RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
No, megállj csak!
Botka Dávid és Mihalik Péter interjú
2012-08-21
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
710360630
Napi oldal:
110891
Jelenleg:
2942
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Az aradi verseny után megkérdeztük a Botka Dávid – Mihalik Péter duót arról, milyen volt számukra, és ebből természetesen nem maradhatott ki az ominózus eset sem, melyhez szorosan kapcsolódik Kazár Mikiék kizárása.

no_megallj_csak_1

Hogyan vágtatok neki Aradnak?
Nagyon jól felkészültünk, az autó is rendben volt, nagyon jó beállításokat találtunk. Már a teszt során is látszott, hogy nagyon gyorsak tudunk majd lenni.

És jöttek a gyorsasági szakaszok...
Igen, és ott is gyorsak voltunk! Mármint ahol nem volt por, és amíg menni bírtunk. Az első gyorsaságin például hatalmas por volt, de a többit valóban jó tempóval és jó időeredménnyel tudtuk teljesíteni. Az ötödik gyors után már tizenvalahány másodperccel vezettük a versenyt…

De következett a mára már sokat emlegetett hatodik gyorsasági. Mi történt?
Ez volt az a pálya, ami 22 km hosszú volt, mi pedig már a rajt után 1 kilométerre kaptunk egy defektet. Eldöntöttem magamban, hogy én ezt a versenyt meg akarom nyerni, úgyhogy a defekttel le akartam menni a gyors céljáig... ám ez elég nagy hiba volt, hiszen az autóban is nagy kár keletkezett emiatt, és még csak le sem értünk erről a gyorsról.

no_megallj_csak_6

Mindemellett egy kis galibát is okoztatok, de erről majd később, most inkább arra válaszolj, hogyha ez egy ilyen hosszú gyors volt és már a legelején defektet kaptatok, miért nem álltatok meg és cseréltétek ki?
Mert úgy voltam vele, hogy ez így ki fog menni defekttel a végéig és még akkor is gyorsabbak leszünk, mintha megállnánk kicserélni. Ráadásul nem is gyakoroltuk mi még a gyors kerékcserét, és így azt hittem nem tudnánk megcsinálni 2-3 perc alatt, ami pedig számunkra akkora veszteség lett volna, hogy elbuktuk volna a versenyt. Utólag visszagondolva meg kellett volna állni, és egy viszonylag lassabb kerékcserével is akár a második helyre be tudtunk volna jönni. Ez egy hiba volt, rossz döntést hoztam.

Tehát akkor a defekt okozta a veszteteket?
Tönkretette az autót, megállt a hajtás is, egyszerűen nem bírtunk tovább menni vele. Teljesen megállt a kocsi.

Bajnokság?
Ez most egy jó kérdés, de a harmadik helyünk megvan. Nem tudjuk, hogy Kazár Mikivel mi lesz.... Megyünk Kassára, megpróbáljuk ott folytatni!

Az viszont újra aszfalt lesz, kell felkészülés előtte?
Szerintem fog menni az aszfalt, de mindenképp fogunk tesztelni előtte. A kocsink nagyon jó, bízom benne, hogy ott tudunk majd lenni az elején! Nem szabad ilyen hibás döntéseket hozni, és akkor rendben lesz minden.

no_megallj_csak_4

És akkor mesélj erről az ominózus esetről, ami mostanában mindenkit foglalkoztat!
A hosszú gyorsaságin jöttünk a defekttel, 12 km-en keresztül még egész jó nagy tempóval, majd az utolsó 3 km-ben nagyon lelassultunk, hiszen kiszakadt a kerék és a kocsi alját húztuk a földön. Még akkor is azon voltunk, hogy kiérjünk a gyorsaságiról, de az egyik jobb5-ös kanyarban teljesen leblokkolt az autó, megállt a hátsó diffi rajta. Keresztben álltunk az úton, a kanyarban, az autó pedig nem mozdult. Ekkor rögtön mondtam Petinek, hogy ugorjon ki, és állítsa meg az utánunk jövőt, nehogy belénk jöjjenek. Peti kiugrott és visszament, én meg indítgattam a kocsit, majd nem tudom hány perc múlva sikerült nagy nehezen valamennyire félreállni vele, ahol már nem zavartuk (annyira) a többieket. Ekkor ért vissza Peti, látta, hogy félre tudtam állni, és visszament a megállított páros(ok)hoz, hogy ezt jelezze. Nem tudom, hogy az addigra megállítottak miért nem indultak rögtön tovább... Én azért kértem Petit, hogy állítsa meg a mögöttünk jövőket, hogy nehogy baleset legyen ebből, hogy a porban, kanyarban belénk szállnak hátulról. Mi eddigre már nagyon sokat jöttünk defekttel, nem tudhattuk, hogy mennyire van utánunk a következő páros. Benne lehetett volna az is, hogy amint mi megálltunk, a porban nem látnak és rögtön belénk csapódnak. Örülök, hogy nem így történt, és semmilyen balesetet nem okoztunk. Ezt követően a kocsira kiraktuk az OK táblát, pár kanyarral arrébb a háromszöget...

Amikor legelőször lerohant Kazár Mikiékhez, Petinél ott volt az OK tábla?
Nem, akkor erre tényleg nem figyeltünk, csak lerohant megállítani őket, majd amikor visszajött a kocsihoz, akkor ragasztotta ki az autóra, hogy a többi autó, aki majd elmegy mellettünk, már lássa, minden rendben, a háromszöget is megkereste, és levitte néhány kanyarral arrébb, hogy ezzel is jelezzük, hogy ott állunk az út szélén.


Megkérdeztük a Botka - Mihalik páros másik tagját is, így most Peti mesél arról, ő hogyan látta, hogyan emlékszik a történtekre.

no_megallj_csak_2

Kezdjük onnét, hogy megállta az autótok...
Nem csak megállt, de le is fulladt és nem tudta Dudu rögtön újraindítani. Semerre nem bírtunk mozdulni, és eddigre kb. 15 km-t mentünk a bal hátsó defekttel, így sejtettük, hogy lassabbak vagyunk, már előtte is folyamatosan figyeltünk hátrafelé, nehogy valaki utolérjen. Így amikor megállt az autó, az volt az első reakciónk, hogy rögtön szaladtam hátra, figyelmeztetni a mögöttünk jövőt. Visszafutottam kb. 300 métert és mikor Mikiék megérkeztek, megállítottam őket. Ők megálltak, mondtam nekik, hogy keresztben állunk, nem tudnak elmenni tőlünk. Ők kiszálltak én pedig visszasétáltam Duduhoz. Addigra az autó majdnem abban a pozícióban volt, mint ami fotót lehetett is látni róla a neten. Egyesben önindítóval levergődött a pálya szélére, majd lett még kicsit mozdítgatva rajta, hogy minél kevésbé legyen az úton. Nem tudom, hogy időben mennyi volt, de pár perc biztos. Majd visszamentem, mondtam, hogy már nincs a kocsi az úton. Amikor Delacour-ék megérkeztek, akkor mi meg akartuk állítani. Nem mondanám, hogy ők akartak megállni, inkább azt kell mondjam, hogy mi állítottuk meg. Mikiék kocsija az úton állt, Delacour pedig ki akarta kerülni, de végül meg lett állítva. Elég nehezen kommunikáltunk vele, én pláne, mert ő magyarul nem beszél. Nem tudom, hogy mihez képest hány perc telt el, nem ezzel foglalkoztunk, de azt hittem, hogy mindenki számára világos volt ebben a szituációban, hogy ez a gyors meg lett állítva és mindenki kap majd egy átlagidőt. Delacourék miután megálltak, a navigátora velem jött vissza, ő meg is nézte a helyszínt és ők tovább is akartak menni, de nem is tudnám most megmondani, hogy ők végül mikor mentek tovább, Mikiék előtt vagy után...

Mi történt ezután?
Volt aki lement a gyorsról, mintha etap lenne, páran jöttek versenytempóban, padlón. Mi nem is tudtuk, hogy mi van, nem volt semmi infónk, hogy akkor most mi a helyzet. Ott ültünk 5 órán keresztül, és senki meg nem kérdezte tőlünk, hogy nem döglünk-e meg... Balogh Janiék adtak Dudunak egy tűzforró vizet, nyilván nem volt náluk más, így azt is nagyon-nagyon köszönjük, legalább nem haltunk szomjan! Nem volt egy sportbíró, néző.... senki! Miután már lement ez a „megálltak-továbbmentek szitu’ és újra jöttek-mentek a kocsik, akkor indultam el visszafelé a rajt irányába, és kb. 3 km-re találtam egy rádiós pontot. Szerencsére ő beszélt magyarul is, így vele bírtam kommunikálni, elmondtam, hogy mi történt... bár azt ő sem kérdezte meg, hogy kell-e nekünk bármilyen segítség. Mentek el mellettünk a román rendezők, egyszer jött egy civil autó is, ők elvették a menetlevelünket... de ők sem kérdezték, hogyan tervezzük a továbbiakat.

Mi volt azzal az OK-táblával?
Semmilyen tábla nem volt nálam, mikor kipattantam a kocsiból. Egyszerűen nem éreztem úgy, hogy arra lenne időm, hogy a táblát is megfogjam és vigyem magammal. Nem mutattam fel semmit, de integettem és úgy állítottam meg őket. Ők pedig teljesen korrekt módon meg is álltak. Nem is értettük utána ezt az egészet, mert csak azt láttuk, hogy ők nekünk semmilyen problémát nem okoztak, arról már nem volt infónk, hogy ők utána kivel, hogyan, miként vesztek össze. Erről mi teljes mértékben lemaradtunk. Hivatalos formában azóta senki sem hallgatott meg bennünket, Mikiékkel beszéltünk erről, de nekik is csak annyit tudtunk mondani, hogy mi csak arról tudunk nyilatkozni, aminél ott voltunk, amit mi mondtunk. Miután többen megálltak (és közben Dudu félre bírta vinni a kocsit), én annyit mondtam, hogy a kocsi már nem áll az úton. Ezt fotózták le Delacour-ék, és akkor már valóban nem az út közepén állt a kocsi. Nem mondom, hogy 100 %-osan biztonságos helyen állt, de el lehetett férni mellette, az elakadásjelző háromszög ki lett rakva, mint ahogyan az OK tábla is. A „versenyakadályozós-sztoriból” mi kimaradtunk, arról én nem tudok mit mondani. Delacourék megállításánál ott voltam, a többiekénél nem. De velük sem igazán tudtunk kommunikálni, nem beszélünk egy nyelvet, nem bírtam elmagyarázni nekik, hogy amikor én megállítottam a gyorsot, akkor mi még keresztben voltunk, abban a pillanatban mi már nem, csak Kazárék állnak előttük. De például Pethő Tyutyuék is minket hibáztattak, hogy minek állítottuk meg őket, holott amikor ők meg lettek állítva, mi nem is voltunk azon a helyszínen, hanem a mi autónknál álltunk.

no_megallj_csak_5

Mikiék belső felvételén látszik, hogy miután megállítottad őket, visszamentél és eltelt ezután jó pár perc... mi történt ez idő alatt?
Nem tudom, hogy pontosan hány perc telt el... nem mértem sem stopperrel, sem mással, akkor engem ez egyáltalán nem foglalkoztatott. A belső felvételből biztosan jól kiszámolgatható. Nem érzem úgy, hogy bármi rosszat tettünk volna. Egyszerűen csak megpróbáltuk elkerülni, hogy ebből bármi baj, sérülés, kár keletkezzen.
Hallottam arról is, hogy a belső felvétel alapján elemezgetik, hogy amikor visszatértem Mikiékhez, akkor mit mondhattam... igen, megrántottam a vállam... hogy ebből ki-mit von le...
Nem tudom megmondani, hogy konkrétan milyen szavakat használtam, de azt tudom, hogy tájékoztattam mindenkit, hogy el lehet menni mellettünk most már. Sem kényszeríteni, sem utasítani nem tudok senkit, hogy utána mit csináljon, tovább menjen-e vagy maradjon. De ez ott, bennem fel sem merült, tényleg úgy véltük, hogy a megállítottak – és akik etapban teljesítették ezután ezt a gyorsot – majd kapnak egy átlagidőt, és senkinek sem származik semmiféle kára ebből. Sajnáljuk ezt az egészet, de annak azért örülünk, hogy legalább balesetet nem okoztunk!

Ez a hír most jelenik meg 5908. alkalommal
Share |
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k