Orfű után, Eger előtt…
Ifj. Ranga László - Benkő András
2009-03-19
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
732087765
Napi oldal:
71687
Jelenleg:
2212
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Orfűn futottam össze Ranga Lacival és Benkő Andrissal, akikkel a versenyt követően a tavalyi évről és az idei tervekről beszélgettünk:

- Értékeljétek az előző évet!
Minden úgy sikerült, ahogy terveztétek?
Ha a tavalyi évet kell értékelni abszolút felemásak az érzéseink: nagyon nagy reményekkel vágtunk neki a tavalyi évnek mind az új csapatfelállást, mind a magunkkal szembeni elvárásokat illetően, de nem minden úgy sült el, ahogy elképzeltük.
A csapatban való versenyzés sajnos sem a szponzori hátteret nem erősítette, sem az egyéb előnyeit nem tudtuk kiaknázni, ami részben a mi hibánk is. Az eredményeket tekintve azt a célt fogalmaztuk meg, hogy bele akarunk szólni a bajnoki címbe, amire a 2007-es év részeredményei feljogosítottak: nem így lett…

Tovább erősödött a kategória, élesebb lett a verseny és néha a technika is közbeszólt: Egerben a változatos időjárási körülmények mellett jónak értékeltük az N4 5. helyét. Miskolcon nagyon bekezdtünk, aminek egy 2 perces árokjárás és a 11. hely lett az eredménye. Szombathelyen a differenciálmű meghibásodása fosztott meg a jó helyezéstől. Veszprémbe sikerre éhesen érkeztünk, de a túlzott vehemencia eredménye egy "tető" lett, első közös esésünk… Ózdot ki kellett hagynunk, aztán Nyírádon talán még a veszprémi sokkból ébredezve a 6. helyen értünk célba. Végül a Mecsekre minden összeért és a szerencse is mellénk állt: az abszolút 6. és az N csoport 1. helyével életünk legjobb egyéni és közös eredményét értük el.

- Beszéljünk erről bővebben: a versenyt követően volt egy kis kavarodás, először nyertetek, aztán nem és végül igen. Hogy ért ez Benneteket?
Hát igen, üröm az örömben, hogy a győzelemért járó trófeát idén februárban "kézbesítették" ki, így nem tudtuk a dobogón átérezni a siker ízét. A verseny utáni díjkiosztón közölték, hogy a kizárásokat követő fellebbezések miatt nem hirdetnek végeredményt. Na innentől fogva csak különböző háttérinformációkból, pletykákból, fórumokból és néha az MNASZ honlapjáról szereztünk információt a dolgok alakulásáról. Bennünket, mint érintetteket hivatalosan soha nem értesítettek: vicc, hogy nem kevés pénzt és energiát ölsz ebbe a rally-nak hívott sportba és még csak ennyire sem méltatnak. A
lényeg, hogy a kizárásban érintettek az eljárás lebonyolítását támadták és erre alapozták a fellebbezésüket, aminek első körben az adott testület helyt adott, aztán második körben elutasított. Sokan azt hiszik, hogy közünk volt a dologhoz, de ezt a fórumot is szeretnénk kihasználni, hogy kinyilatkoztassuk, mi is csak külső szemlélői voltunk a történéseknek.
A történet másik vetülete, amiről mindenképp beszélni kell, az az N csoport jelene és jövője: mi is támogatjuk azt a kezdeményezést, hogy egyértelművé kell tenni a szabályokat és a kontrollt, hogy azok biztosíthassák az egyenlő feltételekkel történő versenyzést.

- Összeállt 2009?
Sajnos még nem állt össze és pillanatnyilag nem sok esélyt látunk egy teljes szezonhoz. Nem akarunk panaszkodni, hiszen azon szerencsések közé tartozunk, akik az elmúlt 2 évet szinte teljesen végig versenyezhettük és ezért hálásak vagyunk a támogatóinknak. Nem szabad síránkozni, el kell fogadni, hogy ez egy ilyen év lesz és az eddigi támogató cégek számára nem a rally lesz az elsődleges prioritás. A helyzetet tovább nehezíti, hogy Andrissal úgy döntöttünk, nem akarunk senkitől függeni és idéntől önállóan próbáljuk meg előteremteni a versenyzéshez szükséges anyagi hátteret. Ennek ellenére nagyon bizakodóak vagyunk és gőzerővel dolgozunk, hogy minél többet mehessünk és örömet szerezhessünk a szurkolóinknak.

Az autó marad a jól bevált Mitsubishi Lancer EvoIX, amit továbbra is Topp Zoli fog biztosítani a számunkra, aki azon kívül, hogy felkészíti a technikát, egyszerre támogatónk és tanácsadónk is. Ahogy már említettem, a tavalyi csapat megszűnt és idén Turán Frici csapatát erősítjük, akivel a baráti kapcsolaton túl egy közös szponzor is összeköt.
Egerben, ami az egyik kedvencünk, mindenképp menni szeretnénk, amire a hétvégi orfűi rally-sprinttel melegítettünk. A másik kötelező "fellépés" a Mecsek Rally, ahol immár a címvédés lesz a cél… :)
A többi egyelőre kérdőjel, így felmerült (ha már nem tudunk teljes évet menni) néhány külföldi futam lehetősége, ami között van IRC verseny is, ami igazán nagy kihívás lenne. Titkos vágyaink között szerepel egy Super2000-es autó kipróbálása is, de már csak hab lenne a tortán… :)

- Kik a támogatók és mit várnak el Tőletek?
És Ti Magatoktól?
A támogatók egy része megmaradt (Dorsum, Synergon, DuóVill, Bonakontó, Figler), de várhatók újabbak is: nyilvánvalóan minél pozitívabb megjelenést várnak el tőlünk. Ha nagyképűek lennénk, azt mondanánk, elégettek lennénk a Mecsek Rally eredményeivel :), de inkább realisták vagyunk azt mondanánk, hogy egy megbízható autózással az N csoport dobogóra és az abszolút 10-be kerülésre már büszkék lehetnénk. Ahogy az a hétvégén Orfűn is látszott (ahol a licencszesek között igazából mi mentünk N-es autóval) meg tudjuk csipkedni az A-s autókat is. Ha nagyobb léptékű célokat szeretnénk megfogalmazni, akkor azt mondhatnánk, hogy mivel idén éves eredményre jelenleg nincs reális esély, a km és tapasztalatgyűjtés a cél, hogy 2010-re akár egy Super2000-es autóval bizonyíthassunk…
És persze reméljük a jóhangulatú, látványos autózás is belefér, amivel a nézőknek szeretnénk minél izgalmasabb pillanatokat szerezni.

- Tényleg, hogy jött az orfűi indulás?
Mivel az anyagi keretek nem tettek lehetővé egy hosszabb, "igazi" tesztet, úgy döntöttünk, hogy többet érne versenykörülmények között "tesztelni".
Orfűn amúgy is szeretünk menni és régi álmunk vált valóra, hogy egy hófehér, reklámok nélküli autóval versenyezhessünk, hiszen még készül a végleges design. Nagyon jó hangulatú kis verseny kerekedett (gratula Markó Tibinek) Több fajta beállítást tesztelhettünk száraz és vizes körülmények között egyaránt. Az eredményre alapvetően nem figyeltünk, de azért jólesett egy-két kiváló időt is elkönyvelni. Mindenképpen hasznos volt Eger előtt…

- Köszönöm!
Mi is. Viszlát Egerben!

 

Ez a hír most jelenik meg 3765. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k