h i r d e t é s
Összes oldal:
711848425
Napi oldal:
248021
Jelenleg:
1719
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
418 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
392 |
3. |
Fónagy Kristóf |
|
374 |
4. |
Tóth Richárd |
|
342 |
5. |
Gönczi Dániel |
|
339 |
6. |
Gách Bence |
|
336 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
318 |
8. |
Petrovszki Máté |
|
318 |
9. |
Kozsuk Péter |
|
304 |
1. |
Thierry Neuville |
|
145 |
2. |
Ott Tanak |
|
137 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
132 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
117 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
101 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
65 |
8. |
A.Mikkelsen |
|
29 |
9. |
Dani Sordo |
|
27 |
1. |
Hayden Paddon |
|
73 |
2. |
M.Franceschi |
|
63 |
3. |
Mads Ostberg |
|
53 |
4. |
Jon Armstrong |
|
25 |
5. |
S. Tempestini |
|
40 |
6. |
Miko Marczyk |
|
40 |
7. |
Oliver Solberg |
|
35 |
8. |
Georg Linnamae |
|
26 |
9. |
Andrea Mabellini |
|
28 |
1. |
Csomós Miklós |
|
122 |
2. |
Turán Frigyes |
|
103 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
96 |
4. |
Német Gábor |
|
85,5 |
5. |
Klausz Kristóf |
|
77 |
6. |
Tóth Tibor |
|
71 |
7. |
Trencsényi J. |
|
56,5 |
8. |
László Martin |
|
35,5 |
9. |
Osváth Péter |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Rongits Attila |
|
85 |
3. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
4. |
Balla Tamás |
|
74,75 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
72 |
6. |
Kronome Ákos |
|
42,5 |
7. |
Cseri József |
|
37,5 |
8. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
9. |
Prigyeni Péter |
|
34,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
50 |
2. |
Határ Attila |
|
35 |
3. |
Kerék Balázs |
|
31,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
96,5 |
2. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
3. |
Tamás Gyula |
|
61,5 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
6. |
Szetei Norbert |
|
37 |
7. |
Görög Péter |
|
35,5 |
8. |
Hauck Zsolt |
|
28 |
9. |
Strider Zoltán |
|
26 |
1. |
Kovács Dominik |
|
59 |
2. |
Bíró Gergő |
|
53 |
3. |
Bajusz Krisztián |
|
46 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
6. |
Kerekes Bence |
|
34 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
9. |
Oberling K. |
|
29 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
45 |
2. |
Nagy István |
|
27 |
3. |
Müller Roland |
|
24 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
45 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
28 |
3. |
Hankó László |
|
26 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Wales Rally GB 2010 - második nap
Miután este radiátorra raktunk minden ruhát, nekiláttunk a másnapi terv elkészítésének.
Magyarországon a Tereprallye bajnokság zárófutama, versenyautó kiállítás és a Gyorsasági és Gokart díjkiosztó napjára ébredtek, nekünk a Wales rallye második napja jutott...
Már induláskor látszódott: hideg lesz ma és nem fog esni az eső...
Irány a tizedik gyors, majd a nemzeti verseny, ugyanott a tizennegyedik szakasz, majd átnézünk a tizenötödikre is.
Aki járkál szinte folyamatosan tudja nézni a mezőny elejét, mi most kényelmes nézőt játszunk. Három gyors szinte egyhelyen, a kör első gyorsaságija, és a napi zárószakasz van csak messzebb.
Szünetekben beszélgetünk, mért kell Cardiffba levinni a mezőnyt estére...
![Napsutes_es_hideg____10](https://www.duen.hu/userfiles/image/101114_Napsutes_es_hideg___/Napsutes_es_hideg____10.jpg)
Nézői és média pontok jelölése a tegnapi nap után már nem okoz meglepetést, könnyen odatalálni mindenhova. Nincs tolakodás, parkolás össze-vissza, mindenütt rend uralkodik.
Jegyszedők aggregátorral és hatalmas lámpákkal felszerelkezve, várják az érkezőket, udvariasak és segítőkészek, pedig látszik az éjszakát is kint töltötték.
Nekünk furcsa, kint élő magyaroknak természetes, hogy az útlezárásnál egy kerítés van csak lerakva keresztbe, mégse próbálkozik senki bemenni. Gyalog hamar elérni a kinézett kanyart. Rendezők udvariasan elmondják hol szabad és hol nem állni...
Szinte 50 méterenként felhívják a figyelmet, hogy a szemetet mindenki gyűjtse maga, és vigye haza, ezt látszik be is tartják.
Kanyarok külső ívén - ahol sétaút van - tábla van lerakva, mellette rendezők "Crossing Point" - akik az autók között átengedik a nézőket, de felhívják a figyelmet, mikor autó jön kicsúszhat és követ is szórhat a nézők felé.
10-es gyorson kilenc pont kiemelten kijelölve, az utolsó 4 mérföld már erdei utakon megtéve, természetesen végig kitáblázva.
![Napsutes_es_hideg____2](https://www.duen.hu/userfiles/image/101114_Napsutes_es_hideg___/Napsutes_es_hideg____2.jpg)
Az első pont egy derékszögű kanyar, gyorsak, de nem annyira látványos. Megvárjuk a magyar legényeket, aztán hamar vissza a kocsihoz át egy visszafordító felé. Feltűnik nem messze, hogy teljesen beöltözött katonákat látunk, mondják, itt ez nem meglepő katonai területen vagyunk.
Áttérünk egy visszafordítóhoz, megnézzük a mezőnyt, mondják 2 autó hiányzik. Sétálunk, várjuk a nemzeti mezőnyt, a historic autókkal.
Látjuk kiesve a Proton S2000-et, és egy Subarut, amit a versenyző javít és kb. tíz ember szájtátva bámul.
Gólyaláb, lengőkar kiszedve a kocsiból, majd érkezik a egy terepjáró, kipakolnak belőle, csörlő a csomagtartóban. Autó mögé tolat lánccal ráköt a kocsira, fákkal és egy ülőlappal "kipárnázzák" az autót és megemelik. Az autó sehol nem sérül, és úgy ahogy van szétszedve kivontatják a pályáról.
Végre érkezik a mezőny, Subaruk, Mitsubishik látszik nem profik, de próbálják megmutatni nekik ez életük lehetősége :)
Ellenben a historic mezőny, gyorsak, látványosak és olyan autókat látunk amik a magyar pályákon még nem láthatóak. Például Mini Cooper és a várva várt MG Metro...szemetgyönyörködtetőek, még állóhelyben is.
MG Metro 6R4-et RALLYCROSS pályákon volt lehetőségem eddig csak látni, bár egy osztrák versenyző Nyirádi pályán bemutatott versenyzése - még gyerekkoromból - örökre nyomokat hagyott bennem...
Bocsánat elkalandoztam, de nem titkolom az én szívem abba az irányba húz...
Mezőny végén itt érdekes autók, Citroen Saxo WRC hátsó szárnnyal, felismerhetetlen Peugeot 205, 306, 309-esek. Volt Peugeot 306-os 4 kerékhajtással, de a magyar szemnek ínyencnek tekinthető legendás piros Peugeot Cosworthot sajnos most nem láthattuk.
Tizennegyedik gyors már szürkületkor, de még keveseknek vannak a lámpák fölszerelve. Egy rendező hangosbemondon közli a Forma 1 edzés végeredményét, valamint a szakasz eredményét is...
Irány a tizenötödik gyors vége, kíváncsiak vagyunk hogy nézz ki egy beíró állomás.
Tátott szájjal figyelünk...
Pontosan nem tudjuk megszámolni, de körülbelül 15 ember tüsténkedik az állomáson.
Egy ember elveszi a menetlevelet, elviszi és "kezelteti". Egy ember elöl mossa a lámpákat, egy hátul mossa a lámpákat, rendszámtáblát és a rajtszámokat. Elöl hátul emberek, hogy a sorban rendezzék az autókat. Menetlevél visszaérkeztekor, egy nagy táblán - mely meg van világítva - mutatják a versenyzőknek a többiek eredményét.
Közben interjúk készülnek, senki nem kapkod, látszik mindenki a leggyorsabban végzi a saját feladatát.
Mi csak ámulunk, bámulunk mennyi mindenre odafigyelnek, pedig ezek apróságok, megállapítjuk van mit tanulni.
Érkeznek a magyar fiúk is, végeznek az állomáson elgurulnak ötven métert és csapattagok várják őket.
Nekik még van egy kis etap meg egy rövid gyors.
Szurkolunk nekik, hogy teljesítsék az utolsó napot is!
Ez a hír most jelenik meg 2770. alkalommal
World Rally Championship 2010
hírek • fotóalbumok • fórumok
|