h i r d e t é s
Összes oldal:
732069768
Napi oldal:
53690
Jelenleg:
1756
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Mint, már korábban beszámoltunk, két magyar páros is részt vesz a Norvég VB futamon: Szabó Gergőék és Pénzes Zsoltiék. Kettőjük közül csak Zsoltit értem el az első gyors, az oslo-i szuperspeciál előtt.
- Milyen az idő Norvégiában? - A hegyen, ahol süt a nap, ott -8, -10 fok van, lent a völgyben -14, -15 van most. Én most egy sípályán vagyok a családommal, de a srácok már voltak snowboard-ozni, bobozni, úgyhogy mentálisan is feltöltődik mindenki...:) Egyébként magyar szemmel kicsit szokatlan látni, hogy reggel a buszmegállóban állnak a gyerekek, és síléccel, meg snowboard-dal várják a buszt... Ott ezzel közlekednek - de ilyet eddig nem nagyon láttam Magyarországon.
- Ők a görkorcsolyán lepődnének meg, úgyhogy mondhatni kvittek vagytok...:) - Az biztos!:)
- És mi a helyzet a versennyel? - Hosszú idő után sikerült gépkönyveztetni az autót, ma csak az oslo-i gyors lesz este.
- Mi volt a baj a kocsival? - Baj nem igazából nem volt. Eredetileg tegnap este 7-re volt időnk, csak annyira elaprózták magukat a gépátvevők, hogy fél 9-re jutottak be a srácok. A bonyodalmat az okozta, hogy a motorblokkot is le akarták plombálni, és ehhez kellett volna egy luk, amin át tudják húzni a plombazsinórt a blokkon. A Mitsubishi-n gyárilag semmilyen luk nincsen, úgyhogy ez okozott egy kisebb fennakadást. A másik, ami nem volt egyszerű, hogy meg van adva e a szűkítő mérete, és valami egy milliméterrel mértek ők mást. De ez nem a szűkítő belső mérete, hanem az a méret, ahol egyáltalán mérni lehet a szűkítőt, annak van egy távolsága, és szerintük itt mi egy milliméterrel eltértünk az előírttól. De a tartalékszűkítő megfelelt nekik, így ma visszamentünk reggel 9-re, de akkor meg kitalálták, hogy kéne még egy luk, hogy a turbón is át tudják húzni a plombát, szóval tulajdonképpen már csak én nem vagyok odaplombálva az autóhoz - bár még ez is megeshet...:) Ezt leszámítva rendben van.
- A navigátorod hogy van? Egy SMS-ben írtad, hogy rendetlenkedett a gyomra... - Igor Bacigalból már kiűztük a bacikat, szóval úgy tűnik, fogja bírni - szerencsére csak egy enyhe gyomorrontása volt.
- Hogy ment a pályabejárás? - Jól, bár sikerült kicsúszni az egyik, teljesen ártatlannak tűnő kanyarban, és persze rögtön el is akadtunk abban a hóban, úgyhogy állhattunk neki kiásni - még jó, hogy kötelező tartozék a lapát... Legalább megtanultuk, hogy inkább picit kisebb tempóval kell majd bevennünk a kanyarokat, minthogy elakadjunk egyben, mert nem kis meló kiszabadítani a kocsit. Nagy furcsa, hogy olyan, mintha egy bobpályán mennék. Egy egysávos erdőgazdasági utat képzeljen el mindenki, annyi különbséggel, hogy jobbra is balra is hófal vesz körül, mintha egy csőben lennénk. És ez még semmi: hatalmas ugratókat építettek néhány kiemelt nézői pontra - de én nem is tudom, kire gondoltak, mert ha valaki ott elugrat, hazáig repülhet vele...:) Nem sima, hanem olyan, mint egy síugró sánc: szabályosan kilövi az autót.
- A pályabejáráson túl vagytok - milyenek a gyorsaságik? - Olyan, mint régen a Delta elején volt: hóban, kutyaszánnal ment ott az ember. Itt is ez van: méteres hófalak, havas fák, minden gyönyörű. Az egész ország, de a gyorsok is nagyon jók. Majdhogynem teljesen mindegy, hogy etapon megyünk, vagy gyorsaságin - ez utóbbin annyi a különbség, hogy a navigátor mondja az utat...:) De különben az etapok is lehetnének gyorsok, annyira jók. Sajnos az esti teszt elmaradt az elhúzódó gépátvétel miatt, de Gergő már ki tudta próbálni az új szöges gumit. Azt mondta, hogy teljesen más dimenzió, mint az eddigi kis szöges gumi, amivel eddig mentünk. Itt nagyon hideg van, a hó le van taposva - mint egy sípálya, olyan minőségű -, és ez nagyon jó, mert a hófalak között ez a szélesebb, új gumi sokkal jobban tud tapadni, és félelmetes tempót lehet elérni vele. Van egy rész Lillehammerben, a sípálya mellett, ami olyan minőségű, és olyan meredek, mint egy fekete sípálya...
- Te mikor tudod kipróbálni a gumit? - Ma lesz este Oslo-ban, egy lóversenypályán egy szuperspeciál, de már az első gyorsnak számít. Itt kétszer két kört kell menni, ott, és az etapokon majd kipróbálom.
- Mondtad, milyen hideg van, írtad egy SMS-ben, hogy a matrica is alig ragad fel: a szervizcsapat hogy bírja? - Mentálisan bíztatom őket: mondtam nekik, hogy a Don kanyarban sem volt hidegebb...:) Egyébként van ruhájuk, hűtőházi termoruha, abban dolgoznak. Tegnap mondjuk már mindenkinek fel volt állítva a sátra, csak nekünk nem, de mondtam nekik, ne állítsák fel, mert sátor alatt nem kunszt szerelni - nekünk menni fog sátor nélkül is...:) Egyébként ma építik a szervizparkot, van velük lakóautó, sátor, szóval nem fog megfagyni senki... De úgy hallottuk, jönnek magyarok is nézni, nekik azt javasolnám, hogy nagyon meleg cuccban jöjjenek, és zászlót is hozzanak magukkal!:)
- Milyennek tűnik a rendezés? - Nagyon profik - még ezzel a gépátvevős időcsúszással együtt is. Mindenhol minden ki van táblázva - nézőknek, versenyzőknek egyaránt. De például minden indulóval csináltak egy 20 másodperces tévés anyagot, és azt akkor, mikor a szuperspeciálnak a rajtjából elindulunk, akkor adják le, hogy mindenki tudja, ki vagy, honnan jöttél, mire számítasz... Bízom benne, hogy az egész hétvégén is ilyen profi lesz minden. Tudod, ez az, amikor minden feladatot hozzá értő emberek végeznek - otthon ez sajnos nem mindig mondható el...
Köszönjük a támogatást a NOREG Információvédelmi kft.-nek, a Start Autónak, az Ls computer kft.-nek, és szlovák partnereinknek!
Az első gyors után:
Szabó Gergő: "A váltónk kicsit odavan, most szereljük. Az egyik fogaskerékből letörhetett egy darab, de 3-ig van időnk beállni a parc fermébe, addigra biztos elkészülünk vele. Nagyon hideg volt, és talán emiatt törött le az egyik sebességi fokozatunk, ugyanis nagyon hideg volt, nagyon közel volt a parc fermé, és nem volt időnk bemelegíteni az autót. Jobb, hogy most történt, mintha az első gyorson járunk így. Egyébként a gyorsok nagyon jók, tetszenek. Tesztelni nem tudtunk, csak tréning volt, de így is látszik, hogy ez nagy élmény lesz, szeretnénk végigmenni. Holnap nagyon óvatosan, ésszel kell menni, és a második napon már lehet talán gyorsítani. A szöges gumival, ezzel a szélessel már mentem, és olyan nagy különbséget nem érzek a két évvel ezelőtti, észtországi gumikhoz képest. Egy kicsit több szög van benne, még jobban fogja az autót, szinte úgy tudunk menni, mint aszfalton. Nem nagyon lehet csúsztatni, és elég gyorsan történnek odabent a dolgok. De bízom benne, hogy holnapra rendben lesz az autó, és lesz időnk hozzászokni.
Pénzes Zsolti: "Picit hideg volt, mondták a srácok, hogy -26 fok volt, de ennek ellenére 20 ezer ember jött ki. Ez egy lóverseny pálya belső köre volt, szinkronpályán mentünk, és nagyon élveztük. Gergőékkel ellentétben nekünk rendben volt minden, de én is nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi lesz holnap. A gumira is, a gyorsokra is. Utolsónak fogunk rajtolni, de nem hiszem, hogy nagyon feltúrják majd a pályát, lévén mindig -20 körül van, és elég kemény a talaj, de az biztos, hogy változik majd a pályák minősége. Utolsónak rajtolunk, és vigyáznunk kell, mert ha bármi történik, nincs, aki segítsen - de legalább nem ér utol senki...:) De így legalább látjuk mindenkinek az idejét, és tudunk hátulról támadni!:)"
Ez a hír most jelenik meg 3045. alkalommal
|