RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Nagy Matyi ezzel a gumival jobban szereti
Váltottak és sokkal jobban érzi magát!
2018-04-11
belső felvétel • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710363488
Napi oldal:
113749
Jelenleg:
3080
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

 nagy_matyi_ezzel_a_gumival_jobban_szereti_1

Nagy Matyi kihagyta a tavalyi szezont, egy betegséggel küzdött és sikerült felülkerekednie. Aztán a Mikulás Rallye-t és a Szilveszter Rallye-t szánták a visszarázódásra, hogy idén teljes szezont tudjanak versenyezni az N csoportos versenyautójukkal.

Matyi, mielőtt nekivágnánk az első futam értékelésének, beszéljünk a holtszezonról.
A Szilveszter Rallye után szétszedtük az autónkat és egy nagyrevízión esett át. Kapott új motort, új vezeték köteget, új féltengelyeket. Egy nagyobb ráncbeszedésen esett át.

Úgy néz ki, hogy az a korábban jelentkező elektromos problémánk is megoldódott azzal, hogy mindent kicseréltünk. Igaz, nem tudjuk a mai napig, hogy mi volt a baj… Sok apró hibát találtunk, de nagy hibát nem. De a lényeg, hogy nem volt gondunk az autóval!

Tudtatok tesztelni a futam előtt?
Igen! Hankook gumira váltottunk és Turán Friciék biztosítottak számunkra egy egész napos tesztlehetőséget még a verseny előtti szerdán.

Nagyon hasznos volt és nagyon jól sikerült a teszt! Nyugodtabb lett az autó és nekem nagyon tetszik a Hankook gumi. Azt nem tudom eldönteni, hogy mennyivel jobb vagy rosszabb a Pirellinél, nekem jobban bejön. És ez tényleg nem reklámszöveg, és tudom, sokan le is hülyéznek miatta, de az én vezetési stílusomnak jobban bejön ez! Én nem tudok annyira pontosan vezetni… Vagy nem szeretek :)

nagy_matyi_ezzel_a_gumival_jobban_szereti_3

És a verseny? Amikor megláttad a kiírást, akkor mit gondoltál a futamról?
Én kimondottan nem szeretem ezt a lassítótól lassítóig tartó gyorsasági versenyeket. De úgy általában az egri futam jó szokott lenni és most is az volt.

Egy jót meccseltetek az újdonsült N csoportos jövevénnyel, Szauer Gergővel!
Háát sajnos nem volt nagy meccs, mert a Gergő jól elvert minket. A többiekkel meccseltünk, igen.

Másnap tény és való, hogy közelebb kerültünk hozzá, de úgy tudom volt technikai gondjai is. Az első nap pedig jó sokat kaptunk tőle. Igaz, nekünk is volt gondunk az elején, amit megoldottunk. Utána már csak 5-6 másodperceket kaptunk, de a kilométerenkénti 1 msp sem tetszik még.

De az jó, ha van kivel vívni, nem?
Perszee! Nagyon bírom a Gergőt és örülök neki, hogy itt tud lenni új arcként és tényleg nagyon ügyes pilóta.

nagy_matyi_ezzel_a_gumival_jobban_szereti_2

Másodikak lettetek a futamon kategóriában, mégis a második napi jó eredményetekkel és a Power Stage győzelemmel több pontot értetek el, mint a verseny győztesei.

Úgy indultam neki az évnek, hogy szeretnék bajnok lenni. Kicsit fura ez a szituáció, ha valaki jól végigmegy, akkor el tud lépni, ha rumlija van, akkor sokat tud veszíteni. Én most ezzel jól jártam. Az biztos, hogy érdekessé teszi a helyzetet, hogy 4 összetevőből áll a versenyenként kapható pontok száma, így sokkal több mindenre oda kell figyelni. Mindenképp érdekes és ösztönző ez a pontrendszer.

A futamon végig jól éreztük magunkat! Jó volt versenyezni, jó volt végre éles OB futamon menni, amit tavaly ugye kihagytunk. Jót tett a csapatnak és személy szerint nekem is, hogy Bosch Petike is minket erősít, adott egy plusz motivációt. Mindenki tudta a dolgát, senki sem idegeskedett. És annak is örültem, hogy a gumik ilyen jól viselkedtek!

nagy_matyi_ezzel_a_gumival_jobban_szereti_4

Már megint gumizol? :)
Igen! Mert tényleg nagyon jó volt velük menni! Igazából a hátsó gumikkal meg tudtam volna csinálni az egész versenyt, pedig a puhák voltak fent.

Nekem nagyon tetszett a balatoni szakasz is! Mindenki mondta, hogy most miért kell olyan messzire menni egy szakaszért, de szerintem megérte! Igazi jó kis rallypálya volt az! Új gumikat raktam fel hátra és előre is a Power Stage-re, ami jó döntésnek bizonyult, meg tudtuk nyerni és feliratni magunknak a pontokat!

A nyugodtságomhoz hozzátett még az is, hogy kipróbáltuk: milyen lenne utcai benzinnel menni. És igazából ugyanott végeztünk vele, mintha a versenybenzinnel mentünk volna. Igazi N-es autóval mentünk!

Az abszolút helyezésünk nem tetszik!
Tavalyelőtt még sokkal lassabban mentek a srácok az R5-ös kocsikkal! Az nyilvánvaló, hogy egy R5-el el kell tudni verni egy N-s Mitsubishit, de azt reméltem, hogy majd be fogunk tudni az első tíz közé. 

Hogyan tovább?
Menni szeretnénk mindegyik futamon. Felkészülten akarunk odaállni és Miskolcon szeretném letörni Gergő szarvát!

 

Ez a hír most jelenik meg 2444. alkalommal
címkék: Nagy Matyi
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k