Pályabejárás után kérdeztem néhány versenyzőt a pályákról, az autókról, az esélyekről:
Angyalfy Karcsi
Sajnos kihagyjuk a pécsi futamot, pedig nagyon szerettem volna itt menni.
Zemplénben támadunk!
Benik Balázs
A pályák túlnyomó része ugyanaz, mint korábban. A körgyors újdonság, de hasonló jellegében, mint a többi.
Az autónk ugyanaz, mint az utolsó futamon volt, ebből próbáljuk kihozni a maximumot.
A futam sokesélyes, nagyon sok jó páros, sok jó autóval versenyez. Bízom benne, hogy nagy küzdelmek után ott tudunk lenni a legelejében.
Botka Dávid
Azon leszek, hogy most vagy a Zemplénbe odaférkőzzek Turán és Hideg elé, ennek megfelelően tréningeztünk is.
A motoromat most hozzák fel, szerdán programozzuk. Ezzel egy kicsit el vagyok maradva, de támadunk.
A tréningen minket nem fotóztak le… ennyit tudok mondani :)
Botka Krisztián
A pályák megfelelnek a fiatalos, vírtusos stílusomnak. Tempósak és sok kanyart el kell vállalni, szerintem nem lesz gond.
Van szűk rész, ahol vigyázni kell az autóra, de a tempósokban elengedjük rendesen.
A tréning nem sikerült valami jól, hisz 40-el egy pályát nem lehet rendesen felírni, de ezt nem értik meg nekünk… Különben visszaülünk a Mitsubishibe, ezzel eredményesebbek tudunk lenni.
Bútor Robi
Izgalmakkal várjuk a versenyt, hiszen egy új dolgot fogunk kipróbálni, ami úgy gondolom, hogy mindenkit izgalommal töltene el.
Már elindult a csapat Franciaországból, csütörtökön érkeznek és délután egy kb.40-50 kilométeres tesztet fogunk tartani, attól függően, hogy milyen gyorsan találjuk el a jó beállításokat és milyen gyorsan szokom meg az autót.
Gyakorlatilag egy új, 80 kilométert futott autóval fogunk rajthoz állni, ez volt az az autó, amivel Rautenbach a német VB futamon felborult. A karosszéria munkákon kívül más baja nem volt, bízom benne, hogy hibátlan lesz és gyönyörű.
Sikerült normálisan tréningezni, általában minden pályán 4x, 5x mentünk át, azt gondolom, hogy ez elég volt.
A 29 kilométeres egy nagyon hosszú pálya, ott jelentős különbségeket lehet elkövetni minden irányban. Sokat lehet kapni és adni is. Erre éleztük ki a versenyt, mind az autó beállításaiban, mind gumiban, mind tréningben. Megpróbálunk ott a lehető legjobban menni és nem hibázni.
És bizakodunk a száraz időjárásban, mert akkor fognak tudni kijönni az autó erényei és akkor tudunk igazán bátran menni vele.
Herczig Norbi
Tetszenek a pályák. Épp azt próbáljuk kitalálni, hogy a 28 kilométeresen milyen Michelin keverékkel menjünk, hogy ne melegedjen el a végére túlságosan, de az elején is megfelelő legyen a tapadás.
Nem tettem le arról, hogy idén nyerjek egy futamot, vagy kettőt, most is így állunk oda a rajthoz.
Janika
Sokat lehetett menni a tréningen, 5 és 10 között mentünk mindenhol. Szerintem ez jó és elég is.
Az eső kicsit megváltoztatta a nyárásvölgyi részt. Az eső a versenyen is okozhat meglepetést, az úton sok lehet majd a felhordás, nem nagyon kívánnám.
Az autó szerda este jön, csütörtök délután tudunk vele tesztelni.
3-4 autó is esélyes a győzelemre, remélem tudunk harcolni az első helyért.
Kakuszi Zsolt
Tavaly lassan mentünk Pécsen, az autót holnapra rakják össze.
A német futam után megbátorodtunk, sok tapasztalatot szereztünk, remélem ezt az óra is bizonyítani fogja.
Kelleréknek hazai pálya, Ők a legnagyobb ellenfeleink. Robi az új autóval megy, gondolom Ő is jól fog menni, Sasáék is megerősödtek. Nekünk nyernünk kell.
Kazár Miki
A pályák ismerősek, egy új szakasz van. Mind nagyon tetszik, komolyan készülünk. Az autó várhatóan ugyanaz lesz, ami eddig.
Taktikusan fogunk versenyezni, nem szeretnénk a budapesti hibánkba beleesni.
Keller Péter
Nagy újítások nincsenek a pályákat illetőleg, ismerős volt mindegyik, tudjuk használni az előző évi tapasztalatainkat, próbálunk tanulni a korábbi hibáinkból. Ahol lassan mentünk, ott megpróbálunk gyorsítani.
Az autót ma próbáltuk jobbá tenni, a beállítások terén új irányba elindulni. Nagy bizodalmam van vele, úgy gondolom gyorsabban fog tudni menni, mint az előző versenyeken.
Kakusziékkal fogok versenyezni, ha Olléval vagy Bútorral elbírnék az hab lenne a tortán. A bajnokságnak rendeljük alá a versenyzésünket, Kakusziék idejét nézzük. Szeretnék nyerni itthon, hisz rengeteg barát, szurkoló van itt.
Matics Misi
A pályák szinte ugyanazok, mint korábban.
Az autó új fejlesztéseket kapott, most lesz talán a legjobb formájában, remélem, hogy én is.
Új elektronikát, új gátlót kapott. Ütőképesebbé tettük. Cél a győzelem, vagy legalábbis a biztos célbaérkezés.
Ollé Sasa
Jó volt a hétvége, egy baja volt, hogy a pályákból nem sokat láttunk az eső miatt…
A pécsi pályákat nagyon szeretem, tempósak, gyorsak. Úgy gondolom, hogy feküdni fog nekünk. Az autót teszteljük, sokat változtattunk a beállításokon, bizakodunk.
Nagyon fogunk igyekezni. Úgy gondolom, hogy a féktávokon nagyon sokat fejlődtünk, bár Pécsen nem nagyon kell fékezni… Az a baj, hogy sokat számít a motorerő ezeken a pályákon. Célunk az, hogy megszerezzük az első helyet. Az a kérdés, hogy Robinak mennyire sikerül belaknia a C2-t…
SzabóG
Épp tréningen vagyok… Enduro VBn, Szlovákiában… :)
Pécsen óriási meccs lesz, arra számítok. Mindenki nyerni szeretne. Mi is, Botkáék is, Maticsék is.
A pályák sok újdonságot nem mutattak, meg vannak kicsit kevergetve a korábbi versenyekhez képest. Jópofának tartom a hosszú gyorsaságit, azon kívül minden a szokásos.
Szeleczky Tamás
Nagyon komoly szponzori szerződést kötöttünk, új távlatok nyíltak. Erősen támadunk!
Tagai Tomi
Hétvégén versenyzett a Skodánk Ausztriában, ezért nem is tudtunk lemenni tréningre. Az autó bal háta sérült minimálisan még a teszten. Utána a versenyen jól ment, csak két gyorson forgott meg, egyébként minden gyorsaságin abszolút időt ment az autóval David Doppelreiter és meg is nyerte a versenyt.
A pécsi pályák részben ismerősek, a Hetvehely mindkét irányban remek kis gyors. A körversenytől kicsit fázom, de felfelé már klasszikus pálya, kihagyhatatlan egy Mecsek Rallyeból.
Valószínűleg ma és csütörtökön megyünk tréningezni.
Turán Frici
Izgulunk, mert nagy a tét. Pontegyenlőséggel vezetjük a bajnokságot Hideg Krisztiánnal. Nagyon tetszenek a pécsi pályák, mindig is a kedvenceim közé tartoztak. Jól sikerült a felkészítés és mi is alaposan letréningeztük a pályákat. Remélem, hogy jó eredményt fogunk tudni elérni.
Turi Tomi
A pályabejárás jó volt, sajnos pont leszakadt az ég, a hetvehelyi gyorsot teljesen összesaraztuk. Ha esni fog a versenyen is, akkor az szörnyű lesz, mindkét irányban mindenfelé sár van a kanyarokban, sehol egy tiszta nyomvonal. A többi pálya rendben van.
Az autóról semmit nem tudunk, csütörtökön hozzák. Felesleges megkérdeznünk, hogy miújság vele, hisz maximálisan fel van mindig készítve…
A bajnoki remények már elszálltak valahol Budapest környékén.