h i r d e t é s
Összes oldal:
732069337
Napi oldal:
53259
Jelenleg:
1606
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Pénzes Zsolti élményeit nyomon követhettük az SMS-eikből, és MMS-eikből, de mikor felhívtam, még mindig volt miről mesélnie…
- Most, hogy hazatértetek, milyen az élmény? - Nagyon jó volt minden. A második napon ugyan - és ezt talán írtuk is SMS-ben -, volt egy olasz páros, akiket folyton utolértünk, de a rendezők általában a második körre már két percre rajtoltattak, úgyhogy ez a probléma is megoldódott.
- Technikailag rendben voltatok? - A pénteki váltócserénk után a versenyen végig állítgattuk az autót, de a lengéscsillapítón nem tudtunk sokat javítani, és talán ez volt a legnagyobb hátrányunk a hétvégén. A stabilizátorokkal próbálkoztunk, amitől kicsit jobb lett, illetve a hajtáson állítottunk szombat este, így vasárnapra már a féktávokat is rövidebbre tudtuk venni. A gumik jól bírták a hétvégét, végülis a vártnál kevesebbet használtunk el. Összességében vasárnapra rendben lettünk, és már csak az volt a cél, hogy végigcsináljuk, és jól döntöttünk, mert láttunk olyanokat, akik még az utolsó napon is kockáztattak, aminek eredményeképpen több percet töltöttek az utolsó gyorson. Egyébként óriási köszönet a szervizcsapat minden tagjának, mert nagyon nagy munkát végeztek, és állták a sarat ebben az időjárásban is!
- Hol végeztetek vasárnap a 10 perc büntetésetekkel együtt? - Az a 10 perc nem is ennyi volt, mert kaptunk még 2 perc 50 másodpercet, mondván, hogy nem vagyunk sem a prioritásos versenyzők, sem a PWRC tagjai között, és mivel 17 percet késtünk, az 170 másodperc volt... Ez nem volt teljesen tiszta, de a lényegen nem nagyon változtatott, hogy 10, vagy 12 percet kaptunk - ha ez nincs, akkor is csak két hellyel léptünk volna előrébb. De örültünk neki, hogy célba értünk, és ez a lényeg. De ami még jobb, hogy a körülményekkel már a verseny közben nagyon meg tudtunk barátkozni - én teljesen jól éreztem magam.
- Mindent összevetve mennyire tetszett a Norvég Rali: a rendezés, a pályák, az időjárás...? - Elég régóta versenyzek, és eddig a legnagyobb élmény az a WRC volt a murván, mikor a Mikulás Ralin kipróbálhattunk egy Octavia WRC-vel, de a norvégoknak ezt most sikerült überelni. Ennél nagyobb élmény már csak az lehet, ha ugyanezeken a pályákon WRC-vel mehet az ember... Annyira ideális volt minden... Annyival lehetett menni, amennyivel képes menni a Mitsubishi: Ha szárazon, egy 30 kilométeres gyorson 16-17 perces időket ehet menni, az elég jónak számít - most ugyanezt képzeld el hóban! Nagyon nagy tempó volt, sőt volt olyan rész, ahol négy kilométert mehettünk padlógázon, majdnem 200-zal. Nagyon nagy volt, és nagyon jó választás volt ez a futam, talán a legjobb az összes VB futam közül. És az is nagyon fontos szempont, hogy mind közül ez az, ahol a nulla helyismerettel, a legnagyobb bizonyossággal célba érhet bárki. Ugyanis, ha hibázik, akkor is van esélye visszakeveredni az útra, míg egy aszfaltos versenyen ez már nem annyira biztos, vagy sokkal nehezebb.
- Elégedett vagy? - Igen, örülünk, hogy mindketten, Gergőék is, és mi is célba értünk, és azért még mögöttünk is végeztek... Talán, ha újra mennénk, a tapasztalatok miatt jobban is végezhetnénk, de két év múlva lesz megint Norvégiában futam - én mindenképpen szeretnék visszamenni.
- Elképzelhető, hogy ezentúl előnyben részesíted majd a havas, északi versenyeket? - Olyan túl sok havas verseny nincs, ami elérhető számunkra: van az Arctic Rallye januárban, a finn és a svéd futam, valamint ez. De nagyon jók voltak most a körülmények, még az élmenők is nyilatkozták, hogy kivételesen jó verseny volt. Ez szerencse is volt, mert elmehettünk volna úgy is, hogy nincs hó - ahogy ez megtörtént már Svédországban is. Én alapvetően szeretem a havas versenyeket, és tudom, hogy ezen a téren van még miben fejlődnünk, de mindig tanul az ember. Hogy mi lesz a következő, azt még nem tudom. Egy biztos, Norvégiában kaptuk a lehető legtöbb élményt: hóban menni, turbós, összkerekes autóval, szöges gumival, ragyogó napsütésben, és -15 fokban... Szerintem mindenki erről álmodik. De hamarosan elkészül a videó a hétvégéről, remélem, azután mindenki megérti majd az érzéseinket.
Köszönjük a támogatást a NOREG Információvédelmi kft.-nek, a Start Autónak, az Ls computer-nek, és szlovák partnereinknek!
Ez a hír most jelenik meg 4971. alkalommal
|