RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Pécsre már bajnokként mehetnek
Herczig Norbiék kassai kanosszajárása
2015-08-19
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
710360883
Napi oldal:
111144
Jelenleg:
2995
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

pecsre_mar_bajnokkent_mehetnek_4

Herczig Norbert és Igor Bacigál 2015 abszolút rally bajnokai. A páros az utolsó előtti, kassai ORB futamon. A páros első aszfaltos versenyén a ŠKODA Fabia R5 versenyén meggyőzően az első helyen autózott a hetedik gyorsasági szakaszig. Utána beestek, a nézők segítségével 13 perc hátránnyal folytatták a versenyt. Megynerték a maradék gyorsasági szakaszokat és pont annyi pontot gyűjtöttek, ami elég ahhoz, hogy az utolső, pécsi futamtól függetlenül bajnokok legyenek.


Sokat dolgoztatok ezért.

Nem is csak ebben az évben, hanem az elmúlt hat évben sokat dolgoztunk ezért. És ez most nehezebben jött, mint az első bajnoki cím.
Mérhetetlenül boldog vagyok. Még nem is igazából tudom felfogni. Kicsit hiányzott a végén a katarzis, nem tudtuk, hogy mi van. Lejöttünk az utolsó gyorsról, meg kellett várni a többiek időeredményét és menet közben, etapon írta Laci, hogy megvan. Akkor félreálltunk, megölelgettük egymást Igorral… az ott vicces volt :)
 
Az gondolom, sokkal többet adtatok ebbe a Kassa Rallyba, mint ami kellett ahhoz, hogy bajnokok legyetek.
Igen. Sokat gondolkodtam, azóta többször lefuttattam magamban ezt a futamot.

pecsre_mar_bajnokkent_mehetnek_3

Úgy mentünk oda, hogy teljesen kizártuk, hogy ez a bajnoki címért megy. Próbáltam úgy nézni, mintha a bajnokság második, harmadik futamánál tartanánk és ez látszódott az időeredményeken és talán látszott azon is, ahogy közlekedünk. Voltak részek, amiket el tudtam engedni, nem éleztem ki annyira a versenyzést. Kizártam, hogy mi is a tét.
Nem mondom, hogy elbagatelizáltam, de talán ezt egy kicsit komolyabban kellett volna vennem.
 
Lehet, ha komolyabban veszed, jobban rágörcsölsz…
Lehet. Ezzel is magyaráztam magamnak és ezért is maradtunk abban az Igorral, hogy megyünk a saját tempónkban és majd a végén kiadja.
Valahol nagyon dühös vagyok magamra, hogy beestünk, azonban ha keresem az okokat, akkor nem érzem, hogy nagyon gyorsan értünk oda. Egy hosszabb egyenesből érkeztünk ötödik sebességi fokozatban. Nem rontottuk el a féktávot, visszaváltottam harmadik sebességi fokozatig. Elkezdtük fordulni a kanyart és a bejárat után, már a kanyar közepén olyan érzés volt, mintha az autó hátulját lerúgták volna az útról. Biztos nem számoltam azzal, hogy ez egy sokkal felhordásosabb rész volt, sokkal több drazsé volt az úton.

pecsre_mar_bajnokkent_mehetnek_5

Viszont nagyon nagy élmény volt, hogy amit erről a sportról és alapvetően a sportról gondolok, azt most végre tudtam hajtani a gyakorlatban is és a soron következő három gyorsasági szakaszt meg tudtuk nyerni a magyar értékelésben, illetve a nagy abszolútban is kétszer végeztünk az élen. Ha ezt a részét nézem, akkor ez nagyon nagy élmény volt.
 
Küzdöttetek és a szerencse és mellétek állt.
Pont vasárnap este mondtam Spicinek és Rongits Atinak is, hogy nagyon sajnálom, hogy kiestek és ilyet még soha nem gondoltam, de most segítettek nekünk ezzel.
 
Nem ezen múlott a bajnoki címetek!
Nyilván nem, de azért az nagy segítség, hogy Mecsekre úgy mehetünk oda, hogy megvan a bajnoki címünk.
 
Még egy kicsit beszéljünk az autóról és a viszonyotokról, hiszen ez volt az első aszfaltos versenyetek és nem is teszteltél annyit, mint amennyit a murvás futam előtt.
Nagyon jó volt az autó. Fele annyit teszteltünk vele, mint Veszprém előtt. Nyilván ebben benne volt az is, hogy már volt viszonyítási alapom, nem először ülök már benne. És persze az is, hogy majd a Kassa Rally-n belerázódunk, nem az első helyért kell mennünk.

pecsre_mar_bajnokkent_mehetnek_6
 
Az időeredmények nem azt mutatták, de mégis, az elején azt éreztem, hogy lehetne gyorsabban menni és csak az első nap vége felé éreztem, hogy már kezdünk összebarátkozni. Az tisztán látszik, hogy ehhez több idő kell majd, hogy aszfalton is meglegyünk vele. Még egyszer mondom: ez nem az időkre vonatkozott most, hanem az érzésre. Én úgy éreztem belülről, hogy ebben kell még, hogy legyen. De aztán az is lehet, hogy becsap ez az érzés. Az S2000-ben egyfolytában egy harc volt az autóban, itt pedig egy kicsit taxis a jellege a versenyzésnek. Nincs az a nagy küzdés, minden nyugodtabb, nincs az a nagy hang, nem kell annyit váltani, hiszen csak ötsebességes, nyomatékosabb. Lehet, hogy emiatt. Nem tudom még ezt összerakni. 
 
Az nagy visszaigazolás volt, hogy ott, ahol beestünk, ott másodszorra abszolút időt tudtunk menni, úgy, hogy a szakasz 4.-5. kilométerénél leesett az eső és megszántotta a pályát. Brutál volt úgy menni, hogy mész a szárazon, beérsz az erdőbe és ott már tiszta víz volt. Már nem esett, állt a víz… Jó volt :)

pecsre_mar_bajnokkent_mehetnek_2
 
Pécs? Igazából már nem kellene mennetek…
Ott leszünk! Több út előtt állunk! Egy a biztos: a márka. Természetesen ŠKODA-val megyünk.
A típus még a kérdés. Szerencsére a ŠKODA versenyautó kínálata nagyon széles. Lehet Felícia, lehet Octavia, lehet Fabia. Ezen belül Kit-Car, WRC, S2000… ezekben gondolkodunk.
 
Kassán indult egy széles 130 RS…
Lehet, hogy nem lősz mellé… Így, hogy Historic EB futam…
Egy biztos: ott leszünk a mezőnyben és ŠKODA-val, de nem tudjuk, hogy melyikkel!
Szerintem szeptember közepére kristályosodik ki.
Elkezdtünk autót keresni.
Örömautózást szeretnénk csinálni!
 

pecsre_mar_bajnokkent_mehetnek_1

Ez a hír most jelenik meg 3495. alkalommal
Share |
2015-08-14
Kassa • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k