag, az autó sose hibás semmiért, sose "gumiztuk el" magunkat, nem "keressük még a beállításokat". Most, hogy úgy néz ki véget ér számunkra a szezon (erről később bővebben), elárulhatom, hogy rendkívül sok problémával küzdöttünk. Ezek a problémák nem felkészítési problémák, hiszen a csapat mindig tökéletes kocsival látott el, a hiba, ha lehet így hívni, bennünk volt, mert minden verseny végére elfogyasztottuk az autót.

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_3

A mi kocsink egy teljesen N-es kocsi, gyakorlatilag utcai. Hogy legyen egy kis viszonyítási alap, míg sok más N-es kocsira például tehet az ember normális féket, addig mi a gyári egy dugattyús úszónyerges szervós fékkel tapogattuk a féktávokat, 7500 forintos féktárcsákon. Had ne mondjam, mennyire acélos féktávot lehet így venni. Ehhez hasonló részletekkel van tele a kocsink, és ezek fényébe értékelem az eredményünket. Ilyen feltételekkel nem lehet a benned rejlő maximumot kihozni, mert nincsenek meg hozzá az adott technikai feltételek. Az autóból próbáltuk kihozni a maximumot, és ez úgy tűnik sikerült, mert közel se távol nem autóztak ilyen kocsival hasonló tempót. Ezzel elégedett vagyok. Azzal, hogy nem mutathattam még meg, hogy valójában mi rejlik bennünk azzal nem vagyok elégedett. De ez majd a jövő során kiderül..

Mesélj a kassai futamról! Nem voltatok sokan a kategóriában...
Az idei év során megszokhattuk, hogy nem gyűlt össze nagy mezőny az ORB-ben, de nem is ezért mentünk Kassára. Sokkal inkább azért, hogy összemérhessük magunkat a jóval erősebb lengyel és szlovák mezőnnyel. Az első baljós jelek már a verseny előtt látszódtak a kategóriánkat illetően. Kérdéses volt ugyanis, hogy elegen neveznek e a 8-as kategóriába az ORB mezőnyből. Az év elején még nem voltak ilyen problémák, hiszen Bük Rallye-n is bőven 10 fölött voltak a kétkerekes autók, Kassára azonban megfogyatkoztunk. Ezek a kis kategóriák anno igencsak népesek voltak, és volt presztizsük. Mára azonban úgy tűnik, hogy bárki átugorhatja a szamárlétrát és egyből nagy autóba ülhet, és ez le is rombolta a kis kategóriák megítélését. Sokan elfelejtik, hogy az élmezőny is volt egyszer kicsi. Aradot is ezért hagytuk ki, hiszen szabály értelmezési viták bontakoztak ki a szövetséggel is, hogy egész pontosan mi hova leszünk sorolva ha nincs ki a kategóriánk, és hova kapjuk a pontot ha szerzünk, hiszen irreális sokkal erősebb, négykerekes autókkal meccselnünk. Az év elejétől mi a kategóriát és a 2wd kupát vettük figyelembe. Végül úgy tűnt minden rendeződik, és összehoznak egy elsőkerekes kategóriát mégpedig a Sasa, a Schuck Jani és általam, ez meg is felelt volna mindegyikőnknek.

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_6

Annyira jól sikerült az ismeretlen pályák feldolgozása, hogy az első nap végén vezettétek a kétkerekes mezőnyt, pedig ha a magyarok közül nem is, de a lengyelek és a szlovákok közül kemény ellenfelek voltak...
Nekem ez volt az első szezonom az ORB-ben, tehát minden pálya gyakorlatilag teljesen új volt a számomra. Idén több olyan gyorsasági is volt amit nem lehetett többször gyakorolni, csak a hivatalos pályabejárások során. Nem titkolom, hogy a nemzetközi porondra készülök, ezért nagyon jó főpróba volt egy olyan verseny ahol maximálisan 3x lehetett menni. Ha 3x mehetsz egy pályán speciális itinerre van szükséged, pláne ha ilyen komoly tempót szeretnél autózni.

A lengyel mezőny egy része az előző heti Barum rallyról érkezett, remélem nem kell ecsetelni, mennyire kézbe van a kocsi, ha előtte egy ilyen komoly versenyt teljesített az ember. Mi nem ültünk a Veszprém rally óta az autóba, egy 30km-es tesztet leszámítva.

A szlovák mezőnynek pedig egy autentikus futama a Kassa rally, hazai pálya. Komoly handikeppel kezdtük tehát a napot. Ennek ellenére a nap végén mi vezettük a kétkerekesek között az abszolútot, a szerintem jelenleg leggyorsabb elsőkerekes kocsi a DS3 előtt, huszon valahány R2-es előtt. Úgy hogy a kategóriánk ismét percekre volt tőlünk, mint itthon. Az év során többször előfordult, hogy a másnapi rajtsorrend nem az első napi végeredmény határozta meg, hanem különböző érdekek mentén alakult ki. Ez Kassán sem volt másképp, de azt azért szeretném megköszönni, hogy amikor jeleztem a rendezők felé, hogy utol fogom érni az előttünk rajtoló Megane-t, azonnal intézkedtek,és megkaptam a 2 perces rajtidőt. A rákövetkező gyorson 1:24-et adtunk neki, tehát nem volt alaptalan a félelmünk...

A lengyelek irtó jó fejek voltak, sokat beszélgettünk. Azt mondták, hogy náluk mindig kivolt alakulva, hogy a 8-as kategóriába megy az adok kapok, nem lóg ki senki, előttük mennek az R2-esek, azok előtt az R3-asok. De ők ilyet még sose láttak, hogy egy 8-as nemhogy az R2-esekkel harcol, hanem messze vezet mindenki előtt.
Meginvitáltak Lengyelországba, mert úgy tűnt nekik, hogy valamit rosszul csinálnak :)

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_4

Megnyertétek a kétkerekesek versenyét, mégsem tudtok jóízűen gondolni a versenyre.
Rosszul értesültél, mi a helyszínen megnyertük a FIA által kiírt Central Zone Cup-ot a verseny szombatján, (igaz ezt is csak feltételezzük, mert nem láttunk még erre vonatkozó információt, kupát bármi egyebet) valamint kaptunk egy kupát amin az állt:8as kategória első hely.

De magyar részről a verseny mind a mai napig tart, folyamatos adok-kapokba vagyunk még mindig, mintha gyorsaságikon lennénk :))
Jelenlegi állása az MNASZ-nek, amit megint csak a szövetség honlapjáról észleltünk, hiszen írásban nem közölték velünk, a státuszunk "n.é." azaz "Nem értékelhető".

De, hogy érthető legyen kezdjük az elején. Hárman kezdtük az 5-ös kategóriát ahova felsoroltak minket. Volt egy ünnepélyes rajtceremónia ahova menetlevél híján igaz, de időre kellett menni, felállított IE ponttal, személyzettel.

Másnap reggel Schuck János már nem volt megtalálható a szervizparkban, de úgy tudjuk, közölte a rendezőkkel és a kategóriájával is,hogy technikai problémák miatt hazautazik.

Ezt ott kint mindenki úgy értelmezte, hogy megkezdte a versenyt. Ezért ebben a pillanatban ölünkbe hullott a bajnoki cím a 8-as kategóriában, innentől maximális erővel tudtunk a győzelemért autózni, ami sikerült is.

Minden továbbiról már csak a versenyt követő csütörtökön szereztünk tudomást, amikor a szövetség honlapján kitették a magyar bajnokság ponttáblázatát. Amíg ezt nem láttuk a saját szemünkkel, addig abban a tudatban voltunk, hogy megnyertük a felsorolt kategóriát. Azonban az ominózus táblázatban a 3-as kategória (N abszolút) voltunk értékelve, ott is hatodikként, 3 pontot kapva. Eddig abban a hiszemben voltunk, hogy megnyertük a versenyt, és megkapjuk a 10 + 3 pontot ami ezért jár.

Ezt követően telefonon érdeklődtünk a szövetségben az okokról, miértekről. Elkezdett körvonalazódni a történet háttere. Azt az információt kaptuk, hogy egy versenyző társunk a kiesését követően, telefonos bejelentést tett,hogy az Ő értelmezésük szerint Schuck János nem kezdte meg a versenyt, azaz értékelhetetlen a kategória és a 2wd kupa. Hangsúlyozom (!) tudomásom szerint, a szlovák rendezők felhívták a magyarok figyelmét arra,hogy a 2wd kupába beleszámítanak az S csoportos kétkerekes autók is.

Ezért 5 nappal a verseny után, második körben kaptunk 3 pontot a 3 kategóriával feljebb sorolásért, 25 pontot a 2wdért, és 1 pontot az ORB abszolút 10. helyért.

Majd a versenyt követő 17. napon felkerült egy módosított ponttáblázat a szövetség honlapjára, ami alapján a kategória értékelésünk "nem értékelhető" besorolást kapott és az abszolút 10. helyért 1 pontot.

Akkor most bajnokok vagytok vagy sem?
Természetesen a bajnoki címünket nem veszélyezteti ez a kálvária, igen bajnokok vagyunk! Részemről 100%-osnak értékelem az évünket. A versenynek nem íróasztal mögött, és szabálykönyv értelmezés közben kell eldőlnie. Felnőtt férfiak vagyunk, nekem a stopper döntött a pályán. A magyar szövetség szerint 0 pontot ér, hogy a kategóriát megnyertük, akkor inkább a CEZ 25 pontjának örülök és annak, hogy mégse olyan gyenge ez a magyar bajnokság, ha hazai pályájukon tudtam legyőzni ellenfeleimet.

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_1

Mindenki vigyázzon aki a sportok házába igyekszik, mert egy pontnyelő feketelyukat észleltek ott! :)

Mi a következő versenyetek?
Részt veszünk a Baranya kupán, szeretnénk menni még a Waldviertel Rallye-n, ennél távolabbi dátumokon még nem gondolkozunk.

Szeretném megköszönni az idei évet mindenkinek aki úgy érzi,hogy egy kicsi kis szerepe is volt abban, hogy idáig jutottunk. A legnagyobb szerepe azonban a Tiánnak volt, aki mindenek felett a legjobban hitt bennem. Köszi Tián, él a navigátor, pilóta házasság!
Köszönöm az MNASZ utánpótlás képzési programjának, ha van ilyen, hogy mindennel próbálkoztak, hogy megnehezítsék a dolgunkat, teher alatt nő a pálma! Feltételezem a képzés része, hogy negatív tapasztalatok érjék jó korán a versenyzőt, nehogy már azt hihesse, hogy szükség van rá :)

nagy_gyozelem_kis_kupaert_es_nulla_pontert_7

Ez a hír most jelenik meg 3785. alkalommal
Share |
2012-09-06
Szlovákia, Kassa • rally ob
2012.09.07-08.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Rally Kosice 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k