Botka Dudu hívott fel és az Eger Rallye után történt eseményekről és azok következményeiről beszélt, két jegyzőkönyv mellett:
Sokak nevében beadtál egy óvást még az egri verseny előtt.
Igen. A futam előtt leplombáltak egy motort. Szerettük volna, hogy még ott a verseny helyszínén feltárják, hogy hány köbcentis a motor. A felügyelők hibájából, vagy szándékos akaratából ezt az autót az ellenőrzés előtt hazaengedték. Szegeden bontották meg, igazából nem is az autót, hanem egy különálló motort kaptak a technikai ellenőrök. Ez lett bemutatva, ezt vizsgálták meg.
Ennek a motornak ellenőrizték le a lökettérfogatát, ami a szabályoknak megfelelő volt.
A technikai bizottság jegyzőkönyve szerint valószínűsíthető, hogy nem azt a motort kapták meg ellenőrzésre, amellyel pár nappal korábban versenyeztek. Ezt leírták, odaadták a verseny Felügyelő Testületének, akik egy hónapos komoly, megfeszített munka után egy háromsoros indoklást írtak, miszerint elutasították az óvást, mert a technikai bizottság a megvizsgált alkatrészt szabályosnak találta…
Nem vették figyelembe azt, miszerint több pontban is kitért a Technikai Bizottság arra, hogy az a több helyen is korrodált alkatrészeket tartalmazó motor nem lehetett azonos azzal, ami napokkal azelőtt versenykörülmények között működött.
Saját jogon eldöntötték, hogy minden rendben volt, csak azért, hogy lerázzák magukról ezt a problémát és másoknak tönkretegyék a versenyét, a tiszta versenyzésbe vetett hitét.
Azt nagyon fontos kiemelni, hogy ez régen nem arról szól, hogy jó volt a motor, vagy sem. Ez a része már teljesen nem érdekel engem! Sokkal nagyobb gondnak látom, hogy ezek a felügyelők ott ülnek a helyükön, megkeserítve a versenyzők életét. Alkalmatlanok a munkájukra!
Ha a következő versenyek bármelyikén ott lesznek tisztségviselőként és ezután a döntésük után még képesek tisztséget betölteni az Autósport Szövetségben, akkor nem vagyunk többet hajlandóak ebben a bajnokságban elindulni és vissza adjuk a magyar licenszünket. Nem akarjuk, hogy ilyen emberek befolyásoljanak egy-egy versenyt és ilyen emberek tegyék tönkre a versenyzést.
A jegyzőkönyvben konkrétan le van írva, hogy ez a motor, amit megvizsgáltak nem lehetett az, amivel pár napja versenyeztek. Azzal, hogy nem vették figyelembe a Technikai Bizottság véleményét, így az ő munkájukat is ledegradálták. Nem volt értelme, hogy lemenjenek Szegedre és lemérjék a motort, a Felügyelők a körasztaluk mellett eldöntötték, hogy mit akarnak és az lett a döntés.
Ugye nem gondolja senki, hogy a kaució, vagy az elúszott óvási díj miatt háborgok?!
Tíz éve nem volt Magyarországon óvás, de ezek után szerintem száz évig nem is lesz, ha így lehet eldönteni egy ilyen helyzetet.
Először a Technikai Bizottságot hibáztattam, hogy nem tudták jól elvégezni a mérést, de rá kellett jönnöm a jegyzőkönyv ismeretében, hogy őket is semmibe veszik, nem tudnak mit csinálni. Igazából nincs is szükség technikai ellenőrzésre, úgyis az fog dönteni, aki ott ül a körasztal mellett. Ezek az erre alkalmatlan emberek felülbírálják a szakemberek jegyzőkönyvét.
Etikai vizsgálatot fogok indítani a Felügyelő Testület tagjai ellen.