Nem a megváltó vagyok!
Kokó a Miskolc Rally versenyzői összekötője
2008-04-24
interjú • Pájer Ani - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
732044236
Napi oldal:
28158
Jelenleg:
1305
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Minden jel szerint Dudás Kokó Gyula lesz a 15. Szemerey Transport Miskolc Rally versenyzői összekötője. Meglepő a hír, hisz utoljára 6 éve volt ezen a poszton.

Nagyon egyszerű ez a történet. Az elmúlt tizenhat hónap alatt kiderült, hogy nagyon - nagyon hiányzik nekem a rali. Megszakad a szívem érte. Viszont nagyon fontos dolog, hogy én is hiányzom a ralinak. Nagyon-nagyon szeretném, ha a Miskolc Rally egy nagyon jó verseny lenne. Azok az emberek, akik ennek a versenynek a rendezésére alkalmasak, bizonyos szinten egy kicsit eltávolodtak magától a versenytől és a versenyzőktől is. Jelen pillanatban, ha tetszik, ha nem, ki kell, hogy mondjam: van a munkájuk, ami nagyon sok, van a szervezésük ami megfelelő, és emellett van a pénz, ami vagy sok vagy kevés, de nem a miénk.
Tény az, hogy a versenyzők egyszerű, vagy nagyon komoly problémáival már nem igen foglalkoznak. Úgy gondolom, hogy nem a megváltó vagyok, csak talán értek valamihez, és bíznak bennem az emberek.
Valamikor ez a funkció azért lett kitalálva, hogy legyen egy kapcsolat a Szövetség, a csapatok, a versenyzők, és a rendező között. Én úgy érzem, hogy egy ember kevés, de azt hiszem, ha visszakerülök, és körülnézek, fogom látni, mit kell tennem. Azt gondolom, többen is vannak, akik alkalmasak ma Magyarországon a versenyzői összekötői feladatkör ellátására. Nagy Balázst, aki a Szövetség rallye titkára és mindenesként aktív részese az MNASZ munkájának, szerintem nem lehet leterhelni egy ilyen feladattal. Hogy miért nem találták meg a többi, erre alkalmas embert, azt nem tudom, de talán a Jacsó Tibortól kéne megkérdezni, hogy ő miért éppen engem választott. A versenyzői összekötő feladata már-már felér egy versenyigazgatóéval, és szerintem nagyon nagy segítségére lehet a versenyzőknek, a rendezvénynek és a rendezőnek egyaránt.
Ehhez a versenyhez tartozik egy olyan rendező, akivel, amikor szakágvezető voltam olykor üvöltöttem, és a valaha kiszabott második legnagyobb büntetéssel, egy millió forinttal sújtotta az általam anno vezetett bizottság. Akkor belehalt, de szerintem volt a büntetésnek foganatja.

- Vannak konkrét elképzeléseid az újításokra, változtatásokra?
- Igen. Például vissza szeretném hozni a "Rally a lurkókért!" kezdeményezést. Kórházaknak, gyerekeknek akarunk segíteni. Nagyon fontos, hogy kapcsolatot teremtsünk, és foglalkozzunk a gyerekekkel, mert nekik kellenek a példaképek.
De terv nagyon sok van, egy a fontos: csapatmunkának kell lennie, aminek én csak egy része szeretnék lenni.

- Amikor a rendező felhívott, gondolkodtál rajta, hogy elvállad vagy sem?
- Nem. Nem szoktam gondolkodási időt kérni, mert úgy érzem, hogy te például újságot írsz, kérdezel, neked ez a feladatod. Ha szerencsés ember vagy, azt csinálod amit szeretsz. Ha nem szereted, nem csinálod. Én azért nagyrészt szerencsés ember voltam egész életemben, mert mindig azt csinálhattam, amihez picit értek, és legfőképpen szeretek. Éppen ezért nem gondolkodtam, hanem azt mondtam, hogy ha ez a megoldás, és nem bántunk meg vele senkit, akkor szívesen.
Amikor ő engem felkért, spontán jutottam eszébe. Mondta is, hogy biztos milyen ciki ez nekem, lévén szakágvezető voltam, most meg versenyzői összekötő leszek. Erre csak a következőt tudom mondani: én ezzel segítek egy rendezvénynek és a versenyzőknek, csapatoknak.
Ez nagyon fontos, mert úgy érzem, igazából most nincsenek csapatok. A 16 hónap alatt, amíg távolabbról figyeltem a ralit, azt figyeltem meg, hogy a csapatok mintha megszűntek volna. Akik nyernek, és állnak a dobogó tetején, nem borulnak össze. A kicsikkel - és most jól figyelj! - ugyanúgy, mint anno nálunk az én vezetésem alatt, igazán senki sem foglalkozik. Nálunk a kicsiket ugyanígy elhanyagoltuk. Valamit azért tanultam 16 hónap alatt, - a rali alázatán kívül még egy fontos dolgot -, tökmindegy, ki és mivel, a cél a lényeg. És a cél, hogy ha a magyar ralisport Magyarországon százezreket mozgat meg, akkor ne menjenek el a nézők. A nézők maradjanak a pálya szélén, amihez szeretnénk kulturált feltételeket biztosítani. Ez a fontos!
Az én célom pedig, hogy segítsek a Miskolc Rally rendezőjének, és ez által a versenyzőknek és a sportnak. Ha gondjuk van, én már az edzésen ott leszek szombaton, és megpróbálom azt a feladatot ellátni, amit valamikor hat éven keresztül már csináltam. Én azért lépek vissza ebbe a feladatba egy rendezvény erejéig, mert úgy érzem, hogy most szükség van rám. Viszont arra is kértem a rendezőt, hogy ha csak egyetlen ember is van, aki megkérdőjelezi, hogy miért pont én, akkor vegye tudomásul, hogy nem tudom elvállalni, mert szerintem a bizalom a legfontosabb.
Úgy érzem, és úgy gondolom, hogy szükség van arra, hogy ennek a zűrös történetnek előbb-utóbb vége szakadjon. Lehet, hogy korábban tényleg hibákat követtünk el, és hibát követtem el, hisz az én felelőségem volt minden, de szerintem azt mindenki elismeri, hogy azt mindig megtettük, amit meg kellett tenni a sportért.

- Ha a tagságot két részre szakadtnak tekintjük, akkor a te oldalad mit szól ahhoz, hogy a másik oldal vezetése alatt vállalsz tisztséget?
- Megosztott az MNASZ. És ha megosztott, azzal nem megyünk előre. Együtt kell csinálnunk! Ha nem így lesz, nem előre fogunk menni, hanem szét és lefelé. Nézd, a tulajdonképpeni kérés a Jacsótól hangzott el, a válasz meg tőlem. De tudom, hogy nehéz helyzetben van a szakágvezető… Soha nem voltam egy alázatos rabszolga, de mindig tudtam, hogy az embernek főnöke van. Bizonyos szinten egy érdekes egyéniség vagyok, én ezt tudom, és lehet, hogy nem is mindenben felelek meg annak, hogy diplomata leszek. De én azt vallom, hogy ez a 16 hónap nagyon sok mindent megmagyarázott nekem is az életben. Egyből nem adok alább: hiszem, hogy én ezt jól tudom egyszer majd ismét vezetni, és bízom abban is, hogy a támogatók újra bíznak majd bennem. Persze ehhez kell egy kis idő, de azt is hiszem, hogy ha a versenyzők közé megyek, nekem nem az a dolgom, hogy figyeljem, kire szavaznak, és miért.  Ott csak a verseny számít, nem az, hogy ki legyen a szakágvezető.
Nem hiszem, hogy az Eger Rallye-t bárki is az utóbbi évek legsikeresebb versenyének tartja. Mindazonáltal én azt gondolom, hogy a Lakatos Robi ettől még egy jó rendező. Ez most nem sikerült. De az igazi kérdés, hogy miért nem, de ez még nem az én kompetenciám. De a szemrehányás, az igen, az tőlem ered. Tőlem, aki minden rendezvényen ott voltam szerdától a vasárnapi célig. Azelőtt a díjkiosztóról mindig én hagytam el utoljára a terepet, ezt tudják, tudjátok nem kell bizonygatnom. Tudod, amikor az ember abbahagyja a versenyzést, az a legrosszabb, hogy nincs ott az a csapat, akivel együtt érted el a sikereket. Először, mikor abbahagytam, ez volt. A szívem szakadt meg, azt hittem, belehalok, hogy el kell jönnöm. Úgy éreztem, a rali nélkül fél az életem. Amikor szakágvezető voltam, olyan jó volt látni egy díjkiosztón, hogy mindenki ott áll a dobogó tetején, és akkor még ott a győztesek együtt ugráltak, és örültek. Na ezt kéne valahogy visszahozni, és én hiszek benne, hogy van értelme, és ezt együtt meg tudjuk csinálni!

Ez a hír most jelenik meg 3653. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k