|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Régen látott csata S1600-ban! Röviden, tömören ennyivel is letudhatnánk a verseny lényegét. Amiért mégis ennél többet szentelünk a történetnek annak több oka is van. Először is hosszú évek óta nem volt példa arra, hogy az utolsó gyorsasági előtt, még mindig hárman pályázzanak, eséllyel a S1600 első helyéért. Másodszor a végletekig kiélezett csata ellenére is végig jó hangulatú, sportszerű küzdelem jellemezte a versenyt, ami ugyan nem példátlan, de nem is jellemző a bajnokságban. A verseny előtti nyilatkozatokból már sejteni lehetett, hogy egyik versenyző sem fogja olcsón adni a bőrét! Az egri hat indulóval szemben itt mindössze négyen indultak a kategóriában, de ez a színvonalat egyáltalán nem befolyásolta. Pálinkásék Egerben rakoncátlankodó elektronikáját szerencsére sikerült rendbe tenni az egy hónapos szünet alatt. A Kakuszi tesók brutálisan erős Cliója az év elején kapott egy nagyobb felújítást, így az egri győzelem után itt sem lehetett kisebb a cél, mint az első hely. A Suzukis különítmény két autójából Ollé Sasa Swiftje az újabb fejlesztés, de a régebbi Ignis is - amit a tavalyi N2-as bajnok Gyarmati Ariel hajt - igen jó formában van és ezt Egerben is bizonyította. A csütörtök esti salakpályás prológ igazi látványosság volt, de következtetéseket az itt elért eredményekből nem szabad levonni. Jelzés értékű lehet viszont az Ollé - Kakuszi párharc végeredménye, ami mindössze egy tized másodperces különbséget mutatott a leintéskor. A péntek reggeli rajt előtt egyetlen kérdés volt mindössze, ami válaszra várt! Gumi? Csak így egy szó és utána kérdőjel, amit hagyjunk ott nyugodt szívvel a verseny végéig, mert az időjárás felelős nem igazán volt formában a verseny alatt. A reggeli rajtnál nagyjából mindenki ugyanúgy döntött és intermédia, vagy vágott slick-ek kerültek az autókra. Az első gyorson az újonc Gyarmati Ariel rögtön vezényelt egy katonás ébresztőt és megnyerte a szakaszt! A lendület a második gyorson is tartott, ismét Ariel a szakasz győztese. A harmadikat Ollé, a negyediket Pálinkás nyerte. Az első szekció krónikájához hozzátartozik, hogy Kakusziék 10 másodperces büntetéssel kezdték a versenyt, amit egy késésért kaptak az első időellenőrző állomáson. Arielnek volt két túlcsúszása a hármas gyorson, Pálinkásnak meg a kipufogója törött el a negyediken. Négy gyors után Pálinkás állt az élen, de a negyedik helyen álló Kakusziék is mindössze 5,2 másodpercre voltak az első helytől. Következett egy 25 perces szervizpark, majd a második felvonás. A második körre nagyjából felszáradt a pálya. Az ötös és a hatos gyorsot Ollé nyerte, a hetedik és nyolcadik legjobb ideje Gyarmati Ariel nevéhez fűződik. A nap végén nyolc gyorsasági után az állás hihetetlenül szoros. Vezet Ollé, második helyen 1 tized (!) másodperc hátránnyal Ariel, a harmadik helyen Kakusziék 9 másodperccel lemaradva és a negyedik helyen Pálinkás, de mindössze 19 másodperc a hátránya. Állás az első nap végén:
Szombat reggel ragyogó napsütés és sehol egy felhő! A reggeli első két gyors után, amiből egyet Ollé, egyet Kakuszi nyert, minden maradt az előző esti állapotban, azaz Ollé vezet Ariel, Kakuszi és Pálinkás előtt. Következett a tizenegyedik gyorsasági, ahol Kakuszi ismét nyer, Ariel pedig bemutat egy remekbeszabott piruettet, immár a harmadikat a verseny alatt - és mindet a kánói gyorson! Becsületére legyen mondva a verseny után is ezt a gyorsaságit nevezte kedvencének! A tizenkettedik gyors legjobb S1600-as idejét - jelezve, hogy: megforogtam ugyan, de azért még nem adtam fel - Gyarmati Ariel jegyezte. Állás négy gyorsaságival a vége előtt: első Ollé, +2,8 mp Kakuszi, +0,1 mp Gyarmati Ariel és a negyedik helyen Pálinkás, kissé leszakadva - 40 másodpercre az első helytől. Az első három tehát, három másodpercen belül! Utolsó kör előtt vészjósló fekete felhők gyülekeznek, de mindenki bízik a jó időben és maradnak a száraz pályára való gumik. Persze, hogy leesik az eső Rakacán, a 13. gyorson. Ezt leginkább Ollé Sanyi bánta, mert ezen a szakaszon ő autózta a kategória legrosszabb idejét. A következő szakaszon viszont ő is tudott újítani és ismét a legjobb volt, igaz csak minimális különbséggel. A két utolsó szakaszon Kakusziék győztek és ezzel megszerezték idei második győzelmüket. A S1600-os kategória a verseny végén:
Nem lesz egyszerű év, azt már biztosan állíthatom. Úgy tűnik, hogy a pillanatnyi formáé lesz a főszerep ebben az évben és nem lesznek előre lefutott versenyek. Ollé és a Kakuszi testvérek, valamint Pálinkás bízhatnak sok éves rutinjukban, de van ott egy újonc, akit ez nem nagyon érdekel! Ariel hihetetlen gyorsasággal megbarátkozott a számára új autóval. A folyamatos harcot jól jellemzi a gyorsasági szakaszgyőzelmek megoszlása. A 16 gyorsaságiból Kakusziék hatot, Ollé négyet, Ariel ötöt, míg Pálinkás egyet tudott megnyerni. Folytatás június elején Szombathelyen, már más talajon, de reméljük ugyanezzel a lendülettel! Ez a hír most jelenik meg 3156. alkalommal
|
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
2024.10.04-08.
részletes infóink 2024.10.06.
részletes infóink 2024.10.11-13.
részletes infóink 2024.10.25-27.
részletes infóink 2024.06-2024.11.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |