Ózd előtt mondták...
telefoninterjúk
2008-08-28
interjúk • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
732057780
Napi oldal:
41702
Jelenleg:
1685
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A III.HELL Energy Drink - Ózd Rally előtt kérdeztük a versenyzőket:

ORB

Asi (N/4, Mitsubishi Lancer Evo IX.):
"Szerintem nagyon jók a szakaszok, az újaknak meg kifejezetten örülök, mert jó, ha új pályákkal gazdagszik a bajnokság. Azt gondolom, hogy érdekes verseny lesz, mert viszonylag nagy tempós, aszfaltos szakaszok lesznek, itt talán jobban kijönnek majd a különbségek a versenyzők között, azok közt, akik folyamatosan tudnak nagy tempón autózni. Remélem, hogy mi is jól fogunk szerepelni. Ráadásul lesz egy külföldi versenyzőnk is, Béres Józsi személyében, aki egy mérce lehet nekünk. Egy szuper2000-essel megy majd, talán még össze is lehet majd hasonlítani az időket vele, tudjuk mérni magunkat hozzá. Nálam egyébként mindig ugyanaz a taktika: mindig megpróbálok önmagamhoz mérten a leggyorsabban menni. Ez most sem lesz másképp, és majd elválik, hogy mennyire lesz elég az ellenfelekhez képest. Szeretnénk most is a leggyorsabbak lenni, és mivel Béres Józsi is benne lesz az N/4-ben, szerintem most mindenféleképpen nehezebb dolgunk lesz, mint eddig. Ezt talán visszavágónak is tekinthetjük: az Eger Rallye-n ő volt a gyorsabb."

Baksai László (A/6, Honda Civic VTI):
"Sikerült a pályabejárásunk, de mivel pénteken voltunk fent, így csak fél napunk volt a szakaszokra. Ettől függetlenül azt hiszem, hogy jól sikerült. Nagyon várjuk már a versenyt, mert azt gondolom, hogy a kocsinknak ezek a tempós gyorsok nagyon fekszenek. Az új gyorsok valóban gyorsak, talán az is bizonyítja, hogy 100-al írtuk föl… Van egy-két kilométer, ami annyira nem, de a többi valóban lobogós. Azon, ami nem annyira gyors, de nagyon technikás, mint például a Cered, arról azt gondolom, elég régóta versenyzünk rajta. Ha egy kicsit esne az eső, akkor azt gondolom, lenne esélyünk, hogy jó eredményt érjünk el, mert eddig főleg csak esőben mentem rajta. Szerintem inkább a többin biztos kapok majd a többiektől: a körgyorsaságin és a Putnok-Keleméren, ami egyébként újdonság számomra. Most másodikak vagyunk a kategóriában, és azt gondolom, hogy ajándék, hogy itt lehetünk, mert az autónk azért lényegesen gyengébb a többiekénél: még talán N-es sincs. Szeretnénk bajnokok lenni, mert aki nem gondol erre, az ne is kezdjen bele. Ezért az első napon, az elején megpróbálunk kicsit ésszel menni, és megnézzük, hová lehetünk elegek, és ha úgy érezzük, hogy jó nekünk a második, harmadik hely is, akkor nem fogjuk forszírozni, de ha beleférünk, akkor biztos nyomni fogjuk. De az elsődleges cél a célba érés."

Balogh Jani (N/4, Mitsubishi Lancer Evo IX.):
"Nagyon komoly pályákkal kell számolni, nagyon gyorsak, odafigyelést igénylőek lesznek, ez biztos. Nem is tudom ki fogalmazott úgy, hogy ezeken a szakaszokon két verzió van: vagy nagyon sokat lehet kapni, vagy nagyon-nagyon lehet esni. Szóval lesz mire odafigyelni, de úgy érzem, hogy tisztességesen felkészültünk. De alapvetően tetszenek az új szakaszok, mert szeretem a lobogós gyorsokat. Hogy mennyire fog feküdni élesben, azt még nem tudom. Pici fenntartásom azért van velük kapcsolatban, hogy a szélességük miatt jól kell tudni majd helyezkedni rajtuk: minden egyes fékezésnek és gázadásnak nagy jelentősége lesz, ami elég felelősségteljessé teszi az új szakaszokon való közlekedést. Még tesztelünk a futam előtt, azután viszont teljes harci díszben várjuk a rajtot. Jelenleg a negyedik helyen állunk, és a dobogót szerintem még annak ellenére is meg tudjuk csípni, hogy két futamot kihagytunk. Aszfalton már elég régen mentünk utoljára, úgyhogy emiatt kicsit ki vagyok feszülve, megmondom őszintén, de az ózdi futam után okosabbak leszünk."

Benik Balázs (Ford Focus WRC):
"A nyári szünetben volt alkalmam valóban pihenni is, és szerintem ez fel is töltött minket, de éppen ezért már nagyon várjuk, hogy újra versenyezhessünk. Az autóval is volt időnk foglalkozni, elég sok mindent ki is cseréltünk, és bízom benne, hogy a pech-szériánknak vége, és minden rendben lesz. Jól sikerült a pályabejárás, megismerkedtünk az új szakaszokkal is. Nagyon tetszenek, és úgy tudnám jellemezni, hogy a verseny egy jó része tempós és új szakaszokból áll. Most még kedvencet nem nagyon tudnék mondani, mert mindig az a kedvence az embernek, amin jól megy: majd meglátjuk, melyik hogy sikerül. Tetszenek alapvetően, és nagyon várom már a verseny kezdetét és a végét is. A pontkülönbségeket természetesen már nézegettem, hisz a bajnokság a tét. Azt gondolom, hogy ez egy nagyon fontos verseny lesz és hibázásra nincs nagyon lehetőség, bár benne van a pakliban, mi megpróbálunk mindent elkövetni annak érdekében, hogy jól sikerüljön a verseny. Csütörtökön még tesztelünk, mert vannak még képlékeny dolgok a kocsin, de megpróbáljuk ezt is rövidre zárni akkor."

Bessenyei Zoltán (N/3, Opel Astra GTC CDTI):
"Megmondom őszintén, a pályák felét már ismertem korábbról, a másik fele teljesen új számomra. Mindkét napra jut mindkettőből. Nagyon változékonyak, jó és rossz minőségűek, vannak hegyipályásak, de van olyan is, ahol leszabályzásig lehet nyomni neki. A körgyors mondjuk inkább nézőcsalogató, mint ralipálya, de nagyon érdekes benne, hogy a nyári időszak miatt teljesen más, mint tavaly, év elején, a miskolci futamon, hiszen akkor beláttad a pályát, most meg másfél méter magas bozót van az út mellett. Emiatt néha sokkal erősebbnek tűnnek a kanyarok, és el kell hinni, hogy az nem úgy van, ahogy látszik. Úgyhogy nagyon sok a kérdőjel bennem a pályákkal kapcsolatban, de összességében tetszenek. Szerintem olyan 190 környékén tud menni az autónk, lesz is olyan hely, ahol ki tudjuk majd ezt használni. A Hondák ennél valamivel gyorsabbak, úgyhogy ezeken a helyeken biztos picit hátrányban leszünk, de a kanyarokban szerintem tudjuk kompenzálni, úgyhogy nagy harcra számítok. Egyelőre még csak megyünk ahogy tudunk, hiszen nem vezetjük a bajnokságot, de azért számolgatunk, hogy mi lenne, ha… A mostani verseny után már szóba jöhet egyfajta taktikázás, de most az a legfontosabb, hogy nyerjünk, vagy legalább magunk mögött tudjuk tartani a Rimár Tomit. "

Herczig Norbi (Subaru Impreza WRC):
"Megvolt a pályabejárás, és alapvetően két új pálya van, amin még nem mentünk. Vegyes érzelmeink vannak, de nekem nagyon tetszenek, abban pedig csak bízom, hogy az autónknak is fog. Az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy ahol sokat kell végsebességen autózni, ott hátrányban vagyunk. De most kapott az autónk egy új turbót és azt gondolom, hogy ez majd adhat egy új töltetet neki, talán most egy kicsit erősebbek lehetünk motorerőben. Szeretnénk, ha visszatérnének azok az időeredmények, amik az első két versenyen is jellemezték a kis csapatunkat. Alapvetően tehát az egész verseny nagyon gyors lesz, és nekem ez tetszik benne a legjobban, ezeken általában jól tudunk menni - tényleg kíváncsi vagyok, hogy mire leszünk ott képesek. Meg egyébként is, most már benne vannak a darazsak a cipőmben, már nagyon mennék a versenyre… :)
Szerintem nagyon sok volt ez a kihagyás, és a Baranya Kupán három hete, mikor a régi autónkkal mentem, akkor mintha újratöltődtem volna, mind szakmailag, mind mentálisan - azóta érzem a darazsakat. :)
Számolgatásokba nem megyünk bele, mert nincs nagyon értelme. Nem lehet mínuszolni, mi pedig Miskolcon kiestünk sajnos, így sok esélyünk nincs a bajnokságban. A cél a cél, és hogy minél több pontot szerezzünk - mint ahogy a többieknek is ez lehet. Majd kialakul. Tavaly sem számolgattunk. Amit most mondok, nem biztos, hogy jó reklám, de csak másodsorban megyünk az eredményért. A legfontosabb, hogy jól érezzük magunkat, jó legyen az élmény. Mert ha ez megvan, könnyebben jön a jó eredmény - szerintem. Meg egyébként is, még akármi lehet: három olyan pálya jön, ami nagyon kedves a szívünknek, még bármi benne van az évben."

Janzer Gyuri (A/7, Renault Clio R3):
"A Barum előtt már néztem, milyen pályák lesznek Ózdon, és arra kellett rájönnöm, hogy a Zagyvarónán kívül egyiken sem mentem, vagy ha igen, akkor rali-túrában. Szóval azok a pályák is újak lesznek, de annak tudatában, hogy Csehországban milyen pályákkal kellett megbirkóznunk, ez különösebben nem riaszt meg, sőt kíváncsivá tesz, hogy hogy tudjuk majd feldolgozni. Szeretnénk nem túl sok felírásból, jó itinert készíteni, és megpróbáljuk beépíteni a múlt heti 240 versenykilométert. Szerdán és csütörtökön fogunk csak tréningezni egyébként, és lent is maradunk a versenyre. Egy műszaki problémánk volt a Barumon, gyújtásproblémáink voltak, de ez félig-meddig megnyugtatóan már sikerült orvosolnunk a második napra, reméljük Ózdon nem jön újra elő.  Mindenképpen pontot kell szereznünk, hogy év végén bajnokok lehessünk, és a két Kit-Car körüli időket szeretnénk autózni. De a célba érés lesz a legfontosabb."

Kakuszi Csaba (Szuper1600, Renault Clio S1600):
"Elég gyorsak a pályák, ami az autónknak annyira nem kedvez, mert elég rövid az áttételünk. De ez mondjuk minden szuper1600-os autóra igaz: míg egy N-es autó megy 200-at, mi csak olyan 170-et. Egyébként meg azt gondolom, hogy nem igazi ralipályák, mert nincsenek nagyon kanyarok. Mondok egy példát. Kint voltunk most Lengyelországban, és egy 14 kilométeres gyorson teleírtam egy spirálfüzetet, itt meg a hat gyorsasági belefér egybe… De az mondjuk a másik véglet, lényeg, hogy itthon kicsit el vagyunk lustítva. Az új gyorsokra pedig ez hatványozottan érvényes. Bajnokságban nem nagyon számolgatunk, mert egyértelmű a helyzet. Mivel nincs mínuszolás, ha kiesünk akár egyszer is, máris egyenlők a pontjaink a Sasáékkal. De azért sem számolunk, mert meghirdettük az autónkat, és lehet, hogy a következő versenyre már el is viszik. Elég komoly érdeklődők vannak, és lehet, hogy nem lesz mivel mennünk, vagy bérelnünk kell. Szóval sok dolog szólhat még bele a bajnokságba, és még messze van, most nagyon várjuk az Ózdot, és remélem minden rendben lesz."

Pethő Tyutyu (A/8, Mitsubishi Carisma GT Evo VI.):
"Tetszenek a szakaszok - eléggé "ereszd el a hajam" pályák ezek. Vannak olyan részek, ahol az út minősége is változik, úgyhogy ezek felettébb izgalmasak lesznek - mindenkinek. Igazán kíváncsi vagyok, hogy mire leszünk képesek a többiekhez képest. Az új pályák nagy része tetszik, de azzal sem lesz gond, ami annyira nem fekszik, azokat is abszolválni fogjuk. Nagyon lobogós pályákról van szó, aki az elején bevállalja, és sikerül neki, az biztos, hogy eredményes lesz. Én azt hiszem, mi az első körben megnézzük, hogy milyen, mert eléggé dobálnak, veszélyesek. Nagyon jó egy részről, hogy evés az etap, de ha neadjisten valami defekt vagy baj van, akkor elég levés éppen emiatt az idő. Érdekes lesz a verseny, az biztos, ha esik az eső, akkor meg pláne. A bajnokságban Krisztián nagyon elől van, neki elég kevés kell ahhoz, hogy a bajnoki trófeát begyűjtse, de még mi sem adtuk fel. Amíg matematikai esélyünk van, addig küzdünk, mert az, hogy újra második legyek, annyira nem motivál."

Spici (Mitsubishi Lancer WRC):
"Nagyon-nagyon jó pályákat talált a rendezőség. Ismert pályák - nagyon régen bár, de mindegyiken versenyeztünk már korábban. A két új szakasz, ami még sosem volt gyorsasági, az sem teljesen ismeretlen, mert utcán, ha járok, gyakran használtam már ezeket. Nagyon gyors és jó minőségű pályák éppúgy vannak, mint technikás és rosszabb minőségű részek - és ez a vegyessége nagyon tetszik. Nagyon sok szakasz rengeteg kátrányt tartalmaz, és ezáltal fényes felületük lesz, amiken a legkisebb eső is borzasztóan megnehezíti a teljesítését, hisz még optimális gumival is szinte kezelhetetlen rajta az autó - a Cered mindenképpen ilyen. Ráadásul az egész verseny egy olyan helyen van, ahol nagyon változékony az időjárás. Az Alacsony-Tátrához nagyon közel leszünk, és ott mindig egy kicsit másabb az időjárás, mint nálunk. Elég nehéz lesz tehát eltalálni a megfelelő gumit, úgyhogy kicsit orosz rulettes lesz a dolog, de reméljük, hogy végre lesz egy olyan verseny, ahol az időjárás nem tréfál meg minket. Bár a hazardírozásnak is megvan a maga szépsége, de jobb, ha nem ez dönt, hanem, hogy ki a gyorsabb. Taktikára nincs idő és nincs hely: abszolút nyíltsisakos küzdelem lesz most itt szerintem, mert fel kell vállalni mindent. Menni kell, hisz annyira kicsik közöttünk a különbségek. Egy dolog van, ami nagyon lényeges: nem szabad nulla pontot gyűjteni, mert amelyikünk nulla pontot gyűjt, annak minden bizonnyal itt ér majd véget a bajnokság."

Szabó Laci (H/9, Lada 2105/VFTS):
"A ceredi szakasz mindig jó szokott lenni, és korábban mentem már a sátain és a putnokin is, azokkal sincs baj. A két új is jónak tűnik. A körgyors nagyon jó a nézők szempontjából, és talán a miénkből is, hiszen a második körben már lehet bátrabb az ember. A végsebességen való autózás kicsit távolabb áll tőlem, mint a szűk, technikás szakaszok, de ha nem lesznek benne hosszú ívű, pályaversenyzős szakaszok, akkor nem lesz vele bajom. (Laci még csak ekkor tartott bejárni a pályákat - a szerk.) Már elég régóta számolgatunk is, hiszen két versenyen is ki kellett állnunk az első helyről, és ez nagyon érzékenyen érintett minket, mert nagyon lemaradtunk. Szerencsére ez a Veszprém Rallye nagyon jól sikerült, és megnyertünk minden szakaszt, mint korábban, meg tudtuk nyerni, így fel tudtunk zárkózni kicsit. Most hiába is szerepelünk majd jól, akkor is csak felzárkózni tudunk, de matematikailag még van esélyünk."

Tobak Zoli (A/8, Mitsubishi Lancer Evo VI.):
"Nagyon szuper az összes szakasz! A Sátát, a Zagyvarónát és a Putnokot ismerem, ez a két új pedig nagyon komoly, nagyon gyors szakaszok lesznek - ezért gondolom, hogy mindenkinek tetszenek. Ezek egyébként nagyon megtréfálhatják az embert hiba esetén, úgyhogy figyelni is kell majd. Nagyon szeretném, ha száraz időben versenyezhetnénk, mert négy év után indultam újra Egerben, és olyan esős időt fogtunk ki, ami nem igazán kedvezett a számomra - ezért azt szeretném, ha most inkább nem esne. Ugyan nem teljes az évünk, de az utolsó három versenyen még indulunk. De mentem az autóval többször, és szerintem most már a dobogó sem elérhetetlen. Nem azt mondom, hogy az első hely, de a dobogó legalsó foka nagyon megfelelne az év végén."

Turán Frici (Peugeot 307 WRC):
"A felkészülést rendesen elvégeztük, négyet-ötöt mentünk minden pályán - ez minimum is eggyel több, mint amit általában szoktunk menni. Ez elegendő lesz, hogy jó teljesítményt nyújtsunk a hétvégén. Az új pályák nagyon tetszenek, főleg a Zabar és Domaháza közötti szakasz. Ez egy nagyon pontos vezetést igénylő pálya, kicsit talán hasonlít a hegyiversenyek pályáira. Itt valószínűleg kevesebb felhordás lesz, és lehet használni az ideális íveket - ez a kicsit pályás versenyzés pedig nekem nagyon szimpatikus. A Hangonyt nem tartom egy kifejezetten jó gyorsaságinak, igazából végsebességen való utazásra fogja szerintem használni a mezőny nagy része. Alapvetően nem egy bonyolult pálya, nagyon gyors és azt érzem, hogy kicsit talán veszélyes is, éppen a nagy tempó miatt. De ne legyen igazam! A Királdot ismertük tavaly, de csak a tréningről, mert akkor a Skodával odáig nem jutottunk el, de az egy nagyon jól letréningezett pálya számomra… Amit nagyon várok, az a Zagyvaróna, azt nagyon szeretem, és így, lefelé talán még egy picit jobb is, mint felfelé. Ami még vízválasztó lehet, az a Kelemér-Putnok. Nem hosszú, de nagyon nehéz, gyors és technikás szakasz - itt lehetnek még nagyobb időkülönbségek. Az tény, hogy nagyon fontos verseny ez, és mondhatjuk, hogy ha hármunk eredményét nézzük, akkor újraindult a bajnokság. Mindenkinek volt szerencsés és kevésbé szerencsés versenye idén, úgyhogy talán mindannyian új lappal indulunk most. Persze mi vezetjük a bajnokságot, de ez korántsem jelenti azt, hogy hátradőlhetünk, mert csak négy pont az előnyünk. Biztos vagyok benne, hogy Spici és Balázs is nagyon komolyan fogják nyomni a pedált, és mi is ezt fogjuk tenni. Egy picit talán könnyebb lelki helyzetben vagyunk, mint mondjuk az előző versenyen, mert kevesebb az előnyünk, és nem kell már azzal foglalkoznunk, hogy taktikázzunk. Úgyhogy szerintem eljött az ideje, hogy mindenki padlóig nyomja a gázt. Csütörtökön fogunk tesztelni a hivatalos lehetőségen, Szuha és Mátraalmás között, de ha esetleg ez nem lenne elegendő, akkor a pénteki tesztet is ki fogjuk használni. Az autó beállítása nagyon fontos lesz, hiszen nagyon különböző minőségűek a pályák, egy körön belül is, és meg kell találni azt az arany középutat, amivel minden felületen gyorsan, és eredményesen lehet autózni. Az autó úgy gondolom, hogy ismét rendben lesz, a Bozian-ban eddig még nem csalódtunk, eddig nem voltak technikai hibáink. Szerintem most is számíthatunk majd a Peugeot megbízhatóságára és gyorsaságára. Gumijaink megvannak, fel vagyunk készülve és kipihentük magunkat. Most csak azzal kell foglalkoznunk, hogy százszázalékos teljesítményt tudjunk nyújtani."

Turi Tomi (Toyota Corolla WRC):
 "A Zagyvaróna már nem lyukas, de a foltozásokkal sem lett kifogástalan, sőt eléggé dobál a szakasz. Az új gyorsokra nem nagyon tudok rosszat mondani. Bár az egyiken elég sok padka van, arra majd nagyon kell figyelni, de a másikkal semmi baj nincs. Vannak nagyon gyors részek éppúgy, mint technikásak, úgyhogy jó lesz. Annyira nem lesz veszélyes a rövid etap sem, mert szerencsére nem kicsi a falu. Kitűzött célunk nincs, lényeg, hogy megyünk, ahogy tudunk, próbálunk egy jóízűt autózni, de azért bízom benne, hogy az elejében tudunk majd menni."

Vizin Laci (Subaru Impreza WRC):
"Ezt a két új pályát én is most láttam először, és nagyon gyorsnak tartom őket. A kettő közül a zabari az helyenként egy kicsit még technikás, de az eleje meg a vége borzalmasan gyors. A másik új szakasz meg teljes egészében az, nem is biztos, hogy bele fog férni az átlagsebességbe. Persze mindez időjárás-függő, mert ha véletlenül esne az eső, akkor mindez nem igaz, de azt hiszem, a hétvégére jó időt mond a meteorológia. A többi pálya már ismert volt: a Kelemér-Putnok szakaszon régen sokat mentünk, a körgyors csak meg van fordítva, a Sáta szintén, de már mentünk rajta így is, úgy is. A nagyon rövid etapokon talán nem is az autó visszahűlése lesz a legnagyobb kérdés, hanem, ha valaki, teszem azt a szegélyes részen defektet kap, akkor talán neccesebb lesz, hogy ki tudja-e cserélni, és odaér-e a következő szakaszra. De ha jól néztem, 20 perc lesz a két domaházi szakasz között, és elméletileg az elég kell, hogy legyen mindenre. Nem lesz taktikánk a hétvégén, mert muszáj az első perctől fogva sietni. Örülök, hogy Zagyvaróna-Cereddel kezdünk, mert az egyik kedvenc gyorsaságim Magyarországon, szerintem ez jó jel, hogy azon kezdődik ez a verseny. Az első napon talán ez is lesz a döntő szakasz, mert a két új ugyan gyors, de nagyon rövid, ott talán nem lesznek olyan nagy másodperces különbségek."

Zagyva Lajos (N/2, Suzuki Swift Sport):
"Az a helyzet, hogy nem indulunk, mert mi csak a murvabajnokságban vagyunk érdekeltek. Úgyhogy Nyirádon megyünk legközelebb."


Rallye2

Hevesi István (A/6, Honda Civic VTI):
"Tavaly már mentünk ezeken, és talán most sem lesz vele gond. Amúgy szeretem a gyors pályákat, az Ózd-Sátát kifejezetten. Most fogok nekiállni az autónak, de csak át kell nézni, mert különösebben nincs baja. Gumi terén vagyunk kicsit foghíjasok: már Baranya Kupán sem volt slick gumink, amikkel ott mentünk, azok már nagyon odavannak, ezért jó lenne, ha most esne, mert esőgumijaim vannak. Remélem, csütörtökre elkészülök, de ha mégsem, az sem baj, hiszen a kocsi versenyképes, de jobb volna leellenőrizni, hogy ne ott érjenek meglepetések."

Kiss Róbert (F/1, Lada VFTS):
"Tavaly voltunk, és nagyjából úgy is lesznek a pályák, mint akkor voltak, talán csak megfordítva lesznek, mint a putnoki. Na, ez az a gyors, ahol szerintem nagyon sok minden eldőlhet, úgyhogy azt nagyon jól be kell majd lőni. Persze a többi pályán is nagyon pontosan kell majd menni. A körgyors talán ugyanúgy lesz, mint tavaly volt, sőt, még a túrás időszakban is mentem rajta sokszor. Mindig úgy számolok egy verseny előtt, hogy az elsődleges, hogy célba érjünk, és utána jön, hogy jó eredményt szeretnénk elérni. Most is ezek a fő szempontok. Szerintem nem kell túlzásba vinni majd a pályabejárást, mert az sem jó, inkább igyekszünk majd összehangoltan, és pontosan menni, aztán majd csak lesz valami."

Németh Apu Imre (A/7, Renault Clio Williams):
"Mi már mentünk Ózd Rallye-n, és akkor is nagyon tetszettek, ezek a pályák, és jó eredménnyel is mentünk egészen addig, míg a benzinünk ki nem tolt velünk, és a Királd nekünk tavaly egy körös volt, de okosan kettőt mentünk… De egészen addig abszolút második-harmadik időket tudtunk autózni. Ha nincs malőr, Baranya Kupán is befértünk volna az első háromba, úgyhogy most mindenképpen a dobogó a cél az abszolútban, illetve a kategóriagyőzelem. Az autó már gyakorlatilag teljesen kész, a Baranya Kupán egy computer hibánk volt, amit még csinálnak, de elvileg teljesen kész az autó a versenyre. Múlt héten volt egy verseny Simontornyán, ott teszteltük, és különösebb gondunk nem volt vele."

Szecsődi Norbi (A/6, Opel Corsa GSI):
"Nem indulunk Ózdon, de a többin ott leszünk. Most sajnos a pénz közbeszólt, de tiszta izgalomban vagyok, úgyhogy biztos egész hétvégén a gép előtt ülök majd, hogy hogyan alakul a kategória, mert még bármi lehet. A hátralévő futamokra remélhetőleg elkészül az új motor is, amit egész évben vártunk, úgyhogy támadunk, és behozzuk ezt a kis lemaradást."

Váradi Mercis Gyuri (F/2, Mercedes 124 CE):
"Tavaly nem indultunk, úgyhogy most megyünk először ezen, de úgy tűnik, hogy ez jó lesz, mert itt el fog férni az autó. A hosszú áttételünk miatt a tempós részek is jól jönnek, mert végre ki tudja forogni magát a motor. Itt most többen leszünk a kategóriában, és elég erős a mezőny, úgyhogy nem tudom, mire számíthatok ezen a versenyen. Majd meglátjuk. Műszakilag teljesen készen állunk, és erre a versenyre végre fel tudjuk tenni a 18-as kerekeket, így az áttételünk még nőtt. Rontottunk ugyan ezzel egy picit az autó teljesítményén, de végsebességre még jobb lesz, úgyhogy mi fogunk tudni kétszáz fölött repkedni…"


Historic

Kovács Zsolt (B csoport, Trabant P60):
"Voltunk már pályabejáráson, de nekünk tulajdonképpen ez hazai pálya lesz. A két új szakasz, ami felemás érzéseket kelt az emberekben: a Zabar-Domaháza nekünk nem nagyon fekszik, mert felfelé megy és nagyon tempós, ami a kis autónak nem igazán jó. A másik oldal, lefelé még jó lenne, csak akkora padkák vannak az út mindkét oldalán, hogy ha valaki ott hibázik, a futómű is ott maradhat. A Domaháza-Hangony meg igazán bevállalós szakasz, ott megmutathatja mindenki, hogy mennyire tökös legény: iszonyatosan tempós gyors. A körgyors, és a keleméri talán azok a szakaszok, amik jobban fekszenek majd nekünk, és talán a Hangony is, mert azért be tud gyorsulni a kis autó, és ott úgyis lendületből kell autózni. A bajnokságban, ha az egyik nap beérünk, akkor már megnyertük a kategóriánkat - de persze szeretnénk mindkét nap célba érni."

Wirtmann Ferenc (C csoport, Ford Escort RS2000):
"Voltunk tréningezni, és azt gondolom, hogy a Salgótarján környéki pályákhoz, a ceredihez nincs sok hozzáfűzni valóm: szerintem az ország egyik legjobb szakasza, a legkanyargósabb, és a legtechnikásabb. A zabari gyors még elfogadható, de az utána követezőn, a hangonyin, ott szét fognak forogni a motorok… Ez a motorok szempontjából nem túl jó, mert bántja a motort, és a technikásabb versenyzők nem örülnek neki. A második napi szakaszokon, a hagyományos ózdi pályákon még nem mentem, de nagyon tetszenek. A bajnoksággal nem nagyon foglalkoztam, mert ha elmegyek egy versenyre, szeretek úgy menni, ahogy nekem kedvem tartja… Azt tudom azért, hogy vezetjük a bajnokságot, de fogalmam sincs, hogy mennyivel. Csak jól szeretnénk érezni magunkat."

Ez a hír most jelenik meg 4781. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k