Nagy szárny, nagy remények?
Nagy szárnyas Focus
2006-03-23
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
737497420
Napi oldal:
40973
Jelenleg:
2104
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Tegnapi sajtóanyag szerint eldőlt, hogy a korábbi bajnok Benik Balázs továbbra is Ford Focus WRC-vel versenyez, igaz, ezen az új autón a szárnyak nagyobbak a korábbinál...

A tavalyi év nem sikerült úgy, ahogy szeretted volna, ugyanakkor az év végén az ezüst ebben a kemény mezőnyben nem csillogott rosszul…
Így van!
Azt gondolom a 2005-ös esztendővel kapcsolatban, hogy sokkal rosszabb volt, mint amit az év végi eredmény mutatott. Az utolsó versenyen kellett egy igazi nagy hajrát csinálnunk és ez hozta meg végül is azt az eredményt, amiért valóban nincs mit szégyenkeznünk.
Volt két versenyünk, ahol technikai hiba miatt kellett kiállnunk és többször is voltak olyan gondjaink az autóval, amik miatt még a dobogóra sem fértünk fel. Ott már elúszott minden. Volt olyan időszak, mikor a dobogó is majdhogynem messze került a realitásoktól.
Biztos vagyok benne, hogy a technikai sport az ilyen, kell lenni szerencsétlen évnek is, ez a tavalyi mindenképp ide sorolható.

Milyen tervekkel vágtál neki az évad összerakásának?
Már tavaly elkezdtem a támogatókkal a megbeszéléseket, gondolom, mint mindenki más is. Voltak pozitívumok, annyira, hogy év végén azt gondoltam, hogy január végére, február elejére összeállnak a dolgaink, ezzel szemben még a tegnapi napon és még a most következő napokban is szerződéseket írunk alá, amik nagyban befolyásolják az idei évet. Ezeknek a szerződéseknek a következménye, hogy nem a 2002-es autóval, hanem egy újabb, 2003-as fejlesztésű Ford Focus WRC-vel vághassunk neki a 2006-os bajnoki szezonnak.

Volt más autóról is szó?
Négy márkával tárgyaltunk. Ezeknek a tárgyalásoknak természetesen a pénz volt a legfőbb hátráltatója.
Ugyanakkor szerettük volna, ha a cseh csapattal dolgozzunk tovább, hiszen ez lesz a 6. közös évünk. És igazából az döntött a JM.Engineering mellett, hogy már annyira ismerjük egymást, szinte minden gondolatomat tudják, tudják azt, hogy mikor mire van szükségem.

Mit lehet tudni erről a nagyszárnyas Focusról?
Ezzel kocsizott valamelyik aszfaltos VB futamon tavaly a Hirvonen.
Az autót még nem láttam, ebből kikövetkeztethető, hogy még nem is volt alkalmam tesztelni, így nem is tudok róla semmit mondani.
A verseny hetében lesz lehetőségem beülni és menni vele.
Azt mondták, hogy teljesen más, mint a korábbi autó. Azt nem tudom, hogy mennyivel jobb, de hogy más, az biztos. Tud lenni sokkal rosszabb is, de ha jól össze tudok vele barátkozni, akkor tud sokkal jobb is lenni.
A karosszéria formája ugyan megmaradt, de teljesen más alapokra lett legyártva az autó. Nem is véletlen, hogy az mondják, hogy a 2002-es és a 2003-as autó között volt egy nagy lépcső. Más az autó súlypontja, teljesen hátul ülünk benne, ahogy mondják sokkal nyugodtabb vezetési stílust igényel, mint a korábbi autó.

Beszéltünk a hosszútávú kapcsolatról a cseh csapattal, de hasonlóan régi és szoros az együttműködés a támogatókkal is.
Miért szereti Benik Balázst az OMV Hungária?
Büszke vagyok rá, hogy a partnereink kitartanak mellettünk.
Megpróbáljuk egymást kölcsönösen a legmagasabb szinten támogatni. Ők is mellettünk rakták le a voksukat és mi is Mellettük.
Bízom benne, hogy ez jelent valamit…

Az OMV Hungária mellett továbbra is mellettünk áll a Budapest Bank, a GE Money Bank tagja, a Scorpio Transz, a SAL, a Wunderbaum, ISH, Saxoo London, Erka Schlosser, Bosch Kft., Unifilter Kft., Béres Gumi, Speedy Racing.
Mellettük még vannak új támogatóink, akiket a verseny hetében tudunk pontosan megnevezni.

Varga Pisti bevált?
Maximálisan! Rutinos, jókedélyű barátra leltem benne, ami nagyon fontos. Nem csak a navigátorom, de barátok is vagyunk és így azt gondolom ez még könnyebbé teszi a versenyzésünket.
Talán ha lesz reményünk arra, hogy elinduljunk egy világbajnoki futamon, már ha akadna támogató, akkor ott is és talán ha az OMV Waldviertel Rallye-n is tudunk szerepelni a magyar bajnokságon kívül, akkor ezeken a versenyeken Bunkóczi László navigál majd. Pistinek jól menő vállalkozása van, ennek ellenére a magyar bajnoki futamok idején maximálisan a versenyzésre koncentrál és ezek a plusz versenyek már kiesést jelentenének a részére.

Ezek szerint vannak külföldi terveitek...
Tervek vannak, de jelenleg még konkrétumokról nem beszélhetek.
A magyar bajnoki költségvetésünkben is vannak pici hiányosságok, folyamatosan keressük a további támogatókat.

Mire lesz elég év végére ez a nagy szárny?
:)
Nem tudom. Én lennék a legboldogabb, ha erre választ tudnék most adni, elhiheted.
A cél a lehető legjobb eredmény elérése. Sok új fejlesztésű autó és sok jó páros van a magyar mezőnyben. Az tény, hogy nem a legújabb fejlesztés, de talán nem jelent ez annyit…
Bízom az autóban és a csapatban.

 

Ez a hír most jelenik meg 1905. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31 010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21222324
2024.11.01-05.

részletes infóink

2024.11.02-03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.03.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.11.09-10.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k