Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Nem kell nekimenni a rönknek
Zsiros Gabi mesél a pécsi versenyről
2011-09-15
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
722764737
Napi oldal:
211616
Jelenleg:
5374
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Turán Friciék már a verseny legelején szóvá tették, hogy a pálya nem pont azt tükrözi, amire a pályabejáráson látottak alapján számítani lehetne. Zsiros Gabi a farönkök veszélyességére már évek óta figyelmeztet, most a sors furcsa fintoraként mégis pont ők akadtak el benne. Az anyagi kár jelentős, a versenyzők jól vannak, de a történtekről meséljen most a navigátor, Zsiros Gabi!

nem_kell_nekimenni_a_ronknek_2

Mesélj először arról, hogy milyen jól is kezdődött számotokra a verseny!
Végre hazai pályán versenyezhettünk, végre hazai közönség előtt, ami nyilván adott egy adag elszántságot ahhoz, hogy megmutassuk, mennyit tudtunk fejlődni a világbajnoki versenyeken futott kilométereken. Nagyon sok versenykilométert gyűjtöttünk és azt hiszem, hogy a kételkedőknek is tudtunk bizonyítani, ahogyan mi kezdtük ezt a pécsi versenyt. Harmadik-negyedik időket tudtunk autózni, de sajnos a harmadik gyorson volt egy fékproblémánk, ami miatt kicsit hátrébb kerültünk, viszont már a következő gyorson felzárkóztunk az ötödik helyre. Az ominózus gyorsaságin is, amíg mentünk nagyon jó időt futottunk, hiszen a részidők alapján Kopeckytől 1 másodperccel jobbak voltunk, és ő nyerte azt a szakaszt.

Említed, hogy a kételkedőknek is bizonyítottatok. Valóban úgy gondolod, hogy ennyire negatívan állnak hozzátok a magyar szurkolók?
Többször olvashattuk már a neten a fórumokban, hogy mit keresünk mi egyáltalán a VB-n, meg csak véletlenül estünk a harmadik helyre, és hasonlókat írogatnak... de talán most nekik is tudtunk bizonyítani,  hiszen a magyar mezőnyt gond nélkül tudtuk verni. Asi is kapott és a többiek is megkapták kilométerenként azokat az időket, amire a beírókban tátva maradt néhány száj...

Mi történt abban a kanyarban, ahol véget ért számotokra a futam?
A második körben is ugyanúgy próbáltuk fordulni azt a kanyart, mint ahogyan azt az elsőben is tettük. A rönk talán egy picivel másként állt, de lehet erre sem lehet fogni... mindegy, a tény, hogy hozzáértünk a rönkhöz, ami felborított minket. Talán Markko Martin fogalmazta meg jól ezt a bukást, mikor mondtuk neki, hogy sajnáljuk, ami történt, és erre ő azt válaszolta, hogy ő sajnálja a legjobban, mert nagyon jó tempóban autóztunk és végre hazai pályán. Az élmezőnnyel nem kellene összehasonlítani magunkat, hiszen ők rengeteget mennek, sokkal több kilométer van bennük, mint bennünk. Jobban rá vannak állva arra is, hogy két lehetőségből írják fel a pályákat.

nem_kell_nekimenni_a_ronknek_3

Azóta kívülről is láthattátok az eséseteket, elég egyértelmű volt, hogy a farönk okozta a bukást...
Régóta megyek én már Mecsek Rallye-kon, és mióta kirakják ezeket a rönköket, azóta mondogatom, hogy ebben egyszer fenn fog akadni valaki. A sors furcsa fintora, hogy évekkel később pont mi akadunk fenn. Minden évben szóvá tettem, hogy ezek nagyon veszélyesek. A magyar mentalitásnak köszönhetően kerülnek ezek oda a kanyarokba, valamint az erdőgazdasági utak védelme érdekében, de ettől függetlenül én ezt hibás és nagyon veszélyes döntésnek érzem. 2-3 száz kilós rönkök az út szélén, azért, hogy a padkákat védjék, hogy az ember ne vágja le a kanyart... többször volt példa arra ezen a versenyen, hogy be volt írva az itinerbe a farönk, és mire mi odaértünk, el lettek húzgálva, nem a helyükön voltak. Nem akarok feltételezésekbe bocsátkozni, de akik tudták, hogy hol nincsenek ott a rönkök, ők másodperceket tudtak gyorsulni emiatt. Magyarországon ez sajnos benne van a rallye-ban, hogy nem mindig olyan körülmények között lehet versenyezni, mint ahogy a pályabejáráson megismeri az ember. Különbséget tudok tenni: ilyen a VB-n nincs!

Talán emiatt is kell sajnos azt mondanom, hogy jobb szájízzel versenyzünk kinn, mint itthon és bizonyára emiatt sokan meg fognak szólni... A pálya kigumizásai sem voltak egyértelműek, hiszen ezek az itinerben meg voltak jelölve, majd a versenyen azzal szembesültünk, hogy rossz helyre van téve a gumi, hiába van kitéve, még mindig be lehet menni tőre és olyan felhordásosak voltak az ilyen kanyarok, amelyeken hatalmasat lehetett esni... ott vannak például szegény Lévai Ferkóék, akiket nagyon sajnálok! Ha az ott körültekintően, ésszerűen van kirakva és nem csak úgy, hogy fogjuk a jelet és odafestem valahová, akkor ezek a balesetek megelőzhetőek lettek volna! Fórumon is olvastam, hogy többek véleménye annyi, hogy "nem kell nekimenni a rönknek". Ez tény és való, így van, mert ha egy fa van az út szélén, nyilván annak sem megy neki az ember, de most egy olyan versenyről beszélünk, ami nem egy akadályverseny! Meg kellene próbálni úgy elkészíteni, berendezni azt a pályát, hogy abból ne legyen balesetveszélyes pálya!

nem_kell_nekimenni_a_ronknek_1

A külföldi mezőny többször panaszkodott, hogy túl gyorsak a pályák és nagyon csúsznak...
Mi ezeken a pályákon nőttünk fel, nekünk ez nem volt annyira meglepő, hiszen az aszfalt minősége évek óta ugyanolyan. A pécsváradi tényleg borzalmasan csúszott, már csak az aszfalt minőségéből adódóan is... A tempóhoz pedig valóban nincsenek hozzászokva, nem lehet összehasonlítani egy Barum Rally-val, mert ott azért lényegesen kevesebb egyenes van és jóval több kanyar. Persze, ott is betesznek néhol egy-egy szalmabálát, ami szintén nem megy arrébb, ha nekimész és az is borzalmas károkat tud okozni a kocsiban, csak az legalább kb. 1,7 méter magas. Tudni kell, hogy ezekben a kocsikban nagyon alacsonyan ülünk mind a ketten és amikor van egy 30 centi magas farönk az út mellett, akkor azt nem látod a kanyarban, csak van egy érzés, hogy nagyjából hol fordul el az autó mellette. Nekünk ez most így sikerült.

Milyen tapasztalataid voltak még ezen a versenyen?
Nem a rendezést szeretném okolni a dolgokért, szó sincs erről, csak szeretném továbbra is felhívni a figyelmet, hogy ez így borzasztóan balesetveszélyes! Vagy ott volt például az alsómocsoládi pálya, ahol az utolsó pár kilométerében emberfalban kellett autóznunk 170 km/h-val, az N-es autóknak pedig kétszáz fölött! Ha ott valaki hibázik, vagy elvét egy féktávot, borzasztó tragédia történhetett volna! Felelőtlenség volt azt a gyorsaságit ennyi rendezővel megrendezni az első körben. A második körre - miután Orfűről mindenki ide próbált átmenni - ki is vették, ami mindenképp egy jó döntés volt! Tény, hogy nem lehet minden néző mellé egy rendezőt állítani, de így viszont nagyon nagy tragédia történhetett volna!

nem_kell_nekimenni_a_ronknek_4

Hogyan tovább?
Még hátra van két világbajnoki futamunk. A gerincemmel sajnos elég sok problémám van, és most is épp egy csontkovácshoz tartok, mert most fellazultak már azok az izmok, amelyek egy ilyen balesetnél megfeszülnek, és most kezdem érezni megint, hogy nincs rendben a gerincem. A spanyol esésünk után is eltelt 4-5 nap, mire elkezdett fájni, és sajnos most megint ugyanitt tartok. Bízom benne, hogy ezt össze tudják rakni és akkor tudok menni tovább. Vizin Laci bácsival még lesz egy Ciprus Rallye-m is, úgyhogy van plusz szereplésem is bőven, és persze ott van az elmaradhatatlan Mikulás Rallye is!

 

 

apa_kocsit_hajt_7

 

Ez a hír most jelenik meg 8509. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k