Norvégiából jöttünk II.
Pénzes Zsolt
2009-02-21
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732069337
Napi oldal:
53259
Jelenleg:
1606
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Pénzes Zsolti élményeit nyomon követhettük az SMS-eikből, és MMS-eikből, de mikor felhívtam, még mindig volt miről mesélnie…

- Most, hogy hazatértetek, milyen az élmény?
- Nagyon jó volt minden. A második napon ugyan - és ezt talán írtuk is SMS-ben -, volt egy olasz páros, akiket folyton utolértünk, de a rendezők általában a második körre már két percre rajtoltattak, úgyhogy ez a probléma is megoldódott.

- Technikailag rendben voltatok?
- A pénteki váltócserénk után a versenyen végig állítgattuk az autót, de a lengéscsillapítón nem tudtunk sokat javítani, és talán ez volt a legnagyobb hátrányunk a hétvégén. A stabilizátorokkal próbálkoztunk, amitől kicsit jobb lett, illetve a hajtáson állítottunk szombat este, így vasárnapra már a féktávokat is rövidebbre tudtuk venni. A gumik jól bírták a hétvégét, végülis a vártnál kevesebbet használtunk el. Összességében vasárnapra rendben lettünk, és már csak az volt a cél, hogy végigcsináljuk, és jól döntöttünk, mert láttunk olyanokat, akik még az utolsó napon is kockáztattak, aminek eredményeképpen több percet töltöttek az utolsó gyorson. Egyébként óriási köszönet a szervizcsapat minden tagjának, mert nagyon nagy munkát végeztek, és állták a sarat ebben az időjárásban is!

- Hol végeztetek vasárnap a 10 perc büntetésetekkel együtt?
- Az a 10 perc nem is ennyi volt, mert kaptunk még 2 perc 50 másodpercet, mondván, hogy nem vagyunk sem a prioritásos versenyzők, sem a PWRC tagjai között, és mivel 17 percet késtünk, az 170 másodperc volt... Ez nem volt teljesen tiszta, de a lényegen nem nagyon változtatott, hogy 10, vagy 12 percet kaptunk - ha ez nincs, akkor is csak két hellyel léptünk volna előrébb. De örültünk neki, hogy célba értünk, és ez a lényeg. De ami még jobb, hogy a körülményekkel már a verseny közben nagyon meg tudtunk barátkozni - én teljesen jól éreztem magam.

- Mindent összevetve mennyire tetszett a Norvég Rali: a rendezés, a pályák, az időjárás...?
- Elég régóta versenyzek, és eddig a legnagyobb élmény az a WRC volt a murván, mikor a Mikulás Ralin kipróbálhattunk egy Octavia WRC-vel, de a norvégoknak ezt most sikerült überelni. Ennél nagyobb élmény már csak az lehet, ha ugyanezeken a pályákon WRC-vel mehet az ember... Annyira ideális volt minden... Annyival lehetett menni, amennyivel képes menni a Mitsubishi: Ha szárazon, egy 30 kilométeres gyorson 16-17 perces időket ehet menni, az elég jónak számít - most ugyanezt képzeld el hóban! Nagyon nagy tempó volt, sőt volt olyan rész, ahol négy kilométert mehettünk padlógázon, majdnem 200-zal. Nagyon nagy volt, és nagyon jó választás volt ez a futam, talán a legjobb az összes VB futam közül. És az is nagyon fontos szempont, hogy mind közül ez az, ahol a nulla helyismerettel, a legnagyobb bizonyossággal célba érhet bárki.  Ugyanis, ha hibázik, akkor is van esélye visszakeveredni az útra, míg egy aszfaltos versenyen ez már nem annyira biztos, vagy sokkal nehezebb.

- Elégedett vagy?
- Igen, örülünk, hogy mindketten, Gergőék is, és mi is célba értünk, és azért még mögöttünk is végeztek... Talán, ha újra mennénk, a tapasztalatok miatt jobban is végezhetnénk, de két év múlva lesz megint Norvégiában futam - én mindenképpen szeretnék visszamenni.

- Elképzelhető, hogy ezentúl előnyben részesíted majd a havas, északi versenyeket?
- Olyan túl sok havas verseny nincs, ami elérhető számunkra: van az Arctic Rallye januárban, a finn és a svéd futam, valamint ez. De nagyon jók voltak most a körülmények, még az élmenők is nyilatkozták, hogy kivételesen jó verseny volt. Ez szerencse is volt, mert elmehettünk volna úgy is, hogy nincs hó - ahogy ez megtörtént már Svédországban is. Én alapvetően szeretem a havas versenyeket, és tudom, hogy ezen a téren van még miben fejlődnünk, de mindig tanul az ember. Hogy mi lesz a következő, azt még nem tudom. Egy biztos, Norvégiában kaptuk a lehető legtöbb élményt: hóban menni, turbós, összkerekes autóval, szöges gumival, ragyogó napsütésben, és -15 fokban... Szerintem mindenki erről álmodik. De hamarosan elkészül a videó a hétvégéről, remélem, azután mindenki megérti majd az érzéseinket.


Köszönjük a támogatást a NOREG Információvédelmi kft.-nek, a Start Autónak, az Ls computer-nek, és szlovák partnereinknek!

Ez a hír most jelenik meg 4971. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k