Nyíregyháza után - Janner előtt
A sárga BMW és Markovics Gyuri esete a zempléni pályákkal
2018-11-22
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
746604882
Napi oldal:
138384
Jelenleg:
1497
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_9

Újra a Zemplénben ralizhattunk! 
(Alkalmi-ralis siker) 
Beszámoló Markovics Gyuriék Nyíregyháza Rally-s szerepléséről

Markovics György - Maczák Péter BMW M3 ORC P14-es kategória S.C.A.R. Ungheria SE,
2WD+ 1. hely,
ORC összetett 4. hely,
Youngtimer kupa 1. hely
ORB-ORC összetett 18. hely, ORB 2WD 4. hely

Előzmények

Nem így terveztem az évet. A 2018-as Jaenner ralin elért eredményünk az egyik legértékesebb életemben és arra inspirált, hogy ezt a sportot “újra” folytatni kell és már tavasszal menni szerettem volna. Aztán az élet egész másképp alakította a dolgokat, sokat dolgozni kellett, de most már részben azért tettem, hogy több időm jusson a ralira. A sok kihagyás egyik oldala, hogy megjelenik a korrózió, de nem az autón, a másik viszont ennél sokkal nehezebb. Idővel a lelked, vagy inkább a lelkületed kerül messze ettől a világtól és ezt nehezebb leküzdeni. A rali mindig olyan volt és még most 2018-ban is olyan, hogy nem adják ingyen az eredményt, nagyon komolyan hajtanod kell, ha szeretnél "értékelhető" időeredményt felmutatni egy-egy gyorson és ez hihetetlen nehéz, nagyon messze van a hétköznapok kihívásaitól. Az egyik fotón nagyon jól ott van életem két pólusa, az őszi erdő nyugalma és a raliautó "hangja", mozgása.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_1

Kelet felé a VILÁG, Zempléni-hegység

Péterrel a navigátorommal már nevettünk azon, hogy hányszor elmondom, mennyire fura érzés, hogy errefelé is van valami. Aki miskolci származású és velem közelítőleg egy korosztály az érti, mire gondolok, mi gyerekkorunkban inkább csak Nyugat felé néztünk. A Zempléni-hegység vadregényes hegyvidékeit, zegzugos falvait régen nem ismertük, most, hogy újra itt jártam ismét lenyűgöztek ezek a helyek. Csodálatos és ideális környék egy rali megrendezéséhez, nagy ötlet és lehetőség, hogy ez a verseny EB futam lesz. Én viszont most inkább az Elzett-Certa Ralik 80-as évekbeli hangulatára tudtam asszociálni ezen a versenyen. Ezt a hangulatot persze én is csak a könyvekből és sztorikból ismerem.

Számokban

11.11. vasárnapi finálé, ezt a dátumot! Már csak ezért is muszáj volt ott lenni. 930km össztáv, 17, ezen belül 9 különböző, összesen 223km gyorsasági szakasz ezeken az utakon, ez valóban egy EB nehézségi foka ránézésre is. 68 nevező, ebből ORB-ben 36, ORC-ben 32, Historicban 18, Rally 2-ben 47, nem roszz így az év végén. Állítólag az utóbbi 20 év leghosszabb és legnehezebb magyarországi raliversenyére számíthattunk. Szerintem így is lett.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_2

Új navigátorral

Navigátorhiány van! Legszívesebben most rögtön bevetném magam és elmondanám a világnak, az autós érdeklődésű fiataloknak, hogy mekkora dolog ez a rali. Vajon van olyan, akit érdekelne? Ember legyen a talpán, aki meg tudja mondani, hogy miért vannak ennyire kevesen azok, akiket érdekel a rali mint sport. Szerintem a sprintek leépítik a klasszikus raliversenyek vonzerejét. Szabályok, íratlan szabályok ismerete és sok-sok gyakorlás kell ahhoz, hogy valaki jó raliversenyző, sofőr vagy épp navigátor lehessen. A sprinteken ezt a sportot nem lehet megtanulni. A ralihoz közelebb álló hosszabb, de egyszerű versenyek kellenének, hogy valaki komolyan kedvet kapjon ehhez a sporthoz, ami nem egy egy napos felvillanás, hanem egy kicsit küzdelmesebb, mármint maga a verseny és mint sport az életünk része ha komolyan szeretnénk csinálni.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_3

Maczák Peti navigátorom 2013-ban ment utoljára navigátorként, előtte ő vezetett és versenyzett egy 205-össel. Köszönöm, hogy eljött velem, neki sem könnyű a hétköznapjaiból beugrani egy ennyire nehéz versenyre. Össze kellett rázódnunk, nem volt könnyű ez a gyorstalpaló egyikünknek sem. Szombaton néha túl óvatos volt ahogy mentünk, de a kevésbé kockázatos részeken igyekeztem vállalhatóan felbukkanni egy-egy kanyarban. Vasárnapra összerázódtunk és tudtunk hajtani kiemelkedőbb időeredményekért is.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_4

Eredmény, ködben, sötétben, sárban, murván

Én jelenleg csak beugrós ralis vagyok, de mivel annyira szeretem ezt a sportot szerencsére nem tudok elszakadni tőle. A tréningen kevés volt az időnk. Ez a saját hibám. Az egyik irányú szőlőskertet csak felírtuk, a többi gyorson két alkalommal mentünk a tréningen, gyakorlatilag felírtuk és leellenőriztük a pályákat. Szerda és csütörtök, a hivatalos pályabejárás nekünk nem is volt elég ennél többre. A szombati óvatos autózásnak megvolt az az előnye, hogy az úton maradtunk. Egy ici-picit csíptem meg a sziklafalat Újhután, de ez csak egy fénysérülés lett a felnin. A köd és a sötét, vagy épp az alattomos felhordások ilyen látási viszonyok között, nagy higgadtságot követeltek. Mindent kikerültem, és helyenként vállaltam a kompromisszumot az időeredmények rovására. Sokszor a WRC pilótákon járt közben az agyam, hogy ők hogy oldanák meg, legalábbis a taktikai oldalát, a többit ne hasonlítsuk.  :). Folyton a WRC+-on lógok, sokat lehet tanulni tőlük, fantasztikus most a Rali VB. 

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_7

A verseny után egy barátom felhívta a figyelmemet, hogy mi az ORC-ben megyünk, miért beszélek az ORB-ről? Nos azért mert nekem öröm és mérvadó, hogy Klausz Kristóf, Bútor Robi és Hibján Józsi után jövünk az eredménylistán, hiszen őket, és elsőkerék-hajtású gyári építésű raliautóikat sem matematikai, sem gyakorlati esélyem sem lenne megelőzni a BMW-vel. Bútor Robival, vagy épp Tagai Robival találkozni és kicsit beszélgetni egyébként is nagy öröm volt számomra. Kicsit elgondolkodtunk a rali jelenén és azt hiszem szavak nélkül is értettük egymást. Nincs semmi gond, szuper ez most is, csak egész más, mint volt.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_5
 
BMW M3

Az autónkon egy csavar sem lazult meg, az év közbeni pihenőt arra használtam ki, hogy a BMW kapott egy a Gabura Racing Tecnologies által gyártott szekvenciális sebességváltót ajándékba. Élmény vele váltani! Ezek a pályák, a keskeny erdőgazdasági utak, a murvás részek, a könnyebb és adott esetben kisebb teljesítményű autóknak feküdtek. A BMW-t 320LE-vel hátsó tengelyen végigterelni ezeken az utakon, nem a legkönnyebb, viszont annál nagyobb kihívás. Remélem, sok kilométert gyűjthetünk még együtt. Ezúton is köszönöm a segítséget szervizcsapatomnak, Bodnár Botinak, Bodnár Attilának, Sári Bencének, csapat koordinátoromnak Marót Ferkónak, mind kitettek magukért és köszönöm Hadik Andrásnak a gumikat, a Gabura Racing-nek a verseny előtti beavatkozásokat, Majoros Petinek és Baintner Ottónak a közreműködését, köszönöm Karinak, egyesületünk elnökének és az MNASZ munkatársainak a gyors ügyintézést és segítőkészséget a verseny előtt.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_6

Megint eltelt egy év és most már a napsütötte zempléni tájak után az osztrák hegyek keskeny, jeges útjain jár az eszem. Ahelyett, hogy a szilveszteri bulin agyalnék. “Ez így nem buli” megint csak módjával a pezsgőt.

Ui.:
Pacher Péter remélem, nem hagyja abba a raliban végzett munkáját. Olvastam a facebook posztját. Én semmit sem tudok a belső dolgokról, azt viszont igen, hogy mennyit dolgozott ezért a sportért. Péter a pálya szélén, a miskolci ralin a Ferjáncz Attila emlékműnél folytatott beszélgetésünk során hívta föl a figyelmemet, hogy mennyire komoly lesz most a Zemplén (Nyíregyháza rali). Akkor megígértem neki, hogy elindulok. Ő is ígérje meg, hogy nem hagyja abba!  :)
Ezúton is köszönöm az invitálását és a munkáját!
 
 

 

Ez a hír most jelenik meg 2434. alkalommal
Share |
Nyíregyháza • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
161718 19 20 21 22
23 24 25 26 272829
303101 02 030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 18 19
2024.12.27-31.

részletes infóink

2024.12.27-29.

részletes infóink

2024.12.27-28.

részletes infóink

2024.12.30.

részletes infóink

2025.01.03-05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k