TRACKWOOD - Drift Fesztivál - 2024.július 11-12-13.
Új Ház Centrum – Léta-Ker III. Orfűi Autós Hegyiverseny
Szeptember elején Orfűről szaladnak fel a hegyre, remélhetőleg minél többen!
2016-08-15
ajánló • 
h i r d e t é s
Összes oldal:
701773325
Napi oldal:
129607
Jelenleg:
2517
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Szardínia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
122
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
104
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
104
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
74
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
52
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
9. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 3.futam,
a Royal Rally of Scandinavia után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
56
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
4. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
6. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
31
7. Mikko Heikkila
Toyota Yaris GR Rally2
28
8. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
27
9. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
10. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
98,5
3. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
4.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
64
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
58
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
57,5
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
36,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
66,25
3. Bodogán F.
LADA VFTS
54,5
4.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
52
5. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
50
6. Cseri József
LADA VFTS
37,5
7.. Hevesi Norbert
BMW E36
35
8. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
9. Nagy Matyi
BMW E36
26,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
35
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
29
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
25,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19,5
6. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
7. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
9,25
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
2. Baksai László
Lada VFTS
68,5
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
26
6. Hauck Zsolt
Lada 2107
21
7. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
19
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
15
9. Balogh Lajos
Citroen C2 R2 Max
11
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 3.futam,
az 57.Mecsek Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
44
3. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
4. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
5. Géczi László
Lada 2107
25
6. Bajusz Krisztián
Lada 2101
25
7. Krámpek Nándor
Lada 2107
24
8. Pete László
Lada VFTS
24
9. Kiss Zsolt
Suzuki Swift
19
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat


Az új időpontban, szeptember 3-4. között újra megrendezésre kerülő, Új Ház Centrum – Léta-Ker III. Orfűi Autós Hegyiversenyről Nagy Csaba, a rendezőbizottság egyik tagja adott lapunknak előzetest. 


2006-ban volt az első, rá egy évre a 2., egyben utolsó hegyiverseny Orfűn. 9 év szünet után részese lesz a hazai hegyiversenyzés feltámadásának?
E hét keddjén Jelen Istvánnal közösen megállapodtunk a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség elnökével, Oláh Gyárfással és a gyorsasági szakág vezetőjével, Gáspár Istvánnal. Európában reneszánszát éli ez a sportág. Orfű a környező települések közül elsőként fogadta be a Mecsek Rallye-t, majd 2007-től a hegyiversenyt, aztán külsős rendezővel a sprint – ma már MARB Déli Régió – futamait. A pécsi hegyiversenyek sorában a 48., Orfűn pedig a 3. lesz. Most sikerült olyan pozíciót fogni, amivel megint Pécs és környéke, Baranya megye képes lesz egy régi hagyományt országosan újraéleszteni, azaz az I. és II. osztályú Hegyi Kupa megrendezésének részese lesz. Az Orfű – Magyarhertelend közötti versenypálya tökéletesen megfelel e műfaj kritériumainak: 4221 méter hosszú, 101 méter, szintkülönbség, 3%-os emelkedés – javarészt a Magyarhertelendi szakaszon. A gyorsasági szakág vezetőjével, Gáspár Istvánnal úgy véljük, ha 2016-ban megtarthatjuk a hegyiverseny-sorozatot – amelynek első állomása a július 15-17-én megrendezésre kerülő Parádi Hegyiverseny –, akkor sokat tettünk az autósport e szegmenséért, és egyfajta áldoztavállalásnak gondoljuk. 

Tegyük világossá, mi a különbség a rali és a hegyiversenyzés között. 
Eltérő építésű versenyautókkal küzdenek raliban és hegyiben. Klasszikus raliverseny több gyorsaságiból áll, elméletileg korlátozott edzéslehetőségekkel, és lehetetlen navigátor nélkül teljesíteni, ketten ülnek a versenyautóban, nekik nagy távon, bármilyen időjárási viszonyok között is a legjobb időeredményt kell elérniük. Hegyiversenyen egyetlen rövid pályán, nagyrészt felfelé haladva kell nagyon precízen, nagy tudással, a legideálisabb íven a legrövidebb idő alatt felérni. Itt azok a pilóták esélyesek, akik a pálya minden négyzetcentiméterét fejből tudva, két napon át ismételve képesek maximálisan teljesíteni. Pályaversenyzéshez sorolható, ám itt az út minősége nem olyan, mint egy épített zárt körpályán, és speciális, rövid távú versenyekre épített autókkal is el lehet rajtolni, ill. vannak kategóriák raliautóknak is.

orfui_autos_hegyiverseny_2

Kik nevezhetnek a hegyiversenyre és hány napos lesz? 
Mivel a rendezvény az FIA szabályok és az Autós Gyorsasági Alapkiírás 2016. szabályai szerint kerül lebonyolításra, a licences versenyzők nevezhetnek, de szeretnénk nyitni a rali pilóták felé, akik különböző kedvezményt is kapnak. Igyekeztünk olyan kategóriákat felállítani, hogy az autóversenyt kedvelő pilóták minél szélesebb köre elindulhasson. Várjuk a MARB-os ralisprint pilótákat, és a szlalomversenyzőket is, valamennyien 25 százalék kedvezményt kapnak a nevezési díjból. Mindkét napon, szombaton és vasárnap is egy-egy Magyar Bajnoki és MNASZ
Hegyi Kupa futam kerül lebonyolításra, nem összevont, hanem külön értékeléssel. Mindkét napon reggel 8 órától valamennyi kategóriának két edzés- és két versenyfutama lesz. A verseny biztonságos lebonyolítása érdekében a Magyar Közút Nonprofit Zrt. Baranya Megyei Igazgatósága burkolat-felújítást végzett, ezért köszönet illeti a társaság vezetőit és a munkatársait.

- Miért tartja fontosnak, hogy újra legyen hegyiverseny a Mecsekben? 
Ez lenne a 48. Mecsekben megtartott hegyiverseny, a hazai autóversenyzés szemponjából is fontos, hogy visszahozzuk ezt a hagyományos versenyágat. Ez egyúttal a gyorsasági szakág nagy kísérlete is lesz. Meglátjuk, érdemes lesz-e a hegyiversenyzést újraéleszteni, hiszen Európa több országában reneszánszát éli, és a pilótáknak is egy viszonylag olcsó versenyzési lehetőség, egy hétvégén két külön versenyt teljesíthetnek, általában 4-6 km-es távon, ezáltal jóval kisebb az üzemanyag-felhasználás, a gumikopás és általában a versenyautó kilométerköltsége, mint más autós szakágakban. Olyan nevezőkre is számítunk tehát az autósportban, akik raliban vagy más, költségesebb szakágakban eddig nem tudtak indulni. Titkon reméljük, és mindent megteszünk azért, hogy idővel a klasszikus Szentkút – Remeterét – Lapis pályát is felújíthatjuk és visszatérhetnek oda a hegyiversenyek. 

Fontos információ az érdeklődők számára, hogy júniustól a hegyiverseny.hu-n minden információt megtalálnak a III. Orfűi Autós Hegyiversenyről. 

Ez a hír most jelenik meg 2814. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
01 02 03 04 050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
222324 25 262728
2024.07.05-07.

részletes infóink

2024.07.06.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.07.

részletes infóink

2024.07.11-13.

részletes infóink

2024.07.13-14.

részletes infóink

2024.07.12-14.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k