Pécs előtt mondták
Rally&Racing 2006/07.
2006-09-13
ajánló • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
731988931
Napi oldal:
182184
Jelenleg:
1487
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Megjelent a Rally&Racing újság legújabb, 2006/07-es száma.
Benne többek között ezeket az interjúkat is ovlashatjátok teljes terjedelmükben:

Janika

Hat évvel ezelőtt szintén Pécsen dőlt el a bajnokság…
Most Neked áll jobban a zászló…
Igen, lehet, hogy jobban állok, de az is lehet, hogy a harmadik gyorsaságin ki fogok esni. Akkor már nem fogok olyan jól állni…
Azt, hogy a verseny előtt valaki hogy áll, a rajt pillanatában el is lehet felejteni… Ezt már láttuk. Egy apró kis hiba, bármi történhet.
Nem is úgy nézem ezt a versenyt, hogy nekem elég akár egy második hely… Maximálisan fel kell készülnünk minden téren. Meg kell próbálni mindenre felkészülni és egy jó teljesítményt nyújtva versenyezni. Minden tőlünk telhetőt megteszünk, hogy jól sikerüljön ez a versenyünk, de van számos olyan körülmény, ami nem rajtunk múlik és amin mi nem is tudunk változtatni… Érdekes kis verseny lesz…

Könnyebb lett volna a jövő év, ha meg lett volna már Budapesten a bajnoki cím?
Sok embernek nem tűnt ez fel, hogy már az előző futamon megszerezhettük volna az év végi első helyet. Igazából ez jó dolog, szerencsére nem lett ez felkapva. Már csak azért is, mert pontosan tudjuk, hogy milyen nehéz egy rallyversenyt jól teljesíteni és mennyi buktatója van. Én amikor erre rákérdeztek, mondtam is, hogy ez egy elvi lehetőség, ha célbaérünk. Próbáltam tompítani, hiszen soha nem szabad előre inni a medve bőrére. Azt gondolom mi, a csapatban nem is vagyunk ilyen beállítottságú emberek.

Az én elméletem a következő:
Egy évben egyszer van egy műszaki hibád és egyszer hibázol.
Normális körülmények között… Most ne beszéljünk például a tavalyi két hibámról, mert az nem egy normális év volt.
Ez a hiba most mekkora, ez változó lehet… Lehet egy totálkár és lehet egy árokbacsúszás, ami után még akár a versenyt is megnyerheted.

Az autóhiba már letudva…
Igen. :)

És Te hibáztál már?
… Gondolkoznom kell… Nem tudom, talán már biztos… De olyan gyorsan még nem mentem idén, hogy árokba csússzak… :) :)
De most Pécsen nem szeretnék… :)



Benik Balázs

Feléledtek a remények, ugye?
Talán kicsit visszajött a motiváció, ami a budapesti futam előtt eléggé elhagyott minket, a csapatot is, hiszen mi mindent megtettünk ebben az évben és nem úgy sikerült, ahogy szerettük volna.
Ez a budapesti győzelem egy kicsit visszajöttek a remények, ami arra jó, hogy mint a szurkolókat, mint a támogatókat ki tudjuk szolgálni, hiszen az utolsó futamon dől el a bajnokság.

Matekozzunk kicsit! Mi kell a győzelemhez?
Nem szeretnék nagyon számolgatni!
Nekünk ezt a versenyt jó lenne megnyerni és a többi már a sorsra van bízva.
De magyar bajnoki futamot nyerni nem könnyű! 4-5 páros is képes erre…
Sajnáljuk, hogy a nekünk fekvő murvás versenyekből egyet sem tudtunk nyerni, sőt volt nullás versenyünk is, Fehérváron pedig az első helyről csúsztunk vissza a harmadik helyre… Ott elment 8 pont… Most ennyi a hátrányunk.
Lehetett volna ez szorosabb, a murvákon ha jobb eredményt érünk el… De nem így volt.

Tehát Mecsekre győzni mentek?
Ha szeretnénk az év végi lehető legjobb eredményt elérni, akkor feltétlenül!
És miért ne szeretnénk?!
Spiciék nyolc pontra vannak mögöttünk, náluk ugyanez a helyzet, biztosan Ők is nyerni akarnak. Sem nekik, sem nekünk nincs mit taktikáznunk… Azt hiszem izgalmas verseny vár ránk is és a nézőkre is…

Mennyire szereted a pécsi pályákat?
A gyorsaságik szenzációsak, a verseny helyszínét is szeretem. Szép környezetben tudunk versenyezni. Ugyan tavaly megállt az autó, de ez nem a pályáknak volt köszönhető. Vegyes élményeim vannak, tavaly itt ment el a bajnokság… Idén nem tudom mi lesz…


Turi Tomi

Már megint majdnem…
Igen… ahogy szokott…

Ezek a rész sikerek érnek valamit?
Hát persze, hogy érnek. Ha ezek sem lennének, nagyon magunk alatt lennénk…
Amíg minden rendben van, addig nagyon jó eredményeket tudunk elérni.
Sajnos a célba érés még nem sikerült, pedig  amíg az autó hibátlan, addig nagyon jó helyen szoktunk állni… Legalább ennyi jó van a versenyzésünkben.
Bízom benne, hogy az utolsó futamon már lesz jó végeredmény is.

Akkor az autó tudja?
Tudja, de nem bírja… Ha jó, akkor lehet vele jó időket menni.
Sok gyorsaságit tudunk megnyerni.

Jövőre?
Minden marad a régiben.
Bízom benne, hogy most már kellőképpen fel van készítve az autó és ki kell bírnia a versenyt. Már tudjuk, hogy melyik alkatrészben mennyi van, mikor volt cserélve.
Sajnos ilyen problémára nem voltunk felkészülve, hogy egy aszfaltdarab az út közepén felüt és emiatt kell megállnunk…

Pécsen Nektek már nincs tétje…
Talán emiatt is lehet majd egy jó autózni, nem?
Már a budapesti futam is tét nélküli volt. Szeretnénk egy jóízűt autózni és a jövő évre felkészülni. Az elmúlt két évben sikerült itt nyernünk… Megpróbálunk idén is sikeresek lenni.
Egy ilyen be nem fejezett verseny után nagyon el tudok keseredni és nem jó érzés.
Sajnos a jó részeredmények nem elégítik ki a támogatóinkat és a csapaton belül sem elég ez. A támogatóinknak és nekünk is nagyon kellene már az eredmény.


Wirtmann Feri

Mesélj egy kicsit Wirtmann Feriről…
Megpróbálom röviden elmondani… 1973-ban kezdtem el navigálni. A következő évben már a navigátorkodás mellett vezettem én is, de komolyabban, a bajnokságban 76-ban egy Volgával indultunk túrában. 77-től már Ladáztunk és mentünk 2-3 évet a másodosztályban. Nyolcvantól 8 éven át már az első osztályban versenyeztem. Először még széria Zsigulival, majd gruppe 2 és az utolsó 4 év VFTS-el.
Aztán abbahagytam, mert ahhoz, hogy eredmény legyen, ahhoz már kevés volt a Lada, nyugati autóra pedig nem volt pénzünk.
Nem szakadtam el a rallytól, sokat álltam a pálya szélén, sok barátom a mai napig is versenyez és én pedig tavaly, 18 év után újra kezdtem, most már a Historicban.

És építettél egy gyönyörű autót, beszéljünk kicsit róla.
Egy Ford Escort RS 2000-est építettünk. Először itthon, majd kikerült Németországba és Molnár Tibor alias Benito segítségével építettük újjá.
Szerintem a legerősebb autó a Historic mezőnyében. Igazából nincs rajta semmi különleges, 4 henger, 8 szelep, két Wéber. Szerintem 150 lóerős lehet, négy sebességes a váltója, 160 körüli a végsebessége.

Látványosan autóztok vele. Hogy álltok a bajnokságban?
Egyáltalán: számít ez?
Azzal, hogy ennyi idő után vissza tudtam térni, azzal már nyertem. Hogy hányadik vagyok a bajnokságban? Annak nincs jelentőssége.

Ez az autó annyira a szívemhez nőtt, ha a mezőny tele lenne kétszer ennyire erős Porschékkal, akkor is ezzel kocsiznék. Ez egy igazi rallyautó. Nem motívál, hogy hányadik vagyok. Jót autózzunk és jól érezzük magunkat. Ez számít.
Kicsit újra magamba szívni a rallyversenyek hangulatát… A többi nem érdekes.


További interjúk az újságban!

Ez a hír most jelenik meg 6142. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
2024.10.04-08.

részletes infóink

2024.10.06.

részletes infóink

2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k