RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Nyolcadszorra is BPCGP! - A szívünk csücske
Budapest Classic Grand Prix oldtimer és veterán autós viadal
2012-06-19
ajánló riport • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
710457230
Napi oldal:
207491
Jelenleg:
2852
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

nyolcadszorra_is_bpcgp_-_a_szivunk_csucske_2

Idén nyolcadik alkalommal kerül megrendezésre a Budapest Classic Grand Prix oldtimer és veterán autós viadal. A hétvégén a főváros több pontján is látható lesz, közel száz muzeális értékű autócsoda. Holczer Danival, a BPCGP rendezőjével beszélgettünk.

nyolcadszorra_is_bpcgp_-_a_szivunk_csucske_5

Hogyan jött az ötlet, hogy Budapest központjában egy ilyen látványos és érdekes autóversenyt bonyolítsatok le?
A verseny története szorosan kapcsolódik a Mercedes-Benz Classic Magyarország Egyesülethez, amely a magyarországi oldtimer Mercedes tulajdonosok klubja. Ez a klub, évtizedek óta élenjár a magyarországi oldtimer és veterán autógyűjtők, klubok, egyesületek között, és tagjai, egyfajta kiemelkedő társadalmi munkát végeznek a magyarországi veteránautózás életre keltéséért. Ez az oltimer gyűjtés, nem csupán egy hobbi, hanem ez inkább életforma, ez egy élet stílus. Ezt az életformát, ezt az életérzést próbáltuk meg átmenteni a versenyeinkbe is, és elsődleges célkitűzés számunkra az, hogy ez érzés áthassa a rendezvényünket. Mindezt, úgy tűnik eddig sikerrel tettük, mert immáron sorozatban, nyolcadik éve kerül megrendezésre a Budapest Classic Grand Prix, amely évről évre, kiemelkedő színvonalával, mértékadó és meghatározó rendezvény a honi veterán autók versenyében. Az ötlet egyébként anno, egy a Monte-Carlo historic rallyen tett látogatás alkalmával fogant meg bennünk, de nagy hatást gyakorolt ránk egy alkalommal, a MilleMiglia oldtimer verseny megtekintése is, amely egy igazi unicum a száguldást kedvelő, régi autó szerelmeseinek táborában.

nyolcadszorra_is_bpcgp_-_a_szivunk_csucske_3

Közel egy évtizede kerül megrendezésre a BPCGP.
Mik voltak a fő állomások?
Talán a verseny rendszerének felépítése volt a legnagyobb kihívás, hiszen egy olyan rendezvényt szeretnénk megvalósítani évek óta minden alkalommal, amely nem csupán egy verseny, hanem annál több, ha lehet így fogalmaznom, akkor egy társadalmi esemény, a veterán autós társadalom ünnepe. Ezért kiemelt fontosságú számunkra, hogy mind a profik, mind az amatőrök, és mind a veteránautózás iránt érdeklődők megtalálják a helyüket, és leljék örömüket a mi versenyünkön. Fő állomása a verseny történelmi kronológiájának, hogy anno, évekkel ezelőtt, a Kulturális Örökségek Minisztériuma felkarolta a rendezvényünket és érdemesnek tartotta arra, hogy a „Múzeumok éjszakája” Budapest Fővárosi rendezvénysorozat részévé emelje. Ez számunkra egy rendkívül kitüntető elismerés, mert ezzel talán a Budapest Classic Grand Prix méltó helyére került a Fővárosi programok és látványosságok sorában, amely már önmagában is egy félefajta patinát kölcsönöz a rendezvényünk számára, és mércét állít a versennyel kapcsolatos elvárások tekintetében.
Az előkészületekben ily módon a Főváros évről-évre kiemelt partnerünk.

Ki kell, hogy emeljem a továbbiakban a Kempinski Hotel Budapest Zrt. szerepét a rendezvényünk megvalósítása tekintetében, hiszen évről-évre ők adnak otthon nekünk, mondhatni a verseny idejében ők a házigazdáink. A budapesti Kempinski Hotel által képviselt színvonal, egyféle garancia is a rendezvényünk látogatói számára, hiszen Budapest szívében, egy ilyen patinás szálloda szolgáltatásait azt hiszem, mindannyian szívesen élvezzük.

nyolcadszorra_is_bpcgp_-_a_szivunk_csucske_7

Komoly dolog volt egykoron, hogy a barátainktól is segítő kezeket kaptunk, hiszen egy ilyen rendezvény sportszakmai színvonala rendkívül fontos, annak nívós megvalósítása mondhatni kiemelt feladat. Büszke vagyok rá, hogy az elmúlt évek során együtt dolgozhattunk Lakatos Robival, Markó Tibivel, Büki Ernővel, Jelen Istvánnal, Adamovits Márkkal, Nagy Balázzsal, Venesz Ágival, Móni Pistivel, Majosházi Péterrel, hiszen az Ő profizmusuk sportszakmailag megkérdőjelezhetetlen, és ez számunkra, és a résztvevők számára is egyaránt garanciát jelent. Gondoljunk bele, hogy ha közülük mindenki csak egy picit tett bele a rendelkezésükre álló tudásállományból, akkor az már önmagában is magas színvonalat teremt.
Szeretném ki emelni, hogy az MBCM elnöke Poós László és alelnöke Bökfi János azok, akik a kezdetektől a hátukon viszik ezt a rendezvényt, nekik ez a szívügyük a nehéz időkben is, nélkülük azt kell, hogy mondjam, soha sem lenne BPCGP!

nyolcadszorra_is_bpcgp_-_a_szivunk_csucske_1

Idén merre kanyarog Budapest utcáin a verseny, hol találkozhatnak az érdeklődők ezekkel az autócsodákkal?
Szombaton reggel 8:30 kor, hagyományainkhoz híven, a Hotel Kempinski mélygarázsában kialakított rajtvárakozóból indul a viadal, hogy rögtön a szálloda előtt, a Markó Tibi által levezényelt ünnepélyes rajt után, egy 1/100-as szakasz teljesítését követően vegyék az irányt az Andrássy út felé, Gödöllő irányába. További négy 1/100-as szakasz teljesítése után jutnak el Gödöllőre, ahol a Grassalkovich kastély ad helyt a háromfogásos díszebédnek és további két 1/100-as szakasznak. Természetesen érintik ezúttal is a Dűrer-kertet, a Citadellát, többször is keresztezik a Duna vonalát, és ellátogat a mezőny számos történelmi nevezetesség helyszínére is. A délután folyamán is öt 1/100-as szakaszt teljesítenek, míg elérik újra a befutónak, a gálavacsorának és a díjkiosztónak helyt adó Hotel Kempinskit. De bővebben nem mennék bele az útvonal ismertetésébe, mert már most közel 100 versenyzőpáros lesi DuEn honlapját, hogy minél több információt szedjen össze, a verseny amúgy titkos útvonaláról. :)

Lehet még jelentkezni a versenyre?
Számunkra is meglepő volt, hogy a jelenlegi helyzet ellenére is ilyen sokan jelezték már előzetesen részvételi szándékukat. Ez számunkra a legnagyobb elismerés. Köszönjük! A nagy érdeklődésre való tekintettel a Szervező Bizottság úgy döntött, hogy korlátozott számban 2012. június 21.-ig, még elfogad nevezéseket.


További információ: www.bpcgp.hu

 

 

A rendezvény támogatói:

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_1

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_2

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_3

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_4

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_5

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_6

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_7

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_8

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_9

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_10     retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_11

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_12

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_13

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_16    retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_17

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_18

retro_-_budapest_classic_grand_prix_2009_19

Ez a hír most jelenik meg 1930. alkalommal
címkék: BPCGP, Classic
Share |
egyéb
Budapest Classic Grand Prix
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
121314 15 161718
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k