TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Nyíregyháza után - Janner előtt
A sárga BMW és Markovics Gyuri esete a zempléni pályákkal
2018-11-22
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
701701014
Napi oldal:
57296
Jelenleg:
2624
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_9

Újra a Zemplénben ralizhattunk! 
(Alkalmi-ralis siker) 
Beszámoló Markovics Gyuriék Nyíregyháza Rally-s szerepléséről

Markovics György - Maczák Péter BMW M3 ORC P14-es kategória S.C.A.R. Ungheria SE,
2WD+ 1. hely,
ORC összetett 4. hely,
Youngtimer kupa 1. hely
ORB-ORC összetett 18. hely, ORB 2WD 4. hely

Előzmények

Nem így terveztem az évet. A 2018-as Jaenner ralin elért eredményünk az egyik legértékesebb életemben és arra inspirált, hogy ezt a sportot “újra” folytatni kell és már tavasszal menni szerettem volna. Aztán az élet egész másképp alakította a dolgokat, sokat dolgozni kellett, de most már részben azért tettem, hogy több időm jusson a ralira. A sok kihagyás egyik oldala, hogy megjelenik a korrózió, de nem az autón, a másik viszont ennél sokkal nehezebb. Idővel a lelked, vagy inkább a lelkületed kerül messze ettől a világtól és ezt nehezebb leküzdeni. A rali mindig olyan volt és még most 2018-ban is olyan, hogy nem adják ingyen az eredményt, nagyon komolyan hajtanod kell, ha szeretnél "értékelhető" időeredményt felmutatni egy-egy gyorson és ez hihetetlen nehéz, nagyon messze van a hétköznapok kihívásaitól. Az egyik fotón nagyon jól ott van életem két pólusa, az őszi erdő nyugalma és a raliautó "hangja", mozgása.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_1

Kelet felé a VILÁG, Zempléni-hegység

Péterrel a navigátorommal már nevettünk azon, hogy hányszor elmondom, mennyire fura érzés, hogy errefelé is van valami. Aki miskolci származású és velem közelítőleg egy korosztály az érti, mire gondolok, mi gyerekkorunkban inkább csak Nyugat felé néztünk. A Zempléni-hegység vadregényes hegyvidékeit, zegzugos falvait régen nem ismertük, most, hogy újra itt jártam ismét lenyűgöztek ezek a helyek. Csodálatos és ideális környék egy rali megrendezéséhez, nagy ötlet és lehetőség, hogy ez a verseny EB futam lesz. Én viszont most inkább az Elzett-Certa Ralik 80-as évekbeli hangulatára tudtam asszociálni ezen a versenyen. Ezt a hangulatot persze én is csak a könyvekből és sztorikból ismerem.

Számokban

11.11. vasárnapi finálé, ezt a dátumot! Már csak ezért is muszáj volt ott lenni. 930km össztáv, 17, ezen belül 9 különböző, összesen 223km gyorsasági szakasz ezeken az utakon, ez valóban egy EB nehézségi foka ránézésre is. 68 nevező, ebből ORB-ben 36, ORC-ben 32, Historicban 18, Rally 2-ben 47, nem roszz így az év végén. Állítólag az utóbbi 20 év leghosszabb és legnehezebb magyarországi raliversenyére számíthattunk. Szerintem így is lett.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_2

Új navigátorral

Navigátorhiány van! Legszívesebben most rögtön bevetném magam és elmondanám a világnak, az autós érdeklődésű fiataloknak, hogy mekkora dolog ez a rali. Vajon van olyan, akit érdekelne? Ember legyen a talpán, aki meg tudja mondani, hogy miért vannak ennyire kevesen azok, akiket érdekel a rali mint sport. Szerintem a sprintek leépítik a klasszikus raliversenyek vonzerejét. Szabályok, íratlan szabályok ismerete és sok-sok gyakorlás kell ahhoz, hogy valaki jó raliversenyző, sofőr vagy épp navigátor lehessen. A sprinteken ezt a sportot nem lehet megtanulni. A ralihoz közelebb álló hosszabb, de egyszerű versenyek kellenének, hogy valaki komolyan kedvet kapjon ehhez a sporthoz, ami nem egy egy napos felvillanás, hanem egy kicsit küzdelmesebb, mármint maga a verseny és mint sport az életünk része ha komolyan szeretnénk csinálni.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_3

Maczák Peti navigátorom 2013-ban ment utoljára navigátorként, előtte ő vezetett és versenyzett egy 205-össel. Köszönöm, hogy eljött velem, neki sem könnyű a hétköznapjaiból beugrani egy ennyire nehéz versenyre. Össze kellett rázódnunk, nem volt könnyű ez a gyorstalpaló egyikünknek sem. Szombaton néha túl óvatos volt ahogy mentünk, de a kevésbé kockázatos részeken igyekeztem vállalhatóan felbukkanni egy-egy kanyarban. Vasárnapra összerázódtunk és tudtunk hajtani kiemelkedőbb időeredményekért is.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_4

Eredmény, ködben, sötétben, sárban, murván

Én jelenleg csak beugrós ralis vagyok, de mivel annyira szeretem ezt a sportot szerencsére nem tudok elszakadni tőle. A tréningen kevés volt az időnk. Ez a saját hibám. Az egyik irányú szőlőskertet csak felírtuk, a többi gyorson két alkalommal mentünk a tréningen, gyakorlatilag felírtuk és leellenőriztük a pályákat. Szerda és csütörtök, a hivatalos pályabejárás nekünk nem is volt elég ennél többre. A szombati óvatos autózásnak megvolt az az előnye, hogy az úton maradtunk. Egy ici-picit csíptem meg a sziklafalat Újhután, de ez csak egy fénysérülés lett a felnin. A köd és a sötét, vagy épp az alattomos felhordások ilyen látási viszonyok között, nagy higgadtságot követeltek. Mindent kikerültem, és helyenként vállaltam a kompromisszumot az időeredmények rovására. Sokszor a WRC pilótákon járt közben az agyam, hogy ők hogy oldanák meg, legalábbis a taktikai oldalát, a többit ne hasonlítsuk.  :). Folyton a WRC+-on lógok, sokat lehet tanulni tőlük, fantasztikus most a Rali VB. 

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_7

A verseny után egy barátom felhívta a figyelmemet, hogy mi az ORC-ben megyünk, miért beszélek az ORB-ről? Nos azért mert nekem öröm és mérvadó, hogy Klausz Kristóf, Bútor Robi és Hibján Józsi után jövünk az eredménylistán, hiszen őket, és elsőkerék-hajtású gyári építésű raliautóikat sem matematikai, sem gyakorlati esélyem sem lenne megelőzni a BMW-vel. Bútor Robival, vagy épp Tagai Robival találkozni és kicsit beszélgetni egyébként is nagy öröm volt számomra. Kicsit elgondolkodtunk a rali jelenén és azt hiszem szavak nélkül is értettük egymást. Nincs semmi gond, szuper ez most is, csak egész más, mint volt.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_5
 
BMW M3

Az autónkon egy csavar sem lazult meg, az év közbeni pihenőt arra használtam ki, hogy a BMW kapott egy a Gabura Racing Tecnologies által gyártott szekvenciális sebességváltót ajándékba. Élmény vele váltani! Ezek a pályák, a keskeny erdőgazdasági utak, a murvás részek, a könnyebb és adott esetben kisebb teljesítményű autóknak feküdtek. A BMW-t 320LE-vel hátsó tengelyen végigterelni ezeken az utakon, nem a legkönnyebb, viszont annál nagyobb kihívás. Remélem, sok kilométert gyűjthetünk még együtt. Ezúton is köszönöm a segítséget szervizcsapatomnak, Bodnár Botinak, Bodnár Attilának, Sári Bencének, csapat koordinátoromnak Marót Ferkónak, mind kitettek magukért és köszönöm Hadik Andrásnak a gumikat, a Gabura Racing-nek a verseny előtti beavatkozásokat, Majoros Petinek és Baintner Ottónak a közreműködését, köszönöm Karinak, egyesületünk elnökének és az MNASZ munkatársainak a gyors ügyintézést és segítőkészséget a verseny előtt.

Nyiregyhaza_utan_-_Jaenner_elott_6

Megint eltelt egy év és most már a napsütötte zempléni tájak után az osztrák hegyek keskeny, jeges útjain jár az eszem. Ahelyett, hogy a szilveszteri bulin agyalnék. “Ez így nem buli” megint csak módjával a pezsgőt.

Ui.:
Pacher Péter remélem, nem hagyja abba a raliban végzett munkáját. Olvastam a facebook posztját. Én semmit sem tudok a belső dolgokról, azt viszont igen, hogy mennyit dolgozott ezért a sportért. Péter a pálya szélén, a miskolci ralin a Ferjáncz Attila emlékműnél folytatott beszélgetésünk során hívta föl a figyelmemet, hogy mennyire komoly lesz most a Zemplén (Nyíregyháza rali). Akkor megígértem neki, hogy elindulok. Ő is ígérje meg, hogy nem hagyja abba!  :)
Ezúton is köszönöm az invitálását és a munkáját!
 
 

 

Ez a hír most jelenik meg 2320. alkalommal
Share |
Nyíregyháza • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k