Drift Masters 2024 Round 5 Hungary, RabócsiRing, Máriapócs
Öntsünk tiszta vizet az MNASZ poharába!
Móczár Péter nyílt levele
2013-12-31
nyílt levél • Móczár Péter
h i r d e t é s
Összes oldal:
722864386
Napi oldal:
311265
Jelenleg:
1730
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 3.futam után
1. Suborits Péter
628
2. Kasza Kristóf
569
3.
Fónagy Kristóf
558
4. Gönczi Dániel
537
5. Tóth Richárd
512
6. Kozsuk Péter
469
7. Petrovszki Máté
468
8. Bíró-Ambrus Roland
456
9. Osztás Ábel
441
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
168
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
119
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
76
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
33
9. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 6.futam,
a Barum Rallyután
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
96
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
82
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
72
4. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
5. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
6. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
7. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
8. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
44
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
44
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

ontsunk_tiszta_vizet_az_mnasz_poharaba_1

2013. januárjában felkérést kaptam a sajnálatos módon elhunyt Frank Tamás általános alelnök helyének betöltésére, Gyulay Zsolt Elnök Úrtól, Szamos Miklós sportszakmai Alelnök hathatós támogatásával. Előzetesen kikérték a személyemre vonatkozó véleményeket az elnökség meghatározó politikus tagjaitól. Ők is örömmel támogatták a jelölésemet, figyelembe vették, hogy az Elnök Úr elfoglaltságai mellett egy olyan szakembert választanak, aki több évtizedes versenyzői és szakmai tapasztalatait, valamint igen széles körű társadalmi kapcsolatait tudja kamatoztatni az autósport érdekében. 

Többek előtt is ismert, hogy az MNASZ életében évtizedekre visszatekinthető a megosztottság, mivel általában kettő vagy több táborra oszlik meg a tagság nézőpontja.
Jelenleg az egyik meghatározó tábort Cselényi Balázs, Nattán György, Tóth Imre, Büki Ernő és a mögöttük álló tagság képviseli, amíg a másik oldalt a Szamos Miklós, Holczer Dániel, Varga Imre, Kohári Zoltán , Guba István, Katona Zsolt és a mögöttük felsorakozó tagok képviselik.

Az első feladatomnak tekintettem, hogy a két tábor a személyemben, mint alelnöki várományos, az új elnökségi tagok közgyűlésen történő megválasztásban és a további közös munkában egyetértsen. Ehhez járult hozzá az Elnök és az Alelnök úr határozott bejelentése, hogy csak kizárólag velem közösen kívánják tovább folytatni a munkát. Ennek hatására, a korábbi közgyűlésekre nem jellemző módon, minden témakörben valamint a személyekre vonatkozóan is 95%-os egyhangú döntések születtek. 
Ezek után én teljes odaadással kezdtem el az autós sport érdekében dolgozni. Időt és energiát nem sajnálva, személyes kapcsolataim révén tárgyalásokat kezdeményeztem a Környezetvédelmi-, Közútkezelő-, Erdészeti- és egyéb hatóságokkal annak érdekében, hogy engedélyezzék a szövetség által javasolt versenyek megrendezését. Itt szeretném nyomatékosan figyelmébe ajánlani mindenkinek, hogy nem az Elnök és az Elnökség kormány párti tagjai vállalták ezeket a feladatokat ( mivel ezt a pozíciójuknál fogva sem tartották célszerűnek megtenni), hanem kizárólag a személyes kapcsolataimat vettem igénybe.
A tárgyalásaim folyamán az érdekek egyeztetése után sikerült egy kb.30 versenyre vonatkozó keretre előzetes hozzájárulási engedélyeket jóváhagyatni. Ennek révén 2013-ban a versenyeket minimális hatósági engedélyezési költségek mellett megrendezni és olyan gyorsasági szakaszokat megszerezni, mint a Mátrában, a Bükkben, a Pilisben, a Mecsekben vagy a Veszprémben a lőtéren az OB lebonyolítása érdekében. Közbenjártam, hogy a  gyorsasági szakág részére a Hungaroringen ingyenes teszt lehetőséget kapjunk.
Szinte minden nagyobb versenyen, és díjkiosztón képviseltem a Szövetséget. Személyesen vagy telefonon mindenki számára a nap bármely szakában elérhető voltam. 
 
A sportdiplomáciai tevékenységem során, igen jó személyes munkakapcsolatot alakítottam ki az FIA elnökével, Jean Todt Úrral, - akinek újraválasztása érdekében igen komoly lobby tevékenységet végeztem, melyet a későbbiek során hasznosíthatunk a Szövetségünk és a nemzetközi Szövetséggel történő eredményes együttműködés érdekében.
 
Az alapszabály által biztosított szövetségi struktúrában az Intéző Bizottság a teljes körű sportszakmai döntéseket úgy hozta meg, hogy adott esetben a volt vezető  Szamos Miklós kizárólagos véleményét tartotta szem előtt. Az IB értekezleteken való jelenléteim során beigazolódott, hogy ez egy ál-demokratikus, össze nem férhető rendszer, amiben bármely szakág- vagy bizottsági vezető, (aki egyben az IB tagja is) a saját hatáskörében hozott korábbi döntéseit majd az IB szintjén önmaguk hagyják jóvá vagy vetik el.  Például a Rallye szakág által indítványozott, Budapest Rallye megrendezése ez évben azért került veszélybe, mert az IB vezetője és a tagjainak többsége egyéb indokokra hivatkozva háromszor is leszavazta a verseny megrendezését. Köszönet az Elnök Úr határozott fellépésének, amiben felkérte az IB-t, hogy gondolja át a döntését, annak figyelembe vételével, hogy a rendezvény megtartásához szükséges feltételek közben megoldódtak, valamint a versenyzők és az autós sport rajongói is nagy lelkesedéssel várták, hogy újra a legszebb, évtizedek óta nem engedélyezett pilisi gyorsasági szakaszok és a méltó környezetben rendezett prológ a Vajdahunyad Várban megvalósuljon.
 
Továbbá az a helyzet sem tartható, hogy az IB egyes tagjai egymással nem hajlandóak kommunikálni, egymást feljelentik, fegyelmiket kezdeményeznek, sértődötten úgy viselkednek, mint az óvodások és ezután a "betyár becsületre" hivatkozva mutyiznak a szavazásokkor. Erre jelentene megoldást az általam készített és széles körben egyeztetett új alapszabály tervezet, amelyben az IB megszüntetésre kerülne és a sportszakmai irányítást a szakágak, bizottságok önálló működését, döntéseit egy három főből álló sport tanács véleményezné, jóváhagyná vagy felülbírálná. A sport tanács döntése elleni jogorvoslati kérelem az elnökség hatáskörébe tartozna. Az alapszabály módosítást az elnökség a közgyűlés napirendi pontjai közé nem javasolta.
 
Az Elnökség legnagyobb megdöbbenésére, Szamos Miklós sportszakmai Alelnök Úr a Budapest rallye megrendezése révén kijelentette, hogy a továbbiakban csak Pénzes Zsolt szakág vezető eltávolítása esetén hajlandó tovább tevékenykedni, mivel munkájával és magatartásával nincs megelégedve. Az Elnökség ilyen formában ezzel nem értett egyet, mert nem egy sport vezetői magatartásra jellemző, hogy kész döntés elé állítja a Szövetséget a bajnokság lebonyolítása közben. Kértük a türelmét a bajnokság befejezéséig, közben az Elnök Úr fegyelmi vizsgálatot rendelt el Pénzes Zsolt szakág vezető ellen. Ezek után Szamos Úr mégis lemondott.
Véleményem szerint lemondásával komoly veszélybe került a szövetség további működése, mivel csak a közgyűlésig gondoskodott, korlátozott körű ideiglenes helyetteséről. Amennyiben a 2014. január 11-i közgyűlés nem tud választani új sportszakmai Alelnököt, úgy a jelenlegi alapszabály értelmében a sportszakmai irányítás a továbbiakban megszűnik ami beláthatatlan következményeket vonhat maga után. 
A történtek után az egyéb operatív irányítási feladatokkal az Elnök Úr, egyéb elfoglaltságaira való tekintettel, csak engem tudott megbízni. Éppen ezért kerültem a rallye szakág által egy korábban kezdeményezett tárgyalás folyamatba és egy olyan helyzetbe, mint a kizárólagos gumi használattal kapcsolatos Hankook ajánlat, melynek kapcsán személyemet sokan érdemtelenül támadták. Ezért örülök neki, hogy a többség és a gumi szállítók megelégedésére úgy döntöttünk a 2014. évi rallye OB gumi használatára vonatkozóan kizárólagos szállítói szerződést nem kötöttünk és a szövetség komoly anyagi támogatáshoz is jut a négy különböző márkával történt megállapodás alapján.  
 
Mindezek után etikátlannak tartom a visszahívásomra történt aláírás gyűjtési kezdeményezést, melyet az a Szamos Miklós lemondott Alelnök irányít, aki már az elmúlt évtizedek alatt is jellemtelenül, többször bebizonyította, hogy gondolkodás nélkül hátba támad bárkit, ha az érdeke úgy kívánja. Éppen most a személyemet és rajtam keresztül a jelenlegi elnökséget vette célba. Először ki akarta zsarolni, hogy vagy ő marad vagy a rallye szakág vezető, majd a lemondási nyilatkozatában az alábbi kijelentéseket tette.
Idézem: "...Az is világossá vált előttem, hogy az MNASZ szervezeti felépítése már nem felel meg a jelenlegi helyzetnek, változtatásra, Alapszabály módosításon alapuló, újjáépítésre van szükség. Bízom benne, hogy az Elnökség és az MNASZ tagsága megérti és elfogadja döntésemet, mely talán segít abban, hogy a sportág jelenlegi nehéz helyzetéből megtalálja a kiutat..." 
Eme hangzatos mondatok után Szamos Miklós részéről a segítsége úgy nyilvánul meg, hogy most már felelősség nélküli nyílt támadásba lendült.

Felháborítónak tartom, hogy az elnökség által kinevezett, jelenlegi tisztségviselők, Guba István (ATB), Varga Imre, Kohári Zoltán (szakág vezetők), az Elnök Úr által közzétett jelenlegi állásfoglalását figyelmen kívül hagyva, Szamos Miklós utasítására a visszahívásom kezdeményezését támogatják és ezzel az Elnök Úr és az Elnökség koncepcióját sértik. 
 
Idézet Gyulai Zsolt Elnök Úr leveléből:
"Az MNASz Elnökének nyílt levele a soron következő közgyűlés előtt."
"...részünkről most még nem támogatható a Szövetség tisztségviselőit, szervezetét
érintő változtatás. Elnökségünk és én magam is javasoljuk a közgyűlésnek Herczeg Lajost sportszakmai alelnöknek. Vele, és egy következetes, erős IB-vel, valamint a titkársággal látjuk a garanciáját annak,hogy az MNASZ meg tudjon felelni a 2014-es év kihívásainak.
Meggyőződésünk, hogy csak ezen elvek megvalósulása biztosítja a Szövetség működését
2014-ben, ebben Elnökségünk egységes, következetes és elszánt."
 
Szamos Miklós kiválasztotta a hozzá hasonló személyeket. Az utódjának favorizált, köpönyeg forgató Holczer Dánielt, aki többek előtt kijelentette azt a baromságot, hogy "a hatósági engedélyek kiadása alanyi jogon jár a rendezőknek, csak időben be kell adni", valamint az autósport igazi ellenségét Katona Zsoltot, aki az életét szenteli annak, hogy évek óta kívülről rombolja a mindenkori szövetség munkáját, ha kell, elárulva a barátait.
Valószínűnek tartom, hogy céljuk a személyem esetleges eltávolításával, meggyengíteni azokat (Pénzes Zsolt, Cselényi Balázs), akiknek korábban a szakmai tudásuk alapján bizalmat szavaztam. 
Hazug és megtévesztő állításokkal, jellemtelenül befolyásolják azon tagok véleményét, akik mostanáig nem rendelkeztek kellő ismerettel a történtekről.
 
Úgy érzem, hogy az elvégzett feladataim és a sport iránti elkötelezettségem, valamint az anyagiaktól mentesen végzett munkám alaptalanná teszik a kezdeményezést, annak ismeretében is, hogy a háttérben a két tábor személyes ellentéte húzódik meg és az esetleges eltávolításom nem hogy megoldaná, hanem még nehezebb helyzetbe sodorná a Szövetség működését. 

 Jellemző, hogy a kritikát gyakorlók nem óhajtanak semmilyen felelős feladatot vállalni a Szövetségben.        

 

Békés, boldog új esztendőt kívánok mindenkinek!                                                                                                                                                                                      

                                                                                       
                                                                   Móczár Péter MNASZ Alelnök
 
Ez a hír most jelenik meg 7978. alkalommal
Share |
rendezvény
MNASz Közgyűlés 2014
Hungaroring, Mogyoród
meghívó
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
121314 15 161718
19 20 21 22232425
26 27 28 29 30 3101
02 03 04 05060708
091011 12 131415
2024.08.23-24.

részletes infóink

2024.08.22-25.

részletes infóink

2024.08.24-25.

részletes infóink

2024.09.06-08.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k