Optimistán, várakozva
Turán Frici - a szezon előtt
2009-03-07
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732087984
Napi oldal:
71906
Jelenleg:
2225
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Turán Frici sok dologban biztos az idei évet tekintve, de nem rali lenne, ha nem lennének kérdőjelek...:) Frici mindenesetre optimistán várja az egri szezonkezdetet.

- Eltelt már pár hónap, biztos aludtál jó néhányat 2008-ra: hogy értékeled az előző szezont?
- Nagyon jó évnek értékelem. Olyan lehetőséghez jutottunk a támogatóink által, amire büszkék vagyunk, egyrészt, hogy összejöhetett, másrészt pedig szerintem helytálltunk. Voltak hibáink, ez biztos: ha egy újabb évet mehetnénk a Peugeot-val, biztos hogy sokkal tapasztaltabban másképp menne sok dolog, például a murvákon szerzett defektek tekintetében, amiben szerintem én is ludas vagyok... A bajnoki cím pedig azokon a versenyeken dőlt el. Nagyon jó ellenfelekkel versenyezhettünk, fantasztikus csatákat vívtunk. Az év elején még egy kicsit lassabbak voltunk a többiekhez képest, de szépen fokozatosan azt hiszem, belejöttünk. Nagyon profi háttér volt mögöttünk, mindamellett az év vége nem úgy jött össze, ahogy mi szerettük volna. Nagyon kiszámolt költségvetéssel dolgoztunk, és a gazdasági változások miatt az év utolsó futamán már csak az A-s Mitsubishivel tudtunk menni. Ott is igyekeztünk megtenni mindent - a helytállásunk rendben volt, és egy nagyon jót autóztunk év végén.

-  Mik a tervek az idei évre?
- A kérdés kicsit összetett, de egy dolgot, a kategóriát mindenképpen tudunk: WRC-vel megyünk majd. Jelen pillanatban úgy tűnik, hogy összeállt a költségvetésünk, így az össze versenyen rajthoz tudunk állni. És a kunkor most jön a dologban, hiszen alapvetően a költségvetésünk úgy néz ki, hogy a Skodára vagyunk meg, tehát az Octavia WRC-vel, amivel 2007-ben versenyeztem, azzal mehetünk. Más háttérrel, de velünk fog részt venni a bajnokságban, ez alatt pedig azt értem, hogy nem a Tagai Tomiék fogják szervizelni, hanem a már jól ismert Profiko csapat. A másik opció szintén WRC, csak fiatalabb és szintén minden futam, de ehhez az kell, hogy az Octavia-t kibéreljék.

- Kicsit tényleg csavaros, de ha jól értem, vagy a sajátoddal mész majd, vagy bérelsz egyet?
- Így van, csak a bérlésnek alapfeltétele, hogy az én autómat ki tudjam adni. Akármelyik opció is lesz idén, az mindenképpen jó dolog, hogy tudjuk biztosan, hogy összeállt az év, és tudunk indulni. Emiatt nagyon optimistán tudom várni a szezont.

- Már biztosan beleástad magad a Nyílt Bajnokság alapkiírásába. Hogy tetszik? Mennyiben változott - ha változott - a helyzetetek tavalyhoz, vagy a korábbi évekhez képest?
- Én mindig amellett voltam, hogy maradjanak a WRC-k. Bár szempont volt, de nem a legfontosabb, hogy mi is ebben a kategóriában mentünk. Inkább azért tartottam fontosnak, mert azt gondolom, hogy kell a látvány, és a kell a show a nézőknek: ugyanúgy szükség van a H csoportra, a Zsigulikra, a VFTS-ekre, a Trabantokra, mint a WRC-kre.
A két bajnokság kiírásával azt gondolom, év közben nem lesz semmiféle probléma: a versenyek a múlt évi szabályozás szerint lesz lebonyolítva. Mindenki ugyanúgy fog menni, a prioritás szerint fogunk rajtolni, illetve a különböző kategóriák ugyanúgy fogják követni egymást, mint eddig. Kicsit az év végén lesz érdekes, mikor két magyar bajnokot avatnak, és addigra az is eldől, hogy melyiknek van inkább létjogosultsága.

- Egyébként a csapat körül minden változatlan?
- Nem, egy nagyon fontos változás lesz még: idén nem Benics Kálmi fog navigálni, hanem Zsiros Gábor. Ez egy abszolút gazdasági döntés volt. Mindenhol egyre nehezebb támogatókat találni, és fogalmazhatok úgy, hogy egyesíteni kellett az erőinket ahhoz, hogy összeálljon az évünk. Gabi fog navigálni, és én nagyon várom az első versenyt. Kálmival nagyon jó viszonyunk maradt, ugyanannyit beszélünk telefonon, mint eddig.

- Gabival mennyire kell összeszoknotok? Ennyi tapasztalattal, ami mindkettőtöknek van, mennyire nehéz összecsiszolódni?
- Ez egy nehéz kérdés, mindkét féltől ugyanannyira függ. Pár napja dőlt csak el, hogy együtt megyünk majd, úgyhogy még csak saccolni sem mernék. Kálmival az első versenytől jó volt az összhang közöttünk, remélem, Gabival is így lesz.


- Idén nem lehet kérdés a cél, ugye?
- Ha mindenki ugyanolyan technikával megy, mint tavaly, mi pedig az Octavia-val, akkor a bajnoki címért versenyeznünk kell, bár lényegesen kevesebb az esélyünk, mint 2008-ban. De ha az autó megbízhatósága javul majd, akkor egy nagyon szép eredményt tudunk majd hozni, és talán még meglepetéssel is szolgálunk majd... 2007-ben az autó erejével és a beállításokkal nem volt gond, annyi volt, hogy nem volt igazán üzembiztos a kocsi. Idén reméljünk, ezen sikerült javítani. Mindamellett természetesen az is a célunk, hogy a nézőknek is autózzunk. Szeretnénk látványos autózással, a durrogós, hangos nagy vassal is tudunk majd a dobogóért küzdeni...

 

Ez a hír most jelenik meg 7124. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k