h i r d e t é s
Összes oldal:
701773325
Napi oldal:
129607
Jelenleg:
2517
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Suborits Péter |
|
208 |
2. |
Kasza Kristóf |
|
196 |
3. |
Fónagy Kristóf |
|
190 |
4. |
Gách Bence |
|
175 |
5. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
174 |
6. |
Tóth Richárd |
|
167 |
7. |
Gönczi Dániel |
|
161 |
8. |
Csortos László |
|
157 |
9. |
Petrovszki Máté |
|
153 |
1. |
Thierry Neuville |
|
122 |
2. |
Ott Tanak |
|
104 |
3. |
Elfyn Ewans |
|
104 |
4. |
Sebastian Ogier |
|
92 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
74 |
6. |
T. Katsuma |
|
52 |
7. |
Kalle Rovanpera |
|
36 |
8. |
Dani Sordo |
|
27 |
9. |
Esapekka Lappi |
|
23 |
1. |
M.Franceschi |
|
56 |
2. |
Hayden Paddon |
|
56 |
3. |
S. Tempestini |
|
40 |
4. |
Oliver Solberg |
|
35 |
5. |
Yoann Bonato |
|
32 |
6. |
Mads Ostberg |
|
31 |
7. |
Mikko Heikkila |
|
28 |
8. |
Miko Marczyk |
|
27 |
9. |
Alejandro Cachón |
|
26 |
10. |
Csomós Mixi |
|
25 |
1. |
Csomós Miklós |
|
100 |
2. |
Turán Frigyes |
|
98,5 |
3. |
Klausz Kristóf |
|
77 |
4. |
Velenczei Ádám |
|
64 |
5. |
Tóth Tibor |
|
58 |
6. |
Német Gábor |
|
57,5 |
7. |
Trencsényi J. |
|
36,5 |
8. |
László Martin |
|
35,5 |
9. |
Ranga Péter |
|
30,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
66,25 |
3. |
Bodogán F. |
|
54,5 |
4. |
Hulmann Gábor |
|
52 |
5. |
Rongits Attila |
|
50 |
6. |
Cseri József |
|
37,5 |
7.. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
8. |
Prigyeni Péter |
|
34,5 |
9. |
Nagy Matyi |
|
26,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
35 |
2. |
Határ Attila |
|
29 |
3. |
Kerék Balázs |
|
25,5 |
4. |
Berta László |
|
20 |
5. |
Viszló Csaba |
|
19,5 |
6. |
Hibján József |
|
12 |
7. |
Zagyva Dorka |
|
9,25 |
1. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
2. |
Baksai László |
|
68,5 |
3. |
Tamás Gyula |
|
61,5 |
4. |
Görög Péter |
|
35,5 |
5. |
Ruszó Krisztián |
|
26 |
6. |
Hauck Zsolt |
|
21 |
7. |
Várnai Dávid |
|
19 |
8. |
Szetei Norbert |
|
15 |
9. |
Balogh Lajos |
|
11 |
1. |
Kovács Dominik |
|
59 |
2. |
Bíró Gergő |
|
44 |
3. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
4. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
5. |
Géczi László |
|
25 |
6. |
Bajusz Krisztián |
|
25 |
7. |
Krámpek Nándor |
|
24 |
8. |
Pete László |
|
24 |
9. |
Kiss Zsolt |
|
19 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
45 |
2. |
Nagy István |
|
27 |
3. |
Müller Roland |
|
24 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
45 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
28 |
3. |
Hankó László |
|
26 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Az új időpontban, szeptember 3-4. között újra megrendezésre kerülő, Új Ház Centrum – Léta-Ker III. Orfűi Autós Hegyiversenyről Nagy Csaba, a rendezőbizottság egyik tagja adott lapunknak előzetest.
2006-ban volt az első, rá egy évre a 2., egyben utolsó hegyiverseny Orfűn. 9 év szünet után részese lesz a hazai hegyiversenyzés feltámadásának?
E hét keddjén Jelen Istvánnal közösen megállapodtunk a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnökével, Oláh Gyárfással és a gyorsasági szakág vezetőjével, Gáspár Istvánnal. Európában reneszánszát éli ez a sportág. Orfű a környező települések közül elsőként fogadta be a Mecsek Rallye-t, majd 2007-től a hegyiversenyt, aztán külsős rendezővel a sprint – ma már MARB Déli Régió – futamait. A pécsi hegyiversenyek sorában a 48., Orfűn pedig a 3. lesz. Most sikerült olyan pozíciót fogni, amivel megint Pécs és környéke, Baranya megye képes lesz egy régi hagyományt országosan újraéleszteni, azaz az I. és II. osztályú Hegyi Kupa megrendezésének részese lesz. Az Orfű – Magyarhertelend közötti versenypálya tökéletesen megfelel e műfaj kritériumainak: 4221 méter hosszú, 101 méter, szintkülönbség, 3%-os emelkedés – javarészt a Magyarhertelendi szakaszon. A gyorsasági szakág vezetőjével, Gáspár Istvánnal úgy véljük, ha 2016-ban megtarthatjuk a hegyiverseny-sorozatot – amelynek első állomása a július 15-17-én megrendezésre kerülő Parádi Hegyiverseny –, akkor sokat tettünk az autósport e szegmenséért, és egyfajta áldoztavállalásnak gondoljuk.
Tegyük világossá, mi a különbség a rali és a hegyiversenyzés között.
Eltérő építésű versenyautókkal küzdenek raliban és hegyiben. Klasszikus raliverseny több gyorsaságiból áll, elméletileg korlátozott edzéslehetőségekkel, és lehetetlen navigátor nélkül teljesíteni, ketten ülnek a versenyautóban, nekik nagy távon, bármilyen időjárási viszonyok között is a legjobb időeredményt kell elérniük. Hegyiversenyen egyetlen rövid pályán, nagyrészt felfelé haladva kell nagyon precízen, nagy tudással, a legideálisabb íven a legrövidebb idő alatt felérni. Itt azok a pilóták esélyesek, akik a pálya minden négyzetcentiméterét fejből tudva, két napon át ismételve képesek maximálisan teljesíteni. Pályaversenyzéshez sorolható, ám itt az út minősége nem olyan, mint egy épített zárt körpályán, és speciális, rövid távú versenyekre épített autókkal is el lehet rajtolni, ill. vannak kategóriák raliautóknak is.
Kik nevezhetnek a hegyiversenyre és hány napos lesz?
Mivel a rendezvény az FIA szabályok és az Autós Gyorsasági Alapkiírás 2016. szabályai szerint kerül lebonyolításra, a licences versenyzők nevezhetnek, de szeretnénk nyitni a rali pilóták felé, akik különböző kedvezményt is kapnak. Igyekeztünk olyan kategóriákat felállítani, hogy az autóversenyt kedvelő pilóták minél szélesebb köre elindulhasson. Várjuk a MARB-os ralisprint pilótákat, és a szlalomversenyzőket is, valamennyien 25 százalék kedvezményt kapnak a nevezési díjból. Mindkét napon, szombaton és vasárnap is egy-egy Magyar Bajnoki és MNASZ
Hegyi Kupa futam kerül lebonyolításra, nem összevont, hanem külön értékeléssel. Mindkét napon reggel 8 órától valamennyi kategóriának két edzés- és két versenyfutama lesz. A verseny biztonságos lebonyolítása érdekében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Baranya Megyei Igazgatósága burkolat-felújítást végzett, ezért köszönet illeti a társaság vezetőit és a munkatársait.
- Miért tartja fontosnak, hogy újra legyen hegyiverseny a Mecsekben?
Ez lenne a 48. Mecsekben megtartott hegyiverseny, a hazai autóversenyzés szemponjából is fontos, hogy visszahozzuk ezt a hagyományos versenyágat. Ez egyúttal a gyorsasági szakág nagy kísérlete is lesz. Meglátjuk, érdemes lesz-e a hegyiversenyzést újraéleszteni, hiszen Európa több országában reneszánszát éli, és a pilótáknak is egy viszonylag olcsó versenyzési lehetőség, egy hétvégén két külön versenyt teljesíthetnek, általában 4-6 km-es távon, ezáltal jóval kisebb az üzemanyag-felhasználás, a gumikopás és általában a versenyautó kilométerköltsége, mint más autós szakágakban. Olyan nevezőkre is számítunk tehát az autósportban, akik raliban vagy más, költségesebb szakágakban eddig nem tudtak indulni. Titkon reméljük, és mindent megteszünk azért, hogy idővel a klasszikus Szentkút – Remeterét – Lapis pályát is felújíthatjuk és visszatérhetnek oda a hegyiversenyek.
Fontos információ az érdeklődők számára, hogy júniustól a hegyiverseny.hu-n minden információt megtalálnak a III. Orfűi Autós Hegyiversenyről.
Ez a hír most jelenik meg 2814. alkalommal
gyorsasági
hírek • fórumok
|