RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Pedig nagyon jó volt!
Az abszolút második helyről estek ki Elek Istvánék az aradi futamon
2012-08-31
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
710364252
Napi oldal:
114513
Jelenleg:
3140
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 1.futam után
1. Suborits Péter
208
2. Kasza Kristóf
196
3.
Fónagy Kristóf
190
4. Gách Bence
175
5. Bíró-Ambrus Roland
174
6. Tóth Richárd
167
7. Gönczi Dániel
161
8. Csortos László
157
9. Petrovszki Máté
153
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 7.futam, Rally Poland után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
136
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
121
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
115
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
92
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
91
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
58
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán F.
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

pedig_nagyon_jo_volt_3

Az idei év sem lesz Elek Pista kedvence, már ami a rallye bajnokságot illeti legalábbis, hiszen az elmúlt négy futam során mindössze egy alkalommal értek célba. Nem kesereg, az aradi kiesés ellenére is jól érezték magukat a versenyen, és még így is elégedetten tért haza.

Te is jártál Aradon!
Nem is először! :-)

thumb_pedig_nagyon_jo_volt_1És ezúttal milyen volt?
Nagyon vártam már ezt a versenyt, mert én a pilóták nagy részével ellentétben örülök, ha új, ismeretlen pályákon versenyezhetünk. Szeretem az új kihívásokat! Tavaly a vizesárok tönkretette a versenyünket és defektből is jócskán begyűjtöttünk. Most sem értünk el a célig, de ettől függetlenül mi boldogok voltunk ezen a versenyen is. Már attól is boldognak kellett lennem, hogy jó pár kilométer gyaloglás után találtam térerőt a hegytetőn, és tudtam segítséget hívni! :-) Aki ettől is boldogabb lehetett, az Turán Frici, hiszen Zsiros Gabi az ellenkező irányba ment, ahol egyáltalán nem volt térerő, de végül ő is megmenekült a medvéktől! :-)

Az ötödik gyorson, a conopi pályán ért minket utol a sors. Egy teljesen ártatlan dolog volt, elrajtoltunk és elkezdett furcsán viselkedni az autó, hamar rájöttem, hogy féltengelytörésünk van. Mi elég szerencsétlenek voltunk, mert féltengelytöréssel még ki lehet jönni a gyorsról, de nálunk a féltengely külső csukló rész utáni utolsó 10 centis darabja tört el, és így - mivel az fogja a kereket - a kerék szép lassan lelazult, és egyszer csak elgurult mellettünk. Nagyon szűk helyen voltunk, pár száz métert még mentünk három keréken, majd mikor megláttam Friciéket akkor gyorsan beálltunk mögéjük...

pedig_nagyon_jo_volt_5

Milyen volt addig a verseny, a pályák?
Nagyon boldogan érkeztünk, és már a pályabejáráson nagyon megörültünk, hogy ezúttal a patakban nincs víz. A nagy öröm mellett viszont mérges is voltam a tréningen, mert pályajavítást akartak végezni a rendezők, de nem igazán tudták ezt jól megoldani. Már a többi versenyző is mondogatja nekem ilyenkor, hogy miért nem nekem szólnak, hiszen én útépítéssel foglalkozom.
A pályabejárás során négy darab defektet szedtünk össze! Meg is fogadtam, hogy legközelebb én úgy fogom kezdeni, hogy odamegyek, leteszem az 50 Ft-os büntetést (a pályabejáráson murvagumik használatáért) az itiner felvételekor, mert itt ez volt az, amikor azt mondtam, hogy elegem van, nem akarok ezzel foglalkozni, hogy 40-50-60 km-eket kocsikázok a városba, hogy újra és újra kereket cseréljek, legyen pótkerekem, nehogy ott maradjak a pályán és közben 150 ezreket költök erre. A pályabejárás nekem nem arról szólt, hogy megismerjem a pályát - nem is igazán emlékszem rájuk – hanem csak azt figyeltem, hogy kikerüljem az elénk kerülő akadályokat, és elkerüljem a defektet. A harmadik defekt után már nem volt időnk visszamenni a városba, muszáj volt megnéznünk, felírnunk a pályát, és úgy mentünk be, hogy „csak nehogy kapjunk még egyet!”. És kaptunk! Egy nagyon kedves rallye2-es páros próbált nekünk segíteni, biztos látták rajtam, hogy már nagyon kész vagyok, utólag is nagy-nagy köszönet nekik! Az első defektes kerekünket hátra tettük, lejöttünk a gyorsról, majd még 30 km-t tettünk meg felnin.
Ezek után nekivágtunk a Shakedownnak, de sokat már nem mentünk, mert az utolsó pillanatban értünk oda. Az autó sem volt rendben, de a gépátvétel előtt még szétszedték-összerakták, és megoldották.
Így vágtunk neki a versenynek! Az előjelek nem voltak túl jók... de úgy mentünk oda, hogyha már Veszprémben hamar kiálltunk, ezt bárhogy is, de meg kell nyerni!

pedig_nagyon_jo_volt_4


A versennyel kapcsolatban azt érzem, hogy az útjavításnál nem jó megoldást választott a rendező, de mindent elkövetett annak érdekében, hogy jó pályát csináljon, mert az a mennyiségű anyag és munka, amit belefektetett, az iszonyatos költség. Én már csak tudom, mert ebben dolgozom, mint ahogy azt is tudom, hogy fele ennyi energiával és fele ennyi anyaggal sokkal jobban is meg lehetett volna csinálni, ha lett volna egy kis szakértelem is a dologban. Bosszantott persze, de maximálisan elismerem a munkájukat és egy nagyon jó kis versenyt csináltak, a pályák minősége a versenyautóból nézve már nem is volt zavaró. Nagyon élveztük a pályákat, a műszaki gondunkról meg nem tehetünk.

pedig_nagyon_jo_volt_2

Elégedetten tértél haza?
Így van! Az már csak másodlagos, hogy a gyorsaságik hogyan sikerültek nekünk. Az első napon elszórakoztuk a superspecialt, annak ellenére, hogy tudtuk, beleszámít az értékelésbe, de óriási feeling volt, mikor arról a pályáról lejöttünk és a nézők tapsoltak nekünk! Sőt, még a versenyzőtársak is! Vesztettünk pár másodpercet, de a reggeli nagyon nagy porban meg rögtön mentünk egy második időt, ami már bemelegítésnek jó volt. Majd ezt követően mentünk egy első időt, ami után jött egy gyors pálya, ahol nem tudtunk lépést tartani a két R4-essel.
Második helyen álltunk, 6 másodperccel Duduék mögött, abszolút jó volt, és mivel én a két hosszú gyorsra hegyeztem ki magam, hogy majd ott fogunk nagyon jól menni, teljesen nyugodt voltam. A gumiválasztásnál is nagyon odafigyeltünk, olyat tettünk fel, ami abszolút defektmentes. Nem gyors, de nagyon biztonságos, nyugodt voltam, hogy minden rendben lesz, versenyben tudunk lenni az első helyért... de nem így alakult, a technika másként gondolta! Utólag is úgy tudnám értékelni, hogy az mindenképp ad egy lelki megnyugvást, hogy a tempónk nagyon jó volt, ott tudtam autózni az elejében még ezzel az autóval is, a sebességünk nagyon jó volt a kategóriatársakhoz képest. Balogh Jani nagyon jópofa volt a veszprémi verseny utáni nyilatkozatában, mikor azt mondta, hogy örült, hogy végre jól ment, ott tudott menni az N csoport elejében, csak egyedül én voltam utolérhetetlen! És nekem ez elismerés, ha egy versenyzőtárs így látja!

Hogyan tovább?

Nekem nem lesz Kassa, pedig izgatott volna, mert megint valami változatosságot hozott volna, de maga a magyar bajnokság már nem érdekel, így már nincs értelme, hiszen 4-ből 3-szor nem tudtuk befejezni. Valami más kihívás után nézünk, így valószínűleg a következő futamunk a Wald4tel lesz, majd még valami külföldi futam, itthon pedig még a Mikulás Rallye...

a csapat partnerei:


bejott_az_osztrak_murva_7


 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

bejott_az_osztrak_murva_6

Ez a hír most jelenik meg 2389. alkalommal
Share |
2012-08-17
Románia, Arad • rally ob
2012.08.17-18.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Arad Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
08 09 10 11121314
15 16 17 18192021
22232425262728
29 30 31 01020304
05 06 07 08091011
2024.07.19-25.

részletes infóink

2024.07.18-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20-21.

részletes infóink

2024.07.20.

részletes infóink

2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k