RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Orfűtől Bükfürdőig és tovább!
Szezonnyitó futam Orfűn és persze a bajnokság versenyei is téma...
2011-03-02
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
710357706
Napi oldal:
107967
Jelenleg:
2679
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

thumb_orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_2Markó Tiborral beszélgettem a TR Consult Rallye Sprint Bajnokság idei szezonjáról, az orfűi évadnyitó futamról és a június elején megrendezésre kerülő PRINCE Bükfürdő Rallye-ról, mely lehet néhányaknak furcsán hangzik, de az előkészületei már réges rég megkezdődtek.


Mesélj a Rallye Sprint Bajnokságról!
Az idei évben már ott tartunk, hogy ez lesz a sorozat 11. szezonja. A célunk továbbra is az, hogy megőrizzük a sorozat alapvető küldetését, azaz, hogy az első lépcsője maradjon a rallyesportnak, ill. hogy bárkinek, aki szeretne ebbe a sportba belekóstolni, lehetőséget biztosítsunk a szervezett, biztonságos és megfizethető versenyzéshez. Ezzel a szemlélettel vágunk neki az idei évnek, és emellett szeretnénk fejlődni, előre lépni, így ennek megfelelően próbáltuk összeállítani az idei év tervezetét is. Az idei évben is – a 10 versenyből – több futam kap helyet neves, „nagy rallye-s” pályán, amit az első osztály futamairól már jól ismerhetnek a sport szerelmesei. Lényeges szabályi változás nem lesz, változatlanul a biztonság az első.

orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_4

Lesznek új helyszínek a korábbiakhoz képest?
Ami újdonság, hogy ismét bekerült a versenynaptárba a bakonyai helyszín, amit ugye a Mecsek Rallye-ról ismerhetünk, valamint az idei évben is része a TR Consult Rallye Sprint Bajnokságnak a Baranya Kupa, ami egyben rallye2-es és historic bajnoki futam is. Tavaly volt először ilyen közös futam a Baranya Kupa, és a pozitív visszajelzéseken felbátorodva, az idén is beiktattuk a sprintes naptárba is.

Nem nehéz ennyiféle mezőnyt egy versenyen "terelgetni"?
Minél többféle mezőny van, eltérő szabályrendszerekkel, természetesen annál nehezebb összehangolni, de megfelelő szakmai felkészültséggel és stábbal ez megvalósítható úgy, hogy mindenki azt kapja, amit vár. Erre törekedtünk eddig is, és azt hiszem, hogy több mint kevesebb sikerrel ez meg is valósult.

Térjünk át a március közepén megrendezésre kerülő A123 Kupára, mely egyben egy tesztverseny is lesz?
Fontosnak tartom kiemelni, hogy ez nem egy tesztverseny, hanem a TR CONSULT Rallye Sprint Bajnokság évadnyitó versenye, ugyanakkor persze akadnak olyan vitézek is, akik teszt jelleggel teljesítik majd, hiszen az elmúlt években is jellemző volt már, hogy több rallye1-es, rallye2-es, RTE-s versenyzőpáros is részt vett ezen a versenyen, és nekik valóban tökéletes tesztlehetőség a saját bajnokságaik évadnyitó versenye előtt. Ugyanolyan feltételekkel autózhatnak itt - tesztelési céllal - mintha bármely ORB futamon indulnának, ugyanolyanok a körülmények, zárt pálya, időmérés, biztosítás, stb  Azt hiszem, hogy a pályát már nem kell bemutatni, Orfű-Abaliget-Orfű...

Azért ne hagyjuk ennyiben ezt a témát. Mi lesz még Orfűn?
Talán idén sem a beach-hangulat lesz a jellemző, már csak a tavalyi időjárásból kiindulva, amikor a verseny előtti héten kotortuk a havat, próbáltuk megtisztítani a pályát. Elméletileg idén ez nem így lesz. Ahogy említettem, a gyorsasági szakasz az Orfű-Abaliget-Orfű nyomvonalon, egy több mint 7 km-es aszfaltcsík lesz, tempós és technikás részekkel, kitűnő minőségű aszfalton. Komoly kihívás ez a futam mindenkinek, a sprintes versenyzők is nagyon szeretik és persze tökéletes tesztelési lehetőséget is jelent azoknak, akik már az Eger Rallye-ra készülődnek. Igyekeztünk idén is versenyzőbarát módon, amennyire lehet egyszerűvé tervezni a versenyt, így most is 1,5-2 napba zsúfoltuk a programot. Szombaton a kötelező formaságoknak kell eleget tenniük a versenyzőknek, mint az adminisztratív és technikai átvétel, ill. a pályabejárást is ezen a napon kell megoldaniuk. Vasárnap pedig reggeltől estig versenyzünk, 5 gyorsasági szakaszt teljesítve. A szervizpark most is a kempingben kap helyet, ami azért érdekes, mert mondjuk úgy, hogy patkó alakú a pálya, és ez a szerviz a patkó két szára között kap helyet, ami azt eredményezi, hogy folyamatosan tudunk rajtoltatni, így pörgősen tudjuk levezényelni a versenyt.

orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_6

Mekkora indulói létszámra számítasz a sprintes mezőnyön kívül?
Ebben még folyamatos változások vannak... Valójában nem csupán ezen az első futamon szoktak részt venni más, adott esetben magasabb osztályokból érkező versenyzők, hanem a többi futamon is kihasználják a lehetőséget a tesztelésre, autózásra, kikapcsolódásra. Tavaly ezen az orfűi futamon kb. húszan voltak, remélem idén is lesznek páran. A főszereplő persze a TR CONSULT Rallye Sprint Bajnokság mezőnye, akik a bajnoki pontokért küzdenek már itt is, de persze örülünk a licences versenyzőknek is, hiszen ők tovább emelik a rendezvény színvonalát.

Milyen a rallye sprintes mezőny mostanában?
Évről évre erősebb! Észrevehető ez abban is, hogy milyen felvetődő problémák, kérdések kerülnek napirendre a szabályokat illetően, hiszen ezzel mi próbáljuk lekövetni a bajnokság fejlődését, és kiegyensúlyozottabbá tenni a küzdelmet. Nálunk is megjelentek és folyamatosan részt is vesznek a bajnokság futamain a nagyobb autók, a négykerekes turbós autók - úgymond az N4-es autók -, de a kisebb kategóriákban is észrevehető a fejlődés. Mára eljutott ez a mezőny oda, hogy olyan erőssé és komollyá vált, hogy az ideérkező "külsős" versenyzők is meglepődve távoznak, úgyhogy én mindenképpen büszke vagyok a versenyzőinkre és a bajnokságra!

Bár a sprint bajnokság sem lehet kis kihívás számodra, lépjünk kicsit tovább! Jól sikerült a tavalyi Bükfürdő Rallye, de milyennek képzeled az ideit?
Minden rendezőtársam nevében mondhatom, hogy az idei évben sem lett könnyebb a helyzetünk, és ezt most elsősorban nem a gazdasági háttér miatt kell mondjam, annak ellenére, hogy ott sem rózsás a helyzet, hanem sokkal inkább azokra a falakra gondolok, amelyekbe folyamatosan beleütközünk a versenyek előkészítése során. Még mindig nagyon erős a "zöld-lobby", ami sok esetben azért fájó, mert a kompromisszum-készség nem feltétlen jellemző rájuk, mi pedig szeretnénk bebizonyítani, hogy nem rongálni megyünk az erdőbe, pályákra, hanem - egy megfelelő kompromisszumot kötve - szeretnénk magas színvonalú országos szintű sporteseményt lebonyolítani. Jó pályákat keresünk, de sajnos nem minden esetben tud az megvalósulni, amit mi szeretnénk, vagy azért mert egy egyszerű "nem" a válasz, vagy azért, mert ellehetetlenítik, azaz olyan feltételeket támasztanak, amit nem tudunk vállalni. Remélhetőleg a Szövetség az idei esztendőben ez ügyben is fog tudni előrelépni, mert ha a rendezőknek könnyebb a dolga, vagy jobb, kedvezőbb feltételekkel rendezhetnek versenyt, akkor azt elsősorban a versenyzők és a nézők tapasztalhatják meg, és színvonal emelkedéshez, elégedettséghez vezet. A cél pedig az lenne, hogy színvonalas versenyeket rendezzünk. Visszatérve a PRINCE Bükfürdő Rallye-ra. Nagyon megkötik a kezünket a pályák kiválasztásánál a különböző szabályok, törvények, de a meglévő feltételekkel és körülményekkel szeretnénk az idei évben is egy jó, pörgős versenyt csinálni! Bükfürdő a tavalyi évben kitett magáért és komoly szinten a rallyesport mellé állt, jó feltételek mellett sikerült ott lebonyolítanunk a versenyt. Az alapvető, jól bevált dolgokon nem is szeretnék változtatni.

Többen hangsúlyozták a versenyt követően, hogy mennyire pozitív volt a futam versenyközpontúsága...
Nyilván nem volt véletlen! Még tavaly januárban, mikor Büki Ernővel ott jártunk és láttuk, hogy milyen lehetőségek rejlenek a helyszínben, akkor vetődött fel bennünk ennek az ötlete. Elég merész elképzelésnek tűnt, emiatt félve vetettük fel, de szerencsére nyitott fülekre találtunk, megértették a sportszakmai érdekeket, amivel indokoltuk, és így rábólintottak. 

orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_3

Nagyon ritka az a hozzáállás, és tenni akarás és segítség, amit a település részéről tapasztalhattam a tavalyi esztendőben, és a versenyt követően. Bár a településnek új polgármestere van, ez a hozzáállás mit sem változott, és legnagyobb örömömre 3 éves együttműködési szerződést kötöttünk a településsel, hiszen ők is látnak fantáziát ebben a rendezvényben. Nyilván az a hosszú távú cél, és a verseny programját is úgy alakítjuk az idei esztendőben, hogy amennyire lehet, Bükfürdőhöz kössük, hiszen a versenyzők és csapatok kiszolgálására maximálisan alkalmas a település. Az a fajta versenyközpont jött itt létre, ami talán egyedülálló Magyarországon, hiszen a versenyközpont 2 km-es körzetében megtalálható minden, a szállások, a szervizpark, a rajt-cél ceremónia, stb. A versenyzők kényelmét és a rendezvény alatti mozgását is egyszerűsíti ez a lehetőség.

Mikor kezdtétek meg az idei évi Bükfürdő Rallye-nak az előkészületeit?
Még tavaly októberben álltunk neki, és azóta is többször jártunk Vas megyében, folyamatban vannak a dolgaink.

Pályák?
A pályákról egyelőre nem árulnék el részleteket... A jelenlegi tervek szerint az ORB mezőnyének kb. 130 km gyorsasági össztávja lesz, a rallye2 számára közel 80 km, az RTE számára pedig közel 70 km.

Még annyit árulj el végezetül, hogy idén mivel szórakoztatod a mezőnyt a Bükfürdő Rallye-n?
Igen, tavaly sikerült megvalósítani az autómosás projektet, ami nagyon jól sült el, így ezt az idei évben is szeretném újra, ha lehet picit szebben és jobban. Idén készülök még új merényletre is, lesz két meglepetés, a szombati és vasárnapi versenynapra egyaránt, amit remélem, hogy a versenyzők értékelni fognak és örülnek majd neki. Olyan murvás versenyt szeretnék lebonyolítani, ahonnét elégedetten, mosolyogva mennek haza a versenyzők és a szurkolók!

orfutol_bukfurdoig_es_tovabb_5
apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 5745. alkalommal
Share |
2011.03.19-20.
TR Consult Rallye Sprint Bajnokság 2011
A123 Kupa
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k