Fia után az idősebb Béres Józseffel is beszélgettünk: az ő éve még korántsem annyira körvonalazott, mint az ifjabbé. Vannak még hiányosságok, de egy bíztató a magyar közönségnek: a tervek szerint több itthoni futamon láthatjuk, mint a fiát...
- Mi a legnagyobb hiányosság a csapat körül idén? - Nincs még navigátorom. Mivel szeretnék indulni néhány magyar futamon is, például Egerben, Salgótarjánban, ami a szlovák bajnokság része is lesz, de tervezek még magyar futamot, például a miskolcit. Biztos van Magyarországon jó pár ember, aki pilótát keres, jól tud navigálni, és esetleg még a versenyköltségekbe is be tud szállni kicsit - ilyet keresek én is. Az autót ellátom én, de fontos, hogy egész évre keresek navigátort. Természetesen a szlovák versenyeken is indulnánk, ott is értékelnék, ugyanúgy, mert nálunk a versenyek nyíltak.
- Milyen autóval mész majd? - Az első két versenyen Opel Ascona 400-zal, a harmadik versenytől egy körülbelül 450 lóerős, Gruppe B-s Audi Quattro-val szeretnék menni.
- Miért váltasz autót menet közben? - Már az első versenytől kezdve az újjal akartam menni, de először egy S1, rövid B-s Audit, amivel Walter Röhrl ment régen. De kiderült, ez az autó be van tiltva az FIA-nál, ezáltal Szlovákiában senki nem akarta magára vállalni a felelősséget, hogy elengedi a versenyén. Így most kellett egy másikat építenem, egy hosszút, viszont az csak a harmadik versenyre készül el.
- Mi lesz az Asconával? - Merem remélni, hogy ha az Audi beindul, és jól üzemel, akkor el tudom adni az Opel-t, mert az a pénz azért jó lenne az idei szezonban... Évek óta úgy élek, úgy tudok fejlődni, hogy két-három évente új autót építek, a régit meg eladom.
- Én valamiért kötöttelek az Asconához: hogyhogy most Audira váltasz? - Szeretnék az abszolút értékelésben előrébb lépni. Az Asconával, ha felszívom magam, akkor az első tízbe beleférek, míg az Audival... Most mondjam azt, hogy a fiamat is megkergetem?:)
Aki úgy gondolja, hogy szívesen diktálna öt szlovák és három magyar futamon a "NagyBéresnek", dobjon egy emilt a pajerani@gmail.com -ra.