h i r d e t é s
Összes oldal:
732069226
Napi oldal:
53148
Jelenleg:
1551
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
kiemelt partnerünk :
további partnereink :
webshopunk :
1. |
Kasza Kristóf |
|
779 |
2. |
Fónagy Kristóf |
|
754 |
3. |
Gönczi Dániel |
|
704 |
4. |
Kozsuk Péter |
|
630 |
5. |
Suborits Péter |
|
628 |
6. |
Végh Krisz |
|
608 |
7. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
606 |
8. |
Osztás Ábel |
|
588 |
9. |
Balogh Richárd |
|
573 |
1. |
Thierry Neuville |
|
192 |
2. |
Ott Tanak |
|
158 |
3. |
Sebastian Ogier |
|
154 |
4. |
Elfyn Ewans |
|
140 |
5. |
Adrien Fourmaux |
|
130 |
6. |
Kalle Rovanpera |
|
86 |
7. |
T. Katsuma |
|
80 |
8. |
Dani Sordo |
|
44 |
9. |
Semi Pajari |
|
34 |
1. |
Hayden Paddon |
|
131 |
2. |
M.Franceschi |
|
104 |
3. |
Miko Marczyk |
|
91 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
71 |
5. |
S. Tempestini |
|
59 |
6. |
Jon Armstrong |
|
59 |
7. |
Mads Ostberg |
|
51 |
8. |
Simon Wagner |
|
49 |
9. |
Efren Llarena |
|
45 |
1. |
Csomós Miklós |
|
157 |
2. |
Turán Frigyes |
|
124 |
3. |
Velenczei Ádám |
|
121 |
4. |
Német Gábor |
|
112,5 |
5. |
Tóth Tibor |
|
80 |
6. |
Klausz Kristóf |
|
78 |
7. |
Trencsényi J. |
|
72,5 |
8. |
Osváth Péter |
|
52,5 |
9. |
László Martin |
|
35,5 |
1. |
Marozsi Zsolt |
|
112 |
2. |
Balla Tamás |
|
109,75 |
3. |
Rongits Attila |
|
85 |
4. |
Bodogán Ferenc |
|
82,5 |
5. |
Hulmann Gábor |
|
73,5 |
6. |
Kronome Ákos |
|
65,5 |
7. |
Nagy G.M. |
|
43,5 |
8. |
Tóth Barna |
|
43,5 |
9. |
Cseri József |
|
37,5 |
1. |
Czékmány Norbert |
|
65 |
2. |
Határ Attila |
|
45 |
3. |
Kerék Balázs |
|
38,5 |
4. |
Viszló Csaba |
|
28,5 |
5. |
Berta László |
|
20 |
6. |
Zagyva Dorka |
|
14,25 |
7. |
Hibján József |
|
12 |
1. |
Baksai László |
|
121,5 |
2. |
Tamás Gyula |
|
82,5 |
3. |
Ronavolgyi E. |
|
73 |
4. |
Várnai Dávid |
|
54 |
5. |
Hauck Zsolt |
|
46 |
6. |
Ruszó Krisztián |
|
42 |
7. |
Tellér Antal |
|
41 |
8. |
Szetei Norbert |
|
37 |
9. |
Görög Péter |
|
35,5 |
1. |
Bíró Gergő |
|
66 |
2. |
Kovács Dominik |
|
59 |
3. |
Kerekes Bence |
|
49 |
4. |
Oberling K. |
|
48 |
5. |
Bajusz Krisztián |
|
48 |
4. |
Kosztolányi L. |
|
40 |
5. |
Bévárdi Péter |
|
35 |
7. |
Fenyvesi Péter |
|
33 |
8. |
Krámpek Nándor |
|
31 |
1. |
Mekler László |
|
45 |
2. |
Tóth István |
|
40,5 |
3. |
Emődi Balázs |
|
21,75 |
1. |
Wirtmann Ferenc |
|
120 |
2. |
Csukovics István |
|
78,5 |
3. |
Müller Roland |
|
65,5 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
90 |
2. |
Szombathelyi P. |
|
82,5 |
3. |
Zsolna József |
|
69,5 |
1. |
Benyó Máté |
|
42 |
2. |
Kárai Tamás |
|
22 |
3. |
Ales Fucik |
|
22 |
4. |
Antal István |
|
20 |
5. |
Kotán Péter |
|
19 |
6. |
Pál Krisztián |
|
19 |
7. |
Z.Staniszewszki |
|
18 |
8. |
Alois Höller |
|
13 |
9. |
Koncseg Zoltán |
|
13 |
|
Az Euro Rally Challenge tavaly indult útjára. Nagyon népszerű lett rögtön a kiírása alapján, hiszen egyrészt minden autó elindulhat itt, a WRC-ktől az igazán patinás H-s autókig. A sorozat az FIA-tól független, holland kezdeményezés, ami az idén sem áll le. 2008-ban, három országban, hat futam került megrendezésre, idén már Európa-szerte 18 rendező jelezte, hogy szívesen látná egy futam erejéig a mezőnyt. A befutó szintén hat verseny lett, immáron hat különböző országban. Tavaly Hollandiában, Belgiumban és Németországban rendeztek két-két futamot, idén ezek mellé csatlakozott Olaszország, Dánia és Franciaország.
A versenyek nem önállóan, hanem az adott ország egy-egy futamához csatlakozva zajlanak, ami együtt jár azzal, hogy a mezőnynek mindig igazodnia kell a befogadó országok szabályzatához - ám van, amikor kivételt tesznek az országok. Németországban ugyanis az ottani szövetség már betiltotta a WRC-k versenyzését, az ERC mezőnnyel azonban kivételt tesznek: ezen a betétfutamon rajthoz állhatnak a nézők egyik nagy kedvencei.
Népszerűségét nem csak a versenyzőknek szervezett bulik, a családias hangulat és a ralis szívet megdobogtató pályák jelentik, hanem a komor anyagiak is. Például a kiírás szerint a nevezés a sorozatra 300 Euro, amit visszafizetnek, ha a versenyző elindul a hatból legalább öt versenyen. De ennél még sokkal érdekesebb dolgokat is mesélt az ERC-ről Hodula Misi, aki tavaly úgy döntött, ennek a sorozatnak a futamain próbál szerencsét. Vele beszélgettünk a májusban második évadát kezdő bajnokságról.
- Miért választottad ezt a sorozatot? - Tavaly január környékén fedeztem fel, és már a kiírás szimpatikus volt, és megmondom őszintén, kihívásként értékeltem a dolgot, lévén nem a megszokott magyar pályákon versenyezhetünk, hanem teljesen idegen környezetben.
- Tavaly minden futamon elindultál? - Nem tudtam sajnos mindegyiken menni, csak három futamon indultam. - Idén mind szerepel a naptáradban? - Igen, és idén valóban hat futam lesz, csak annyiban változott, hogy hat különböző országba megyünk majd. Belgiumban kezdünk, az nagyon szimpatikus verseny lesz, aztán lesz egy német, egy olasz, egy dán, egy holland és egy francia futam. Természetesen tervezem mindegyiket, most gőzerővel dolgozunk, nem is gondolkodom idén magyarországi szereplésben, most csak az ERC-re koncentrálunk. Meglátjuk, mennyit tudunk ebből megvalósítani - csak az anyagiakon múlik minden.
- Akkor beszéljünk magáról a versenyről, a sorozatról. Ugyanúgy, péntektől vasárnapig zajlik egy-egy futam? - Nem minden esetben. Ez a belga futam, amivel kezdünk, majdnem úgy zajlik, mint itthon egy RTE futam. Tavaly itt 16 szakaszt, 4 gyorsaságin. Csütörtökön voltak az átvételek, pénteken reggel pályabejárás, minden pályán mentünk négyet. Péntek este már elkezdődött a verseny, és szombaton már vége is lett. Viszont ha a kilométert nézem, majdnem annyit megyünk szinte egy nap alatt, mint egy magyar bajnoki futamon, egy teljes hétvégén - kivéve az össztávot, mert itt általában 300 kilométer az össztáv, ebből 150-160 a gyorsaságik hossza.
- Hány nevező van egy-egy versenyen? - Az ERC-ben tavaly körülbelül 30-an voltunk, de nem ennyien körözgetünk, mert benne vagyunk ugye az adott ország bajnoki mezőnyében is, amik pedig nemzetközi, nyílt versenyek is, kvázi betétfutamként szerepel az ERC. Tehát összességében egy 120-140 fős mezőnyben indulunk, és mindig az adott ország szabályaihoz kell tartanunk magunkat.
- Az ERC honlapján visszatérő momentum, hogy a versenyek végén és a szezon végén nagy buli várja az indulókat. Valóban ekkora hangsúlyt kap itt a buli? - Igen, buli mindig van. Mi ugyan nem voltunk minden verseny végin, és a szezont lezárón sem, de kaptunk meghívót és több e-mailt, hogy menjünk. Ahogy a fotókat néztem, és ahogy hallottam, ezek mindig nagyon jól sikerültek.
- Ezek szerint talán fontosnak érzik a rendezők, hogy egy baráti hangulatú, igazán a szórakozásról szóló sorozatban vehessetek részt? - Szerintem igen. Mesélek valamit: a sorozat egyik főkoordinátora, az egyik nagy, 4-5 WRC-t indító csapatának egy magas beosztású tagja is. Az első futamunkon, Belgiumban nem volt annyi felnink, mint gumink, és bajban voltunk, hogy kihez menjünk gumizni. Ettől a koordinátortól kértem tanácsot, hogy oldjuk meg. Azt mondta, nyugodtan gumizzunk, kinyitották nekünk a nagy VB-s Scania buszt, még azt is megkérdezték, hogy kell-e gumis ember, maradjon-e ott velünk. Mondtuk, nem, de este tízig dolgozhattunk a buszukban, a szerszámaikkal. Nem tudom, ezt itthon, vagy bárhol máshol meg tudnám-e tenni, valamelyik nagyobb csapattal - kint így álltak a dologhoz.
- …most már kezdem érteni, miért tetszik ez neked ennyire… - Igen, az egész nagyon pozitív. El kéne mesélnem az egész ottani hangulatot, mindent, de ezt szavakba nem nagyon lehet önteni. Egyszer el kéne jönnie mindenkinek, hogy megtapasztalhassa ezt, mert ez teljesen más. A rendezők hozzáállása a legfantasztikusabb: szintén Belgiumban történt, hogy az átvételen kérdezték, hogy honnan jöttem. Mondtam, Magyarországról. Erre direkt ezért legyártattak még egy serleget, amit külön megkaptunk azért, hogy az első magyar indulók vagyunk - pedig nem is tudták, hogy célba fogunk érni. De mondok még valamit. A verseny végén a nevezési díjunk felét visszaadták, hogy hozzájáruljanak az 1400 kilométeres útiköltségünkhöz. És ugyanezen a versenyen volt, hogy egy kötelező reklám nem szerepelt a versenykiírásban. Megkérdezték, hogy ettől függetlenül feltesszük-e, mondtuk, hogy természetesen, és erre adtak még 150 Euro-t. Ha nem tesszük fel, nem gond, csak akkor nem adnak pénzt... Kapásból az adminisztratívon kaptam 350 Euro-t... Folyamatosan ilyen sztorikat tudnék mesélni, minden versenyről, amin ott voltam.
- A távolságok, a szállások, és minden ellenére tehát anyagilag jobban megéri neked most kint versenyezni? - Nem mondom, hogy olcsóbb, de nem is drágább. De a nevezési díj éppen a fele a magyarországinak - amiből ugye a felét még vissza is adja a rendező, ha úgy van.
- Korábban már említetted, hogy elég sokat beszélsz a rendezőséggel. Nem került szóba, hogy ezt a hat országot, a hat futamot bővíteni akarják? - Említettem már, bár csak e-mail-ben, hogy akár Magyarország is otthont adhatna egy ilyen futamnak, de őszinte leszek: addig nem akarom erőltetni a dolgot, amíg Magyarországon nem rendeződnek a sorok. Amint a magyar rali újra ott lenne, ahol volt korábban, és picivel több pozitívum lenne, rögtön és mindenféleképpen hajtani akarom a dolgot.
- Az ERC egy elég fiatal sorozat, tavaly indult... - Igen. Németországban idén tiltották be teljesen a WRC-ket. Viszont nekünk lesz ott futamunk, és ezért külön erre a versenyre engedélyezte a német szövetség, hogy itt mehetnek WRC-k majd, sőt, az ottani WRC-k is csatlakozhatnak. Ezért ezt a futamot például arrébb is tették a naptárukban - ezt mind-mind az ERC miatt. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy sokan rögtön megkedvelték, vagy látnak benne fantáziát.
- Az FIA-nak mennyire van befolyása a sorozatra? - Tudtommal az égadta egy világon semmi - lévén a WRC-k betiltása és a versenyeztetése egy égisz alatt összeegyeztethetetlen volna. Amennyire én tudom, az ERC rendezősége saját maga alapította ezt a sorozatot, és ehhez keresték meg az országokat, rendezőket, akik hajlandók befogadni őket, mint betétfutamokat. De egyébként ezek nyílt futamok, tehát Belgiumban megkaptam a pontomat, és az értékelésemet az ERC-ért, a belga bajnoki futamért, a nemzetközi abszolútért, mindenért. Nem úgy volt, mint nálunk, hogy ha idejött valaki, akkor oké, hogy kapott serleget, viszont nem számított bele sehová.
- Idén ugyanúgy indulsz - autóban, csapatban semmi változás nem lesz? - De, annyi, hogy végre talán sikerül A-ssá varázsolni. Az N-es lengéscsillapítókat és a fékrendszerünket le szeretném cserélni.
- Nem kevés ez a hat verseny egy évben? - Ha a kilométereket nézed, ahová utazunk, akkor nem, és tulajdonképpen minden hónapra jut egy.
- Élményre gondolok, a versenyzés élményére... - De, úgy mindenféleképpen többet igényelnék, de ha itthon mennék, akkor sem tudnék több futamon elindulni - sőt, lehet, hogy ennyin sem. - Bármilyen autóval el lehet indulni? - Igen. Minden eddigi létező kategóriában lehet versenyezni, sőt, most lesz a meglévő R3-asok mellett egy R2 is, amiről küldtek már e-mailt, de még nem mélyültem el benne. Belgiumban például a H csoport nagyon erős: 20 darab MK1-es, MK2-es Fordok, gyári autók. Ha a magyar H csoport rajongók kimennének, ott cigánykerekeznének attól, amit ezek a Fordok, az Asconák és Manták művelnek kint - az öcsém szinte meg is tette...:)
- A szabályok lehetővé tennék, hogy akár Ladával is lehessen indulni? - Igen, bár a rendező országokkal egyeztetni kell, de tudok olyan hazai Ladásról, aki érdeklődik az ERC iránt. De a szabályok ugye mindig az adott országtól függenek: a belgáknál olyan dolgokat tehetnék az autómba, amilyeneket akarok, mert ott az A csoport annyira nyitott. Ellenben Hollandiában és Németországban nagyon FIA követők, ott sokkal szigorúbbak a szabályok, amiket be is kell tartani. Ennek ellenére mondok valamit: ERC-ben nincs óvás, csak papíron. Képzeld el, hogy ott van a szervizparkban két rivális WRC csapat egymással szemben. Egyszer csak felugrik a Skodás csapat, hónuk alá csapnak 4 féltengelyt, és elrohannak. Aztán jönnek vissza, széttört féltengelyekkel, és mutogatják a szervizben, hogy "hú, most voltunk kicserélni 30 kilométerrel odébb, ezt nézd meg, hogy széttört!" Mutogatják egymásnak - és senki nem óv meg senkit. Itt nem vérre megy a játék...
A sorozat nevezési zárlata: 2009. március 1. További információk: http://www.eurorallychallenge.eu/
Az ERC idei versenynaptára:
Május 22-23: Sezoens Rally - Bocholt (BE) Június 12-13: Thüringen Rallye - Pössneck (DE) Július 3-4: Rally del Casentino - Bibbiena (IT) Szeptember 4-5: KDAK Rally - Odense (DK) Szeptember 18-19: Hellendoorn Rally - Hellendoorn (NL) Október 2-4: Rallye Le Touquet Pas-de-Calais - Touquet (FR)
Ez a hír most jelenik meg 5022. alkalommal
|