Baracskai Zsolt - Lovász Tibor
A BP-Ultimate Rallye (osztrák bajnoki futam) nevezési listáján is ott a nevük. Ennek apropóján beszéltünk telefonon a pályabejáráson lévõ pilótával:
Mikortól van a neved versenyautók bal oldalára kiírva?
1996-ban mentem az elsõ versenyen, egy 1.3-as Szamarával. Aztán ez a típus ki lett fejlesztve a legvégsõkig. 2004-túl mentünk Renault Clio-val. 2 évig volt az N-es autó és idén váltottunk a Super1600-os Ignisre.
Mióta mész Lovász Tibivel?
Amióta a Cliózás van. Már kezdünk összeszokni, ismerjük egymás rigolyáit, ami azt gondolom nagyon fontos.
A Clio-t nem szeretted, vagy kellett újra az A-s autó hangja?
Nagyon szerettem a kis rönót, nagyon a szívemhez nõtt. Adódott egy lehetõség, amit nem lett volna szabad kihagyni.
Ez azt jelenti, hogy ez a Super1600-os Ignis bent áll Nálad a garázsban és Te faragod?
Végülis igen.
Az autó 2004-es, három versenyt mentek vele a VB-n, azóta kapott egy új motort, új cuccokat.
És milyen?
Egy álomautó!
Igazából sokkal többet nem tudok róla mondani, mert sajnos még csak négy versenyen vagyunk túl. Szeretnénk vele minél többet menni.
De amit tudok róla és amennyire eddig sikerült megismernem, annak tükrében bizton állíthatom: igazi álomautó!
Mennyivel másabb, mint egy N3-as Clio?
(Azt hiszem ennél butább kérdést nem sikerült volna feltennem… - a szerk.)
Elvileg annak nagyobb volt a motorja… Erõsebb is?
Nem, nem volt erõsebb. 180 lóerõs volt, ez 220. Kb. annyi a különbség, az N3-as Clio és a S1600-os Ignis között, mintha egy utcai autóból beülnél egy versenyautóba…
Mennyire drága egy ilyen autó fenntartása?
Nem olcsó, de mégis olcsóbb, mintha bérelnénk egy hasonló autót. Hosszú távon mindenképp ez a legjobb megoldás. Annyiban vagyok helyzeti elõnyben, hogy saját magam tudom felkészíteni az autót, mivel autószerelõ vagyok, ez nem kerül pénzbe. És aki benne van, az tudja, hogy ezek a számlák is borsosak szoktak lenni. Az autó maga nagyon megbízható és strapabíró. Minden verseny után szétszedjük, átnézzük, ami szükséges, vagy ami már "elérte a kort" azt kicseréljük. Nagyon jó kis autó…
Ez a kétszázhúsz lóerõ megfogott… Az autód rendszáma PA-CI 220…
Lehet, hogy ennek van valami köze a motorerõhöz?
A gyárban azt mondták, hogy fékpadon mérve 218 lóerõs az autó. Amikor a rendszámot csináltattuk, a PA után ez adta ki… :)
Holnap megmozgatjátok a PACIkat…
Igen, indulunk a BP Ultimate Rallye-n, Ausztriában, utána pedig irány Mecsek.
Most tréningezünk itt Krumbach környékén, a pályák igazi osztrák pályák, autópálya minõségûek, csak egy autó szélesek. 4 (!) fok van és két napja folyamatosan esik az esõ.
A verseny holnap délelõtt kezdõdik a gépátvétellel, az elsõ gyors rajtja délután fél 4kor és a holnapi utolsó gyors éjszaka 11 körül rajtol… Szép lesz…
Szombaton újabb 8 gyors vár ránk, este 6 körül lesz vége a versenynek, és ha sikerül végigmennünk, akkor újabb 170 gyorsasági kilométert teszünk az autóba és magunkba is. A nevezési listán még Rongits Attiláék neve szerepel és itt vannak Magda Alizék is a dízel Golffal.
Mik a tervek? Félek a bajnoki cím már másé…
Mi szeretnénk minél több kilométert menni az autóval, minél több versenyt befejezni.
A jövõ évi bajnokságban azért már szeretnénk egy-két jó eredménnyel odaférni az elejéhez.
A weblapon oldalt van egy hirdetés, amin a PA-CI is látható…
Mesélj róla kicsit, ki ez a támogató?
A fõtámogatónk, a SONNENLICHT Energetizáló ital.
Mindenkinek ajánlani tudom csak, hiszen ez nem egy klasszikus energiaital, amibõl már van rengeteg fajta és nevû. Ez gyógynövényekbõl készült, egészséges!
Köszönjük! És jó versenyzést kívánunk!
Az interjút a SONNENLICHT forgalmazója, az Ex Natura Plus Kft. támogatta!