TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Nem rosszul, de jól sem
Turán Frici bizakodva várja Miskolcot
2013-04-23
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
701673949
Napi oldal:
30231
Jelenleg:
2222
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

nem_rosszul_de_jol_sem_2

Sok meglepetés született az Eger Rallye-n, az egyik ilyen volt, hogy Turán Friciék kissé lemaradtak az élmezőnytől, és mindössze az abszolút 12. helyre tudták behozni a Subarut, de hogy mi volt ennek az oka, arról Fricivel beszélgettem.

Hogyan sikerült az Eger Rallye?
Nem erre az eredményre készültünk! Szerettünk volna jól szerepelni, és azt gondolom, hogy esélyesként álltunk oda. A nevezési listát megnézve úgy véltük, az első hatba oda tudunk férni, de ez nem jött össze, hisz az abszolút 12. helyen értünk célba (a magyarok közül a hatodikak lettünk). Semmiképpen nem ez az eredmény, amire számítottunk. Igazából ezzel az autóval még nem nagyon mentünk aszfalton, és az első nap nehéz volt viszonyítani a csúszós körülmények között, és éjszaka is becsapósak voltak az érzések. Kerestük a hibát, másnapra már láttuk, hogy a motorral van gond, és ez a verseny után be is igazolódott, hétfőn elvittük lóerőpadra, kiderült, hogy 35 lóerővel és kb. 100 nM nyomatékkal volt gyengébb az autó, mint ahogyan lenni szokott. 

thumb_nem_rosszul_de_jol_sem_1Voltak azért pozitív dolgok is, mint például hogy az abroncsaink remekül vizsgáztak, végig jól választottunk gumit, és okosan mentünk. Próbáltunk a kanyarokban a maximumon autózni, de sajnos a sok lassító miatt ez a nyomatékhátrány borzasztóan kijött, lehetett is látni, hogy azokon a pályákon, ahol csak két-három lassító volt, ott nem nagyon voltunk hátrányban. Majd a másikon - ami tele volt lassítóval -, ott egyből nagy volt a különbség. 

Igazából mondhatom azt, hogy nem kezdtük rosszul az évet, de azt is hozzá kell tennem, hogy jól sem! Örülök, hogy megvan a probléma, most próbálják az okát és a miértjét megtalálni. Remélem a Miskolc Rallye-ra sokkal erősebb autóval fogunk odaállni, és egészen más eredményekért fogunk tudni harcolni, mint ezen az egri versenyen.

nem_rosszul_de_jol_sem_3

Ott milyen eredménnyel lennél elégedett?
Mindenki nyerni megy! Az egyértelmű, hogy az R4-es autóval a WRC-ket nem nagyon lehet megverni, de egy-egy gyorsaságin azért oda lehet szurkálni. Amiket hallani lehet a pályákról, a bükkszentinek nagyon örülök, az egy fantasztikusan jó gyorsasági lesz! Szerintem alapvetően a S2000-eseknek kellene dominálni ezen a pályán. Mályinkán még sosem mentem, nézőként láttam, és etapként teljesítettük egyszer, de ez alapján nem tudnám megmondani milyen lesz, mint ahogyan azt sem tudjuk még, hogy hány lassító lesz. Azt gondolom, hogy az Eger Rallye kicsit meg lett ölve a rengeteg lassítóval, az egyik pályán rengeteg volt, a másikon semmi nem számított és ez látszott az átlagsebességekből is, hiszen volt ahol 110 körüli átlagot tudtunk menni, máshol 145-öt is. Én azt gondolom, hogy alapvetően a sok lassító az R4-eseknek nem nagyon kedvez. Azzal is elégedett lennék Miskolcon, ha az autónk jó lenne, erős lenne, tudnánk jó helyezésekért harcolni, mert egyébként úgy vélem, hogy mindent megtettünk, a kanyarokban gyorsak voltunk, az autó jól be volt állítva, jól működtünk együtt Gabival - szokásunkhoz híven - , nem hibázott egyikünk sem... és mégsem jött az eredmény, de legalább már megvan az oka. Úgy gondolom, hogy ebből is fel fog állni a csapat és megyünk tovább!

nem_rosszul_de_jol_sem_4

Gondolom most még inkább fontos lesz, hogy a verseny előtt teszteljetek egyet…
Abszolút! Mindenképp lesz egy hosszabb tesztünk, ahol legalább 50-60 km-t szeretnénk a kocsival menni, egyrészt tanuljuk még a gumikat, és az autó futómű beállítását ezekhez a gumikhoz, mindamellett hogy nagyon jó benyomásokat tett ránk az abroncs, én azt gondolom, hogy mindig lehet egy picit minden jobb, és ezen próbálunk majd dolgozni.
A legfontosabb, hogy a motor jó legyen, erős legyen és a mérnök ott legyen velünk végig a versenyeken, mert elképzelhető, hogyha ez most is így lett volna, akkor egy picit hamarabb meg tudtuk volna oldani ezt a problémát.

nem_rosszul_de_jol_sem_5

Hogyan láttátok az autóból, a pálya szélén növekszik már a nézőszám?
Nagyon jó volt látni, hogy rengeteg néző volt végig a pályák mentén, olyan mennyiségű, ami az elmúlt két évben egyszer sem. Nem tudom, hogy ez minek volt köszönhető, én azt gondolom, hogy annak valamilyen szinten biztos, hogy volt látnivaló. Voltak izgalmas autók (historic, Zsiguli, WRC, stb.) 
Szerintem jó irányba megy a rallye, és nagyon jó volt ott lenni Egerben!

 

a csapat partnerei:

nem_rosszul_de_jol_sem_6

Ez a hír most jelenik meg 3607. alkalommal
Share |
2013-04-04
Eger • rally ob
2013.04.05-07.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2013
Eger Rallye 2013
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k