Norvégiából jelentjük...
Pénzes Zsolt és Szabó Gergő
2009-02-12
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069768
Napi oldal:
53690
Jelenleg:
1756
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Mint, már korábban beszámoltunk, két magyar páros is részt vesz a Norvég VB futamon: Szabó Gergőék és Pénzes Zsoltiék. Kettőjük közül csak Zsoltit értem el az első gyors, az oslo-i szuperspeciál előtt.

- Milyen az idő Norvégiában?
- A hegyen, ahol süt a nap, ott -8, -10 fok van, lent a völgyben -14, -15 van most. Én most egy sípályán vagyok a családommal, de a srácok már voltak snowboard-ozni, bobozni, úgyhogy mentálisan is feltöltődik mindenki...:) Egyébként magyar szemmel kicsit szokatlan látni, hogy reggel a buszmegállóban állnak a gyerekek, és síléccel, meg snowboard-dal várják a buszt... Ott ezzel közlekednek - de ilyet eddig nem nagyon láttam Magyarországon.

- Ők a görkorcsolyán lepődnének meg, úgyhogy mondhatni kvittek vagytok...:)
- Az biztos!:)

- És mi a helyzet a versennyel?
- Hosszú idő után sikerült gépkönyveztetni az autót, ma csak az oslo-i gyors lesz este.

- Mi volt a baj a kocsival?
- Baj nem igazából nem volt. Eredetileg tegnap este 7-re volt időnk, csak annyira elaprózták magukat a gépátvevők, hogy fél 9-re jutottak be a srácok. A bonyodalmat az okozta, hogy a motorblokkot is le akarták plombálni, és ehhez kellett volna egy luk, amin át tudják húzni a plombazsinórt a blokkon. A Mitsubishi-n gyárilag semmilyen luk nincsen, úgyhogy ez okozott egy kisebb fennakadást. A másik, ami nem volt egyszerű, hogy meg van adva e a szűkítő mérete, és valami egy milliméterrel mértek ők mást. De ez nem a szűkítő belső mérete, hanem az a méret, ahol egyáltalán mérni lehet a szűkítőt, annak van egy távolsága, és szerintük itt mi egy milliméterrel eltértünk az előírttól. De a tartalékszűkítő megfelelt nekik, így ma visszamentünk reggel 9-re, de akkor meg kitalálták, hogy kéne még egy luk, hogy a turbón is át tudják húzni a plombát, szóval tulajdonképpen már csak én nem vagyok odaplombálva az autóhoz - bár még ez is megeshet...:) Ezt leszámítva rendben van.

- A navigátorod hogy van?
Egy SMS-ben írtad, hogy rendetlenkedett a gyomra...
- Igor Bacigalból már kiűztük a bacikat, szóval úgy tűnik, fogja bírni - szerencsére csak egy enyhe gyomorrontása volt.

- Hogy ment a pályabejárás?
- Jól, bár sikerült kicsúszni az egyik, teljesen ártatlannak tűnő kanyarban, és persze rögtön el is akadtunk abban a hóban, úgyhogy állhattunk neki kiásni - még jó, hogy kötelező tartozék a lapát... Legalább megtanultuk, hogy inkább picit kisebb tempóval kell majd bevennünk a kanyarokat, minthogy elakadjunk egyben, mert nem kis meló kiszabadítani a kocsit. Nagy furcsa, hogy olyan, mintha egy bobpályán mennék. Egy egysávos erdőgazdasági utat képzeljen el mindenki, annyi különbséggel, hogy jobbra is balra is hófal vesz körül, mintha egy csőben lennénk. És ez még semmi: hatalmas ugratókat építettek néhány kiemelt nézői pontra - de én nem is tudom, kire gondoltak, mert ha valaki ott elugrat, hazáig repülhet vele...:) Nem sima, hanem olyan, mint egy síugró sánc: szabályosan kilövi az autót.

- A pályabejáráson túl vagytok - milyenek a gyorsaságik?
- Olyan, mint régen a Delta elején volt: hóban, kutyaszánnal ment ott az ember. Itt is ez van: méteres hófalak, havas fák, minden gyönyörű. Az egész ország, de a gyorsok is nagyon jók. Majdhogynem teljesen mindegy, hogy etapon megyünk, vagy gyorsaságin - ez utóbbin annyi a különbség, hogy a navigátor mondja az utat...:) De különben az etapok is lehetnének gyorsok, annyira jók. Sajnos az esti teszt elmaradt az elhúzódó gépátvétel miatt, de Gergő már ki tudta próbálni az új szöges gumit. Azt mondta, hogy teljesen más dimenzió, mint az eddigi kis szöges gumi, amivel eddig mentünk. Itt nagyon hideg van, a hó le van taposva - mint egy sípálya, olyan minőségű -, és ez nagyon jó, mert a hófalak között ez a szélesebb, új gumi sokkal jobban tud tapadni, és félelmetes tempót lehet elérni vele. Van egy rész Lillehammerben, a sípálya mellett, ami olyan minőségű, és olyan meredek, mint egy fekete sípálya...

- Te mikor tudod kipróbálni a gumit?
- Ma lesz este Oslo-ban, egy lóversenypályán egy szuperspeciál, de már az első gyorsnak számít. Itt kétszer két kört kell menni, ott, és az etapokon majd kipróbálom.

- Mondtad, milyen hideg van, írtad egy SMS-ben, hogy a matrica is alig ragad fel: a szervizcsapat hogy bírja?
- Mentálisan bíztatom őket: mondtam nekik, hogy a Don kanyarban sem volt hidegebb...:) Egyébként van ruhájuk, hűtőházi termoruha, abban dolgoznak. Tegnap mondjuk már mindenkinek fel volt állítva a sátra, csak nekünk nem, de mondtam nekik, ne állítsák fel, mert sátor alatt nem kunszt szerelni - nekünk menni fog sátor nélkül is...:) Egyébként ma építik a szervizparkot, van velük lakóautó, sátor, szóval nem fog megfagyni senki... De úgy hallottuk, jönnek magyarok is nézni, nekik azt javasolnám, hogy nagyon meleg cuccban jöjjenek, és zászlót is hozzanak magukkal!:)

- Milyennek tűnik a rendezés?

- Nagyon profik - még ezzel a gépátvevős időcsúszással együtt is. Mindenhol minden ki van táblázva - nézőknek, versenyzőknek egyaránt. De például minden indulóval csináltak egy 20 másodperces tévés anyagot, és azt akkor, mikor a szuperspeciálnak a rajtjából elindulunk, akkor adják le, hogy mindenki tudja, ki vagy, honnan jöttél, mire számítasz... Bízom benne, hogy az egész hétvégén is ilyen profi lesz minden. Tudod, ez az, amikor minden feladatot hozzá értő emberek végeznek - otthon ez sajnos nem mindig mondható el...

Köszönjük a támogatást a NOREG Információvédelmi kft.-nek, a Start Autónak, az Ls computer kft.-nek, és szlovák partnereinknek!

 

Az első gyors után:

Szabó Gergő: "A váltónk kicsit odavan, most szereljük. Az egyik fogaskerékből letörhetett egy darab, de 3-ig van időnk beállni a parc fermébe, addigra biztos elkészülünk vele. Nagyon hideg volt, és talán emiatt törött le az egyik sebességi fokozatunk, ugyanis nagyon hideg volt, nagyon közel volt a parc fermé, és nem volt időnk bemelegíteni az autót. Jobb, hogy most történt, mintha az első gyorson járunk így. Egyébként a gyorsok nagyon jók, tetszenek. Tesztelni nem tudtunk, csak tréning volt, de így is látszik, hogy ez nagy élmény lesz, szeretnénk végigmenni. Holnap nagyon óvatosan, ésszel kell menni, és a második napon már lehet talán gyorsítani. A szöges gumival, ezzel a szélessel már mentem, és olyan nagy különbséget nem érzek a két évvel ezelőtti, észtországi gumikhoz képest. Egy kicsit több szög van benne, még jobban fogja az autót, szinte úgy tudunk menni, mint aszfalton. Nem nagyon lehet csúsztatni, és elég gyorsan történnek odabent a dolgok. De bízom benne, hogy holnapra rendben lesz az autó, és lesz időnk hozzászokni.

Pénzes Zsolti: "Picit hideg volt, mondták a srácok, hogy -26 fok volt, de ennek ellenére 20 ezer ember jött ki. Ez egy lóverseny pálya belső köre volt, szinkronpályán mentünk, és nagyon élveztük. Gergőékkel ellentétben nekünk rendben volt minden, de én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz holnap. A gumira is, a gyorsokra is. Utolsónak fogunk rajtolni, de nem hiszem, hogy nagyon feltúrják majd a pályát, lévén mindig -20 körül van, és elég kemény a talaj, de az biztos, hogy változik majd a pályák minősége. Utolsónak rajtolunk, és vigyáznunk kell, mert ha bármi történik, nincs, aki segítsen - de legalább nem ér utol senki...:) De így legalább látjuk mindenkinek az idejét, és tudunk hátulról támadni!:)"

Ez a hír most jelenik meg 3045. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k