RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Nem a legszerencsésebb az évük
Turán Friciék csak egy napot mentek Kassán, a másodikat.
2012-09-24
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710360367
Napi oldal:
110628
Jelenleg:
2888
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Turán Friciék az utolsó előtti ORB futamon is még a Subaruval álltak rajthoz. Az első gyorsasági szakaszon technikai hiba miatt kiálltak, másnap a superrally szabály szerint visszaálltak és hibamentes napot futottak.

nem_a_legszerencsesebb_az_evuk_5

Kicsit kevesebb gyorsasági kilométert autóztatok a kassai futamon, mint az eredetileg tervben volt, holott mégis ott voltatok a céldobogón…
Talán nem ez a legszerencsésebb évünk. Hol a technika makacsolja meg magát, hol én hibázok és volt olyan is, amikor a kettőnek valami egyvelege hiúsította meg a jó befejezést.

Maga a kassai futam alapvetően nagyon jó verseny volt és számunkra is remek verseny lehetett volna. Nagyon készültünk rá, próbáltuk a maximumot nyújtani már a pályabejárás során is. Jó itinert írtunk, jó hangulatban álltunk oda a versenynek.

nem_a_legszerencsesebb_az_evuk_4

Norbiék sajnálatos bukása miatt kicsit hektikusan kezdődött számunkra a futam. Mi voltunk a 3-4. autó, aki ott állt a rajtban 20 percet. Először mondták, hogy biztosan etap lesz, aztán jól szervezetten újra csak elindult a gyorsasági. Örültünk, hogy nem maradt el a szakasz. Persze teljesen kihűlt gumikkal tudtunk így elrajtolni és a pálya első része nagyon tempós, gyors kanyarokkal volt teli. Túlságosan nagy tempót diktáltunk, nem nagyon vettem figyelembe, hogy hidegek a gumik és egy erősebb féktávon egy relatív durvább visszaváltást nem vett jó néven az első osztómű. Sajnos itt vége is lett az első napunknak.

Nagyon sajnálom, mert úgy érzem, hogy már nagyon jól állunk az autó beállításaival. Persze mindig lehet és lehetett is rajta finomítani, de ezzel együtt egy jó eredményre számítottam, amely a körülmények okozta hiba miatt elszállt.

nem_a_legszerencsesebb_az_evuk_1

A szervizben kicserélték a hibás alkatrészt és másnap újra rajtolhattatok. És úgy gondolom jó időket autóztatok.
Igen. A szabályok szerint ugyan esélyünk sem volt előre lépni se a versenyen, se a bajnokságban, de versenykörülmények között tesztelhettünk. A futómű finombeállításait végeztük, amit a többiek már előző nap végrehajtottak. 90-95 százalékon mentünk, nem mondom, hogy nagyon sok volt benne, de kiélezett küzdelemben lehetett volna még egy kicsit jobb időket is menni. Voltak szakaszok, ahol sok néző volt, ott próbáltunk a kedvükre tenni, és extrán látványosan autózni, de ez nekünk is jól esett, be kell vallanom :)

nem_a_legszerencsesebb_az_evuk_3

Ugyanilyen autóval nyerték a futamot, legalábbis nagyon hasonlóan nézett ki. Ezek szerint lehet ezzel a Subaruval futamot nyerni, ugye?
Vannak olyan pályák, amik nagyon fekszenek neki és ez is ilyesmi volt. Nagyon jó az autó stabilitása és a súlypontja. A féket természetesen nem lehet összehasonlítani egy s2000-es autó fékével és a motorereje is gyengébb, mint egy Mitsubishinek. De összességében az autó rendben van és ha hosszútávon versenyez vele valaki, akkor nagyon jól be lehet állítani egy-egy versenyre. Nincs még vele nagy tapasztalatunk, ahogy Hadik Bandin kívül itthon senkinek, de ez meg is látszott Andrisék időeredményein, hiszen nagyon jól mentek.

nem_a_legszerencsesebb_az_evuk_2

Nem kerülhetem ki a kérdést, hiszen mindenkit foglalkoztat az ügy: mit szólsz az aradi versennyel kapcsolatos döntéshez?
Azt gondolom, hogy a bajnokság megítélésének nem tett jót ez a legutóbbi döntés. Nagyon megosztja a versenyzőket is, mert ha úgy érzik, hogy hibázott, akkor nem ezt az ítéletet kellett volna kapnia, ha pedig a körülményeket megvizsgálva arra az álláspontra jutnak, hogy nem vétett, akkor nem kellett volna megbüntetni.

Biztos nem csak én vagyok ezzel így, de kis hibákon múlott, hogy másfél év külföldi versenyzés után előrébb vártalak Benneteket a bajnokságban.
Ami pluszt hoztunk magunkkal a VB futamokról, az sajnos negatív előjellel is elmondható, hiszen nekünk ezek a pályák S2000-es autóval teljesen újak voltak. Se a csapatnak, se nekünk nem voltak tapasztalataink a beállításokkal kapcsolatban, mégis tudtunk gyorsak lenni az autóval.
Persze, bennünk is van némi hiányérzet az eredményekkel kapcsolatosan. Főleg a pécsi verseny miatt vagyok mérges önmagamra, hiszen nagyon jót meccseltünk, de a végén én hibáztam egy buta gumiválasztással. Természetesen egészen máshogy állna a bajnokság, ha Veszprémben is ott tudunk végezni, ahol terveztük, és be tudjuk fejezni a versenyt.

Nehéz év volt lelkileg is. De ezen már túl vagyunk, és tartogatunk még meglepetéseket.

a csapat támogatói :

nem_a_beiroban_dolt_el_1

nem_a_beiroban_dolt_el_2

nem_a_beiroban_dolt_el_3

nem_a_beiroban_dolt_el_4

nem_a_beiroban_dolt_el_5

nem_a_beiroban_dolt_el_34

nem_a_beiroban_dolt_el_7

nem_a_beiroban_dolt_el_8

nem_a_beiroban_dolt_el_9

nem_a_beiroban_dolt_el_10

nem_a_beiroban_dolt_el_11

nem_a_beiroban_dolt_el_12

nem_a_beiroban_dolt_el_13

nem_a_beiroban_dolt_el_14

nem_a_beiroban_dolt_el_15

nem_a_beiroban_dolt_el_16

nem_a_beiroban_dolt_el_17

nem_a_beiroban_dolt_el_18

nem_a_beiroban_dolt_el_19

nem_a_beiroban_dolt_el_20

nem_a_beiroban_dolt_el_21

nem_a_beiroban_dolt_el_22

nem_a_beiroban_dolt_el_23

nem_a_beiroban_dolt_el_24

nem_a_beiroban_dolt_el_25

nem_a_beiroban_dolt_el_26

Ez a hír most jelenik meg 3244. alkalommal
Share |
2012-09-06
Szlovákia, Kassa • rally ob
2012.09.07-08.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Rally Kosice 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k