TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Nem VÁR-nak a francia futammal
A Citroen Racing meghívásának eleget tesznek Bútor Robiék
2011-11-17
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
701714057
Napi oldal:
70339
Jelenleg:
1964
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

C'est très bon - nagyon jó

Véget ért a hazai évad, ám a versenyzők továbbra sem bírnak magukkal. A TBR csapata ezúttal külföldre utazik, és a Citroenekkel megpróbálnak beilleszkedni a franciák közé. Bútor Robival beszélgettem a soron következő futamukról.

nem_var-nak_a_francia_futammal_1

Merre jártatok?
Tesztelni voltunk Domaházán a két Citroennel, mert a jövő hétvégén megrendezésre kerülő Rallye Du Var-on fogunk indulni, ami a francia aszfalt bajnokság utolsó futama, mindemellett pedig a Citroen Racing egy kiemelt évadzáró versenye. Nem csak a francia, hanem más bajnokságokban induló Citroen Kupa résztvevőit is meghívják, és lehetőséget adnak arra, hogy induljanak. A Citroen Racing nagy részt vállal minden versenyzőnek a költségvetéséből, különféle támogatásokkal járul hozzá ehhez az egy versenyhez. Meghívást kapott erre az eseményre a TBR csapata is a két Citroennel, és ezt nem hagyhatjuk ki!

nem_var-nak_a_francia_futammal_3

Ráadásul ezúttal Te fogod a DS3-at „terelgetni”?
Az eredeti elképzelés az volt, hogy Menya fog menni vele ezen a versenyen is, de ő nem tudta vállalni az indulást. Emiatt döntöttünk úgy, hogy én fogok beülni, mert úgy éreztem, hogy mindenképp el kell fogadnunk a Citroen Racing meghívását. Nagyon sokat segítettek nekünk mind év közben, mind pedig az elmúlt években, emiatt úgy érzem, hogy nem tehetjük meg, hogy visszautasítsunk egy ilyen meghívást. Összeszedtem magam és úgy döntöttem, hogy megpróbálok én menni a DS3-mal.

nem_var-nak_a_francia_futammal_2

Hogyan sikerült a teszt?
Az autó ezúttal is tökéletesen működött, csak nekem kellett hozzászoknom. Már benne vannak a 2011-es novemberi fejlesztések, tehát tényleg minden tökéletes! Egyelőre úgy érzem, hogy még nem tudok kellően gyorsan menni vele, még mindenképpen tanulni kell! Úgy gondolom, hogy nagyjából a verseny első fele lesz az, amit mindenképp a tanulásra kell fordítanunk, aztán remélem, hogy majd folyamatosan tudunk gyorsulni és a második „félidőben” már szeretnék igazán jóízűeket menni.

nem_var-nak_a_francia_futammal_4

Ki fog navigálni?
A szokásos külföldi társam, Tóth Imre lesz a navigátorom. Ő is részt vett a mai teszten, bár nagyon keveset ült az autóban. Csak a legvégén ült be, hogy mégis meglegyen a feeling, de természetesen bízom benne - az eddigi külföldi szerepléseink alapján -, hogy hozza a szokásos megbízható és precíz formáját.

nem_var-nak_a_francia_futammal_5

Mi újság a csapat másik párosával? Ő is navigátort váltott?
Igen, Bessenyey Zoli ezúttal Nyírfás Julcsival fog versenyezni. Magánéletben is egy párt alkotnak, most kipróbálják egymást a versenyautóban is. Zoli is tesztelt ma, nagyjából 40 km-t ment az autóval. Most fog először - ezzel az autóval - Pirelli gumival versenyezni, így neki ezt kellett most kipróbálnia. Az autó ugyanaz, mint amivel egész évben ment, így ezen a téren számára sok újdonság nincs, a teszt során így a Pirelli gumikhoz próbáltunk egy jó beállítást találni neki. Élvezte a tesztet, minden rendben volt az autóval is, és szerintem sikerült megtalálnunk a jó beállítást is, rendben lesz ott is minden!

Említetted, hogy Menya helyett fogsz te menni, de úgy hallani, hogy Menya is ott lesz ezen a versenyen...
Igen, ő is indul egy C2-essel, csak nem a miénkkel. Tőlünk független csapattal és kocsival indulnak, ami nyilván nekem nem esik túl jól... A jövőt illetően nem tartom egy jó döntésnek ezt az ő részükről, a Citroenes támogatottságukat illetően. De ez az ő döntésük, nyilván jobban megérte nekik azt választani, amit viszont el kell fogadnunk, mert év vége van és az is csoda, hogy van akinél még van pénz a versenyzésre. El kell fogadnunk, de többször elmondtam neki is, hogy ettől függetlenül én ezt üzletpolitikailag nem tartom jó döntésnek.

Mit lehet tudni a Var Rallye-ról?
Aszfaltos futam lesz, 235 km gyorsasági szakasszal, ami nagyjából egy IRC-s futam távjának felel meg. Sok - kb. 100 kilométernyi - gyorsasági szakasz lesz este, sötétben. Egyelőre még csak videókat láttam róla, a tavalyi külső-belső felvételeket nézegettem. A pályák nagyrészt egysávos erdei utak, jó és közepesen jó minőségű aszfaltok. Inkább technikás pályák ezek, aránylag lassúak, hiszen 110-120 km/h-nál többel nem nagyon lehet menni rajtuk. Talán a Barum Rally pályáihoz lehetne hasonlítani ezeket, csak kicsit jobb minőségűek. Nem olyan száguldozós magyar pályák!

Milyen időjárási körülmények várnak majd rátok?
November végén arrafelé még egész tűrhető időjárási körülmények vannak, hiszen nagyjából 6-16 fok között van most is. Nagyjából 10 fokkal melegebb, mint hazánkban, bár a mai tesztünkre nem ez volt jellemző, hiszen reggel -6 fok fogadott minket és napközben is csupán +2 fokig emelkedett. Nem voltak ideálisak a körülmények a tesztre, hiszen iszonyatosan nem volt tapadás, olyan hideg volt! Zavaró volt ez, nagyon nehéz volt így menni, és emiatt nem is sikerült tökéletesre a mai teszt.

A Var Rallye másik jellegzetessége, hogy ott mindig szokott esni az eső. Nyilván ez nehezíti majd a dolgunkat, hiszen gumit is kell cserélni, rugót is, át is kell állítani az autót, ahhoz, hogy igazán jól lehessen vele vízen is menni. A nehézség számomra az, hogy még szárazon is csak 70-80 km-t tudtam vele menni, vízen meg egy métert sem. Nagyon kevés tapasztalatom van az autóval és be kell valljam, hogy nem könnyű vezetni! Azt gondoltam, hogy könnyebb vele menni, de ez egy nagyon egyedi autó ezzel az első kerekes turbós verzióval. Aránylag nagy a súlya, aránylag kicsik a kerekek, tényleg egy feladat ezzel gyorsan menni!

Milyen lesz a mezőny?
Rengeteg R2-es és R3-as autó lesz! A jelenlegi információink szerint az előbbiből 30-35 db, és az utóbbiból is 40 db. Hatalmas mezőny lesz, rengeteg helyi menővel és világszínvonalú pilótával! Jó lesz ez összehasonlítási alapnak, mindenképp egy jó kihívás lesz!

Milyen eredménnyel lennél elégedett, most is csak az első hellyel? :-)
Nem-nem! :-) Ez hiú ábránd lenne! Szeretnék minél előrébb végezni, de úgy gondolom, hogy ezúttal az R3-as autók első harmadában lesz a helyünk, hiszen itt is az lesz a jellemző, mint az IRC futamokon, hogy nagyon sok a helyismerettel rendelkező versenyző, és nekünk ez most elsőre inkább egy tanulóverseny lesz. Helyismeret nélkül mi még most biztosan nem tudjuk felvenni velük a versenyt. Nagyon fontos számomra az eredmény, nem szeretném elkeseríteni magam, ez mindenképp hozzátartozik az igazsághoz, mint ahogyan az is, hogy felesleges kockázatokba sem fogok belebonyolódni.

Ha a jövő évről kérdezlek, tudsz már mondani bármit is?
A jövő hétvégét követően talán én is többet tudok majd erről mondani, hiszen a Rallye Du Vart követően lesz egy tárgyalásunk, ahol kiderül, hogy milyen támogatottságunk lesz a 2012-es évben a Citroen és Peugeot oldalon. Utána már mindenképpen sokkal többet tudunk majd, de egyelőre annyi, hogy a visszajelzések pozitívak és úgy vélem, hogy van esélyünk rá, hogy úgy tudjuk folytatni, mint ahogy idén is, tehát mi – Igorral – a S2000-es Peugeot-val, a fiúk pedig a két Citroennel. Nem mondom, hogy jövő hétvége után már 100 %-os információim lesznek, de legalább már azt látni fogjuk, hogy mennyire reálisak a jövő évi elképzeléseink.

Merci beaucoup! Au revoir!

 

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6

Ez a hír most jelenik meg 5257. alkalommal
Share |
2011-11-16
Zabar-Domaháza • teszt
2011.11.24-27.
külföldi verseny
Rallye du Var 2011
Franciaország
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k